vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Influensavaccin skyddar mot hjärtinfarkt

See User information
Kanske tagits upp förr här , men jag tycker man ska överväga att slippa hjärtinfakt och ersätta det med narkolepsi alternativt autism.

Det finns fler anledningar att vaccinera sig än att slippa influensa. Nya undersökningar visar att vaccinet även kan hjälpa mot hjärtsjukdomar. .

Risken minskar med nästa 20 procent för de som vaccinerar sig
Influensavaccinet kan minska risken att drabbas av hjärtinfarkt med hela 19 procent.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7824474.ab

Posted on: 2010/9/22 11:40
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Influensavaccin skyddar mot hjärtinfarkt

See User information
Jag ska genast ta fem sprutor, då blir det 100%, eller jag har inte läst på...

Posted on: 2010/9/22 11:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

adekvat skrev:
Jag ska genast ta fem sprutor, då blir det 100%, eller jag har inte läst på...

Ersätt blodet med rent vaccin så slipper du även,blodcancer, hepatitis, hiv och andra blodrelaterade sjukdomar.

Posted on: 2010/9/22 12:01

Anonym
Helt sinnesjukt samhälle vi lever i där våra "s.k" nyhetsmedier gör reklam åt läkemedelsindustrin.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7824474.ab

Definitivt order från högre ort att slänga in artiklar av den här sorten i aftonblaskan.

Undermedvetet får det folk att springa & ta spruta (IGEN!) ...trots alla biverkningar.

Jag antar att ordet "Vaccin" börjat få fäste som "Gift" i folks öron... & det går ju inte för sig! nädå, vi kastar in lite "positiva" effekter så ordnar det sig nog ...uppmed skjortärmen bara!

(...BiReal, jag antar att ditt inlägg var ironiskt....hoppas jag)

See User information
Quote:
(...BiReal, jag antar att ditt inlägg var ironiskt....hoppas jag)

Jo så var det
Förvånar mig inte om det börjar vandra sådana vaccinerings patruller som när jag var i New York. Där man uppmanades att ta vaccinet i förebyggande syfte "inför" nästa års pandemi. Med andra ord gav de människor sprutan vid frukostbordet, folk som var påväg till jobbet, påväg in i en taxi, väntade på bussen etc.

Precis som patrik1975 säger det var bara kavla upp skjortärmen.

Posted on: 2010/9/22 13:44
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
SVTplay om influensavaccination och dess meningslöshet...

"Vaccin mot säsongsinfluensa overksamt"

Det finns inga belägg för att vaccinet mot säsongsinfluensa är till större nytta för människor över 65 år än att vädra och tvätta händerna. Det hävdar det ansedda Cochrane- institutet, som analyserat data från fyrtio säsonge...r av influensa i hela världen, skriver Svenska Dagbladet.

http://svtplay.se/v/1892363/vaccin_mot_sasongsinfluensa_overksamt

Posted on: 2010/9/22 14:23

See User information
Makt och dess Medberoende...

Makt är ett sociologiskt, teologiskt, organisationsteoriskt och filosofiskt begrepp som beskriver möjligheten att efter egen vilja fatta beslut som verkställs.

Makt är ett relativt begrepp, som förutsätter minst två parter: en part A som begär något, och en annan part B som uppfyller denna begäran. Premissen... för att A skall ha makt är att B är beroende av A.

Beroendet kan vara olikartat till karaktären, och A kan i vissa fall framkalla detta förhållande.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Makt

Posted on: 2010/9/22 14:24

See User information

Posted on: 2010/10/22 22:38
Resized Image

See User information

Ja, allt trummas ut för att få folk o somna om i elände. Har inte det uppkommit bevis nog varför det kallas sjuk-vård?

Ta våra piller o sprutor... Jaaa, vi vill ditt bästa!!! Bara lyssna, tänk inte själva!

Har själv botat kronisk sjukdom, med bara viljan... Som vår sjuk-vård inte klarat av att behandla/förstå sig på...

Posted on: 2010/10/22 22:44

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Kul att dom betonar att det nya vaccinet inte innehåller skvalen och tiomersal trots att det inte är länge sedan dom hävdade att det var helt säkert för oss. Eftersom det är helt ofarligt och viktigt för vaccinets effektivitet kan man kanske undra över varför dom helt plötsligt slopat det?

Posted on: 2010/10/22 23:04

See User information
Quote:
800 gånger högre risk

Har man hjärt- eller lungproblem bör man alltså vara noga med att vaccinera sig mot influensan eftersom risken att dö i influensan är 800 gånger högre om man lider av hjärtproblem innan. Har man "bara" en lungsjukdom är risken 200 gånger högre.

Risken för en frisk 15-åring att dö i influensa är nästan noll. Om däremot hjärta eller lungor inte fungerar eller om man är äldre, då bör man vaccinera sig, rekommenderar Annika Linde.

Varför går mina skattepengar till att vaccinera kedjerökare och människor som på annat sätt förgiftat sin kropp (speciellt lungor och hjärta)?

Kan vi inte låta naturen sålla bort idioter? Annars kan vi lika gärna börja ge exoskelett till alla människor som har benskörhet. Efter några generationer kan vi därigenom göra alla människor bensköra... bra ide va??!!!

Vår genpool är redan dålig... varför låter vi inte naturen ha sin gång så att vi människor kan förbli genetiskt starka? Annars blir det som filmen Idiocracy... http://www.youtube.com/watch?v=PSROlfR7WTo

Posted on: 2010/10/23 12:32

See User information
Ja varför går skattepengarna till att jaga cannabisrökare och sjuka som använder det medicinalt och fylla fängelserna med sjuka samtidigt som man sponsrar den undre världen som gör profit av förbudet?

Men samtidigt går dom till att odla en planta som tobak som kräver barnslavar och som gör människor skadade livet ut av kemikliehantering och radioaktiva varor + att familjerna får sälja sina barn till att odla upp dem.

Sen är det lagligt att hälla i sig lösningsmedel.

Sinnesjukt samhälle vore en friskförklaring..

http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs

Posted on: 2010/10/23 12:42
Resized Image

See User information

Yay... Sheeple in ignorance... PLEASE wake up!!

Posted on: 2010/10/23 14:36

FRI

Bättring för alla!

See User information
Jag hörde ett reklamprogram om influensavaccinering på en närradiostation härom dan. En tjej med väldigt släpig röst redogjorde för sina fruktansvärda förkylningar. Hon blev sängliggande i flera veckor och kände symptomen någon vecka innan och då brukade hon förbereda sig för ett längre sängliggande. När sen förkylningen slog till med full kraft orkade hon nämligen normalt inte ens gå ut i köket utan måste bunkra upp med bäcken och saftflaskor.

När det var som värst och "krisen" skakade hennes stackars kropp kunde hon inte ens svara i telefon och det svartnade för ögonen av huvudvärken. När så småningom det blev lite bättre kunde kunde hon fortfarande få återfall och smärtsamma hostningar flera veckor efteråt... därför rekommenderade hon alla att vaccinera sig för att slippa detta fruktansvärda. Och sen kom läkaren och pratade om riskgrupper och det var många det.

Jag skrattade och låg på golvet och rullade runt, mera sånt...

Posted on: 2010/10/23 15:04
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Jag hörde ett reklamprogram om influensavaccinering på en närradiostation härom dan. En tjej med väldigt släpig röst redogjorde för sina fruktansvärda förkylningar. Hon blev sängliggande i flera veckor och kände symptomen någon vecka innan och då brukade hon förbereda sig för ett längre sängliggande. När sen förkylningen slog till med full kraft orkade hon nämligen normalt inte ens gå ut i köket utan måste bunkra upp med bäcken och saftflaskor.

När det var som värst och "krisen" skakade hennes stackars kropp kunde hon inte ens svara i telefon och det svartnade för ögonen av huvudvärken. När så småningom det blev lite bättre kunde kunde hon fortfarande få återfall och smärtsamma hostningar flera veckor efteråt... därför rekommenderade hon alla att vaccinera sig för att slippa detta fruktansvärda. Och sen kom läkaren och pratade om riskgrupper och det var många det.

Jag skrattade och låg på golvet och rullade runt, mera sånt...

Inte hört den, men misstänker att det även trummades ut om att inte riskera ekonomin, utan att vaccinet var mer eller mindre en "life saver"? Kan nästan slå vad om att detta budskap kom ut subtilt om inte annat.

Posted on: 2010/10/23 15:12

FRI

Bättring för alla!

See User information
Nu har "Desiree Jennings" iofs fått diagnosen "Dystoni". Så de videoklipp som visar henne som ett offer för vaccin är väl inte så faktamässigt korrekta... även de som inte tar vaccin och är snygga kan utveckla Dystoni. Det verkar vara en genetiskt ärvd sjukdom, men det saknas data för att verifiera detta.

Värt att notera, saxat från wikipedia: "Vissa former av dystoni kan förbättras spontant i perioder."

Så jag hoppas att hon får en lång bra period.

Posted on: 2010/10/23 15:46

See User information
Tusentals kan dö i årets influensa.
http://www.dn.se/ekonomi/tusentals-ka ... arets-influensa-1.1194603
Hongkonginfluensan tros vara på väg till Sverige. Smittskydds­institutet varnar för att influensan kan bli ovanligt aggressiv i år. ”Vi kan få hundratals, kanske tusentals döda”, säger chefs­mikrobiologen Maria Brytting.

Vidare rekommenderas ett vaccin =))
joda.. load up your needles shoot me through the head..

Posted on: 2010/10/23 16:42

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper