vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: "Vilken religion är den bästa?"

See User information
Quote:

Anahata skrev:
Vill tipsa dig om Yoga Syftet med Kundaliniyoga är att skapa en inre frid och balans mellan kropp, själ och sinne. Som utövare får du träna upp din förmåga att lyssna o känna inåt.
Människor skapar onödiga konflikter omedvetet.

Nu bli jag brydd...

Menar du yogan Syftet... att Syftet är namnet på en yogametod?
Eller menar du: "Vill tipsa dig om att syftet med yoga är att..."

Så menar du nog inte, för då hade du väl skrivit det. Man blir ju så klar och redig när man yogar

Det du skriver om yoga är ord från illusionen och från yogaförsäljarna därute. Återigen, folk, new agare och andra kommunister upprepar bara sin programmering, så är livet om man inte är sig själv - tror att det är deras egna ord, att det är sant.

Yoga likväl som qigong (innan det i vår tid fick namnet qigong) och ursprungliga ortodoxa religioners syfte var kultivering. De var kultiveringsvägar/metoder, och något seriöst. Idag är det för fitness och "må bra", istället för att BLI BRA (och få hälsa "på köpet).

Jag har postat mycket kring det här, här är fyra för vidare läsning...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=82280#forumpost82280

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29128#forumpost29128

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=31529#forumpost31529

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=107293#forumpost107293

Posted on: 2010/9/30 8:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Yoga öppnar kroppen inför att stretcha sinnet-.

Posted on: 2010/9/30 10:37
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag säger som DiLeva....
(Vad ska man tro på tro på tro på när tro på när allt är så här)

Posted on: 2010/9/30 12:12

See User information
Quote:

..finns det nån som vet vad.. själ, destination & det sista är.LOL LOL & relevanta ..!!?? lol
..hei..'är inte det här samma "balderdash", gallimatias..som allt annat..religiöst indoktrinering...LOL..
..Hi.. try more..with Common Sense & Logic,,please..lol..

Vissa vet, med agenter menas alltså väsen som beskyddar de som tillhör en grupp vars destination är den platsen dessa väsen kommer ifrån.
Men andra går omkring med konstant igenvaxade öron de aldrig rensar ur heller, synd att se.

På tal om gallimatias får du gärna tala rakt ut än ner i skägget och brevlådan.

Väl mött...

Posted on: 2010/9/30 14:03
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:
Vissa vet, med agenter menas alltså väsen som beskyddar de som tillhör en grupp vars destination är den platsen dessa väsen kommer ifrån.
Men andra går omkring med konstant igenvaxade öron de aldrig rensar ur heller, synd att se.

På tal om gallimatias får du gärna tala rakt ut än ner i skägget och brevlådan.

Väl mött...

..Hii Xtas..vi är väl inga barn längre så skägg o sånt är väl off topic..lol
Ps. har ej skägg..lol

..så vad har du sagt egentligen igen, konkret..
.." vissa vet"..???????
..och vad är väsen..???
..jag har i min tid gått genom i stor sett allt det här som jag
brukar kalla "balderdash" eller gallimatias..

..det är väldigt bekvämt sätt o distrahera sig på något
oövergripbart..no..?
..Därför bar jag dig komma med Common Sense o Logic..
..det är ju det vi alla mår bäst av ändå..lol
..o gärna skip indignationen..ok..Ciao..

Posted on: 2010/9/30 22:36

See User information
Det mystiska är naturligtvis mystiskt för oinsatta. Men du vill ha det förklarat i vanliga människors termer. Fat chance.

Istället kan du lika gärna rakt ut säga att du tycker det är nonsens, eller försöka förstå det som om det vore nonZENs i sin kärna bara för att det ger vanliga människor ett sken av det.
Fastän det är glasklart om man kan greppa det, du är dock inte nödbedd att kunna det.

Kommer från en bakgrund där jag ägnat mycket tid åt att läsa igenom just nonsens, oxymoroner, paradoxer, m.m innan jag förstod att det finns en fullt logisk kärna bakom.
Det ovan skrivna är inte några egentliga oklarheter annat än för sinnesförvirrade.

Men liksom dig själv vill många se Tao, dharma, Fa och andra Himmelska Lagar i en lättförklarad form, som något kommersiellt eller fysiskt bevisat, lättsmält och anpassat. Men såna människor har egentligen inget att göra i att söka Fa på ett sånt sätt, de kommer aldrig finna något verkligt att kultivera, bara villor och irrläror sprids så, de finns i kopiösa kvantiteter på sluttampen.

Vidare, sett med din logik, är psykets existens och moralisk rätt också gallimatias eftersom medvetande inte kan mätas och etik inte verkar ha en absolut måttstock sett med dagens relativistiska paradigm.
Eller hur verkar själens och etikens existens om du applicerar ditt synsätt där?

"The tao that can be told
is not the eternal Tao
The name that can be named
is not the eternal Name."

Tao Te Jing

Posted on: 2010/10/5 9:43
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Words are for chasing thoughts.

Posted on: 2010/10/5 11:58
Resized Image

See User information
Enligt "the Arrivals" är i princip allt förutom kristendom och islam satanism.

Men jag tycker dom två religionerna är sämst genom tiderna. Eller ja åtminstone av dom stora religionerna. Sen är det kanske svårt att idag bedömma t.ex asatron då vi vet alldeles för lite om den. Religioner som existerar idag är däremot lättare att bedöma.

Buddhism verkar helt klart vara bäst. Och Judendom helt klart sjukast, helt verklighetsfrånvänd, Gud har knappast ett utvalt folk!
Alla är lika.

En religion som säger att vi alla är lika kan väl ändå inte vara satanism? Om hela världen släppte sina böcker och började tro på god och att alla var lika. Hade då eliten fått som dom velat?

En världsreligion ska enligt vissa vara ren satanism.

Men till topic: Buddhism enligt mitt tycke.

Posted on: 2010/12/21 14:17

See User information
Quote:

maskarlasse skrev:
Enligt "the Arrivals" är i princip allt förutom kristendom och islam satanism.

Men jag tycker dom två religionerna är sämst genom tiderna. Eller ja åtminstone av dom stora religionerna. Sen är det kanske svårt att idag bedömma t.ex asatron då vi vet alldeles för lite om den. Religioner som existerar idag är däremot lättare att bedöma.

Buddhism verkar helt klart vara bäst. Och Judendom helt klart sjukast, helt verklighetsfrånvänd, Gud har knappast ett utvalt folk!
Alla är lika.

En religion som säger att vi alla är lika kan väl ändå inte vara satanism? Om hela världen släppte sina böcker och började tro på god och att alla var lika. Hade då eliten fått som dom velat?

En världsreligion ska enligt vissa vara ren satanism.

Men till topic: Buddhism enligt mitt tycke.

Islam är ingen religion, utan är något satanistiskt. Kristendom har ursprung i buddismen och har med sig upprätta saker, som får/fick människor att bli bättre människor, få mindre karma.

Posted on: 2010/12/21 14:31

See User information
Alla religioner är skit. Det är en form av kontroll. Man kan inte kontrollera fantasin, eller vad man tror på, men det försöker religionen göra.

Jag tycker scientologin är bäst i så fall på pappret, för den försöker aktivt att förstärka människorna med sk dianetik, alltså deras form av psykologi, där man blir "clear" från uppbyggda traumor.

Observera att jag sa "bäst på pappret". Det är fortfarande en religion, så det första jag sa gäller även här. Dessutom påminner det starkt om en sekt.

Posted on: 2010/12/21 15:31

See User information
Quote:

fractalsoul skrev:
Alla religioner är skit. Det är en form av kontroll. Man kan inte kontrollera fantasin, eller vad man tror på, men det försöker religionen göra.

Jag tycker scientologin är bäst i så fall på pappret, för den försöker aktivt att förstärka människorna med sk dianetik, alltså deras form av psykologi, där man blir "clear" från uppbyggda traumor.

Observera att jag sa "bäst på pappret". Det är fortfarande en religion, så det första jag sa gäller även här. Dessutom påminner det starkt om en sekt.

Sekt är ett neutralt ord.
Om man inte "kontrollerar sig" så är det ödesdigert. Du verkar tro att kontroll i sig är något dåligt.

Religioner är inte "skit", men har blivit dåliga och heretiska - ursprungligen är de för kultivering, att rädda människor.

Aktivister och andra komaister tänker bara utifrån sin programmering.

Posted on: 2010/12/21 15:41

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper