vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Ny Laserman I Malmö.

See User information
Det gjordes ett inbrott/överfall i ett militärt vapenlager i Dk där det stals hundratals vapen för några år sedan annars har det varit tyst. De har klarat upp inbrottet men en del vapen hann försvinna, kanske till Malmö.
Det verkar delvis vara ett insiderbrott där det var den sk "vapenhandlaren" man satt fast!
Men detta anknyter snarare till sånt Corruptio skrivit om...

Posted on: 2010/10/24 9:14
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Förra lasermannen, John Ausonius, sköt ju för att polisresurser skulle gå åt så hans bankrån fick mindre utredningsresurser. Är detta en copycat tror jag inte det ligger såna motiv bakom, utan någon som bara kopierat lasermannens dåd mot invandrare.

Jag förstår inte heller de som tror det skulle vara någon form av false-flag för att få restriktivare vapenlagar och dylikt, utan det är just detta samhällsklimat vi har i dag. Speciellt i Malmö. Klart politikerna använder såna här fall för att driva igenom vad de vill, men det är ju inte tvärt om.

Posted on: 2010/10/24 17:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Du menar att politiker inte använder sig av false-flags för att driva igenom sina agendor?

*vissel* ...9/11... *vissel*

vem säger att det inte skulle kunna hända i Sverige?

See User information
Förövaren har tydligen ett vapen som nätt och jämnt kan krossa glasrutor. Nästan alla skott har ju riktats mot glasytor, även de som träffade bussarna. Hållplatserna är ju också glasade!

Kan det vara en glasmästare som blivit kriminell? Eller finns det nån känd fönsterkrossare i Malmö?

Jag har familj i det drabbade området och skottet på Lönngatan träffade ett skrädderi där en familjemedlem brukar lämna in sina kläder för uppläggningar och liknande.

Man drar sig verkligen för att åka till dessa stadsdelar i dagsläget! Det skall bli spännande att se vem som döljer sig bakom dåden...

Posted on: 2010/10/24 22:54
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Upplösningen måste komma när som helst!

Polisen måste ha en hel del att gå efter: om det är samma vapen vid alla tillfällena och i givet fall vilken typ av ammunition, förövarens rörelsemönster och tider och säkert en del annat. En knepig omständighet är att det inte verkar ha hörts någon särskilt skarp smäll när vapnet/vapnen avfyrats. En vanlig pistol smäller högt som tusen, högre än de flesta starka smällare.

En förklaring till det skulle kunna vara ljuddämpare, men då kan man inte precis stoppa vapnet i fickan.

Att gärningsmannen verkar vara helt osynlig måste bero på att han valt tidpunkten för att skjuta mycket väl. Det SKULLE också kunna bero på att han har en s.k. "osynlighetsdräkt", men dom är så dyra att det är synnerligen otroligt, jag tror inte att dom ens finns i Sverige. Möjligen skulle militären ha handlat en. I så fall kan man bara se ögonen och fotsulorna, skuggan består i bästa fall av några smärre fläckar.

Posted on: 2010/10/25 16:34

See User information
om vi sätter upp kameror som i london på varenda gata så kommer detta inte ske i framtiden. . thumbs up om ni gillar mitt förslag.

Posted on: 2010/10/25 17:12
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Två flugor i en smäll...Kameror överallt och åtstramningar i vapenlagen.

Några sönderskjutna rutor är allt som behövs för att kunna göra de inskränkningar de så gärna önskar.

En grej som jag tyckte var konstigt redan med den förre lasermannen
var att ingen blev dödad,endast sårade.Så många skjutningar från en människa som tydligen var rätt van skytt var för mig märkligt,men bara skadskjutningar?

Nu är det bara vad jag förstår glasrutor som träffats?

Om någon störd människa verkligen skulle vilja döda någon på det här viset tror jag faktiskt att de skulle lyckas mycket bättre än vad "båda"
lasermännen har gjort.Det verkar lite skumt tycker jag...

Posted on: 2010/10/25 18:53

See User information
Quote:

blizzard skrev:
En grej som jag tyckte var konstigt redan med den förre lasermannen
var att ingen blev dödad,endast sårade.Så många skjutningar från en människa som tydligen var rätt van skytt var för mig märkligt,men bara skadskjutningar?

Räknas inte han som dog av originala lasermannen?
Många av de skadade är dessutom skadade för livet, då flera blivit skjutna i huvudet.

Lasermannen var heller ingen van skytt, utan bara en duktig skytt i lumpen. Han tävlingssköt inte eller var jägare eller något, utan hans handhavande med vapen var kriminella. Lasermannen sköt dessutom mot invandrare så mer polisresurser skulle gå åt till detta, så mindre resurser skulle läggas ned på hans egentliga kriminalitet, nämligen bankrånen.
Konstig matematik, men det var som han resonerade.

Posted on: 2010/10/25 19:35

See User information
Minnet sviktar tydligen,trodde att ingen blev dödad.
Att flera skadades är ju förstås beklagligt men om han nu resonerat som du säger så är det ju uppenbart att han verkligen var/är svårt sjuk.

Posted on: 2010/10/25 20:25

See User information
Han misshandlade också sina två försvarsadvokater på kronobergshäktet, så dessa avsade sig uppdraget. Sina nya två försvarsadvokater misshandlade han i rättegångssalen och han fick sedan vara kedjad under resten av förhandlingarna.

Posted on: 2010/10/25 20:33

See User information
Jag såg ju Ausonius när han spottade på min fästmö och såg alldeles tokig ut den gången vi mötte honom. Jag såg honom också några timmar senare på avstånd och det syntes på flera hundra meters håll att han var alldeles vanvettigt aggressiv. Konstigt att det går att gå omkring i det tillståndet utan att bli stoppad... en fotpatrullerande polis skulle fånga upp såna vibbar direkt... jag pratar inte om centrum i nån småstad nu, den som går runt i Göteborgs ganska begränsade centrum ser dagligen hundratusentals människor.

Ändå ser man praktiskt taget aldrig en fotpatrullerande polis.

Och kom nu inte med argumentet att det inte finns pengar till detta! Har man råd att hålla ett par miljoner människor boende och ätande utan att göra något som helst borde vi kunna avlöna något hundratal fotpatrullerande poliser...

Posted on: 2010/10/25 21:54

See User information
Det lutar åt att många kriminella gäng ser till att skjuta av lite konkurrenter nu när det är ett gyllene tillfälle. För att inte tala om politiska motståndare eller andra icke önskvärda element...

Det verkar ju vara enormt många ligor med inflyttade kriminella i Malmö.

Läste i expressen (sic!) att deras reporter hade raggat fram en pistol på mindre än fem timmar, det fanns flera säljare i rosengård som ville sälja vapen eftersom priserna trissats upp, det verkade vara deras egna vapen de hade som skydd mot "ligorna" som de ville sälja, inte professionella vapenhandlare.

Frågan är om vi kommer få reda på vad som verkligen skett eller om de kommer samla ihop alla och sätta skulden på den sate som blir stående sist med en puffra i handen?

Tycker media borde gå ut med signalement då det måste finnas, han skräddaren som blev skallad borde ha fått en ganska bra bild på förövaren.

Sen kan man fundera över varför detta hausas upp i media och vad mer som händer samtidigt? Nya grundlagen?

Posted on: 2010/10/25 23:29

See User information
Kolla denna länken så framgår det klart att det nog inte är så enkelt att hitta en ensam gärningsman!

http://www.pppress.se/bilder/main.php ... 2_keyword=skott&g2_page=2

Det är ju rena kriget! Man skall också hålla i minnet att Malmö är väldigt koncentrerat bebyggt, det saknas mellanliggande fria ytor att slåss på för gängen.

Posted on: 2010/10/26 17:05

See User information
Varför inte montera amerikanska "gun-shot-detectors" i träden i hela Malmö? Då kan Polisen få reda på exakt när det smäller och vart..

Eller så installerar man såna där nya fina pratande övervakningskameror, så kan Polismannen eller Vakten i andra änden försöka prata vett med gärningsmannen efter utfört brott, installera sen lite programvara så kan man t.o.m. förutspå ett brott innan det ens har hänt..

"Minority Malmö" kan projektet kanske kallas, kom ihåg att jag vill ha betalt om nån snor namnet, jag har myntat det först!

Posted on: 2010/10/26 19:35
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information

Varför inte " chippa " hela befolkningen så vet man exakt var dom är och när.

Posted on: 2010/10/26 19:38

See User information
Chippade är vi redan genom våra mobiler. Det lär finnas nåt program som spårar imei-numret som är förbjudet att ändra i mobilen så att även om någon byter simkort ideligen kan man ändå spåra en telefon och var den befinner sig.

Bara för att testa har jag frågat telefon-fundees på loppmarknaden på Nydala mitt i det drabbade området om dom kan byta imei-kod och då ser dom väldigt nervösa ut och säger att sånt får man inte fråga om!

Posted on: 2010/10/26 23:26

See User information
Om detta är skandal vafaan är då inte att bodström becknar vapen?
Att poliser har hand om trafiking och bordeller?

http://www.metro.se/2010/10/27/56155/ ... drar-jakten-pa-malmoskyt/

Posted on: 2010/10/27 12:19
Resized Image

See User information
Freddans gärningsmannaprofil iz da shiz!

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=165645#forumpost165645

http://politisktinkorrekt.info/2010/1 ... n-gripne-skytten-i-malmo/

Jag menade också på han hade licens för vapen i ett annat inlägg i tråden.

Kalla mig Fredrik GW Persson

Posted on: 2010/11/7 22:13

See User information
Quote:

Freddan skrev:
Freddans gärningsmannaprofil iz da shiz!

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=165645#forumpost165645

http://politisktinkorrekt.info/2010/1 ... n-gripne-skytten-i-malmo/

Jag menade också på han hade licens för vapen i ett annat inlägg i tråden.

Kalla mig Fredrik GW Persson

Good work, Sherlock...

Posted on: 2010/11/8 6:45

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper