vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 10 »


Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#1


See User information
Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana

George Soros vill legalisera marijuanabruk i Kalifornien och har donerat en ansenlig summa till en kampanj som arbetar för det.

Den ungerskättade finansmannen George Soros donerar 1 miljon dollar, cirka 6,6 miljoner kronor, till en kampanj som arbetar för att legalisera bruket av marijuana i Kalifornien, skriver Telegraph.uk.

Organisationen som går under namnet Drug Policy Alliance, vars mål är att avkriminalisera drogbruk i USA, bekräftade för tidningen att George Soros skänkt pengarna till deras "Proposition 19"-kampanj.

George Soros gav även uttryck för sina åsikter i en debattartikel i Wall Street Journal på tisdagen. Där skriver han att en legalisering av bruk och småskalig "odling" för personligt bruk samt reglering och beskattning av försäljning av drogen skulle innebära ett stort steg framåt.

"Reglering och beskattning av marijuana skulle spara skattebetalarna mångmiljardbelopp på minskad övervakning och att färre skulle fängslas, samtidigt skulle det ge många miljarder dollar i skatteintäkter", skriver han.

Vidare skulle en legalisering leda till mindre kriminalitet, våld och korruption och polisen skulle kunna ägna sig åt att lösa allvarliga brott istället, enligt George Soros.

För 14 år sedan, 1996, blev det tillåtet att använda marijuana inom sjukvården i Kalifornien.

Proposition 19 stadgar att den som är över 21 år ska få inneha, odla och transportera marijuana för personligt bruk. Lokala myndigheter ska också tillåtas att reglera och beskatta produktion och försäljning av drogen.

Enligt en färsk underöskning i den amerikanska tidskriften Forbes uppskattas George Soros förmögenhet till närmare 100 miljarder kronor.

Lifestyle


http://www.e24.se/lifestyle/rikt-liv/ ... era-marijuana_2397137.e24

Posted on: 2010/10/28 9:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#2


See User information
Smart Man dendär Soros..

Kan tänka mig att brottslingarna som handlar med marijuanan får på nöten.

Mer än vad man kan säga om Sverige här skapar man jobb åt sig själva istället genom att låsa in folk.

Och delstaten lär tjäna grova pengar på detdär.

Vilket måste innebära att staten i Sverige eller polisrna håller i marijuanahandeln själva ananrs hade man ju sett till att både stävja brott och tjäna en hacka genom att se till att svarta pengarna inte var i omlopp.

Efterblivet land detta allt r baklänges och tvärtom här.


Posted on: 2010/10/28 9:42
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#3


See User information
Basen för alla internationella ordenssällskap av betydelse: Kalifornien.

Basen för skitrökande hippies: Kalifornien.

Dra några kopplingar nu, varför skulle man vilja ge dessa människor fria tyglar att förstöra ungdomen och köra regionen i botten?
Inget gott kommer av det där, bara demonnatur unleashed, ge efter för man inte orkar slåss mot det längre, vill ge upp för lustarna.

Jaja, de slipper att sätta massa folk i fängelse, istället kommer de bli psykfall som ändå kommer belasta ekonomin i slutändan.
Kontra med lite psykbabbel om cannabis "fördelar" nu och hur ond jag är som uttalar mig emot det. För jag är ju automatiskt för alkohol om jag emot cannabis eller va säger du shen?

Posted on: 2010/10/28 9:53
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#4


See User information
Smart Man dendär Soros..

Kan tänka mig att brottslingarna som handlar med marijuanan får på nöten.

Ingen aning om vilken verklighet du lever i men två saker är uppenbara.

Du vet inget om cannabis.
Du vet inget om hur verkligheten här ser ut.

Mer än vad man kan säga om Sverige här skapar man jobb åt sig själva istället genom att låsa in folk.

Och delstaten kalifornien lär tjäna grova pengar på detdär.

Vilket måste innebära att staten i Sverige eller poliserna håller i marijuanahandeln själva annars hade man ju sett till att både stävja brott och tjäna en hacka genom att se till att svarta pengarna inte var i omlopp.

Fast man prioriterar nog att skapa lidande hellre.

Efterblivet land detta allt är baklänges och tvärtom här.

Du vet inget om cannabis.
Du vet inget om hur verkligheten här ser ut.
Hörs när du säger förstöra ungdomen ta en titt på det egna landet innan du börjar gasta med öppen mun.
Du vet inget om cannabis.
Du vet inget om hur verkligheten här ser ut.

Du lever i en fucking bubbla.

Posted on: 2010/10/28 9:54

Edited by Shen on 2010/10/28 10:12:36
Edited by Shen on 2010/10/28 10:13:28
Edited by Shen on 2010/10/28 10:17:57
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#5


See User information
Oavsett om du skriver att jag inte vet någonting tre hela gånger Shen förändrar det inte faktumet att jag brukade/missbrukade i 7 ÅR innan jag vaknade ur den bubblan, vilket du tydligen inte gjort än.
Allra mest var det cannabis, nästan dagligen.

Så shen, kom inte och påstå vad jag vet och inte. Att upprepa, tror du det hjälper?

Härnäst påstår du väl att jag ljuger.
Kan inte tåla att man kritiserar cannabis, då far du med svordomar, och jag är den som lever "i en bubbla"...
Kan du inte ta och växa upp? Sluta flumma är du snäll och ta ansvar för din hälsa och ekonomi.
Samt dina framtida barn kan ju behöva en nykter pappa, ska du leverera det eller trassla in dig ännu mer?

"Luktar det skit, ser det ut som skit är det skit" som en bekant sa om en helt annan sak. Varför vill du stoppa din kropp full med skit?
Kan du svara på det?

Ser jag inte dig ibland snacka om kultivering?
Är det bara tomma ord från dig eller?
Tror du att haschrökande är bra helt ärligt?
Tror du att det inte är ett fasthållande så som du går på för att försvara det, om du letar efter det bland folk, ringer en massa, slösar stora pengar på det, hmmm vad kan det vara om inte ett begär/fasthållande tror du?
"Odlar själv" kontrar du kanske?
Du går säkerligen långväga, gör nästan vad som helst för att få tag i lite, är det så?

Posted on: 2010/10/28 10:34
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#6


See User information
Du är full med skit helt jävla proppfull.

Hoppas din mor får MS.

Att du rökt i 7 år men åndå inte fattat något bevisar än mer att du inte vet vad cannabis är för något.
Din hjärna måste vara exeptionellt trög eftersom du inte fattat.

Sluta flumma är det det enda du kan komma med.
Typisk kommentar från inskränkta nötter.
Skulle jag flumma skulle jag ändå inte bli lika trasig som du.

Posted on: 2010/10/28 10:38
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#7


See User information
Rena personangrepp alltså, det är vad du "försvarar" dina begär med nu, synd att se.

Jag borde radera, men ditt inlägg får stå för att visa hur fast du är i skiten.

Posted on: 2010/10/28 10:41
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#8


See User information
NÖT.

Glad att jag inte är som dig och har barn.

Posted on: 2010/10/28 10:42
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#9


See User information
Jag har inte barn Shen, men jag tänker faktiskt framåt, för det finns en morgondag och den kommer kräva nykterhet, liksom denna dag gör.

Hoppas du vaknar och inser vilket trams knark är.
Jag väntar och välkomnar dig.

Posted on: 2010/10/28 10:44
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#10


See User information
Jag tror att Soros röker och att han gör det i smyg. Sist jag var i New York gick jag förbi den stora svarta skyskrapan norr om Central Park med buktiga väggar som förr var känd under namnet Pan Am Building. Den var helt nedsläckt i kvällsmörkret. Längst upp precis vid den magiska punkten i Gyllene Snittet fanns ett enda upplyst fönster. Min kompis sa då: "Där uppe sitter Georgo Soros och arbetar. Han är alltid ensam!"

Världsekonomin är alltså till stor del i händerna på en folkskygg stenrik flummare! Det tycks alltså vara ett absolut socialt hinder att röka galar! Men i alla fall blir man inte fattigare av att sälja det, ähum.

Fast det är nog vad de flesta längst inne misstänkt hela tiden...

Posted on: 2010/10/28 10:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#11


See User information
Så några rika flottisar har råd att röka banan och det skulle göra det till en statussymbol?

Det är precis så man trycker ned afroamerikaner genom att mena på att alla som har status har blingbling, pistoler och "hoes."

Det är falsk marknadsföring är vad det är, skylta med pengar i kombo med knark och inbilla folk att de måste höra ihop.
Så får man fattiga att börja knarka garanterat.
När får världen nog av synd är frågan?

Posted on: 2010/10/28 10:48
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#12


See User information
Varför skulle dom inte röka när 14 åringar även röker?
Det är ju vad illegalisering lett till vilket Xtas tycker är så jävligt bra eftersom han verkar leva i lala-land.

Och vafaan är det för vaken admin har som delar ut rights till alla och radera inlägg så fort något hjärntrögt offer känner sig hotad ska man få raderings threats över sig.Men det går bra och kasta skit på andra va?

Dom vore nog inte så kaxiga heller om dom inte satt bakom en keybord.

Legalisera för medicinalt bruk om du frågar mig och avkriminalisera.



Posted on: 2010/10/28 10:50
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#13


See User information
Dina inlägg bryter ju de facto mot kodexen på forumet, d.v.s. de innehåller klara personangrepp, riktade mot min familj.

Men vet du? Inlägget är så obetydligt eftersom du inte kan göra något mot mig om du så kom till min dörr och slog in den.
Även om du så slog mig med en slägga är du helt inkapabel att ha någon djupare inverkan på mig.

Du säger att 14-åringar röker "för att" det är kriminaliserat?
Är du verkligen så naiv?

Så, bara för att man legaliserar och sätter 18-årsgräns så blir en substans omöjlig att komma åt för en 14-åring?
Öh, vad gör då alla fulla ungdomar på stan? Hallå!?

Det är precis lika lätt, om inte t.o.m. lättare i ett land som legaliserat för minderåringar att få tag i det, eftersom de vuxna får tag i det lättare och billigare.

Jag stödde också din linje förut, i samband med att vara kommunist och leva i la-la-land.
Så ta en riktig, realistisk titt på dina egna fasthållanden och du märker nog, du är en antagligen en junkie som vill komma åt din fix utan problem, det är din anledning att försvara skiten.

Posted on: 2010/10/28 10:55
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#14


See User information
Om det är nånstans dom har starka grejer så är det i Afghanistan. Det vore mycket underligt om inte många av de utstationerade trupperna lärt sig känna igen doften.

Jag glömmer aldrig när jag såg ett nyhetsinslag där man visade bilder från bombningen av mullah Omars hus i Kandahar. Det steg upp en kraftig rök och en helikopter som snurrade runt i området flög igenom rökmolnet. Sen kunde man se hur den flög rakt fram och sakta steg uppåt tills den försvann. Jag har alltid föreställt mig att den nog förblev flygande tills den ramlade ner nånstans.

Talibanerna drar några kraftiga bloss och sen ligger dom och stirrar tills några av våra killar kommer i siktet eller passerar ett ställe där dom kan fjärrutlösa en bomb. Dom kan hålla ut i dagar eller veckor. Våra killar är därnere några månader åt gången och skall sen hem och vila upp sig och leva normalt. Talibanerna lever i ett ändlöst rus och plågas inte av några tidsuppfattningar.

Det är mycket svårt att bygga broar mellan påverkade och icke påverkade människor när det gäller haschisch och särskilt då av den kalibern dom inhalerar i Afghanistan.

Vi lever inte på samma planet, helt enkelt!

Soros tycks finnas på samma sida som talibanerna...

Posted on: 2010/10/28 10:56
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#15


See User information
Jo att haschisch är psykotiskt och även passande för psykopater vet vi alla, därav haschassin/assassin.

Folk kan göra vad som helst under inverkan av knark, för de är nedstängda, släckta inombords, släpper lös det demoniska.

Posted on: 2010/10/28 10:57
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#16


See User information
Vet att du har mörka sidor du behöver inte säga det.

Tycker man en planta från jorden ser ut som skit och inte fattat dess funktion och ursprung kan man inte begära mer från en nöt med hårt skal som har dåligt kött heller.

Jobbar du för Lilly och Co eller ?
Ta din Dsm bibel under armen och följa punkt 1 till 500 istället för det verkar passa dig som tydligen tycker att sjuka förtjänar sitta bakom lås och bom och knarkligor härja som säljer till minderåriga och gynna läkemedelsbolagen .
Visar ju hur du ser ut på insidan och speglar din tankekapacitet för att inte tala om vilken verklighets bubbla du lever i.
Att du missbrukat hashet tyder ju bara på att du inte mår bra.
Ångest kallas det och har oftast en orsak.
Passar psykopater?
Pekar du på dig själv då eller?
Tog ju dig 7 år och börja tänka lite tydligen och änn verkar du inte lärt dig något.

Tydligt när du skickar mig sånhär mess.

Jag kommer ta upp och visa tråden för ex void och se vad han säger. Det kan bli radering, kanske värre, beror på hur du ser på det. Du ångrar inte vad du önskade min mor exempelvis?

Nej men det går bra och snacka skit om mina barn din nöt.

Tycker du borde ta och gräva i dig själv istället för kasta skit på andra sedan grina som en snorvalp när du får tillbaks.

Spring till mamma och klaga.

Och jag får tycka vafaan jag vill oavsett hur mycket det svider i dig , kanske får dig att tänka efter lite nästa gång du kastar skit på andra.

Posted on: 2010/10/28 11:04
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#17


See User information
Shen, givetvis är allt mitt fel, jag tar det på mig.

Men du kan fortfarande inte förneka att hasch finns i kriminella kretsar och folk påverkade av det inte ogärna begår horribla handlingar. Är ganska övertygad om att det har en koppling, samt koppling mellan hasch och schizofreni.
Schizofreni som i höra röster, känna sig förföljd o.s.v.

Även om du så legaliserar kommer fortfarande kriminella kretsar syssla med det, samma folk kommer bruka.
I Amsterdam är det fortfarande gangsters som brukar sig av det, som erbjuder tyngre droger genom att dra in folk genom coffeshops.

Vanliga drag om man frågar folk; de flesta blir mer eller mindre paranoida av rökat. Munchies, släppa loss lustar d.v.s.
Manier, göra samma saker om och om igen, ett psykotiskt drag.
Många har detta, kanske alla fastän de inte erkänner.

Du försvarar ett rus med att det ger dig "insikt" eller vad det nu är du tror det ger dig.

Ångest o.s.v. ja, man har en anledning för att vilja fly verkligheten, dåliga hemförhållanden hade jag.
Men en dag måste man säga nej och ta itu med sig själv, går inte att skjuta upp hur länge som helst.

Vet du att jag har mörka sidor?

Du önskade nyss att min mor skulle ådra sig nervförsvagningar Shen, hur kan du gå loss sådär och inte fatta att du inte har kontroll över dig själv?
Du går till personangrepp över knark, bara för att få ha något att säga antagligen, hugga tillbaka på pin kiv för det finns egentligen inga rationella argument för att legalisera något berusningsmedel, inte ens alkohol.
Hur långt är du beredd att gå för att få tag i den sista biten hasch om det vore på det sättet shen? Frågat dig det?
Hur lågt kan du sjunka egentligen?

Posted on: 2010/10/28 11:16
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#18


See User information
Nej jag skrattar för det mesta med dig om inte åt dig shen, bara att du får atmosfären att bli riktigt tryckt om man säger något om hur dåligt något är som du tycker är bra.

Som en hund som pissat revir och sen skäller för att andra passerar där.

Då ska mödrar dö tydligen, det är vad det är värt för dig.

Posted on: 2010/10/28 11:17
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#19


See User information
En gång när jag gick på en svartklubb i Göteborg satt en väldigt parant kvinna i entrén och sålde medlemskort där det stod:

"Knark och sprit är fel! Ett underbart gott humör är rätt!"

Jag fick ett blixtrande leende från henne och gick in.

Man skall inte stå och gräla i ingången till nåt fantastiskt. Låt oss alla gå in OCH HA KUL!!!

Posted on: 2010/10/28 11:20
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#20


See User information
Livet är inte bara att ha kul, dricka o knarka ned sig till grobianstadium.

Liv, framförallt mänskligt liv är ytterst heligt, till för att bevaras och kultiveras, alltså göra sig av med dåligt skit, bl.a. sånt som är beroendeframkallande.

Om Jesus hade följt din devis Asgeir, och alla profeter och upplysta med honom, hur skulle den moraliska standarden se ut här i väst tror du?

Gangsters styr redan, p.g.a. att folk bara vill ha kul.

Posted on: 2010/10/28 11:23
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#21


See User information
Ja hash finns i kriminella kretsar och ja det kan få folk och göra knas saker för dom vet inte hur det ska användas eller dom använder det fastän det inte behövs.
Det gäller alla former av stimuli när folk tar åt sig av något samtidigt som dom inte lyssnar på sig själva.
Menar skräckfilmer kan ochså få folk och göra tokiga saker.
Jag pratar inte om legalisera jag säger AVKRIMINALISERA det är en stor skillnad.
Och nej om dom kriminella inte tjänar något på syssla med det, kommer dom inte göra det.
Nej broder psykotiska drag är att inte kunna göra sig av med hämningar och att behöva något för att göra sig av med hämningar tyder på än mer psykotiska drag.
Och psykotiska drag har sitt ursprung i oförståelse för sin egen natur som har sin grund i den falska kunskap vi anpassats efter.
Varför skulle det förvåna ,vilka människor har hittat sig själv?
Vilka människor har växt upp i sanning?
Många har ångest pga konsumentsamhället och många flyr ångesten på olika vis, man kan missbruka allt.
Att cannabis har den effekten den har har och göra med dess natur man bör istället förstå varför och vad dess natur är istället för dömma den.
Och dess natur är ELD.
Ja varför skulle du inte ha mörka sidor vem har inte mörka sidor skulle vi vara här i samsara om vi inte hade mörka sidor?
Även den mörka sidan har en mening och en natur för allt har en mening och en natur men den naturen är inte för att vända det mörka mot varandra utan att vittna inför högre anden.
Därför är mörker och ljus en del av varandra.
Det är drakens väg.
När du kastar skit på mig förvänta dig inte att jag vänder andra kinden till. På samma sätt du önskar du att Ms sjuka människor och andra sjuka ska sitta i fängelse pga cannabis därav får du tillbaks jag skyddar bara dom som inte kan skydda sig själva.
Jag skyddar inte knark jag skyddar dom sjukas rätt till en medicin som kan ge dom ett drägligt liv.
Jag skulle aldrig bruka hash och skulle jag bruka cannabis skulle jag kokat den gröna plantan i mjölk.
Jag har inte sjunkit någonstans det är din förinställda uppfattning om mig som tillåter dig se det så för du vill inte rucka på din egen uppfattning för högmodet är din största fiende.
Varför skulle vi annars tävla mot varandra om vi alla visste vad som vore rätt?

Posted on: 2010/10/28 11:26
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#22


See User information
Ok. högmodet är min jättestora fiende, jag är jättedum åh snälla förlåååt mig!

Varför kan jag i hela världen tro att du röker braj?
Kanske för att du försvarar en avkriminalisering?
Vilket bara är en lite mindre liberal form av legalisering.

Dess natur är eld, ja det brinner verkligen i knutarna när cannabis förs ut på global skala som något slags lösning på en mängd problem när det bara har varit människans karma som stått i vägen hela tiden. Cannabis är en del av problemet, som ett åksjukepiller i karusellen konsumentsamhället, något för att få folk att sluta tänka, sluta bry sig om världens nedhalkande i träsket (och det är inte bara jag som erfarit apati på röka).

Även om du tänker att det finns ett klokt sätt att använda cannabis är folk inte alltid kloka, rent av väldigt sällan.
Sen tror jag dessutom inte att cannabis bör brukas alls eftersom det stimulerar människor till att konsumera mer mat, prylar (spel och "coola" saker som ser flummiga ut), sex och porr, m.m.
Cannabis förhöjer alla sensationer vilket gör att man finner dem mer njutningsfyllda, folk diggar njutning, förstår inte att ju bättre de har det jordligt sett desto längre ned i kaninhålet/samsara gräver de ned sig, desto längre bort ifrån universums sanning halkar de.

Ja det finns andra saker som driver folk till vansinne, försvarar det att släppa på cannabis?
Som att andra folk rånar banker så varför inte du?
Det är inget argument för cannabis, bara emot det.
Eftersom cannabis dessutom som jag säger förhöjer allt sinnligt så är det faktiskt värre än en skräckfilm.

Varför försvara något som gör folk dimmiga?

För att ta sig upp ur samsara behöver man vara klarsynt och kunna direkt se sina fasthållanden, en knarkare bejakar dem istället och du vill inte att någon ska gå in och stoppa denne från att fördärva sig själv och andra?
Ingen spärr ska finnas, hur kan det säkra människors frihet och säkerhet om knark får större utrymme i samhället?

Posted on: 2010/10/28 11:40
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#23


See User information
Rent juridiskt kan jag inte se någon anledning till att kriminalisera någon typ av drogbruk eller drogmissbruk. Jag menar så länge förövaren och brottsoffer är samma person hur ska man då kunna sätta dit förövaren utan att sätta dit brottsoffret.
Jag vet att det finns olika synsätt på droger och dess för och nackdelar men om man är emot droger, hur kan man försvara att sätta dit både förövare och brottsoffer. För mig är det helt obegripligt.
Om en drog gör ingen eller väldigt lite skada så finns det inte ens ett offer.

Posted on: 2010/10/28 11:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana
#24


See User information
Det är inte cannabis som är problemet det är människorna och den falska kunskapen.

Som jag sa innan cannabis natur är eld.
Förstå dess natur istället.

Du säger en knarkare.
Jag känner folk som missbrukar Tv.
Missbrukar kaffe.
Missbrukar sitt arbete.
Missbrukar känslomässiga relationer.
Missbrukar andra människors tillit.
Tror du dom har har en renare övergång?
Isåfall tror du fel.

Låt folk göra sina egna val och lära sig av sina egna misstag så länge du ska polisera dom gör du saker bara värre.

Är det inte bevis redan att knarkanvändandet har gått ner i åldrarna som det gjort?
Är det inte bevis nog med att man fyller fängelserna med sjuka.
Varför tar det emot i dig och låta folk leva sitt eget liv?
Det är vad du bör fråga dig själv istället.

Posted on: 2010/10/28 11:45
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 ... 10 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS