vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Freeman-on-the-land, finns det?

See User information

Läste om en tjej i Kanada som slagit sig helt fri från staten, betalar ingen skatt osv..

Hon hade till och med gjort ett eget pass som hon rest runt till många länder med...

Någon som serr vet nått om detta?

Skulle vara coolt om man kunde göra ett hemmagjort pass och slippa tumskanna/betala/fjanta sig om man skulle fixa ett nytt. Och den som tror på att tumskanningen har något mer än med orsak för dess existen att göra... Jäkla argumentet med EU var ju fira gränser... Urk...

Posted on: 2010/8/13 21:40

Edited by void on 2010/8/21 5:34:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Freeman, finns det?
har det införts tumskäning inom eu?
göra egna pass då vill systemet se att du till hör ett registrerat land det går att starta kolla denna man han har gjort det i england.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lovely

http://www.citizensrequired.com/unit/site/index.shtml

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Dessutom är argumentet att microchippen och tummskanningen ska vara säkrare.

Trots detta är det lättare och sno informationen i chippen än något annat med hjälp av en antenn och en laptop kan man kopiera vilket pass somhelst.

Tummskanningen är ju effektiv när man har torra händer ochså eller sår lol vilka ärtjärnor.

Kanske det är så att dom styrande vill bli störtade trots allt kan man ju inte påstå att dom gömmer sitt kontroliver speciellt effektivt.

Deras självhat speglas finfint i deras handlingar och deras människosyn syns finfint.

http://forumforfrihet.blogspot.com/20 ... ikter-frn-guantanamo.html

Posted on: 2010/8/13 21:51
Resized Image

See User information
Ja, rätt tydligt är det att dom försöker lära oss gå i de fortspår som dom lägger ut... "Sitt fint slav, bara att betala"

Posted on: 2010/8/13 22:22

Anonym
okej intressant kolla din historik i vebbläsaren från i går så hittar du henne
ok skall kolla den nu

See User information
Quote:

wox skrev:
okej intressant kolla din historik i vebbläsaren från i går så hittar du henne

Hittade henne... Irene-Maus:GravenhorstTM Men detta är en annan version! Så underbart att hon TM-at sitt namn!!!!

http://video.google.ca/videoplay?docid=-7678707764082656820#

Och nu hittade jag den jag såg igår... 3 delar. (Förtydligar filmen övan vad jag förstår så länge)

http://www.youtube.com/watch?v=1J9gRNPWf6s&feature=related

Sammanklippt till en del:

http://video.google.ca/videoplay?doci ... 070469081876&hl=sv&emb=1#

Posted on: 2010/8/13 22:33

See User information

Här är lite till... Detta var väldigt intressant.
Del 1 av 50

http://www.youtube.com/watch?v=oUs2MW6a9aQ&feature=related

WTF!? Kan det vara så... ?

Posted on: 2010/8/13 23:44

Anonym
here gud en sådan kvinna vill jag ha hon vet vad hon vill det behövs någon eller några itelligenta för att sätta sig in i hennes kunskap jag är mera av kännande intutions mäniska nog kan jag vara listig men till detta råder jag er som avänder hjärnan i första hand hon på miner om robert menard

Edited by wox on 2010/8/14 0:21:26
Edited by wox on 2010/8/14 0:23:10
Edited by wox on 2010/8/14 0:24:30

See User information
Hahaha, hittade fler som jobbar hårt att vara en fri människa!

http://www.youtube.com/watch?v=jSeLVebtCds

Krut i gubben.

Duggar tätt:

Del 1 http://www.youtube.com/watch?v=eQzrfJbbj_o
Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=TLrG9mVl10A&feature=channel
Del 3 http://www.youtube.com/watch?v=bB5T-YZJt6Y&feature=channel

Kul att se. Modiga män.

Posted on: 2010/8/15 5:55

Edited by Avatar on 2010/8/15 6:12:10

See User information

Posted on: 2010/8/15 7:25

See User information
En av mina bästa vänner genom åren är en man som vägrades medborgarskap i Schweiz trots att han är född där. Han vägrade nämligen värnplikt och eftersom föräldrarna var utlänningar i Schweiz båda två har han levat hela sitt liv utan de papper alla andra har. Det har varit hårt och många gånger väldigt besvärligt, exempelvis har Tyskland ofta gjort problem när han velat åka till Sverige. Han är vad man kallar statslös. Det fanns många i hans situation förr om åren, mest beroende på att man var född i en stat som upphört att fungera eller betraktas som illegal av den nuvarande härskaren över området. Men inte i hans fall, förstås.

Han har i alla år fått kämpa för sånt som är självklart för andra men klarat sig utan vare sig fosterland eller socialt system och mår oförskämt bra!

Posted on: 2010/8/15 19:03
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Det finns fast behöver studeras mkt juridik
helt simpelt är att förstå vad ord betyder enligt lagen för det e inte samma språk som lexikon

SÖK robert menard har ger ut lektioner om hur du ska förberada dej till att bli en free man on the land
det e skit mkt jobb jag tog valet till att spara pengar och lämna västvärlden istället i nått varmt land
lycka till bröder och systrar

ONE

Posted on: 2010/8/15 20:12

Anonym
Hej jag funderar oxå på att flytta till ett varmt land med Common law exp Indien, Thailand det finns även massor med varma öar som har common law.
Filippinera består av 7 107 öar varav omkring 900 är bebodda
http://sv.wikipedia.org/wiki/Common_law
http://sv.wikipedia.org/wiki/Filippinerna

See User information

Här är en väldigt informativ presentation av detta, är det någon som har lag-utbildning och kan se paralellerna i Svensk lag?

http://video.google.com/videoplay?doc ... docid=6729904244308031068

Posted on: 2010/8/16 4:41

See User information
Eller så ser man det så här:

Grundlagarna står över alla andra lagar. Med det menas att innehållet i våra övriga lagar aldrig får strida mot vad som står i grundlagarna.
Källa: http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____4930.aspx

Ur Regeringsformen (grundlagen), grundläggande fri och rättigheter kap 2.

23 § Lag eller annan föreskrift får ej meddelas i strid med Sveriges åtaganden på grund av den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna. Lag (1994:1468).

Posted on: 2010/8/16 4:59
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Nice!

Sökte upp ang skatter... Står inget om människa, men vad tusan är en fysisk person, någon som sett en? Är det en pappersbit, gubbe i papp?

Så "Jag är ingen och förknippar mig inte mig med något som relaterar eller på annat sätt förknippar som person. Jag är människa." Haha, man får öva...

https://lagen.nu/begrepp/Inkomst_av_kapital

Quote:

Inkomst av kapital är ett av inkomstskattelagens tre inkomstslag, de andra två är inkomst av näringsverksamhet och tjänst. Endast fysiska personer beskattas i detta inkomstslag.

Beskattning sker vanligen i detta inkomstslag då verksamheten bedrivs självständigt och med vinstsyfte, men saknar varaktighet.

Det finns i huvudsak två typer av kapitalinkomster, avkastning och vinst. Avkastning är löpande kapitalinkomster, t.ex. utdelning och ränta. Källan till avkastningen, aktierna eller fordringen, påverkas inte i sig av att de ger avkastning. Kapitalvinst eller förlust handlar det istället om när källan på något sätt avyttrats.

Kapital beskattas vanligen separat från näringsverksamhet och tjänst.

Översikt över kapitel om inkomstslaget kapital:

Kapitel 41
Grundläggande bestämmelser samt vad som ska tas upp i inkomstslaget kapital, sätter ramarna för inkomstslaget.
Kapitel 42
Vad som skall tas upp och dras av inom ramarna för ramarna av inkomstslaget.
Kapitel 43
Har upphört att gälla
Kapitel 44 -55
Hur kapitalvinster och kapitalförluster vid försäljning och liknande ska hanteras.

Posted on: 2010/8/16 5:43

Edited by Avatar on 2010/8/16 6:14:48

See User information
Fysisk person = Människa som glömt bort att han/hon är människa :)

Fysisk person
Från Wikipedia

Fysisk person är en juridisk term för en person eller individ i egentlig mening, en människa, till skillnad från en juridisk person som exempelvis kan utgöras av ett företag, en förening eller en fysisk persons dödsbo. Motsatsbegreppet till personer – både fysiska och juridiska – är saker. En fysisk person är ett rättssubjekt, och kan alltså både förvärva sig juridiska rättigheter och ikläda sig juridiska skyldigheter.

Privatperson har ungefär samma betydelse som fysisk person, men används ofta för att särskilja personen från eventuella titlar eller roller som denna också har. Privatpersonen Anders är således inte samma sak som Dr. Anders.

En jävla soppa skulle jag vilja påstå, dom sätter ihop olika saker till en enda, ungefär som ett fångstnät.

Person kommer dock fortfarande ifrån ordet persona som betydde mask framför ansiktet.

Att man sätter ihop allt förstår jag inte, och det är mitt svar om någon försöker trycka in denna förklaring i huvudet på mig, för det är helt och hållet oförståeligt...

Man kan inte säga att en växt är det samma som en fisk, som också är det samma som en bild på en fisk, som också är en förening och ett företag med juridisk koppling till tomtebloss.

Juridiskt svammel!

Edit:

persona

perso´na (latin), litterär figur som uppträder i en särskild roll eller med en viss åsikt, vanligen som språkrör för författaren. Persona var ursprungligen benämning på den mask som bars av antikens skådespelare för att förstärka rollens uttryck.

/ Eller att dölja...

En fysiskt person blir då svår att knäcka. Det finns olika svar för olika sammanhang, jag kan dock bara vara en och den samma på en plats i ett sorts skick, människa!

Blir allt tydligare och tydligare hur man manipulerar för att få utnyttja. Det heter Djur - Lejon, Djur - Zebra, Djur(däggdjur) - Människa.

Det heter inte Djur, Lejon, Lejonson, fysisk Lejon, Juridisk Lejon o så ytterligare en Lejonett som är en mask framför Lejonet.

Juridiskt sett så förstår jag ärligt talat inte vad en person är enligt deras termer, ser dom inte mig som en människa om jag säger det så har dom inte med mig att göra, för då kan dom varken höra, se eller förstå...

Man har också född med en hel del rättigheter. Ingen kan eller får tala om för någon hur världen skall uppfattas så länge man håller sig inom ramen för mänskliga rättigheter.

Posted on: 2010/8/16 7:03
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information

Posted on: 2010/8/16 7:27

See User information
Quote:

En jävla soppa skulle jag vilja påstå, dom sätter ihop olika saker till en enda, ungefär som ett fångstnät.

Såg att detta är spel med ord, för at vilseleda detta, dock kvarstår fortfarande skildnaden. Hänger samman med bankernas spel. Gråa ut vad som är vad, så utan vetskap kan du inte se det.
Flitiga och uppfinninga små myror... Men vad gör inte vissa för makt, pengar o kontroll?

För att bryta detta enligt det jag såg, är precis detta vi gjort.

Verktyg:
1 Ordbok Juridisk
2 Ordbok Vanlig

Sedan: "Jag är människa.... inte person i någon form what so ever"

Det är en skildnad på person och person, beroende på bok, samma med människa.

Kan man sedan hänvisa detta, är gejmet kört.

Nu återstår att se om detta även gäller i Sverige och jag får en lustig känsla att det är så. Men det är som vanligt, man måste veta vad man hänvisar... Det är ett spel, precis som Monopol.

Allt annat är bara smoke screens...

Quote:

Sätter in länken ovan här...

Det står du i en massa meningar på sidan, vem är det dom menar? Nästan så man har lust att gå till Migrationsverket och fråga... Ven är "du" på hemasidan när ni säger

"
För att du ska kunna bli befriad måste du:
ha för avsikt att söka medborgarskap i något annat land"

Sedan fråga:
- Men mina mänskliga rättigheter säger att jag, som människa (inte person) har RÄTT till medborgarskap? Hur menar ni nu och vem är det ni tilltalar?

Om inte annat, så för att testa systemet...

Posted on: 2010/8/16 7:39

Edited by Avatar on 2010/8/16 7:54:24
Edited by Avatar on 2010/8/16 7:55:21

Anonym
Konsten är att lära sig hur motståndaren tänker vilka grunder han, hon är bunden till det vill säga följa ordens referenser för att sedan förstå innebörden av slutsatsen.
Sedan gå in i till spelbordet med etiska fakta
http://sv.wikipedia.org/wiki/Etik

See User information
Nej ”Freeman” finns bara i samhällen med representativ demokrati, där folkvald lagstiftare och kontrollmakt, historiskt programmerat människor att LYDA någonting, som utan ansvar och risk vill, kan och vågar förneka mänskliga rättigheter, lokalt någonstans på den inre gemensamma marknaden i EES/EU.

Finns det läsare här på vakenXse, som i tid och rum vill, kan och vågar, värdera, värdesäkra och välja EN valsedel med EN-tydligt framtida VÄRDE, som svensk lagstiftare och kontrollmakt?

Posted on: 2010/8/16 10:42

See User information
Quote:

Whistleblower skrev:
Finns det läsare här på vakenXse, som i tid och rum vill, kan och vågar, värdera, värdesäkra och välja EN valsedel med EN-tydligt framtida VÄRDE, som svensk lagstiftare och kontrollmakt?

Absolut, skulle ställa upp, alla gånger.
Men så länge dessa "svensk lagstiftare och kontrollmakt" agerar sina "beslut" efter dom mänskliga rättigheterna, fri vilja, människan och sanningen (Kan man väva in kärlek och omtanke här?)... Utan eget, eller annans vinstintresse eller represenretat i någon annan form, som tex banker eller företag.

Drömmer om ett system där Din "välfärd", bygger på vad Du ger och gör för andra, där den svagaste länken är den viktigaste. Människan är det verkliga värdet och vad den ger till andra.

Hoppsan, trollade visst bort hela pengarsystemet och 99% av rättssystemet, 98% av regeringen med den drömmen... Och krig och elände skulle vara en svart plump i historien.

Framtida regeringar skulle kunna fungera utifrån vår äldre generation, som sammankallar människor (Som har kunskapen) för sakfrågor (alltså, vanliga civila). Ogillar verkligen att vi har en sådan enorm kompetensbank, som bara bleknar bort. inga patent skyd, utan så snart en uppfinning gjorts, finns den nåbar i övriga systemet... Det skulle jag kalla utveckling...

Fred!

Posted on: 2010/8/16 11:19

Anonym
Funderar du på att bilda ett parti?
jag funderar på att bli politiker men har inte bestämt mig för o prova min tanke är att gå med i ett befintligt regerings parti. Har haft många grundläggande ideologiska samtal med min före detta chef som har varit politiker i 40år han förstog mina insikter och höll med mig om att samhället borde fungera så. Så jag låg helt enkelt före utvecklingen

See User information
Funderade på samma sak, men ansökningstiden gick ut + att man skall samla en lista med antal underskrifter. Fast idag vet jag bättre, jag vill inte medverka i något jag inte tror på.
Vägrar gå run med den dubbelmoralen, om ni förstår...
Jag är övertygad av vi kan så mycket bättre än det vi har nu.

Posted on: 2010/8/16 11:44

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper