vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hopi-indian säger det upppenbara...

See User information
Ibland verkar det så lätt att få sagt det som alla innerst inne vet. (Kanske det underlättar att växa upp i en ren kultur, där inte penga-vansinnet fått fäste? Vad vet jag)
Lyssna och lär:
från 26:50 och framåt
http://svtplay.se/t/139920/sverker_rakt_pa

Posted on: 2010/10/20 23:00

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hopi-indian säger det upppenbara...

See User information
(Part 1) Indigenous Native American Prophecy (Elders Speak part 1)

Posted on: 2010/10/21 15:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Ja, sannerligen. Fast med egon stora som badbollar, har en del tyvärr svårt att ta in detta.

Tack för videon.

Posted on: 2010/10/21 16:01

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Kloka avatar.

Vissa indianer är otroligt fulla med visdom.
Ibland kan det slå mig med häppnad vad vissa indianstammar kan.
Det naturliga kan verkligen utveckla det naturliga i vissa fall.

Posted on: 2010/10/21 16:05
Resized Image

See User information
När människan återvänder till sin sanna natur så skapar vi med dessa insikter, visdomen grunder till ett hållbart Holistisk utvecklande.
Tillsammans med all ny teknik och kunskap som finns kan vi nyskapa ett (paradis) på jorden.

Posted on: 2010/10/21 16:43

See User information
Ja jag tror du har mycket rätt.

Det var denhär videon som övertygade mig om hur otroligt mycket visdom dom håller.

http://www.youtube.com/watch?v=tDR_mJX1fO0

Dessa ochså underbara.

http://www.youtube.com/watch?v=0tIBYxed16s&feature=player_embedded

Man får dra slutsatsen ju mer naturligare människa (slowing down) desstå mera visdom.

Posted on: 2010/10/21 16:48

Edited by Shen on 2010/10/21 17:09:52
Resized Image

See User information
Quote:

Anahata skrev:
När människan återvänder till sin sanna natur så skapar vi med dessa insikter, visdomen grunder till ett hållbart Holistisk utvecklande.
Tillsammans med all ny teknik och kunskap som finns kan vi nyskapa ett (paradis) på jorden.

Det finns inget sådant som utveckling. För övrigt är även tankar om paradis på jorden också tankar som inplanterats från alienagendan, kommunism/new age är det också.
Glöm det där med teknik.

Posted on: 2010/10/21 18:00

See User information
Eftersom vi använder oss av teknik och det finns förtryckt teknik så finns det ju utveckling framåt och backåt men det borde igentligen vara uppväckning ; )
.

Jag tror allt har en orsak.

Även människans förmåga och skapa.

Och jag kan inte se något annat än att den förmågan skulle användas till att skapa balans med världen istället för tvärtom.

För som jag sett och vad jag tror är inget omöjligt för människan.

Dock spenderas mycket resurser på fel saker som gör att våra naturliga förmågor faller i glömmska.

Om vi vore mycket av vad vi borde vara skulle vi inte heller behöva så mycket teknik dessutom. Men det vi skulle ha som var tekniskt skulle vara av ren börd.

Posted on: 2010/10/21 18:32
Resized Image

See User information
Det är inte direkt första gången videoarna postas här. New Age-are gör det ofta, i sin entuiasm.

Jag säger som tidigare kring det:

"Vi kommer från jorden..."
"Moder Jord reagerar..."

I första videon efter 4,48.

Han säger mycket fina saker också, men i grunden är det inget att se på, på annat sätt än att det är glitter inom new age/gaja-tjosan och det, 180 grader fel.

Posted on: 2010/10/21 18:51

See User information
Ett av det absurdaste jag hört dig säga någon gång och då finns det en det att bräcka... Måste få en förklaring av dig vad allt det här med "new age-maya-hopi-egypten-KP-kommunism-NWO-alien-agenda" är en dag. Är så nyfiken på hur du lyckas få in allt i en stämpling, en mening överhuvudtaget... Kan du ge en vy, utan hyllmeter av bok-dumps, med egna ord om vad du har för vy och egentligen tror själv på?
Gärna med egna ord, utan hyöömetrar och ziljoner x-ref till en labyrint med länkar? Gärna på Svenska med, då jag kan inte koreanska eller kinesiska. Skulle verkligen uppskatta det.
Frågar, då jag blir förvånad om någon alls förstår din helhetsbild.

Fred och kram på sig broder. + en ros för besväret! @--,'-,'--'-,-'--

Menar: Det är lätt att slå på andra, men hålla på så utan att presentera en egen bild, eller ett uns fakta... Håller inte.
Kan du inte ens presentera en rak bild, utan att konstla till det till max, skulle du tom kunna jobba för Expo... Då är du inte här för att diskutera, utan enbart att förstöra...

Posted on: 2010/10/21 19:05

FRI

Bättring för alla!

See User information
Finns ett och annat problem med påståendet att vi kommer ifrån Jorden. Kroppen gör det, till 107%, men vart kommer dom där 23 grammen ifrån som lämnar kroppen när vi dör? En del tror att luften väger så pass mycket, som är i lungorna o när man andas ut så tappar kroppen vikt. Hmm, problemet med detta påståendet är dock att det behövs lungor som en elefant för att få in så mycket luft/vikt.

Må gott

Posted on: 2010/10/21 19:08
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Energy , det har ju så många former..

Posted on: 2010/10/21 19:14
Resized Image

See User information
Quote:

Ett av det absurdaste jag hört dig säga någon gång och då finns det en det att bräcka... Måste få en förklaring av dig vad allt det här med "new age-maya-hopi-egypten-KP-kommunism-NWO-alien-agenda" är en dag. Är så nyfiken på hur du lyckas få in allt i en stämpling, en mening överhuvudtaget... Kan du ge en vy, utan hyllmeter av bok-dumps, med egna ord om vad du har för vy och egentligen tror själv på?
Gärna med egna ord, utan hyöömetrar och ziljoner x-ref till en labyrint med länkar? Gärna på Svenska med, då jag kan inte koreanska eller kinesiska. Skulle verkligen uppskatta det.
Frågar, då jag blir förvånad om någon alls förstår din helhetsbild.

Fred och kram på sig broder. + en ros för besväret! @--,'-,'--'-,-'--

Menar: Det är lätt att slå på andra, men hålla på så utan att presentera en egen bild, eller ett uns fakta... Håller inte.
Kan du inte ens presentera en rak bild, utan att konstla till det till max, skulle du tom kunna jobba för Expo... Då är du inte här för att diskutera, utan enbart att förstöra...

Han säger:

"Vi kommer från jorden..."
"Moder Jord reagerar..."

I första videon efter 4,48.

Det är grundbult inom det som är new age, och det är inte skilt från annat från "den gamla handen", är olika fingrar, som alla pekar 180 grader fel, för de är det gamla/karman.

Det är samma saker med olika namn, kommunism, new age eller allt möjligt. Finns ingen anledning att förklara mer... jag har skrivit/förklarat bara om just det i 500 poster. Eftersom jag bara bannas som enföljd så help your self. Man kan inte äta för andra.

Posted on: 2010/10/21 19:22

See User information
Nu frågade jag inte vad HAN sa, utan vad DU står, gärna med egna ord... Sluta slingra dig. Du bashar andra så ofta, men väldigt sällan säger du ett pip om vad du själv har för tro, tankesätt eller övertygelser.

Tyvärr är dom 500 posterna x-reffade kors o tvärs, vilket ett helt landslag skulle ta år för att gå igenom för ett sammanhang. Lätta och egna ord är att som behövs, utan bashande på andra.

Posted on: 2010/10/21 19:37

FRI

Bättring för alla!

See User information
Meningslöst att försöka förstå det man inte kan förstå.

Vissa vissa lyckas klistra ihop vatten med sten i sin värld.

Lustigt att det kan vara så svårt och inse det självklara.

Just därför bör man inte förklara det heller.

Förtjänas inte helt enkelt.

Peka finger och kasta skit joddu det visar ju en hel del saker.

One discriminates what one does not understand (Buddha)

Det är meningslöst Avatar du kan inte nå fram : en svart katt blir vit när den är gammal.

Posted on: 2010/10/21 19:37
Resized Image

See User information
Quote:

Nu frågade jag inte vad HAN sa, utan vad DU står, gärna med egna ord... Sluta slingra dig. Du bashar andra så ofta, men väldigt sällan säger du ett pip om vad du själv har för tro, tankesätt eller övertygelser.

Tyvärr är dom 500 posterna x-reffade kors o tvärs, vilket ett helt landslag skulle ta år för att gå igenom för ett sammanhang. Lätta och egna ord är att som behövs, utan bashande på andra.

Jag skriver det konstant, sluta blunda.

Posted on: 2010/10/21 19:41

See User information
lol Bashmaster.

Nej nu får ni ha det.

Gonatt.

Posted on: 2010/10/21 19:45
Resized Image

See User information

Urbefolkningar bör respekteras, då allt dom sagt blir bara mer och mer styrkt från forskningen, vetenskapen till valda levnadssätt. Dom har sagt saker i hundratals år, vilket mer och mer kommer i ljuset som sanningar, med vetenskapliga bevisföringar. Bara avfärda det som humbugg, stämpla som missvisande, kommunism, new ageande, är rent naivt.

Posted on: 2010/10/21 19:58

FRI

Bättring för alla!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper