vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Antigravitation

See User information
Vad tro ni om denna dokumentär?

The Anti-Gravity Secret of Coral Castle

Coral Castle, an impressive stone structure built by Edward Leedskalnin, south of Miami in Florida. Not surprisingly, Coral Castle has continued to mystify modern scientists as to the method used in its construction.

http://www.youtube.com/watch?v=o15_DQUm94s

Posted on: 2010/8/16 22:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Antigravitation

See User information
Dags o kolla lite, tack för länken!

Posted on: 2010/8/16 22:37
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
<br /><br />Såg en intervjuv, men en snubbe som förklarade och visade en enkel sådan. Nu vet jag inte om det funkar... <br /><br />Han tog en rulle koppartråd och virade en rund ring med ca 130-150 varv av tråden, sedan kopplade han samman tåtarna och tryckte in den i en kontakt... "Infoga en Batman ljudeffekt här"", vad den flög iväg. <br /><br />Kanske skapar den så pass starkt fält, att den övervinner gravitationen.<br /><br />Har inte testat, men rent logiskt, borde väl fältet runt en ledare bygga upp en såpas starkt fält?

Posted on: 2010/8/16 22:40

Anonym
Jag har set om denna man förut jag har alltid trott han upphäver gravitationen likt pyramiderna och inca indianera som förflytade en sten på 120ton uppför berg det handlar ju bara om plus & minus vad jag fattar så det bör ju inte vara så svårt i praktiken vi får se vad vetenskapen kommer fram till. kolla denna video det finns flera olika?
http://www.youtube.com/watch?v=5gMw7zsRet4&feature=related

See User information
<br />Känner en kille som håller på att lära sig detta och har visat vad han kan... Och det finns ingen luft eller trådar som är ansluta till det. Men det fick mig att ställa om skallen för att det var mökligt och har lyckats gunga pendlar och så. Så nog är det verkligt, sedan vet jag inte om denna killen använde "hjälp"...<br /><br />Mind over matter, men än är vi bara "barn"

Posted on: 2010/8/16 23:11

Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Gammal tråd som har med om Leedskalnin:

Ostyrig/Patrix/Jocken/Novax...

EDIT:

Här är länken...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ct&order=ASC&type=&mode=0

Posted on: 2010/8/16 23:19
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...

Anonym
ja visst är det häftigt jag har lyckats att få ljuslågan på ett ljus att flamma upp har inte försökt att utveckla det mera sen dess.Resized Image
Resized Image
Resized Image

Edited by wox on 2010/8/17 0:11:47
Edited by wox on 2010/8/17 0:12:40

See User information
Nog blir det mer och mer vanligt med "udda" företeelser. <br /><br />Har själv bestämt bort utslag jag bar runt på i ca 15 år, läkare sa att det var inget man kunde göra åt för det var kronisk... Tog bara 4 veckor. Så var det med inget är omöjligt..

Posted on: 2010/8/17 0:00

See User information
Nedförsbacke och uppförsbacke kan ge intressanta inblickar i gravitation. Jag hade en gammal Saab som gick bättre i uppförsbacke än rakt fram. Det var en 96:a med tvåtaktsmotor, förklara det den som kan...

Posted on: 2010/8/17 5:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper