vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

2012 debunked

See User information
Jag tänkte att det skulle kunna vara lämpligt att starta en tråd om den kritiska sidan av 2012.

Först lite länkar från två nasa forskare.
"2012 "NASA SCIENTIST SPEAKS THE REAL TRUTH ABOUT THE YEAR "2012"
NASA Response to Crazy 2012 Claims

Två korta dokumentärer
2012 debunked (1 of 2)
2012 debunked (2 of 2)

How 2012 "Enlightenment" Will Lead To Genocide (1 of 3)
How 2012 "Enlightenment" Will Lead To Genocide (2 of 3)
How 2012 "Enlightenment" Will Lead To Genocide (3 of 3)

Vad jag har märkt är att det finns mycket kritik runt "New Age" på så sätt att det ska höra ihop med NWO. Kritiken kommer dock oftast från dom kristna eftersom bibeln tex varnar om att många falska profeter kommer finnas i denna tid.
Personligen tycker jag att "New Age" kan vara ganska svårt att kritisera som helhet eftersom den innehåller så många olika delar.

Posted on: 2010/11/1 10:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 2012 debunked

See User information
Det finns faktiskt en möjlighet att alla religioner och alla siare samt alla kalendrar mm är skapta för att kontrollera massan, vad vi om det, vi var inte där då, det är också väldigt länge sedan. Det finns dock metaforik i dom flesta av dom som kan vändas emot kontrollsystemet, så det är lite yrt...

Angående New Age (NA) så är det väl så att allt som inte varit eller synts förut klassas som NA, passar egentligen som handsken, vi går ju också in i en förändring, en ny era, en ny tid.

Vi kan också välja att ha det så här, mer och mer kontroll, mer och mer våld, men vem vill egentligen det? NA är lika attackerat som cannabis ungefär. Det skadar ingen, sårar ingen, men det hatas till max av vissa. Är man väldigt stängd och inte vågar spela ut sina känslor, eller spela på dom så brukar man tycka illa om sånna eller grupper som gör det.

Även om det skulle vara fel med NA, säg att allt med alla läror inom NA är helt uppåt väggarna, vad skulle det göra, för vem skadar eller skadas av det?

En Andlig New Agare är heller aldrig ensam, han har alltid en massa änglar och metafysiska fjärillar med och omkring sig, alltid glad o positiv etc.

2012... Själv så är jag väl mest Andlig, och dumt skulle vara om inte alla blev det år 2012, det skulle vara skoj att se...

2012 har jag studerat i massor, jag kommer dock hela tiden fram till att det handlar om ett uppvaknande (medvetande), men inte ett enormt lyft i den bemärkelsen att alla blir superupplysta, istället så räcker det ju faktiskt om hypnosen släpper på dom flesta, det är i sig ett jettekliv, en nya era och en New Age... A conscious one!

Posted on: 2010/11/5 5:01
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper