Vakencorner
|
Re: Person /= man/människa/kvinna
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Riksdagsförvaltningens organisationsnummer är 202100-2627
http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____6218.aspx Ja nog finns det iallfall. http://www.esv.se/amnesomraden/efaktu ... 0011a159072418000255.html Därmed kan fastställas att vi som medborgare styrs av ett koperativ. Gör ju bilden ännu klarare när att man ses som en produkt och behandlas därefter.
Posted on: 2010/8/25 14:58
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det här är något jag är extremt intresserad av att utreda! Om jag, innan jag kollat närmare på det, förstår rätt blir personnumret någon slags "avatar" i en "företags- och siffervärld".
Undrar dels över praktiska konsekvenser men framför allt om det finns "kryphål" på samma sätt som Jag (människan) är ansvarig för mitt användarkonto på exempelvis hotmail (eller är jag det?) kanske Jag är ansvarig för mitt "företag"? "mitt" lägenhetskontrakt är undertecknat med personnummer, skulle man i extremfall kunna slänga ut Mig (människan), etc? Hamnar detta under företagsrätt eller vad? Och han funderade och han funderade och han funderade... TILLS, ja vad då?Ska höra av mig till en advokat jag känner, han kanske vill gräva i det här, hörs
Posted on: 2010/8/25 17:12
|
|||
|
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag ska se om jag hinner ringa en advokat imorgon.
Väntar med spänning på era andra svar. Pratade med en på jobbet om vad "person"... Han tyckte det var för filofosikt. Jag sa att det är grunden till allt. menola |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Går man till botten med det här och tar reda på saningar och skaffar sig denna "rättsstyrka", kommer även ett större ansvar. Jag tänker gå till botten med detta, men vill vara riktigt noga med till vem jag delger informationen. Vill och kommer inte ge ut den till någon som skulle kunna utnyttja den på ett dumt sätt. Bara en stor fet pekpinne, i neon, på detta. ![]()
Posted on: 2010/8/25 20:44
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag ger bara till de som lyssnar och man får tillbaka något.
Jag har en god själ. menola |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Mail från Trafikstyrelsen:
Ä20100825-00064 | no-email@transportstyrelsen.se till mig visa information 11:21 (3 timmar sedan) Transportstyrelsen ber om ursäkt för att myndigheten ger dig ett sent svar på din fråga. Genom flytten av länsstyrelsernas körkortsverksamhet till Transportstyrelsen är handläggningstiderna längre än normalt. Transportstyrelsen beklagar väntetiden. Om du undrar om körkortets utformning kan du läsa mer här: http://www20.vv.se/vvfs/lagrum_dokume ... okumentbeteckning=2003:68 Gällande fortkörning, kör man för fort får man i de flesta fall en fortkörningsbot, detta oavsett om man har ett svenskt körkort eller ej. Fortkörningsböter är inget Transportstyrelsen hanterar, vänligen vänd dig till polisen med denna fråga. Daniel Augustini Handläggare Trafikregistret Transportstyrelsen 701 88 Örebro www.transportstyrelsen.se Telefon:0771-25 60 70 Fax: 019-678 41 07 _____________________________________________ Från: x@x.com Skickat: Wed, 25 Aug 2010 10:18:42 +0200 Ämne: Förarbevis Ärendenummer: Ä20100825-00064 Svar på formuläret - Körkort och förarbevis Kategori: Förarbevis Fråga: Hej! Jag har analyserat mitt körkort och mitt namn är i STORA BOKSTÄVER. Jag skriver med stora och små bokstäver. Mitt namn är skapat på fel sätt vilket betyder att jag inte är den mannen på kortet. Ni/Polisen kan inte stämma mig för fortkörning eller dylikt för det är två ting dvs en man och ett körkört. Icke bindande till varande. Ni har gjort ett stort misstag och jag är en fri man. Återkom med svar till x@x.com. menola --------------------------------------------------------------- De vill inte svara på frågan, menola |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Helt rätt , jag är inte heller den ""person"" som står i mitt Id kort , jag är en människa det är en skillnad där mellan person och människa.
För övrigt skrevs jag in med fel bokstavering i mitt namn från början när jag bokfördes och mitt namn har aldrig uttalats som det stavas. Därutöver har jag inte valt mitt namn själv utan det har påtvingats på mig och jag är fortfarande en människa.
Posted on: 2010/9/1 13:26
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I Afrika uppger folk ofta olika namn beroende på vem som frågar. Det beror på att ett namn kan vara ett som används en tid, exempelvis "Lennarts mamma" som sedan blir "Christers mamma". Ibland säger man sin farfars namn för att folk skall förstå vilken släkt man tillhör om man talar med någon från samma område. Sen har man smeknamn som betyder kanske "Tjocken" eller "Knösen" eller nåt sånt. Det finns i stora områden bara ett fåtal "släktnamn", kanske något tjugotal, och nu talar jag om provinser med kanske fyra miljoner invånare. Över en kvarts miljard kineser heter Li i efternamn!
Detta missförstås ofta av exempelvis Migrationsverket som ofta misstror folk från Afrika av denna anledning. Våra egna namn ändrades för hundra år sedan och ännu senare till -son. Dessutom fick man namn när man blev indelt soldat. Min förfader var en av tre bröder som anmälde sig samma dag på Backamo och de fick var sitt nya efternamn. Rena främlingslegionen! När man blev tillfrågad var man kom ifrån svarade de flesta "Danmark" (Grinneröds kyrka som ligger intill har trappgavlar och är vitmenad och den småbackiga bördiga trakten man passerar kallas därför Danmark. DAGENS KLASSIFIKATIONSPARANOIA Snart införs kanske nån sorts genprofil istället. Då kan man sätta dit dom som har fel gener, smart! Darrande försöker "brottslingen" undgå salivprovet, tänk om nån förfader råkat vara "en sån där"...
Posted on: 2010/9/1 16:08
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Finns redan har funnits länge.
Fick märka det efter jag gjort ett spirometriprov hos vårdcentralen. Datorn tryckte ut papper där det stod allt annat än svensk.
Posted on: 2010/9/1 17:02
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har idag varit i kontakt med regionschefen på Skatteverket och fått lite info, återkommer när jag undersökt och fullföljt denna trådning. Vad jag däremot reflekterar över är hur enormt mycket anvar detta ger åt en människa och hur lätt detta skulle vara att missbruka för egoistiska skäl. / Fred!
Posted on: 2010/9/1 18:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är väl inte körkortet som kör bilen utan det är du. Det är alltså dig som förare de stoppar och bötfäller för fortkörning, inte ditt körkort. Innan du hävdar att körkortet inte tillhör dig så kanske du skall betänka att det är ett ganska grovt brott att köra utan giltigt körkort, värre än att köra lite för fort.
Posted on: 2010/9/4 17:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
De hänvisade dig till polisen ju.. "Gällande fortkörning, kör man för fort får man i de flesta fall en fortkörningsbot, detta oavsett om man har ett svenskt körkort eller ej. Fortkörningsböter är inget Transportstyrelsen hanterar, vänligen vänd dig till polisen med denna fråga."
Posted on: 2010/9/4 17:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vad menola försöker säga är att han är inte sitt namn han är en människa.
Menar anser man VARA sitt namn måste man vara ganska begränsad som människa och klassas då inte som människa utan person. Det är precis som man är inte ett nummer man är en människa. Man är inte en journal man är en människa. Man är inte ett med en handling man är kött och blod. Man är inte ett med en klassificering som getts av någon annan eftersom ens liv har getts till en av anden. Så med andra ord har anden gud och naturen behörighet över en som människa. Var väl inte så svårt och förstå. Det är som när man lägger till en person på facebook exempelvis som vän och dom frågar tillbaks vem är du.. Men HALLO. Vet du vem du är? Är du ditt namn liksom eller vad, trodde ett namn var en serie bokstäver hade ingen anning om att ett namn hade ett värde. Vem valde namnet då? Knappast var det du själv. Inte fan har man namn på djuren i skogen , ett vildsvin är ett vildsvin och en älg är en älg eller har du namn på dem ochså`?` På samma sätt är vi människor,, det är vad som är huvudpunkten. Om någon har rätt och dömma oss så är det anden och gud som gett oss detta liv staten har inte gett oss detta liv. Du föddes väl inte ur en mekanisk box? Du kom väl ut ur din morsas duvetvad. Ha lite egenvärde för guds skull vi är inga produkter. Vad gäller bilkörning själv tycker jag man bör köra som man vill efter förmåga och med egenansvar så länge man inte utsätter andra elelr sig själv för fara. Med gott omdömme med andra ord. Menar skyltningen är ju redan så skruvad den kan bli på sina platser.
Posted on: 2010/9/4 19:42
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Klockrent!
Jag hoppade att slippa förklara...men. Någon som har hittat något var gränsen imellan går? menola |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Håller på att undersöka detta... Men jag måste säga att framtiden ter sig riktigt ljus... Dock på gränsen, är direkt relaterad till ansvar. Både för dig själv och till andra. Kan bara hänvisa till "Med större makt, tillkommer större ansvar". Det handlar om mognad för det ansvaret. Hörde även en historia om dom sk. Aliens, där aliens fick frågan om hur mäktiga dom var. Utomjordingen svarade: Vi har makten att koka alla era hav, tillintetgöra hela er planet. Jordbon: Men varför gör ni inte det då, om ni är så mäktiga? Utomjordongen: Den verkliga makten med dess ansvar, är precis att inte göra detta. Det är det högre medvetandet och dess skyldighet att inte göra så, även om kunskapen finns. Nått åt det håller gick historien, men poängen framkommer i det jag skrev. / Fred
Posted on: 2010/9/6 11:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sant!
menola |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är precis därför jag håller lite med detta med FREE MAN för mig själv för närvarande. Är helt förstådd med ansvaret detta ger, vilket i "felaktig" hantering kan ge en människa sådant manipulativ makt, för egna egoistiska syften. Jag vill inte ha den känslan att jag ger ett sådant "vapen" till ett "barn", om vi säger så. Är relativt ny på forumet och enligt mitt tycke, kan kanske någon tänkas lite ansvarslös för all denna information. Detta är inte riktat mot någon speciell, bara det att jag inte har den kontrollen för min egen del, då denna kunskap ger mig ett ansvar.
Går lite som en pilot i detta i första skedet, för att se hur långt det bär. Redan nu har jag överträffat alla förväntningar, både mina och vänner jag "bollat" idén med. Vi får se, "how deep this rabbit hole goes". För att vara riktigt tydli, är jag inte ute efter att skaffa mig en business i det, utan helt gratis kommer ge ut den informationen, fast då med förbehåll för min egen del, beskrivet ovan.
Posted on: 2010/9/6 12:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är inte ute efter kryphål. Frihet under ansvar och går att ha i ett samhälle där alla uppfostras att ha ansvar. Det finns så mycket i vårt natur som kan missbrukas men det ska/kan man, om man lär sig från början. En hjärntvättning åt rätt håll :D.
Som ni vet han man få ut väte ur vatten genom att sätta likspänning i vattnet. Väte har högra energi och ÄR renare än allt annat i energiform såsom olja mm. Jag ser på Fortums reklam och miljöpartiets plakat och allt är lögn. Ta 12 volt batteri och två plattor med isolerande distanser och sätt i det i vattnet. Gas kommer dvs dubbelväte och syre. Tänder du på så smäller det. Frihet under ansvar... Jag vill inte bli styr av någon. menola |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Någon som hittat något? Jag ger inte upp!!!
menola |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har gjort det, väntar fortsatt på att systemet svarar. Men vad jag sett och hört är detta finemang so far...
Posted on: 2010/9/15 21:22
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
..ok..litet gammaldags det här med..
..small korrigering..heh.. Quote: Det är väl inte körkortet som kör bilen utan det är du. Det är alltså dig som förare de stoppar och bötfäller för fortkörning, inte ditt körkort. Innan du hävdar att körkortet inte tillhör dig så kanske du skall betänka att det är ett ganska grovt brott att köra utan giltigt körkort, värre än att köra lite för fort. ..first: "varför ska du ha KÖRKORT för att KÖRA en bil..? ..och när du kommit på det löjliga svaret.. så upptäcker du (..hmm..?) var/hur går anknytning till böter/straffar/påföljder baserad/registrerad på ..människan v/s kortet ..alltså om dom icke hade kortets alla siffror etc.. hur skulle dom addressera böter/straffar/påföljder ..på = människa kan du lagra människan på datorn..?..och efterhand påfölja/påföra kr,böter..etc ..nästa fas lär väl bli lättare = chip implantation ..lol ..så det vi kallar poliser är egentligen .(.som dom säger på swahili i Amerika) = "Revenue-Rövare"..och uteslutande arbetar som kollektionister för staten/skattemyndigheter..i Corporation Sweden .."Tutto Chiaro"..
Posted on: 2010/9/15 22:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
varför ska du ha KÖRKORT för att KÖRA en bil...
babau .. The thing is. This people are so brainwashed they have no common sense left,,,If they have nothing that direct them they cannot control themselfs becouse they have forgoten how and are not used to make decisions themselfs you can see the reflections on their argument. Do you think for one second swedes would be able to handle anything like this?? They would all kill themselfs in traffic. Look how they are driving they use common sense but not a single accident, they drive on feeling. http://www.youtube.com/watch?v=RjrEQaG5jPM It looks funny for most swedes becouse they are used to be controled and stared in directions. If you would to take away the street signs and lamps here they would all collide and kill themselfs becouse they lost common sense and cannot manage without it guiding them, they got used to it. Used to beeing artificial in all ways. But some people understand they travel to thailand and etc etc and understand. For example see this lady. http://www.youtube.com/watch?v=Ge3TLLCA0Kw&feature=related In Sweden they would run her over in a instant. They need to become more natural here and go with the flow. We have along way to go. So have the whole west,, pride example is when people get jailed for natural stuff and nobody reacts. BABYLON CONTROL.
Posted on: 2010/9/15 22:49
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Åter igen, är det körkortet som gör att jag kan köra bil?
IDkort/körkorter är till för att låta människor gå omkring med personen i fickan och utföra ekonomiska handlingar för det kapitalistiska systemet. Födelsebeviset(inte från Skatteverket) är samma handling! Som människa kan du inte bötfällas, det är personen på kortet som blir det. Har du ingen identitet kan de inte utföra något. Har ni märkt att poliser/myndigheter har mycket svårt att utföra sina uppdrag när identiteten saknas. De skapar en identitet tillsvidare. Detta har hänt flertal ggr i tidning/TV. Någon som har hittat gapet mellan person och människa? menola |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login