vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 7 »

Re: Fri energi

See User information
Jag kan fixa el till din villa.

Hur mycket el behöver du få ut?

Köp antalet sånahär för den mängd el du vill ha + 4 st extra.

max 2,5 kw styck.

http://www.futurenergy.co.uk/turbine.html

eller dessa +´1,5 kw fast dom är svindyra.

http://www.ginlong.com/wind-turbine-p ... -generator-alternator.htm

Har en kosntruktion som tillåter dig få ut max med kraft ur flertalet av dem samtidigt.

Behövs ett laddack och överskottsäkringar.

Grid-Tie Inverter

Xantrex C40 & C60 Charge Controllers

Dump Loads

Vill gärna fixa en verkstad där jag kan leva på bygga dem åt folk.
konstruktionen är så löjligt enkel att det är nästan oacceptabelt lol.

Posted on: 2010/10/1 17:14
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag vill ha så jag slipper betala el till staten :D. Vad kostar det för att få dessa saker? Och vad innebär denna Fria energi? Hur ofta behöver man byta batteri så att säga?

Posted on: 2010/10/1 17:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
http://en.wikipedia.org/wiki/Grid_tie_inverter

http://www.google.se/#hl=sv&q=Grid+ti ... rfai=&fp=c384eceaf7686dc9

Du producerar vad du vill förbruka.

Men du måste ha en elmotor som kan fungera lång perioder i rad och drivs på batteri som du återuppladdar.
Möjligtviss lastbilsbatteri ellar dyl som du kan ladda upp samtidigt eller skifta emellan.
Du använder den till att driva kraftverket och stjäl lite el från några generatorer.
.Genom att utnyttja minsta motståndets lag för att fånga vind så kan du se till att få mer än tillräckligt el övers.

Satsa lite för att få mångdubbelt tillbaks.
Den skulle driva sig själv och byggas ut i många olika former där sektioner kan lägga på för mer elöverföring.

En jämförelse.
Ha vindfångare med rotorer på en bil.
ju mera du gasar ju mera energi får du.
Det enda du behöver göra är att eliminera vikt och friktion så mycket som möjligt.
Ganska lätt men ochså lätt att missa för vi tänker så komplicerat.

Posted on: 2010/10/1 18:17
Resized Image

See User information

Så intessant ämne, har så många idéer jag vill testa... Skulle jag få en liten kåk, skulle den nig likna UppfinnarJockes lilla kåk efter en vecka...

Sladdar, stolpar, udda konstruktioner o rör äverallt...

Posted on: 2010/10/1 18:33

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Vilken stat säljer elektricitet?

Posted on: 2010/10/1 20:04

See User information
Du behöver en motor på ca 4000 watts kapacitet skulle jag tippa för att få ut ok med energi.
Den behöver inte rotera med stor hastighet hellre en stark motor som inte blir lätt överbelastad och kan surra dag och natt.

Om du är intresserad kan du Pma mig och jag kan dela med mig av iden.

Du kommer skratta ihjäl dig själv när du fattar hur löjligt simpelt det är, man behöver bara utnyttja olika principer.
Se hur orsak och verkan samspelar lite.
Vikten ligger i vad för princip metoden att fånga energin man använder.

Man inser ochså att allt pladder i skolorna att man inte kan vinna energi om man inte satsar lika mycket bara är kalle anka dravel.

Man fångar inte vinden , man skapar egen vind och man fångar den genom en metod som inte skapar motstånd för annars måste du använda mera kraft för att skapa den.

Jag tippar på att batterierna kan gå under mycket lång tid , i princip lika länge som dom går i fordonet dom var avsedda till.

Frågan är om laddningshastighet och hur man byter källa utan att göra det med mekansikt arbete.

Jag är mest bra på teoretisk fysik, har lätt för att leka med mekaniska krafter i huvudet och omvandla dem från en form till en annan, har läst lite digital elektronik osv som jag skulle kunnat ha nytta av för kopplings sheman men tyvär var det så längesen att jag nästan glömt det mesta.
Ananrs är jag lite insatt på allt i allo området.

Posted on: 2010/10/1 21:06
Resized Image

See User information
Pingu, trodde vattenkraft var statligt eller har jag missat något? Kollar sällan på nyheterna förstår du.

Posted on: 2010/10/1 21:24

See User information
Quote:

Shen skrev:

Jag är mest bra på teoretisk fysik, har lätt för att leka med mekaniska krafter i huvudet och omvandla dem från en form till en annan, har läst lite digital elektronik osv som jag skulle kunnat ha nytta av för kopplings sheman men tyvär var det så längesen att jag nästan glömt det mesta.
Ananrs är jag lite insatt på allt i allo området.

Samma här, men tankebanorna snurra utanför den "vanliga fysiken" om vad vi tror är möjligt. Och jag håller med dig, det är relativt enkelt.

Skulle älska att sitta med flera av er o brainstorma... Över ett gäng öl och foliehattar... Men slutprodukten skulle jag vilja skänka mänskligheten... Som ett avtramp för en bättre värld för alla, även för dom utan pengar och stora gårdar med tjänstefolk... Bara en liten legacy, från en människa till en annan. Sedan är väl en Fock Yoo till dessa Oljejättar o NWOare en ren bonus... Våra "cancersvulster" på mänskligheten.

Fred!

Posted on: 2010/10/1 21:27

FRI

Bättring för alla!

See User information
Perendev magnetic motor (9kw) handlar om att ha magneter i rätt vinkel o ordning denna verkar enkel finns flera videos på you tube

Posted on: 2010/10/1 21:42

See User information
Har en liknande idé, fast stående för lättnader och friktionsminskning...
Sedan för att ytterligare ha en nivå och möjlighet att bygga ut den (turbinaktigt), beroende på vilken uteffekt man önskar. Samt att den tar då mindre plats och är lättare att underhålla.

Denna motor bygger på att "två" magneter drar/skjuter mot varandra. Bygg man sedan på "fältet" som skapas med mer "effekt", så får du både en starkare och en lättare konstruktion. Vidare har en stående konstruktion en möjlighet för en mer "3D" koncept för en mer "harmonisk" och stabil drift.

Bara spånar lite...

Funderar hur denna "Vortex" ser ut runt denna maskinen... För hela denna konstruktionen genererar ett fält... Om ni förstår.

Posted on: 2010/10/1 22:02

FRI

Bättring för alla!

See User information
fult möjligt ser denna motor som enkel o kraft full (9kw) skulle kunna försörja en mindre by med en sådan motor med ström när man kör 12v...! skulle kunna ha en sådan motor i en bil oxå mm
hur Vortex ser ut vet jag inte men det går att se om man kan se energi fält tror inte den är farlig jämfört med dagens 10000kw ledningar.
Väntar med spänning på att The Disclosure Project kommer med info om hur galaktiska federationen energi funkar...!

Posted on: 2010/10/1 22:11

Edited by Anahata on 2010/10/1 22:26:52

See User information
Quote:

alarik skrev:
Pingu, trodde vattenkraft var statligt eller har jag missat något? Kollar sällan på nyheterna förstår du.

Statligt ägd betyder mest att företaget kan göra vad de vill... skiter sig deras galna satsningar så går skattebetalarna in... men jag tror inte "staten" får så mycket pengar tillbaka av sitt ägande...

Det är snarare så att ledningen i vattenfall hittat ett sätt att kunna leka med pengar som dom vill... exempelvis bygga kolkraftverk i Tyskland så att koldioxidutsläppen inte registreras i Sverige osv... då blir elen helt plötsligt "grön" här i Svea rike....

Men då förstår jag hur du tänker... du har rätt.

Posted on: 2010/10/2 0:04

See User information
Parendev motorn är bra men det är en rip på muhammer yildaz motor.

Man måste skärma av magneterna tipps finns under magnetic shielding.

Ska man undvika trampa på patenten kan man skapa egen energi med sin egen energi som man utnyttjar.

Dagens pm generatorer har så långt vridmotstånd att dom tillåter just detta.

Finns en video på youtube där man driver en elektrisk bil med 12 st bordsfläktar.

Och detta trots att proppellrar är ett väldigt dumt sätt och ta tillvara på vindenergi, dom har bättre funktion i att pressa luften bakom sig och driva något framåt.

http://www.youtube.com/watch?v=ybfFOcBeYzs&feature=related

Posted on: 2010/10/2 10:17
Resized Image

See User information

Undvika trampa på patentet?

Patent är till för att skydda, men mot vad?
Nu när ekonomin kommer att gå i graven, är nöden/behovet som bestämmer. Patent kom väl till för att skydda dom stora, som dom flesta andra spärrar för utveckling till en bättre värld.
Jag ser ett patent som ett större hinder, än ett skydd för en enskild den enskilda utvecklaren.

Posted on: 2010/10/2 12:53

FRI

Bättring för alla!

See User information
Ja patent är ett hinder, därför ska man unvika dem.
Uppfinner man något är det bästa man kan göra lägga upp det till hela allmänheten på en domän.

Beroede av hur revolutionerande en uppfinning är och lätt att kopiera krävs tiotals miljoner för ett internationelt patent och även hundratals miljoner för att uppehålla/bibehålla ett patent.

Vilket säger vad'?

Jo att patent är till för dom rikaste på toppen att hålla händerna på.
Många forskare som dör (mystiskt eller mördas) efter sina revolutionerande uppfinningar får problem efter dom tagit patenten.
För att patentverket fungerar som en indikator för bolagsmonopolen så att dom kan agera emot en så fort man försöker ta patent.
Menar om du knåpar med din uppfinning själv lär ingen veta om det.
Förrän du försöker ta patent, då får du hela världen emot dig.

Posted on: 2010/10/2 13:11
Resized Image

See User information

Absolut, precis som jag tänker.

Om jag kan få samman (tillsammans med andra) en fungerande prototyp, skulle jag vilja trumma ut med överallt, gratis... Patent eller inte... Men det får i så fall vara upp till var och en att använda den.

Jag menar... Ren fri energi är precis vad världen behöver nu, både för att bryta beroendet på dessa företag och öppna upp för en mer sundare sätt att bemöta varandra...

Posted on: 2010/10/2 14:18

FRI

Bättring för alla!

See User information
På g.
Söker specifikationer för generatorer.
Mycket som ligger i vägen nu.
Mycket problem med oförstånd stat som drabbar och sjukdomar i familj och att allt rör på sig nu, sånt år för mig.

Får se hur allt slutar upp allt har sin tid ju.

Vet inte om jag blir kvar i sverige har snart ett hus och flytta till utomlands och väntar på se hur man ska behandlas pga man varit rättfärdig ifrågasatt och talat sanning som lett till problem av min hälsa osv av rätten.
Blir jag straffad vilket jag inte förväntar mig annat från dessa så drar jag härifrån då har jag fått bevisat för sista gången att människorna här är det kört med.
Duvet om den du ger förtroende för inte vill ta hand om dig finns inget orsak att ge mera förtroende skattemedel eller hjälp på något sätt.
Varför ge den som ska slakta dig en kniv i handen?

Har ändå vänner och släktingar jorden runt så alternativ finns alltid.
Dock så kommer generatorn på plats när tiden är inne , det är en sån grej jag inte kan sluta upp knåpa med och delar med mig när den e klar.
Om inte jag fick lösa problem och uppfinna skulle det bli mycket tråkigt det är vad jag gillar syssla med.
Gynna jorden, lösa problem , hjälpa andra och kultivera mig själv och min ande.
Vad annat har betydelse i detta korta liv ?

På åter-seende.
Väl-Signe.

Posted on: 2010/10/2 14:53
Resized Image

See User information
Är det någon som vet hur man kan få tag i något vanligt Magnet shielding material som kan ligga hemma?

Posted on: 2010/10/6 13:02

See User information
Jag har lite holmenkol liggande. Det är väldigt lätt och känns som tvål ungefär, jag tror att det är ungefär samma sak som uterbium. Färgen är silveraktig och det verkar inte oxidera särskilt lätt i luft. Om du kollar upp de fysiska egenskaperna på något sätt har jag alltså en bit!

Posted on: 2010/10/6 13:10
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Freedom X.

Ett helt tomt batteri är vad du behöver.

Posted on: 2010/10/6 13:16
Resized Image

See User information

Posted on: 2010/10/6 13:17
Resized Image

See User information
Quote:
Freedom X. Ett helt tomt batteri är vad du behöver.

Tack för den informationen.
Är det någon mer en mig som är sugen att bygga en enkel prototyp på en "free energi" maskin bara för att se om det funkar?

Posted on: 2010/10/6 14:59

See User information
Tror nog det är rätt enkelt bara du har rätt polariseing på magneterna.

Se ochså Mylow motorn.

Själv är jag på g och skapar ett vindkraftverk som driver sig självt jag tänkte börja tillverka och sälja.

Posted on: 2010/10/6 15:06
Resized Image

See User information
Quote:
Tror nog det är rätt enkelt bara du har rätt polariseing på magneterna.

Se ochså Mylow motorn.

Man blir riktigt förvirrad när man börjar gräva i hur det har gått för dom som påstår sig skapat en fungerande free energy magnetmotor.

Uppfinnaren till motorn som Anahata länkade till värkar sitta inne för att ha lurat folk på pengar igenom att inte ha levererat till köpare.
http://www.youtube.com/watch?v=FxReArGbE_s&feature=player_embedded

Skaparen till Mylow motorn sägs ha fakat igenom att använt fisketråd för att få det hela att snurra.
Det sägs också att han har haft besök av "män i svarta kostymer" MIB som har hotat han och hans familj om han inte visar att det hela bara var fakat. står mer om saken här.
http://pesn.com/2009/05/21/9501543_Mylow-fakery-forced/

Problemet är att man har ingen aning vad man ska tro. Är alla som säger sig ha skapat en fungerande magnetmotor lögnare som kanske får en kick av att visa sig smarta inför andra. Eller kan det finnas grupper som jobbar hårt för att tysta ner olika framgångar inom fri energi.

Vissa skeptiker säger också att även om man lyckats skapa en fungerande Magnetmotor så kan man inte få ut mer energi en vad som användes för att "Ladda upp" Magneterna.

Fick en ny ide när jag såg
free energy gravity water pump
http://www.youtube.com/watch?v=Gjn11GB19Iw&feature=fvsr
Varför inte skapa ett självgående vattenkraftverk om det inte är en av alla fakade clip på tuben?
Ta också en titt på denna
http://www.youtube.com/watch?v=QOn7Zu3CCxo&feature=related

Posted on: 2010/10/8 12:22

« 1 2 (3) 4 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper