vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 6 7 8 (9)


Re: Diskussion om SD


See User information
Som i Zatoichi the blind swordsman.

Even with my eyes open i cant see a thing.

Posted on: 2010/10/6 19:27
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
There is no human nature only human behavior =)
Det kan förändras om man lär människor rätt.
Har du RÄTT värderingar inga bestämda utan fria där sinnet inte försvagats så uppskattar du.

Dagens rättvis är ju inte rättvis så en rättvis rättvisa skulle ju uppskattas om man fick klart och tydligt uppleva denna.

Posted on: 2010/10/6 19:49
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

There is no human nature only human behavior


Sen när höll zeitgeist någon vikt på forumet?

1 Avskaffande av alla befintliga regeringar
2 Avskaffande av allt privat ägande
3 Avskaffande av arvsrätten
4 Avskaffande av patriotismen
5 Avskaffande av all religion
6 Avskaffande av familjen
7 Skapandet av en världsregering

Är fortfarande agendan, den antisvenska lynchstämning som piskas upp i media står fortfarande helt med betet i munnen.

Jag röstade förvisso AD och MP men jag ser ganska klart att SD inte är rasistiska i den mening media och lättlurat folk påstår, även om rasister gått och röstat på dem.
Kan SD vända trenden med globaliseringen i Sverige är det något positivt. Kan de stärka svensk kultur på svensk mark och motverka främmande kultur är det också positivt.

Men wave, nu kan du inte längre försvara dig ser jag, ändå vill jag fråga hur du fått för dig att nationalism hjälper agendan med hänvisning till den fjärde och sjunde punkten i listan där ovan?
Hör av dig brevledes eller msn.

Om de är så nära att få igenom sina mål, varför är patriotiska och nationellt sinnade rörelser så marginaliserade i västvärlden?

Posted on: 2010/10/6 20:20
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
At tro på folket och att tro på ledarna är 2 skilda saker.

Säg mig hur skulle Haliburton och blackwater nyttjat amerianerna om det inte vore för nationalismen och patriotismen?

Så har det sett ut hela tiden.

Finns inget vi och dom ordet oberoende är en illusion.

Posted on: 2010/10/6 20:33
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

Maze skrev:
There is no human nature only human behavior =)
Det kan förändras om man lär människor rätt.
Har du RÄTT värderingar inga bestämda utan fria där sinnet inte försvagats så uppskattar du.

Dagens rättvis är ju inte rättvis så en rättvis rättvisa skulle ju uppskattas om man fick klart och tydligt uppleva denna.



what... du skämtar?

"Rätt" från tex din mall, eller Mona Sahlins, eller Maos... en föränderlig mall för "rätt och fel"... goddag yxskaft.

All rättvisa är rättvis, rättvisa råder.

Kommunism och alienagenda ska man säga nej till, det är livsnödvändigt.

Trollet Fresco...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=155661#forumpost155661

Följa...
http://www.chinabooks.com/cart/files/t_19424.jpg

Boken för rätt och fel... gör rätt... annars är man död... ) historiens värste massmördare:

http://www.crestock.com/uploads/blog/ ... is-our-Hearts-Red-Sun.jpg

Rätt enligt Gores mall, annars döden:


There will be blood:

http://www.guardian.co.uk/environment ... 30/10-10-no-pressure-film

Posted on: 2010/10/6 20:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Jag syftade mer till samhället och dagens rättsystem vad gällde rättvisa.

och vad gäller :
Men jag funderar på om jag ska skita i att försöka skapa rättvisa i världen, människor är för dumma för att uppskatta rättvisa ändå...

att människor kan förändras
den mänskliga hjärnan är inte dum det är användaren av den som inte lärt sig att använda den på ett smart sätt.

Posted on: 2010/10/6 20:46
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

Shen skrev:
At tro på folket och att tro på ledarna är 2 skilda saker.

Säg mig hur skulle Haliburton och blackwater nyttjat amerianerna om det inte vore för nationalismen och patriotismen?

Så har det sett ut hela tiden.

Finns inget vi och dom ordet oberoende är en illusion.


Det onda kommer igenom som det ska. De mesta av amerikanarnas skattepengar mm går väl till black budget. De kan ta vilka bolag eller kanaler som helst, det spelar ingen roll vad de heter. Folket har de ledare de förtjänar. Alla har vad de ska ha, så som det nu är, så illa är sakernas tillstånd. Men det är ytterst imnte "ledares" "förtjänst, utan din och min.

Posted on: 2010/10/6 20:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

Betongblogg skrev:
Att få ut Sverige ur Afghanistan INNAN vi sätter stopp för alla afghaner som tvingas flytta hit är väl lite mer logiskt?


Du kanske (heller) inte har snappat att SD är de som just kräver at Sverige drar sig ur Afghanistan.

I måndags fick de bra stöd i detta genom Maj-Britt Theorin:

http://www.nyhetsbanken.se/news/view.asp?ID=541


Posted on: 2010/10/7 0:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Ah. Jag har uppfattat att nationalism och patriotism blandas ihop.

Både nationalism och patriotism kan vara positivt. Men det kan givetvis vara oerhört negativt också.

Sveriges POSITIVA nationalism är utsåld. Den negativa nationalismen är uppbyggd av okunskap - den positiva är uppbyggd på kunskap om vår gemenskap. Är vår gemenskap inte utsatt för hot?

Patriotism är att vara medveten om denna positiva nationalism och beredd att kämpa för den - den som kämpar mest och mest rätt är den största patrioten.

En patriot kämpar för det den tror på. Men om patriotismen grundar sig på okunskap är det förstås ordentligt illa. Vem är man då patriot för?

Ett begrepp är alltid relativt. Därför skall begreppen hanteras relativt och inte absolut.

Kunskap är a och o. Att yttra sig utan kunskap kräver stor ödmjukhet. Ett tips.

Posted on: 2010/10/7 13:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
17.00 sändes en debatt mellan SD och V. Går att lyssna på i efterhand. P1.

Posted on: 2010/10/7 18:29
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Varför måste det duelleras? Är det inte bättre att konversera?

Debatter är dueller. Inte ett konstruktivt utbyte av idéer...

När ska vi upprätta en riktig kommunikation mellan partier och människor?

Posted on: 2010/10/7 18:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Agenda, Debatt och Ekdahl mm. frossar ju i detta, att avbryta, hetsa och fördumma. Jag håller med dig här pinju, konversation e att föredra.

Posted on: 2010/10/7 19:08
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Jag kan inte hålla mig borta från den här debatten. Enkelt Läs illuminatis 7 punkts program.

1 Avskaffande av alla befintliga regeringar
2 Avskaffande av allt privat ägande
3 Avskaffande av arvsrätten
4 Avskaffande av patriotismen
5 Avskaffande av all religion
6 Avskaffande av familjen
7 Skapandet av en världsregering

Varför tror ni att media gör allt för att försöka svart måla detta parti? Enelt för att SDs politik går emot den globala agendan New World Order.

De hemliga sällskap som styr samhället idag är emot all typ av nationalism. Dit hör Frimurarna Odd Fellows osv.

Posted on: 2010/10/8 23:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Varför måste det duelleras? Är det inte bättre att konversera?

Debatter är dueller. Inte ett konstruktivt utbyte av idéer...

När ska vi upprätta en riktig kommunikation mellan partier och människor?


Hade dom gått samman på sättet du beskriver, skulle vi ju gjort framsteg att tala om och framför allt skulle vi varit mer delaktiga och drivande... Om inte dispyterna fanns i regeringen, skulle "dom" inte kunnat få igenom alla skumma lagar och manipulationer för kontroll, makt mm

Att ha i åtanke, detta system och hur det hänger samman är ett spel/teater, tycker det är dax för mitt favorit citat...

Quote:

"The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum." - Noam Chomsky



Posted on: 2010/10/8 23:38

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
KonstigTyp, bra att du repeterar. Men dessvärre kan man säga det hur många gånger som helst (7-punktsagendan har skrivits 2 ggr redan på denna sida av tråden) och vissa vill helt enkelt inte fatta att NWO = mono/mångkultur.

Posted on: 2010/10/9 18:07
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Diskussion om SD
SD må ha bra saker på agendan.

Rasism är dock INTE en av dem.

Det är deras fall.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
To Late.

Säg det till alla i min forna kommun som fick deras valmanifest där det stod att alla invandrare måste ut ur landet.

Posted on: 2010/10/9 18:15
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Diskussion om SD
Jo, lite sent ute är det väl. Valet är avgjort.

Vad jag inte kan förstå är människors blindhet inför att vi alla är Ett. Oavsett vilket jävla land vi kommer ifrån. Globalisering eller inte, rasism hör faan inte hemma nånstans.

ALLA med rasistiska åsikter eller som anser att sverige har en mur som måste vaktas från utomstående är så jävla fucked up i hjärnan att dom borde dra sina svettiga rumpor tillbaks till sängen där dom hör hemma! ZZzzzz....

Att det finns "nationalister", även kallat "rasister", som anser sig vara "Vakna" är faan skamligt...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 6 7 8 (9)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS