vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 11 12 13 (14) 15 16 17 ... 23 »


Re: Chemtrails


See User information
Om det inte hade varit för att jag upplevt 1980-talet hade jag också avfärdat alla konspirationsteorier och ägnat mig åt stugan, lite jakt och fiske och sett på TV.

Men då lyftes täcket upp och avslöjades en helt annan dold verklighet inför mina häpet stirrande ögon!

Praktiskt taget allt som behandlas på Vakens forum är rena rama verkligheten, inklusive false flag och medvetet förvanskade mediebilder till hemliga sällskap med en världsomspännade politisk agenda.

Visst kan det tyckas som om det vore en "religion" men var är i så fall refenserna i form av bibel- eller korantugg?

Mitt eget motto är "Bestäm Dig Aldrig Någonsin Slutgiltigt För Något Som Helst"!

Det lurar alltid en ny illusion bakom det draperi som är bakgrunden på den teater som föreställer världen... kulisser är till för att ge intryck och bytes då och då... och det arbetas bakom draperierna medan spelet i den aktuella scenen pågår!

Ibland dyker det upp figurer som mest liknar skådespelare på tiljorna, typ "är jag inte söt när jag står och stampar med min lilla fot och är FÖÖÖR kärnkraft??".

Skulle publiken vissla lägger den söte gossen huvudet på sned och frågar varför man är mot HBT-personer (eller vad det nu heter)!

För den vakne iakttagaren betyder det att prestationen är levererad och fördelen uppnådd. Nu gäller det bara att räkna pengarna.

Men när sådant händer väntar jag som vaken "partist" bara på nästa scen... kanske avger jag en artig applåd om jag är imponerad. (Den uteblev dock i det fallet).

Att chemtrails inte diskuterats tidigare beror mest på att de inte funnits.

Posted on: 2010/9/11 8:50

Edited by Asgeir on 2010/9/11 9:08:54
Edited by Asgeir on 2010/9/11 9:11:29
Edited by Asgeir on 2010/9/11 9:12:12
Edited by Asgeir on 2010/9/11 9:13:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Chem-/contrails.

WTF does it matter to me as a private citizen on the ground?

Resultatet är detsamma.
Som molnmakarna har hållit på här längs den österbottniska
kusten de senaste dagarna, leder det tankarna till de "nya" forskningsrönen om sambandet mellan D-vitaminbrist och
försämrat immunförsvar.
White-out redan i gryningen.

(Etcetera etcetera.
Många bäckar små...addera allting annat som naggar den
allmänna hälsan i kanten, från lätt giftiga kläder till
näringsfattig föda till icke-meriterade Nobelpristagare - allt
som bidrar till upplösningen, bit för bit, längs hela spektret av
den mänskliga upplevelsen. Kan inte annat än ta mej för pannan, när folk talar om klimat, t ex.
Kognitiv dissonans?)

Aspekterna på molnmakandet är legio, men debatten fastnad i
ändlöst, ofruktsamt tuggande om con- eller chem.
Maybe that's the true purpose of it.



Frid.


Posted on: 2010/9/11 9:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Det hör till sakens natur att det kommer ett massivt nekande ifrån alla som begår brottslig handling eller en handling som sekretessbelagds av myndigheter och underrättelseorganisationer men även hos företag....minns Teckomatorp och BT-kemi..

Vad man kan utläsa av detta är att de genom lögner och påhittade scenarier försöker invagga folk i en "falsk" visshet även om "bevisningen" pekar åt ett annat håll.
Att det sedan bildas en opinion för eller emot det som framlagts beroende på omständigheter kring ämnets karraktär där den ena flanken ställs mot den andra flanken och allt hamnar på en för ärendet nästan skadlig nivå.....

Bara genom att googla "alla anklagade nekar till brott" finner man massor av ärenden som just pekar åt det hållet att man genom nekandet söker fria sig från misstanke.

http://search.conduit.com/ResultsExt. ... nklagade+nekar+till+brott

Sedan är det tydligen upp till betraktaren att på lösa grunder avgöra om det föreligger skuld eller ej.... men inte sällan så visar det sig att det man inte ens kunnat tänka sig var det som föll sanningen närmast.

Så vi sak nog vara försiktiga med att ropa hej i det här fallet med det som kallas Chemtrail i hela världen...ett är säkert, sista ordet är inte sagt i denna fråga.

Posted on: 2010/9/11 9:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Jag rörde mig mycket runt "Torp" när BT Kemi var på tapeten. Det jag vill säga är att chefen Petersen uppenbarligen själv trodde på vad han sa när han hävdade att kemiresterna i dricksvattnet var helt harmlösa.

Men detta visade sig ödesdigert på ett närmast makabert sätt. Inför tv-kamerorna i tvåan (tror jag) hällde han upp ett glas under sändning och hällde det i sig på stört.

Ett halvår senare var han död i magcancer...

Men han var åtminstone karl för sin hatt...

"Torp" liknar fortfarande närmast ett samhälle i DDR som tiden glömt.

Posted on: 2010/9/11 9:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Vem vet avfolkningen kanske rentav går till såhär.

långtidsverkande gifter fördelas i maten och konsumentprodukter.

En del vakna människors samveten tar illa åt sig.
En del människor väljer att ta avstånd och starta sitt eget samhälle och leva rent.
En majoritet människor väljer fängsla sig själva förgifta sig själva och leva i lättja och oansvar.

Så med tiden sker guidestones proceduren automatiskt genom att förlita sig på folks egna bortskämmdhet ovilja okunskap och sarkasm genetemot sin nästa.

Det är ju inte så svårt och sätta igång en sådan process det är ju bara bygga upp ett förtroende först sedan sakta i smyg förgifta sin befolkning.

Nåja även om så vore fallet så lär jag inte vilja tillhöra den majoritet muppar som skrattar dig i ansiktet när du talar om rent leverne spiritualism medvetenhet osv.

Om så ska vara fallet så må så vara.

Alla väljer vi vår egen väg.
Om vi inte är så dumma att vi låter någon annan välja åt oss.

Posted on: 2010/9/11 14:03
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Nar flygplanen gor sin inflygning mot El Venizelos brukar dom ga i en onaturligt lang omvag som ger resenarerna en sightseeing over hela atens stad och ut over havet alldeles vid Pireaus... Med tanke pa flygplatsens position oster om staden borde planen ga enligt den grona linjen och inte den roda. Jag ser chemtrails efter planen VARJE dag och pa lag hojd ofta. Jag ror mig runt i hela Aten och man kan se detta skeende tydligt.

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Quote:

bfd skrev:
Nar flygplanen gor sin inflygning mot El Venizelos brukar dom ga i en onaturligt lang omvag som ger resenarerna en sightseeing over hela atens stad och ut over havet alldeles vid Pireaus... Med tanke pa flygplatsens position oster om staden borde planen ga enligt den grona linjen och inte den roda. Jag ser chemtrails efter planen VARJE dag och pa lag hojd ofta. Jag ror mig runt i hela Aten och man kan se detta skeende tydligt.




Alla flygplatser har en massa fastställda in- och utflygningsvägar som används beroende på vindriktning och andra yttre faktorer. Man eftersträvar tex att starta i motvind för att få en ökad lyftkraft och minska den hastighet som krävs för att lyfta. I för stark medvind tar startbanan slut..

I alla dessa inflygningsvägar klumpar man ihop plan i större eller mindre utsträckning och får dem att följa samma led den sista biten in mot flygplatsen. På det sättet är det betydligt lättare att få en överblick av och struktur på vilka plan som befinner sig var och vilket som står i tur att landa. För somliga flygsträckor innebär detta faktum att man får ta ganska rejäla omvägar eller följa "onaturliga" vägar in mot flygplatsen.

Jag ska inte påstå att detta måste vara förklaringen till att mönstret du observerat ser ut som de gör. Men min uppfattning och erfarenhet är dock att sådana typer av fenomen beror på just detta.


Vidare tycker jag, efter min personliga åsikt, att det du säger om att planen som är under inflygning till El Venizelos på låg höjd lämnar kvarliggande trails efter sig är mkt intressant. I mina öron talar detta starkt emot uppfattning av att detta är ett fenomen begränsat till hemliga höghöjdsflygningar av amerikanska tankplan. Snarare skulle man kunna anse att det du säger, i det fall det stämmer, skulle tyda på att det är vanliga passagerarplan som lämnar trailsen efter sig.

Man kan, och bör, då undra vad det skulle kunna bero på att de lämnar så tydliga trails efter sig över just Aten, som du gör gällande. Jag vet såklart inte svaret på det, något man kan ha i bakhuvudet är följande:

För att vattenånga skall fällas ut i luft, kondensera, krävs det att det finns små partiklar i luften runt vilka vattenmolekylerna kan klumpa sig. Dessa partiklar kallas kondensationskärnor. Om luften är helt ren, dvs fri från partiklar, krävs det en luftfuktighet på flera hundra procent för att kondensationsdroppar skall bildas. Detta rör sig om mkt små partiklar som sprids i luften från tex vulkanutbrott och olika typer av utsläpp. Det finns alltså ett samband (inte linjärt) mellan tillgången på kondensationskärnor och antalet utfällda kondensationsdroppar vid en given luftfuktighet.

I Ukraina höll man under Sovjet-tiden på med försök att genom att släppa ut små saltkristaller från flygplan ge en ökad molnbildning och därmed mer nederbörd över jordbruksmarkerna där. Försöken var till viss del lyckade men visade sig kosta mer än vad de smakade och lades ner.

Om en ökad tillgång på kondensationskärnor ger en större mängd utfälld vattenånga kan det ju tänkas att en eventuellt mer förorenad luft över Aten skulle ge bättre förutsättningar för trails att bildas jämfört med luften över tex ett hav. Detta är bara en tanke som jag inte kan presentera speciellt mkt stöd för men som jag personligen tror är en del av förklaringen till den ökade mängden och längden av trails.
-> Högre flygningar ger ökad kondensation; fler flygningar ger fler trails och större partikelutsläpp; större partikeltillgång ger längre och mer permanenta trails.

Och innan någon hoppar på mig: Det jag sa ovan var min uppfattning av en del av förklaringen till fenomenet. Självklart kommer som jag tidigare skrivit fler faktorer in, se tidigare inlägg.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Jag tycker fortfarande att det är konstigt att det är skuldfrågan som är den de flesta helst vill prata om. Alla har sin teori om vem som är ansvarig för att bespruta oss med dessa chemtrails medan mycket få är alls intresserade av om det finns något som talar för att fenomenet ens är verkligt.

Till de av er som skriver saker som "tyvärr är chemtrails verklighet", "att det är ett faktum råder det inga tvivel om" och liknande, skulle jag vilja ställa en fråga och ge en uppmaning.
- Vad är det som fått er att vara så säkra på detta? Och vilken information är det ni tagit del av som gjort att ni finner chemtrails som den mest sannolika förklaringen?


Och vad är meningen med inlägget om att den skyldiga nekar till sitt brott? Vem är den sok skyldiga som nekar i detta fall menar du?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
I sextio år härskade en total skräck för att kunna bli utplånad från den ena minuten till den andra i Europa. Vi hade på vardera sidan en stor hammare hängande över oss som när som helst kunde komma susande ner och klämma till oss som små löss mellan städet och hammaren. Därför försökte man hela tiden smyga med små mindre förargliga trick som kemisk, bakteriologisk och psykologisk krigföring, saker som kunde påverka beredskapen mera omärkligt och inte lika tydligt.

Idag har vi kampanjer med olika virusvarningar praktiskt talat flera gånger om året. Ibland kan det vara iscensatt av mindre nogräknade element inom läkemedelsindustrin, ibland kan det ha orsak i olika stadier av planering eller iscensättande av bakteriologisk krigföring. Allas vår Lyndon Larouche bedrev under sjuttiotalet affischkampanjer där han sade att den kända "asiateninfluensan" var ett påhitt av en viss supermakt och bad om ursäkt för den genom EAP. Jag fick själv flygblad i handen vid grindarna till Götaverken och tänkte ungefär "milda makter"!

Men kanske var det sant, men man hade liksom inget grepp om vilka EAP var och det är knappt jag har det idag. Men det förändrar inte faktum, saken har varit påtalad flera gånger under årens lopp. Och Vattenverket i Göteborg har faktiskt vidtagit åtgärder mot förgiftning med LSD flera gånger under åttiotalet. Genom provtagning. Så helt ogrundade spekulationer är det faktiskt inte om man undrar över om utsläppen från flygplan kan vara del i en verksamhet som knappast är av det filantropiska slaget.

Däremot skall man heller inte gripas av panik och inbilla sig att bara misstanken är nog, det skall just en sådan här kritisk debatt till för att lyfta fram saken och genom att hitta felen i resonemanget hittar man också eventuellt otvetydiga bevis den dagen alla infomissar sorterats bort!

Därför läser jag själv uppmärksamt genom all kritik och lagrar den där den hör hemma...

Posted on: 2010/9/12 22:04
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Denna tråd borde delas upp i två. Där den ena, där kan de som vill diskutera Chemtrails existens. Medans vi andra kan ha en tråd där man utgår ifrån dess existens, och diskuterar vidare. och på så sätt kan man lägga sin energi på det som man prioriterar, var en för sig.


Posted on: 2010/9/12 22:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Jag finner det intressant och se ex hur ett förkylningsvirus kan smitta tvärsigenom hela landet och drabba hela befolkningen på 2-3 veckor.

Speciellt med människor som mestadels stannar hemma osv.

Ta en titt på vårdcentralerna som är helt packade med smittade människor idag.

Märker att dom människor som blir sjuka ochså är människor som inte har flödet genom kroppen och inte äter speciellt mycket örter mm.

Från ingenstans blev plötsligt hela landet smittat.


Posted on: 2010/9/12 22:12
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Japp! Till och med min katt är förskyld.Han nyser som aldrig förr!!!

Posted on: 2010/9/12 22:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Quote:

Shen skrev:
Jag finner det intressant och se ex hur ett förkylningsvirus kan smitta tvärsigenom hela landet och drabba hela befolkningen på 2-3 veckor.

Speciellt med människor som mestadels stannar hemma osv.

Ta en titt på vårdcentralerna som är helt packade med smittade människor idag.

Märker att dom människor som blir sjuka ochså är människor som inte har flödet genom kroppen och inte äter speciellt mycket örter mm.

Från ingenstans blev plötsligt hela landet smittat.



Har detta med chemtrails att göra eller är det ett allmänt inlägg om förkylningar?

Varför är det konstigt att en förkylning smittar många på kort tid? Människor reser och rör på sig väldigt mkt varje dag i vårt land. Jag har tex varit i 5 svenska städer denna vecka och hälsat på massor av människor. På ett flyg eller en buss eller ett tåg sitter du dessutom i ett slutet utrymme varför det borde vara ganska lätt att bli smittad om någon bär på en förkylning.

Skolstart brukar ju också ofta betyda förkylningar. Varför? Chemtrails? :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Varför lägger ni ens tid och energi på Eriksson?

I GBG chemtrailar de nästan varje dag, i måndags var jag i Falkenberg.

Gissa vad jag såg på himlen?

En ledtråd är titeln på tråden



Posted on: 2010/9/12 23:24
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Jag hoppas dom gör det för att de kanske känner att chemtrails inte rör sig om något faktum. I vilket fall som helst är jag tacksam för det.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
De "förkylningar" som går just nu är en del av en läkemedelsbluff och har inget med chemtrails att göra. Man säljer helt enkelt läkemedel mot en sjukdom som inte finns. Naturligtvis är läkarna medvetna om detta men de deltar i dansen kring guldkalven.

Första rena fakta: Det finns en massa pollensäsonger under året. De sammanfaller endast delvis med växternas blomstringar eftersom många pollen är inneslutna i frökapslar som brister när de torkat ut när växten vissnar. En del träd som al och hassel blomstrar för övrigt i februari, man kan se de pollenrika "korvarna" på kvistarna om man bekvämar sig ut i en skog.

Långt de flesta är känsliga för pollen. Men skräcken för allergier är så stor att de flesta förnekar detta både inför sig själva och andra.

Tyvärr tjatar många till sig penicillinpreparat i onödan vilket ökar risken för resistenta bakterier.

När läkemedelsföretagen konfronteras med anklagelser om mygel med bluffmediciner, alltså preparat man säljer mot "förkylningar" men som inte är antihistaminbaserade, säger man att "det finns virus inuti pollenkornen".

Må dä? Botemedlet är i vilket fall som helst att torka av uppåtvända ytor i bostaden med en våt trasa.

Men här finns alltså förklaringen till att det hostas och nyses just nu. Men i februari har ni som läst detta redan glömt alltihop och hoppar på nästa bluff...

Chemtrails är något annat och värre! Erikssons inlägg är inte fel utan tillför debatten nödvändiga fakta, det är så här det disputerats på universiteten sedan medeltiden och nog har det väl lett till vissa framsteg?

Posted on: 2010/9/13 7:08

Edited by Asgeir on 2010/9/13 7:42:13
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Bra grejer.

Ingefära.

Lök.

Vitlök.

Arnica montana (som salva)

Babul ( Acacia ).

Malva.

Liu wei di huang wan

Gurkmeja.

Timjanolja P73.

Codonopsis olika arter.

Magnesium & kalcium & b vitaminer.

Andrographis paniculata

Echinacea

Larix occidentalis ( LARCH ARABINOGALACTAN )

Astragalus membranaceus

Basilika


Posted on: 2010/9/13 7:22

Edited by Shen on 2010/9/13 7:49:56
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
History Channel Documentary Validates Chemtrails and Weather Warfare Airs July25 4pm
http://www.youtube.com/watch?v=n3gKa0 ... feature=player_embedded#!

mirrored from jakluk4. the name of the program is That's Impossible-Weather Warfare and it airs on July 25th on the History Channel at 4pm. so ya'll thought we were crazy huh?

Har Ericsson någon kommentar till detta.....?

Posted on: 2010/9/13 14:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Det verkar som Eriksson har raderat sitt konto i ren frustration?

Posted on: 2010/9/13 14:28

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
En till Goyim som skyddade matrixen.

Posted on: 2010/9/13 14:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
metaphor
Quote:
Det verkar som Eriksson har raderat sitt konto i ren frustration?


Undrar vilket nick han kommer tillbaka med nästa gång?

Bengtsson, Johnsson eller Fransson är mina tre gissningar

Posted on: 2010/9/13 16:10
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Eller.. .. HANSSON! HAHAHAHAHAAHAHA!

Posted on: 2010/9/13 16:59

Edited by AllSeingDude on 2010/9/13 17:30:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Ericsson kom tillbaka..vi måste hålla tråden levande..öh kom igen nu..

Posted on: 2010/9/13 18:25
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Hahahaha.

Stackars människor.

Inte lätt och se med ett öga bara man kan ju missa så mycket.

Posted on: 2010/9/13 20:12
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 11 12 13 (14) 15 16 17 ... 23 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
25 user(s) are online (25 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 25

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS