vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »

Re: Vilket valspektakel....

See User information
Låt dom ha sitt val men jag tänker inte rösta.
Ger det dom rätt att förtrycka mig som dom vill eftersom man inte varit med i den demokratiska processen.

Knappast är varken för stat eller eu så vilken rätt har dom att tvinga mig att leka i deras spel.

Posted on: 2010/9/17 12:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Men om man försöker se till vad som är bäst för flest människor i Sverige. Är det verkligen bäst att strunta i att rösta då? Kan man inte hjälpa andra lite mer genom att rösta tex på vänsterpartiet, som vill gå ur EU, sänka arbetstiden till 6h/dagen, nej till FRA, IPRED, nej till betyg och läxor i skolan samt försvara den offentliga sektorn.

Det tycker jag låter som att folk kommer i största allmänhet kommer få det bättre.. eller menar ni att det ändå kommer bli skit för att det spelar ingen roll vilket parti som vinner/bestämmer då en bakomliggande elit ändå bestämmer vad som händer osv...

Jag är lite kluven så uppskattar kommentarer på vilka fördelar som uppnås med att inte rösta/rösta blankt..

Posted on: 2010/9/17 16:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
De vill att du och jag, som individer, ska göra våra röster hörda, påverka och förändra,,, tyst i ett bås...

See User information
Noteras borde ju att sverigedemokraterna är portade från TV och offentliga platser... ocn nu också av DN... och nätet är fullt av skit!

Posted on: 2010/9/17 18:58
"Livet e bara en period man går igenom"

See User information
SD kan slänga sig i väggen stackars vilsna dårar.

I min gammla kommun jag var bosatt i får dom inte ens dela ut post efter tabben sist då dom skrev att dom ville ha ut invadrarna ur landet så dom håller sig till landsbyggden istället det är lättare att lura folket där.
I min gammla kommun så bidrar invandrarna dessutom väldigt mycket till kommunens ekonomi vilket dom säkerligen gör i flertalet av förorterna där ute.

Vad ska man säga om resten då?

400 pers har dött pga försäkringskassans och högerns nya bestämmelser.

Vem ansvarar för detta då?
Ska man kunna begära att högerns väljare ska kunna tänka självständigt eftersom deras val har föranlett till allt skit?

Dom är ju indirekt skyldiga.

Nya metodiken är ju skapa arbetslöshet och inför yrkesarme så fattiga går och krigar istället för jobbar och föräldrarna blir barnlösa vid eventuellt dödsfall.

Öppet kriminellt beteende helt klart.

Eller ska man låsa in dessa politiker bakom galler och låta dem gå terapi och empatikurser.

Bra fråga, högst aktuell faktiskt.

Börjar verkligen få nog av skiten.
någon sa rösta blankt och skriv vaken.se på valsedeln.

Ska man se till vänstern då?
Ingen som talar om övervakningsamhället än mindre grundlagsändringar.

Slutsats = Politiker suger hårt hela bunten.

Själv tycker jag man ska skrota hela paketet och riva riksdagen och inför direkt demkrati om nu ska ha något politiskt system överhuvudtaget.

Detta börjar verkligen likna ett stort skämt.

Posted on: 2010/9/17 19:10
Resized Image

See User information
Det stora skämtet är att försöka styra över 9miljoner invånare som om vi vore en gemensam bakterie

Posted on: 2010/9/17 20:35

See User information
Tanken med demokrati är ju att vi alla ska kunna påverka... om inte alla "påverkar" så blir ju dessa människor "styrda"...

Men visst... "val" skapar illusionen att vi kan påverka mer än vi egentligen kan.

Men det betyder inte att man ska servera möjligheten för politiker att använda så enkel retorik såsom "soffliggare", tycker allt man kan gå och föra in en "svart röst"/"missnöjesröst" in i valstatistiken så att politiker måste motivera varför de går emot så många medborgares önskan.

Posted on: 2010/9/17 23:55

See User information
Påverka mer än vi igentligen kan..

lol Hela syftet med val är väl just att människor ska kunna påverka (IGENTLIGEN)

Oavsett vad man serverar politikerna så gör dom ändå som dom vill så länge folket saknar civilkurage.

Tanken med demokrati hade nog funkat om vi hade levt i en demokrati med ett demokratiskt system.

Tajm för byte av statskick postdemokrati och kromokrati håller inte längre.

400 döda och en befolkning som håller på steriliseras är väl bevis nog.

Posted on: 2010/9/18 0:09
Resized Image

See User information
Jag röstar Sd tycker att deras frågor är viktiga. Speciellt islams ökade inflytande , den katastrofala invandringspolitiken samt vill jag se hårdare straff i samhället, faktiskt nästan de enda frågorna de driver . Samtidigt är de för att lämna Eu jag med, de är för millitärt tillbaka dragande i Mellanöstern jag med.

Jimmy åkesson är en skicklig debattör däremot var jag på torget idag och lyssnade på några kommunala Sd politiker skandal, jag var nästan påväg att ta över för de kunde inte tala för sin sak, vid en di alog med en muslimsk sosse tappade den ene sdaren helt kontrollen och hetsade upp sig som en fjortis som inte fått som de ville.

Men jag bryr mig inte om Sd jag bryr mig om invandringspolitiken frågan och eftersom de är de enda som vågar ta i frågan faller rösten på dem.

Shen självklart bidrar invandrare till Sverige men den helt okontrollerade invandringen som inte ställer några krav måste förändra innan vårt samhälle ser ut som frankrike.

Sd är enligt opinions undersökningar sveriges tredje största parti just nu det vill säga många finner denna fråga viktig , hade andra partier vågat så hade Sd aldrig kommit in i riksdagen så de som ska beskyllas är de som kastat censur över ämnet.

Posted on: 2010/9/18 0:33
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Ja Bireal Rösta på nazisterna du och hårdare straff du är ju så upplyst.

Du är ju inte direkt svår och lura manipulera och kontrollera.

So much för den medvetenheten.

Men man är riktig duktig på sitta klippa och klistra in ochså.

Pajasar.

Posted on: 2010/9/18 8:36
Resized Image

See User information
SD's invandrarpolitik är ännu mer katastrofal än den som pågår just nu. De vill inte integrera mer än de andra partierna velat det. Glöm inte att invandrarna sätts i identitetslösa ghetton där folk inte mår bra av att bo i - Svensk som invandrare.
Att rösta på SD visar att man inte ens förstått problematiken. Av mycket vettigt du har sagt BiReal, var detta det dummaste. Förstår du inte att bägge partiers dåliga invandrarpolitik varit planerad så ett parti som SD ska komma in i riksdagen?
Förstår du inte att SD, som är ett högerextremt parti - I enighet med högern vill ha survival of the fittest och öka klyftorna mellan folken?

Posted on: 2010/9/18 8:51

See User information
Vem har klistrat och klippt in?

Jag vet inte om man kan kalla dem nazister de stödjer ju faktiskt israel vad jag vet befolkas de stor del av judar.
Känns som du har svalt propagandan rätt bra. SD är de enda som går emot establisemanget det är därför all media och alla partier fått fullständigt fnatt.

De för en nationalistisk politik, nationalism har givit nästan varenda stat sin frihet och självständighet det är därför det svartmålas så mycket, det går emot New world order agendan. Nationalism är inget fel tvärtom sunt för ens nations framtid.

Straff har vi diskuterat innan Sverige är den frågan ett skämt och en fristad för kriminalitet

Posted on: 2010/9/18 8:52
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Vet en rörelse som han skulle trivas i dom har liknande synsätt.

Kallas frimureriet.

Här har du en av dem högre uppsatta medlemarna som tydligt visar sin stance.

Flera ggr dessutom under olika tillfällen.

http://static.rcgroups.com/forums/att ... rry_nazi.jpg?d=1201637652

http://en.ce.cn/subject/E-People/EP-L ... 020050120601838005613.jpg

http://thewebfairy.com/hardtruth/prince_charles_blackcrest.jpg

Man kan inte förvänta sig annat boskap uppför sig som boskap.

Vissa här har tydligen inte fattat grejen med kriget mot islam bilderberger wtc 911 osv osv och sväljer skit med öppen mun.

Det är ju alltid lättast och se och höra vad man vill se och höra därutöver känna hat mot sin nästa pga anpassningens skillnader.

Brukar vara så när man inte inser sina egna och andras processer.

Vad trött man blir ,, nej idag ska jag koppla mig till ett träd och glömma denhär idiotin.

Posted on: 2010/9/18 8:56
Resized Image

See User information
Nej vad man vill göra är att krossa kulturerna och gränserna smälta samman världen till en rotlös folksamling, det är motsatsen till nationalism. Ni äter förmycket propaganda att begränsa anhörighets invandring är korrekt, så du menar att för att sossarna har fört en katastrofal invandringspolitik så ska den fortsätta utan att kritiseras.?

Posted on: 2010/9/18 9:01

See User information
Det är ingen som hatar Shen men det ser ut som du klistrar in från Expressen när du slänger all den gamla skåpmaten runt dig.
Kan du förneka att sverige särlagstiftar för religiösa grupperingar speciellt en? Är det jämlikhet och lika värde? Varför anpassar svensk lag sig till små grenar av fundamentalism? Är det fel att motsätta sig det? T.ex Särkönad simundervisning, särkönad klassundervisning är det rätt hör det hemma här?

Posted on: 2010/9/18 9:08

See User information
Lol expressen ..

När läste jag tidningar???

Lika värde, vem har lika värde och samma förutsättningar sånt lurades man tidigt med.

Du får min tystnad som svar Ooohhhhmmmm.

Inse vad kultur är en produkt av innan du köper den förklädda ulven i säcken.

Kan inte kasta energi på sånthär.

Det finns alltid nya dagar.

Tills dess.

ZingZing.

Posted on: 2010/9/18 9:23
Resized Image

See User information
Okey Shen det var den sämsta argumentationen jag skådat, jag glömmer det inlägget och ger dig en ny chans, om inte PK mentaliteten fick en hårdsmälta. Varsågod ordet är ditt :

Posted on: 2010/9/18 9:27

See User information
Tråkigt att du inte bemöter det jag skrev... Av tre felaktiga sätt att hantera integration, väljer du det minst humana.
Du har inte fattat någonting alls i frågan BiReal. Eliten VILL ha nationalism... På sina villkor. De vill vi ska ha starkt isolerade länder - Fållor de kan styra fåren från.

Det är som när de kontrollerar fångar... Då sitter en vakt i mitten i sin runda kur med tårtbitar runt honom för att segregera antalet fångar... Fållor... får... centraliserat styre...

Posted on: 2010/9/18 9:37

See User information
Förlåt mig wavemaster , som jag sa så tror jag inte att Sd sitter på alla lösningar inte heller att de kommer lyckas att genomdriva sin politik i dess omfattning men de tar upp en väldigt viktig fråga som svenskarna viskar om , för vi får inte diskutera den.

För mig är det en fråga som vilken annan fråga om nationens angelägenhet och det måste få diskuteras , den okontrollerade massinvandringen har redan orsakat problem , vi har ju förorter där räddningpersonal inte kan verka då de blir attackerade , är inte det ett beskymer för att ta ett exempel? Hur ser det ut om tio år om inget görs eller ens diskuteras?.
Du har rätt om placeringen av nykomna invandrare men i många fall flyttar familjerna till varandra vilket inte är konstigt , vi hade gjort samma sak och gör det utomlands. Min kurdiska väns släkt äger två kvarter i min stad alltså de bor alla grannar ;).

Men det största felet ser jag i politiken som förts i Sverige. Kväsandet av den svenska kulturen och traditioner t.ex att inte få sjunga nationalsång och vifta med flagga är i sig ganska obetydelse lösa men som symbol som nation väldigt viktiga i en integrerings fråga. Det finns inget att integreras till , om man kommer som invandrare som många gånger hyser höga natuonalistiska känslor för sitt hemland och möter en kultur som skäms över sig själva och trycker ner sig själva , vem vill integrera till det? Hur kommer det sig att en invandrare identifierar sig som amerikan vid första steget på jfk's flygplats, jo för de har stark nationalism och kultur men i sverige säger många invandrar vänner till mig att de aldrig vill bli svenskar, rättare sagt svennar.

Edit , sen inhumant , det är ju faktiskt bara 5 % av invandringen som är enligt Fn flyktingar , större delen är anhörighetsinvandrare och det är dessa man vill minska, vi har ingen skyldighet som land att ge alla dessa mat och husrum , det är ganska fint men om det tär på Sverige och dess egna stabilitet bör man först se om sitt land. Flyktingar ska vi fortfarande hjälpa och öka bidraget till Fns hjälp organisationer så man inte behöver lämna sitt hemland.

Posted on: 2010/9/18 10:00

See User information
"Give me the power to issue and control the money of a nation and I care not who makes the laws." —Mayer Amschel Rothschild

Eliten skiter i vilket statsskick det är, vilken religion människor har, hur nationalistiska eller öppna människor är mot andra kulturer...

De är bara ute efter att kunna göra som de vill. Och därför stödjer dom allt som uppehåller massan från att hinna tänka på vem som egentligen utnyttjar samhällets samlade arbete mest.

De är nöjda så länge de har möjligheten att lura alla människor på deras arbete och pengar (de vill enbart driva en modern och effektivare form av slaveri där slavarna tror de är fria). De skiter i politik, statsskick och andra överrenskommelsesystem. De vet att i slutändan är det bara pengar som räknas ändå... de kan köpa sig runt lagar med tillräckligt mycket pengar osv...

De skiter fullständigt i vilken färg slavarna har. De skiter i vilken kultur slavarna har. De skiter i vilken religion slavarna har. De är bara ute efter arbetet, lyxen, pengar. (eller med andra ord, de är bara ute efter att maximera sin egen frihet på bekostnad av alla andra människors frihet)

Men den här tråden handlade ursprungligen om hur skev mediabevakningen varit. Och sedan tog jag den i riktning mot "jag röstar inte!"-kulturen för att försöka förstå er som inte röstar. Jag har ännu inte förstått varför man låter bli att rösta när det ger så mycket exponering i media och i akademiska kretsar (Det är trots allt statligt finansierad dokumentation av missnöje. Det är bättre än att ha förstasidan i privatägda/subjektiva tidningar... Bättre än flera år aktivistarbete på stan. Valresultat bevaras i all framtid... oavsett)

Posted on: 2010/9/18 10:06

See User information
Pingubenji ; jag håller med men hur kan nationalism vara fördel till den globala agendan som hävdas av Shen här. Vad vi ser är att man i agendan smälter samman hundratals länder i unioner med gemensam valuta då det är lättare att kontrollera några enstaka än hundra regeringar. Nationalism går ju emot det motsatta man vill vara självständiga och självförsörjande och behålla makten i sitt land.
Även om det i slutändan är föga värt är det inte i linje med agendan.

Posted on: 2010/9/18 10:26

See User information
Gääääsp vad ruttet.

Nej nu har man städat klart .. Skogis väntar.

Politiker vilka kalle anka skådisar.

Människor lol vilka åskådare.

Jorden atmosfären havet och naturen skiter i vilket land ni bor i eller hur ni är funtade i perspektivet.
Adam och eva om så vore hade verkligen skämmts över sin avkomma..

Posted on: 2010/9/18 11:05
Resized Image

See User information
Vad du jiddrar Shen tala klarspråk och stick inte huvudet i sanden du rapar PK mentalitet men kan inte ens försvara dina oregelbundna uppstötningar.

Posted on: 2010/9/18 11:09

See User information
Töm din kopp.

Posted on: 2010/9/18 11:31
Resized Image

« 1 (2) 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper