vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Lite tankar kring rasism...
#1
Jag minns när jag var kanske 10. 25 år sedan med andra ord. Runt 1985.

Då började det helt plötsligt dyka upp någon mohammed eller arash på skolan. Ungefär hälften av de i min klass, och skolan, tog ett medvetet eller omedvetet avstånd från dessa främlingar om jag minns det hela rätt. På den tiden var det Iran de flydde ifrån, dessa mörkhyade underliga killar o tjejer som luktade konstig mat.
Men lika många var positiva och vänligt inställd till dessa nya människor, killar o tjejer som knappt kunde säg hej eller köttbullar. Det var inga allvarliga händelser som skedde, inga bråk, inga "brott". Vi gick trots allt i 3an eller 4an, och jag är uppväxt i en ganska liten stad, men både rasismen och dess motsats fanns där som ett yin & yang redan från början.

På högstadiet, några år senare, började de bli fler. Kanske 15-20 stycken på hela skolan. (Bland ungefär 700-800 elever om jag minns rätt)
Såklart började dessa "utbölingar" gruppera sig. De stog på sitt hörn i korridorerna, eller åt vid "sitt" bord i matsalen. Vem hade inte gjort det? Jag tror att 15 svenskar i en skola i Teheran bland 750 iranier skulle sitta vid samma bord. Eller?

Det handlar såklart om hur dessa integrerats i samhället.
Man kan skylla det på den dåtida (och nutida) integrationspolitiken om man vill, om det känns enklare så.

Några år senare började det dyka upp skriverier i tidningarna landet över om väldtäkter och ungdomsbrottslighet, i synnerhet då riktat mot invandrarungdomar. Jag tror t.o.m. att statistik fanns på plats där, där man kunde lära sig att brotten och i synnerhet våldsbrotten i Sverige, utfördes av "invandrare". TV3 startade med "Efterlyst", där vi år ut och år in lärt oss hur dessa invandrare rånar, våldtar och begår brott mot "svenskar".

Men var (är) det verkligen invandrarnas fel?
Vi hade tidigare testat på att ta in arbetskraft från Finland några år tidigare, och de integrerades ju sig "hyfsat" bra. De jobbade iallafall bra. Såg ut som vi, och var ju våra grannar. Att de talade lite underligt och drack en massa vodka gick att förbise. Men de var aldrig svenskar på "riktigt". Och är det nog fortfarande inte i mångas ögon.

Var grundar sig egentligen detta enorma hat mot exempelvis människor från mellanöstern? Är det en effekt av den finländska invandringen? Eller är det en djupt rotad nazism som leder långt mycket längre tillbaks än 40-talet?
9/11 och osama är såklart starkt bidragande faktorer i vår nutid. Hollywood och dess propagandaspruta likaså.
Sen har vi ju såklart våra egna ghetton i utkanterna av städerna, där vi har packat ihop packet i betongen. Där sitter dom bara hela dagarna, i soffan eller solen, gör ungar i överflöd för att kunna leva på barnbidragen och säljer och köper bilar för att kunna leva "lyx". Är det "vårt" eller "deras" fel?

Hur många företagsledare tittar två gånger på en jobbansökan, om avsändaren heter Ahmed, såvida det inte handlar om att tillsätta tjänsten som städare exempelvis?

Hur är det egentligen?
Lever vi inte på en och samma planet? Vad är det som gör att Du har mer rätt till det svenska samhället än någon annan varelse på den här planeten? Oavsett om du rest 700 mil för att ta dig hit eller om du landade här från början. Planeten är väl allas. Eller?

Jag läste härom veckan en skrämmande artikel om där en familj utvisades mot sin vilja till olika länder. Mannen till sydafrika och kvinnan till ryssland. Att de fött 2 "svenska" barn på "svensk" mark under de år som de bott här nämndes flyktigt. Men dessa barn 1 och 3 år gamla hamnar väl förmodligen inom kort på ett undermåligt ryskt barnhem. De är ju inte "Svenska" barn. Eller är dom det? Lagen är tydlig men samhällsmoralen är tvetydig.

Men vad gör oss då till "en svensk"? Att vi har föräldrar med efternamnet svensson eller andersson, som bott här sedan ... ?
Många med rasistiska eller "nationalistiska" åsikter hävdar säkert, och gärna, statistik som visar vilka vulgära bestialiska människor dessa "islamister" är. Och visst, statistiken är säkerligen helt korrekt.
Men att orsakerna till det bl.a. är i grunden dålig integration och kanske dessas egna skeva uppfattningar om "rätt och fel", utifrån västerländska perspektiv, hör egentligen inte till saken.
Att de stenar otrogna kvinnor till döds är naturligtvis inte okej! Och "hedersmord" har vi alla hört talas om. INTE okej!
Men det är problemen vi Måste möta.
I denna snart globaliserade värld.
Själv skulle jag kanske önska en värld utan en globalisering, men det är nog vid den här tidpunkten ett oundvikligt faktum, så det är nog lika bra att anpassa oss. Rasismen som "svenskar" (och alldeles för många i världen) hänger sig åt är inte bara ett brott, utan även en fullständigt omänskligt handling.
Frågan är, när ska vi börja ta hand om de svältande barnen i Afrika? (bland allt för många exempel...)

Vad hände med bibelns, "vänd andra kinden till"?
(nej, jag är inte troende eller kristen)
...men det finns många saker i bibeln, precis som i koranen, som är jävligt ABC! Låt oss kalla det medmänsklighet.
(och med vaken.se som forum, måste jag ju baratillägga alla dessa religioners profetior )

Idag är det 2010.
För 8 år sedan såg jag equilibrium och trodde det var fiction. idag vet jag bättre.
1994 tog jag studenten och trodde på en framtid.
Jag saknar 1985...

Slutligen, kan inte låta bli:
Ted & Kent. Vilka sköna killar, bröder, som vågar stå för sina åsikter!

http://tedekeroth.se/
http://kentekeroth.se/

Ett stort Hipp Hipp för "Sverige"!





(...och för dig som inte förstår ironin i klämmen i kronokogins slutordning...så vet jag inte vad jag ska säga )
Men till ALLA,
Godmorgon Sverige!
Kärlek & fred!
<3


Edited by patrik1975 on 2010/9/7 22:01:59
Edited by patrik1975 on 2010/9/7 22:03:48
Edited by patrik1975 on 2010/9/7 22:08:33
Edited by patrik1975 on 2010/9/7 22:12:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#2


See User information

Kommer bli så skönt när medvetandet kommer till den grad, att vi verkligen förstår att mänskligheten är En familj, alla är bröder och systrar... Och att den familjen är bra mycket större än så. Vad folk klankar på idag och ser på som olikt, enbart är en perception vi lär oss se förbi. Detta gäller från alla håll. Hyser stort hopp för mänskligheten.

/ Fred

Posted on: 2010/9/7 22:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Lite tankar kring rasism...
#3
Människor är som svarta och vita spelsoldater som knuffar ut varandra om vi kommer för nära. Och vi förökar oss när vi ligger bredvid likasinnade färger..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Lite tankar kring rasism...
#4
Aftonblaskan är ganska duktiga på att hålla flaggan högt de med, här i dagens blaska:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7744641.ab

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#5


See User information
En tydlig bild för mig är dock att många människor som hoppar på detta tåget med racism inte inser. En aspekt, men väl värd att begrunda.

Detta är bara ett av verktygen för att hålla befolkningen separerade för att kivas sins imellan, precis som politiker skapar en form av en sandlåda för att vi ska kivar och få utlopp för oenighet.

Med hull och hår sväljer många denna medicin, istället för att enas.
Om vi lär oss vad racism är, skulle NWO ha dubbelt så svårt att få igenom sina planer om kontroll över sin befolkning.

Riktigt smart "devide and conquer" som vi matas med. Bara se vilka andra saker våra beslutsfattare nyttjar för att hålla oss i chack.

Åter igen ett av mina favvo citat;

"The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum." - Noam Chomsky

Begrundar man detta, framstår även detta mönster här...



Posted on: 2010/9/8 11:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#6


See User information
Det är jättegulliga och PK-fantastiska fraser du drar upp, samt att det verkligen är beklagligt att människor som inte hör till denna kultur har det så uschligt som vissa har det. Det är inte försvarligt, något bör göras åt det.

Men är det rätt väg att gå att "vända andra kinden till" till dess att de är så "integrerade" att statsministern heter Muhammed och sharialagar är på inmarch för att en dag göra något åt de sista "otroende?"
Många anser att det är helt omöjligt att deras kultur kan tränga ut vår egen i vårt eget land, men barnafödande ju tydligen en av deras nämnvärda egenskaper...

De kom inte hit för att få bli svenskar, utan för att få fortsätta vara det de inte fick vara i sina hemländer, glöm inte det.
Mångkultur är ett skämt, "integration" tyder ju på att agendan är en monokultur, att blanda allt i en enda röra.
Men vilka värderingar består och vilka förkastas i "the melting pot?"

Posted on: 2010/9/8 13:39
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Lite tankar kring rasism...
#7
Det handlar inte om att fälla några politiskt korrekta fraser eller att ge sken av något gullegull. Här är det bara mina tankar i pränt om rasismen som öppet pågår i vårt land. Och som sessutom får politiskt stöd från flera håll i sörjan.

Det du säger är trots allt åsikter, ett synsätt, utifrån ett eget politiskt perspektiv, där du accepterar och spelar med i de gällande samhällsreglerna.

Jag tror att det handlar om att se utanför boxen. Utanför ramen av vad som är ditt, mitt, deras eller vårt.
Om du kikar mellan länderna så finns det ingen röd gräns! Den syns bara på kartorna. tro mig

Så olika åsikter om hurvida ditten eller datten påverkar dutten så att ditten kan ... osv....är helt ointressanta. De är regelverk innanför ramarna av det nuvarande systemet.

jag talar om sunt förnuft.
Det finns inte plats för ett "vi" och "dom"-tänkande i en framtida värld utan ramar, byggt endast på kärlek och gemenskap.
En utopi kanske? ...mm, men en duktigt fin sådan!

Lev väl!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#8


See User information

@ patrik1975
Precis vad jag försöker påvisa, vi behöver bryta fler av dessa förpräntade ramar. Vi är alla människor och på den grunden har vi samma värde och samma rätt. För mig är det glasklart att det är systemet som är felaktigt och många människor befinner sig i dessa synsätt av ramar, från alla håll och kulturer. Bryter vi alla dom ramar med dom olikheter som vi försatt oss med, ser jag en helt annan nyans till en fri mänsklighet. Det är bara en omskalning mot tidigare sätt vi hanterat olikheter, även inom våra gränser. Skalar vi om detta till idag, är det precis samma mönster. Igår var det olika länsherrar, idag är det olika kulturer och folkslag.

Helt enkelt hålls vi med våra egna ramar med i spelet "Devide and conquer".

Jag talar inte något annat än ett synsätt från en högre moralisk grund.




Posted on: 2010/9/8 16:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#9


See User information
Lägg därtill till att invandrare oftast får bo i identitetslösa områden man kan likna vid ghetton. Dessa miljonprogramsområden. Svenskar i dessa områden gör lika mycket brott som invandrarna, men de är underrepresenterade.
Däremot visar ju statistiken att av de brott som begås av invandrare, är över 50% gjorda av invandrare från våra nordiska grannländer.

Posted on: 2010/9/8 18:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#10


See User information
Quote:

wavemaster skrev:
Däremot visar ju statistiken att av de brott som begås av invandrare, är över 50% gjorda av invandrare från våra nordiska grannländer.


Jädra Islänningar...

Posted on: 2010/9/8 18:36

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#11


See User information
Jag studerade det när jag fick höra att invandrare skulle vara överrepresenterade i BRÅs statistik... Direkt från källan, dvs BRÅs egen statistik... Så de man mest ska rynka på näsan åt är de som ser ut precis som oss...
Så rasism är en ganska oprecis vetenskap

Posted on: 2010/9/8 18:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#12


See User information
Mmm hörde att destruktiva människor var överrepresenterade på jorden???

Posted on: 2010/9/9 7:50
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#13


See User information
Quote:
jag talar om sunt förnuft.
Det finns inte plats för ett "vi" och "dom"-tänkande i en framtida värld utan ramar, byggt endast på kärlek och gemenskap.
En utopi kanske? ...mm, men en duktigt fin sådan


ingen utopi det där är NWO agenda möjligtvist en snar framtid. Krossa kulturerna smälta samman världen till en och blanda den, ingen kultur, ingen rot. Det är ju precis det som promotas i varenda media tidning.
vakna...

Posted on: 2010/9/9 14:30
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#14


See User information

@BiReal

Utgår att det är på liknande synsätt, dom utan övermakt... Ingen NWO som sätter käppar i hjulet, utan efter egen moraliskt ansvar och sitt eget handlande efter hum man själv vill bli behandlad. Så länge du inte skadar, dödar, stjäl eller begår avtalsbrott... ska du och alla andra på jorden vara hur fria dom vill.

NWO utan regeringar, avsägande av rättigheter eller annat tjaffs.

NWO av folket, för folket efter eget ansvar och mognad för moralisk grund. Man behandlar andra, som man själv vill bli behandlad.

Posted on: 2010/9/9 14:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Lite tankar kring rasism...
#15
Quote:

BiReal skrev:
Quote:
jag talar om sunt förnuft.
Det finns inte plats för ett "vi" och "dom"-tänkande i en framtida värld utan ramar, byggt endast på kärlek och gemenskap.
En utopi kanske? ...mm, men en duktigt fin sådan


ingen utopi det där är NWO agenda möjligtvist en snar framtid. Krossa kulturerna smälta samman världen till en och blanda den, ingen kultur, ingen rot. Det är ju precis det som promotas i varenda media tidning.
vakna...


och som jag skrev i första inlägget:

"Själv skulle jag kanske önska en värld utan en globalisering, men det är nog vid den här tidpunkten ett oundvikligt faktum, så det är nog lika bra att anpassa oss."

Vi kan inte gå bakåt. Vi kan bara göra det bästa av situationen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#16


See User information
Quote:
Bryter vi alla dom ramar med dom olikheter som vi försatt oss med, ser jag en helt annan nyans till en fri mänsklighet. Det är bara en omskalning mot tidigare sätt vi hanterat olikheter, även inom våra gränser. Skalar vi om detta till idag, är det precis samma mönster. Igår var det olika länsherrar, idag är det olika kulturer och folkslag.


Det där kunde ju lika väl varit ett citat från Mao Zedong, ytterst skrämmande att det inte var det. Vi ska bejaka och värdesätta våra kulturer och olikheter inte bryta ner dem som förslås här ovan. Nu är det illa ställt.
Det där är precis vad som promotas i samhället, bryta ner kärnfamiljen, bryta könsskillnaderna , bryta kulturerna till och med föreslås det här att bryta "folkslagen" med andra ord blanda dem.
Kommunism och NWO agenda pågår på hög nivå i den här tråden.

Posted on: 2010/9/9 16:07
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#17


See User information
Ordet "Kultur" innefattar helt enkelt "Hur vi brukar göra saker".

Säger inget mot det... Och kommunism? Hur mycket mer Liberalt kan det bli, än att människor får efter egen mognad ta ansvar för sina egna handlingar? Har vi inga styrande regeringar och korrupta fanskap som ska frånta vanliga människor deras fria vilja (under eget ansvar) och leka en sorts "pappa" för var och en. Det är ju så långt ifrån en jäkla NWO man kan komma, dessa korrupta fjärtar skulle vara av samma värde och viktighet, deras krontroll möjligheter skulle bli helt omöjliga, så länge du inte ger bort det. Du blir din egen chef, med ansvar på dina egna moraliska grunder (gör mot andra som du själv vill bli behandlad). Hur mycket mer OFF-NWO-agenda kan det bli?
Då blir allt med "bryta ner kärnfamiljen, bryta könsskillnaderna , bryta kulturerna" efter ditt ansvar, tills du inte bryter mot "gör mot andra som du själv vill bli behandlad".

Posted on: 2010/9/9 19:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Lite tankar kring rasism...
#18


See User information
När jag var liten bodde jag på Nørrebro i København. Vi var ganska många barn på gården men nästan alla var danskar utom jag som ansågs som halvsvensk och så en dom kallade "Mulatten" vars far var berömd jazzsaxofonist.

Men det fanns två till! Torstein och Gerdt. Men dom vågade man inte umgås med fast dom försökte ty sig till mig och "Mulatten".

Deras fäder hade varit tyska militärer och var nu hemskickade till Tyskland. Deras vinteruniformer hängde kvar på vinden och vi hittade dom engång när vi lekte. Mammorna var förtvivlade men hade inte vågat försöka göra sig av med dom. Nu blev det fritt fram att bonka slå och sparka de små "stikkerdrengene". Verkligt brutal mobbing, och de fick helt enkelt inte lov att försvara sig då blev det ännu värre. Deras mammor hängde ut genom fönstren och skrek men inget hjälpte.

Vi var nästan sextio barn på gården så vem som helst kan räkna ut att dom fick mycket stryk. Det utlösande ordet var "stikker!" och så bröt det bara lös.

"Mulatten", min bäste vän, klarade sig alltid. Dels fanns hans far ofta i närheten och dels var han halvamerikan.

När vi skulle börja skolan skulle jag börja i Jagtvejskolen. Där hängde ett rep tvärsöver skolgården. På den andra sidan repet fick de "tyska barnen" hålla till, åtskilda från oss andra.

Redan som sexåring led jag med de tyska barnen och kände en djup olust inför hela situationen, särskilt som vi hade en liten familjehemlighet som jag inte skall gå närmare in på här... det är faktiskt fortfarande känsligt.

Men det är fruktansvärt att utsätta barn för rasistisk särbehandling, denna ondska kommer ligga kvar och drabba kommande generationer.

Har ni sett "Korpen flyger"??

Posted on: 2010/9/9 23:35
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS