vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Bollplank inför valet behövs
#1


See User information
Kan inte bestämma mig för om jag ska rösta som jag brukar eller inte. Har alltid röstat grönt pga jag föraktar kärnkraft och gått på växthuseffektbluffen (verkar ju faktist va en bluff, club of rome etc.). Har läst lite ekologi så jag vet att man trots detta inte kan släppa miljöfrågorna helt. Kärnkraft kan ju faktiskt ersättas...

Alternativet för mig är att rösta på S.D. Inte för att jag är rasist, tvärtom, jag tycker andra kulturer är mkt intressanta. S.D. lockar dock tack vare att de är de enda som ens vågar ta upp invandringsfrågan. Dessutom är de nog inte lika äckliga vallöftesbrytare som resten av "2-parti-Sverige.
Är det acceptabelt att massinvandringen fortsätter? Det finns ju inga jobb! I min lilla småstad har vi 3 stadsdelar där kanske uppemot 90 % är invandrare. Tycker nog att dessa invandrare ska få en chans innan nästa våg kommer...
Synpunkter och råd angående mitt Val välkomnas!

Posted on: 2010/9/9 17:34
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#2


See User information
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=161304#forumpost161304

Hittar du någon vaken person inom SD är du inte dålig. Lycka till.

Posted on: 2010/9/9 17:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#3


See User information

Ja Network, att finna Vakna där, är väl som att hitta en Alien under huvudkudden.

Posted on: 2010/9/9 19:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#4


See User information
eezy skrev:
Kan inte bestämma mig för om jag ska rösta som jag brukar eller inte. Har alltid röstat grönt pga jag föraktar kärnkraft och gått på växthuseffektbluffen (verkar ju faktist va en bluff, club of rome etc.). Har läst lite ekologi så jag vet att man trots detta inte kan släppa miljöfrågorna helt. Kärnkraft kan ju faktiskt ersättas...

Jag skriver:
Jag är också lite i samma situation med miljöfrågorna. Men för mig är det viktigt att bromsa/stoppa GMO. GMO-grödor gör råttor infertila i tredje generationen och är INTE miljövänligt. Jag tror också att 3G och 4G kan vara skadligt för oss. Urträde ur EU. Det är ett viktigt val, men får vi verkligen välja? Tror inte det, känns som om partierna är för lika. För att bli motiverad att välja så tänker jag så här: om alla i Sverige skulle rösta på ett enda parti, vilket parti skulle jag då vilja att det var? Lite mer motiverat att rösta då, eller?

Jag har börjat tänka att oavsett behöver vi vara rädda om vår jord, men jag har blivit mer uppmärksam på alla sk miljöskatter och inser mer var dessa pengar hamnar. Dessa pengar samlas dock in på ett eller annat sätt och hamnar där de vill att de ska vara.

Posted on: 2010/9/9 21:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bollplank inför valet behövs
#5
tråden är så skev, att det är svårt att ens kommentera.
Mitt förslag är att du lägger dig på soffan, röstningsdagen.
Eller så kollar du in S.D gänget lite innan du väljer valknapp.
Här har vi en god S.D'are:
www.kentekeroth.se

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#6


See User information
Ekan: Utträde ur EU är numera mer eller mindre en omöjlighet om jag tolkat diverse kommentarer angående lissabonfördraget rätt, att det krävs ett majoritetsbeslut för ett utträde och sveriges röst inte räcker särskilt långt? Någon får gärna rätta mig om jag missuppfattat det hela men menar att det känns som en hopplös sak att kämpa för i nuläget.
Men att hindra spridningen av GMO-grödor i alla dess former är en väldigt viktig punkt, är det nåt av partierna som nämner något om detta som ni vet?
I övrigt är det integritetsfrågor som är intressanta men där tror jag inte det kommer göra nån skillnad i slutändan men visst är det bra om t.ex FRA rivs upp men det dyker snart upp nya lagar för våran säkerhets skull ändå oavsett block.
Inte bestämt om det blir någon röst alls men blir det någon blir den till dom rödgröna så det kanske blir lite mänskligare politik en stund. Varit så ledsamt med dom jag träffat som är förtvivlade över att ha blivit utförsäkrade med svåra sjukdomar och känner med dem.

Posted on: 2010/9/9 23:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#7


See User information
Rekommenderar EAP http://www.larouche.se

Tror att det finns vakna personer i SD men troligtvis inte högt uppe på riksdagslistorna.

Posted on: 2010/9/9 23:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#8


See User information
Nja! Vet inte om jag blivit något klokare än. Patrik: vad är det som är skevt? Tycker du att massinvandringen är något positivt? Eller har du blivit som resten av det politiska Sverige och inte ens vågar att tala om detta?

Posted on: 2010/9/10 15:09
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#9


See User information
Jin83, EAP har verkligen gripit mig. Hade inte tänkt att rösta men efter att ha gjort ett riktigt besök o kollat igenom vad EAP är för något har fått mig på andra tankar.

Posted on: 2010/9/10 16:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#10


See User information
Taktiken i hela EU är uppenbar.
Den funkar helt snyggt också.

Resultatet är, att det nu är omöjligt att vara för självständighet
utan att vara "högerextremist", "nazi" osv osv.

En faktuellt sund debatt om "multikultur" är en omöjlighet,
eftersom du genast blir knäreflex-stämplad som "rasist".

It's a done deal.
Fuck voting.

Den absoluta grunden till att Mogadishu flyttar hit till Österbotten,
står att finna i faktum att europeisk skit gör livet omöjligt i Somalia.
Men men - allt utom det skrikande uppenbara ska diskuteras.

Personligen har jag röstat färdigt.
I gamla Finland finns bara ett parti.
Det är underindelat av kosmetiska orsaker.
Sannfinländarna gör inget annat än spelar sin förutbestämda roll
i den enkla men geniala konstruktionen.

Självständighetspartiet, däremot, med lokale frontmannen herr
Nygård i spetsen, är det enda som har en clue. Mr Nygård talar
klartext, well away från mainstreamspelet.
Han låter som en vaken-postare emellanåt :)

Följaktligen fick han fyra (4) röster av landsändans ca 200.000
möjliga, förra gången det begav sej.
Folk förstår bara inte vad han säjer, eftersom det rör sej om helt
grundläggande, enkelt tänkande, vilket numera är så gott som
utrotat bland medborgarna.



Frid.

Posted on: 2010/9/11 9:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#11


See User information
Quote:

krazyFlipy skrev:
Taktiken i hela EU är uppenbar.
Den funkar helt snyggt också.

Resultatet är, att det nu är omöjligt att vara för självständighet
utan att vara "högerextremist", "nazi" osv osv.

En faktuellt sund debatt om "multikultur" är en omöjlighet,
eftersom du genast blir knäreflex-stämplad som "rasist".

It's a done deal.
Fuck voting.

Den absoluta grunden till att Mogadishu flyttar hit till Österbotten,
står att finna i faktum att europeisk skit gör livet omöjligt i Somalia.
Men men - allt utom det skrikande uppenbara ska diskuteras.

Personligen har jag röstat färdigt.
I gamla Finland finns bara ett parti.
Det är underindelat av kosmetiska orsaker.
Sannfinländarna gör inget annat än spelar sin förutbestämda roll
i den enkla men geniala konstruktionen.

Självständighetspartiet, däremot, med lokale frontmannen herr
Nygård i spetsen, är det enda som har en clue. Mr Nygård talar
klartext, well away från mainstreamspelet.
Han låter som en vaken-postare emellanåt :)

Följaktligen fick han fyra (4) röster av landsändans ca 200.000
möjliga, förra gången det begav sej.
Folk förstår bara inte vad han säjer, eftersom det rör sej om helt
grundläggande, enkelt tänkande, vilket numera är så gott som
utrotat bland medborgarna.



Frid.


Ett förtydligande.

Sannfinländarna är det samma som SD i Sverige.

Posted on: 2010/9/11 9:40
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#12


See User information
Hur det är nu och hur det blir i valet och hur man reagerar på det inom partierna är nog det vi får höra mest om under den närmaste tiden. Under tiden smygs grundlagsförändringarna genom systemet utan uppmärksamhet.

Själv röstar jag som jag alltid gjort, det är enda sättet att ha något som helst inflytande genom att man som medlem i ett parti kan gå på stämmorna och annat och göra sin röst hörd.

Jag vet att politiker är känsliga för medlemmarnas åsikter, det är det som är demokrati. Val är det bara vart fjärde år, men politiken förs mellan valen!

Posted on: 2010/9/11 9:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#13


See User information
Har bestämt mig för att OM jag kommer att orka bry mig om lägga min röst någonstans så får det bli på S.D. Gillar inte alls att de behandlas som nazis av massmedia och AFA och dyl.

Posted on: 2010/9/16 21:59
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bollplank inför valet behövs
#14


See User information
Äntlligen vet jag i alla fall vilket parti jag ska rösta på !

Det blir EAP så klart .

Rekommenderar den här filmen som ger en bra bakgrunds info om la Rouche rörelsen.

http://larouche.se/artikel/eaptv-sann ... cherorelsen-i-sverige-eap

Posted on: 2010/9/17 10:25
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS