vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Jag mötte en man...
#1


See User information
Jag mötte en man på tunnelbanan idag som sa han inte ville leva längre mellan tårarna. Jag försökte få honom på bättre tankar och satt kvar och pratade med honom, trots att jag skulle av.
Jag försökte ge honom mängder av skäl till att fortsätta leva, men allting jag sa kände jag själv att detta var väl ingenting att hänga i julgranen. Det enda jag kan stå för var att jag vill se mina barn växa upp, men ska detta vara enda anledningen till att jag lever?
Missförstå mig inte nu, för jag tänker inte ta livet av mig, men denna man fyllde mig med en djup ångest. Han smittade till viss del av sig på mig.
Jag har sett och gjort allt och folk skulle inte tro mig om jag berättade hälften. Varför lever vi? Är verkligen enda orsaken att föröka oss? Är vi bara containrar för celler som ska förökas?

Posted on: 2010/9/10 18:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#2


See User information

Äh va fan, kom igen nu..

Posted on: 2010/9/10 18:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#3


See User information
Fast det enda livsviktiga är att jag vill se mina barn växa upp. Resten går att vara utan.

EDIT: Visst är saker vackra som kärlek mellan en man och kvinna. Stockholm en sommardag, en skön resa eller en kall öl en Augustikväll... Men detta är inte livsviktigt.

Posted on: 2010/9/10 18:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#4


See User information
Förstår dig mkt väl. Den enda riktiga glädjen jag känner är när jag stämlar ut fredagar... Saknas: Kvinna, barn och meningsfull sysselsättning...

Posted on: 2010/9/10 19:18
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#5


See User information
Vad jag vill komma fram till är meningen med livet. För inte fan är det den iPhone du har i fickan... Som dessutom kan spåra dig var du än är och skicka uppgifterna till Apple.

Posted on: 2010/9/10 19:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#6


See User information
Svår fråga det där med meningen med livet... Nä, det är väl knappast att samla ägodelar. Förresten kan nog Ericsson spåra det mesta också.
Lev livet som om det vore din sista dag säger en del men hur många tillämpar det? För egen del har jag nog grubblat för mycket på på sådana frågor och glömt en viktig sak: att vara lycklig.
Sen beror det väl lite på var man befinner sig behovsmässigt. Har man tak, mat, fru ,barn, vänner o.s.v. finns det bara en sak kvar (enligt Maslovs, tror jag att han hette, behovstrappa) vilket är självförverkligande... vad det nu innebär? Jag tror att medans man vandrar här i mörkret bör försöka "lunta" lite här och där... Sprid sanning, over and out.

Posted on: 2010/9/10 20:00
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#7


See User information
Quote:

eezy skrev:
glömt en viktig sak: att vara lycklig.
Sorry!

Det där bara är man,i min värld så kan man inte "glömma"el komma ihåg det bara är man det är inget man tänker på-d.v.s om man är det:)

Men jag förstår din /er löneförhöjning...

ps Djurens försvinnande är ett bevis för politikers"ankomst...

Posted on: 2010/9/10 20:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#8


See User information
Var i nuet.

Förkasta vad som inte fungerar enligt sanningens principer för att bemötta morgondagen.

Upptäck din natur för att förstå din natur.

Drifter är låga dom kan övervinnas.

Låter för mig som att folk behöver sporras som att dom behöver högre upplevelser som ger dem mening med livet.

Och det är högst förståerligt med tanke på hur det ser ut i dagens värld.

Var med jorden och låt jorden vara med dig.

Kultivera och utveckla dig själv lär dig vara dig själv.
såsom du var menad att bli från början.
Rena dina energier och dina drifter kommer ochså ändras likaså uppfattningen som klingar fast vid dessa.
Väck anden och låt den visa dig vägen.

Posted on: 2010/9/10 20:24
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#9


See User information
Vi har väl alla varit där. I total hopplöshet inför frågan vad meningen med livet egentligen innebär.

Ingen jag träffat eller pratat med hittils i mitt liv har kunnat i en mening, eller ens ett flertal meningar för den delen, kunnat summera vad livet går ut på. Kanske är det just det som är meningen. Att inse att man egentligen inte vet nånting och hela tiden måste leva för att lära sig nya färdigheter, ta till sig ny kunskap och utvecklas.

Oftast har jag märkt att det bästa kanske är att släppa just frågan vad meningen med livet är och leva det istället. Men ibland behöver man ju iofs ställa sig själv frågan. Trots att man vet att man aldrig kommer komma fram till det definitiva och slutgiltiga svaret.

En sabla soppa det här med att hitta sig själv, meningen med livet och andra spirituella och själsliga frågor. :) Det är ju svårt nog att bestämma sig vilka kläder man vill ha på sig. Eller vad man vill ha till lunch. Vilken serie man ska följa osv. Det liv vi lever idag som moderna människor har gjort att vi står handfallna inför frågor som vi inte direkt kan få svaret på.


Posted on: 2010/9/11 13:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#10


See User information
Livet går ut på att lära sig.

Posted on: 2010/9/11 13:30
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#11


See User information
Som jag ser det är just meningen med livet att hitta n mening med det, ett högre syfte som man helhjärtat och passionerat ägnar sig åt. Förmodligen är kultivering det för mig största, men jag har inte gått den vägen varken helhjärtat eller passionerat än så länge.

Posted on: 2010/9/11 14:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#12


See User information
Börja vandra Alarik.
meningen med livet är inte att lära sig, hur kommer det sig att de buddhistiska munkarna kultivera genom att sitta i meditation, för att lära sig?. Nej insikt må det vara, insikten att vi inte hör hemma på denna soptippen utan ska ta oss hem. Släppa allt mänskliga fasthållanden alla känslor som likt ankare håller oss fast här nere, endast genom att fundamentalt förändra ens hjärta kan man stiga till högre nivåer. För att klargöra det enkelt, sålänge man endast sträva efter att vara en ordinär människa är en ordinär människa det enda man kommer uppnå.
Klart ditt hjärta längtar ut, och din själ eller vad vi ska benämna den som, skickar klastrofobiska känslor, vi hör inte hemma här i det här samhället byggt på materiell vinning och ytliga begär, din sekundära urande vet detta och väntar på att du ska kultivera, återvända till din sanna natur och lämna samsara.

Låt din Buddha natur träda fram, läs Zhuan Falun - Li Hongzhi.

"So, once somebody wants to cultivate, they’d say his Buddha-nature has come out. That thought is the most precious, because he wants to return to his original, true self, he wants to break out of this level of ordinary people. Maybe you’ve heard the Buddhist saying, “When a person’s Buddha-nature comes
out it shakes the Ten-Directional World.” Whoever sees this will help him, and they’ll help him no matter what."

Posted on: 2010/9/11 15:46
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#13


See User information
När man kultiverar lär man sig.

lär sig förändras.

Förändras till att bli människa.

Till att bli vad man var menad och vara.

Att släppa taget.

I Think Therefore IAM (LOST) - Confused - Deadeneed - Stray - In Conflict.

I Think i Feel Therefore IAM (BLINDED) illwilling - Deciving - at competition with my next.

I Feel Therefore IAM (FOUND) - Awarre - Conscious - Knowing - Understanding.



Posted on: 2010/9/11 15:47
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#14


See User information
beror på vad du menar med att lära sig är det att ta något utanför och fylla sig så nej, är det att se innåt och tömma så ja.

Posted on: 2010/9/11 15:49
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#15


See User information
Att lära sig värdsliga saker är inte att lära sig det är att förvilla sig.

Först lär man sig tömma sig.
Sen lär man sig fylla sig.

Endast en tom kopp kan fyllas.

Posted on: 2010/9/11 15:51
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#16


See User information
nej, tömningen pågår under hela kultiveringen, att fylla sig behöver man inte ägna en tanke åt, det sker på automatik när man höjer sig genom nivåerna. Kultivering beror på eleven gong på mästaren.

Posted on: 2010/9/11 15:58
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#17


See User information
1 Calm the Mind.
2 Awaken the force.
3 Establish contact between the guru and the deciple, intuition and control , heart and root.
4 Let the guru show you the inner secret guru.
Trust the heart it has no windows so it has to listen to the minds junk,, talk to the heart.
It is all in the heart.

Fyllning sker efter tömning och bägge pågår kontinuerligt när man börjat tömma sig.


Posted on: 2010/9/11 16:01
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#18


See User information
Ja men det är inget man behöver lära sig, endast fokusera på att tömma, erhålla Tao utan att söka Tao.

Posted on: 2010/9/11 16:04
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#19


See User information
Jepps.

Det kommer av sig själv..

Om man inte börjar med att tömma sig så blir det katastrof.

Känslornas eldnatur kan då inte kontroleras
(lol vanligt för västerlänningar) .

Finns platser i världen där folk initieras där dom inhemska människorna inte ens tilltalar en om man inte har tillbringat minst 4 timmars meditation med att tömma sig.

Meditationen gör sinnet starkare.

Sen flödar det på bara med intention.
God intention som styr energin är bra.
Eller som min väns indiske babba brukade säga.
No intention - only attention ; )




Posted on: 2010/9/11 16:12
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#20


See User information
Jag kan verkligen inte hålla med om att vårt hem, jorden är en soptipp som är som ett fängelse vi måste bryta oss fria ifrån.

Det här är mitt hem. Min moder jord. Den gav mig liv och kommer ta tillbaka det, för att sedan ge mig det åter i någon form. Här har jag min familj, er och alla andra levande varelser på jorden. Kusiner, bröder, systrar, förfäder och nästkommande generationer av liv.

Visst är jag nyfiken på universum utanför och vill utforska det, men den här vackra planeten kommer alltid vara mitt hem. Här där solens strålar smeker mitt ansikte genom lövkronornas tak. Här där fåglar sjunger i samspel med blommornas doft. Här där vatten, sjöar och älvar låter himlen spegla sig i all sin prakt.

Allt är inte perfekt, men det är ingen soptipp. Vi är ett med den här planeten. Och att kalla den för en soptipp är att inte tillåta sig att älska sig själv.

Det är iaf vad jag tycker :)


Posted on: 2010/9/11 17:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#21


See User information
MMM jorden är underbar..

Samtidigt kan den vara ett helvete.


Den är en avspegling av oss själva.

Posted on: 2010/9/11 18:05
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#22


See User information
Den här jorden är inte ditt hem, du tror den här jorden har gett liv till din urande? Ditt liv alstrades i universum. Din kropp må dock härstamma härifrån. Människor är väldigt vilse i illusionen, det här rummet är skapats för människor för att vi har fallit ner här pga våra smutsiga sinnen. Självklart finns det vackra ting som bär universums egenskap t.ex vår natur, det är trots allt skapat av högre väsen. Men som sagt det är här nere smutsen hamnar precis som på en soptipp.

Posted on: 2010/9/11 19:13
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#23


See User information
Min kropp och själ är här toppen av denna evolution.

Livet är ett klassrum den som drömmer om att komma härifrån lurar sig själv.

Du kan inte klättar utan stege.

Man ska vara tacksam för stunden här.

Posted on: 2010/9/11 19:50
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag mötte en man...
#24


See User information
Förstår vad du menar kroppen är äcklig som badar i sitt svett och människor döljer lukten med kemikalier som att dom flyr från sig själva.

Äter avföring dvs räkor fisk o annat som lever på restprodukter och säger sen mmm vad färsk den är.

Men du ska veta att allt har en orsak man bör inte förkasta denna tillvaro.

Tiden i denna klassrum ska uppskattas och inte ses ner på för det gudomliga ljuset finns lika mycket här som överallt.

Posted on: 2010/9/11 20:09
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
42 user(s) are online (42 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 42

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS