vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)


Re: Investera i guld?
#49


See User information
Ja det går men det blir begränsat under vinterhalvåret.

Våran förmåga att utveckla tekniken är inte menad för att skapa obalans utan raka motsatsen.

http://www.rainbowfish.se/svenska/f127.htm

Sätt ihop detta med att du kan odla grödor 3 ggr snabbare.

Där har du svaret.

skogen kan vara kompletterande.

Ett ädelt arbete och skapa balans även om alla inte finner iden realistisk.

Posted on: 2010/10/10 21:15
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#50


See User information
En tjänsteman förde en diskusion en gång med mig och sa hur föreslår du att man löser problemet med arbetslösheten?

Jag sa vad är det alla behöver??

= Mat.

Jag föreslog mina lösningar och fick som svar.
Men du fårstår väl att inte alla inte kan jobba med odla mat.

Vi talade ju inte om alla men varför inte lösa problemet med detta, det är ju trots allt ett behov alla har.
Varför ska vi ta för givet att vi kan parasitera på jorden för evigt?
Varför skulle det inte ligga i intresset, ska vi inte vara miljömedvetna och miljövänliga som det basuneras ut nuförtiden ?
För att högmodet ligger i vägen och man tar allt för givet.


Posted on: 2010/10/10 21:28
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#51


See User information

@ Shen,

Mat hat ett så mycket större värde än guld och har alla tillgång till mat blir det direkt en kontrollfråga... Om människor har nog med mat, ökar tiden för klar sinnesro och tid för insikter och frågasättningar. Det är bättre för kontroll-/makt freaksen att hålla oss i beroende situation. Förslita oss med arbete och knappt ge oss tid för återhämtning, hålla oss sjuka och orkeslösa. En människogrupp som har tid och är friska, är svår att kontrollera.

Posted on: 2010/10/10 21:57

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#52


See User information
Men det är ju bara det att hela ekonomin baseras på brist. Det är bara vid brist som det lönar sig att producera något... Efterfrågan och tillgång...

Om det fanns för mycket mat så skulle ingen bonde ha råd att odla mat... då skulle priserna sjunka. Ingen bonde skulle kunna livnära sig på mat (ironiskt nog krävs det idag olja för att producera mat, så om bönder inte kan sälja sin mat och köpa bränsle till sina maskiner svälter bönderna själva).

Så Först måste vi fråga oss.

Är det verkligen rätt sorts sätt att driva samhället med dagens (bristbaserade) ekonomiska system? De varor som vi vill ha överflöd av måste produceras i överflöd. Men detta tillåter inte dagens ekonomi (Bidrag till bönder är dagens försök till att stödja bönder och uppnå önskat resultat, överflöd av mat. Men det är löjligt att arbeta tvärt emot samhällets ekonomiska system. Då har man ju gjort fel från början... med designen av ekonomin i landet.)

För övrigt:
Behov av vapen är tyvärr det som skapar mest arbete i dagens värld. En enda missil kostar nuförtiden flera miljoner och är lika avancerad som attackflygplan. Ändå säljer de som smör eftersom vi människor har för mycket ledig tid nu när vi effektiviserat matproducerande hundrafaldigt på bara några år. Vi har idag för mycket ledig tid som vi spenderar på konflikt...

Vi människor är värdelösa barbariska djur som inte kan annat än slagsmål.

Och som pricken över i:et spelar vi spel om vilken brist som kommer uppstå härnäst genom våra konflikter. Vi spekulerar om resurser kommer hamna i brist (hmm, jag menar "stiga i värde").

hehe vi skapar till och med brist även där det inte finns brist, exempelvis genom att alla människor helt plötsligt vill äga stora mängder guld. Guld som egentligen finns massor av och är värdelöst att inneha i form av en guldklump. Formen guldtacka är inte ens i närheten lika nyttig som guld i elektronik eller i andra tekniska lösningar. Men ändå vill alla äga en guldtacka för att tjäna lite pengar...

Hur som helst har guldproduktionen i världen skjutit i höjden de senaste 100 åren. Haft en liten tillbakagång sedan 2001 (som temporärt bidragit till guldhypen vi ser i denna tråd.) Detta kommer i längden bara resultera i att mer guld plockas ur marken... men till vilken nytta? Så vi kan äga en guldtacka vardera eller ha 100 örhängen och ringar i guld i byrålådan.

Guldet behöver nödvändigtvis inte öka mer i pris om tillräckligt mycket guld börjar produceras... så jag vill påstå att vi missade avgången av "guldtåget" som började i toppen av guldproduktionsgrafen 2001. (Tidigare avgångar för "guldtåget" var 40-talet och 70-talet) Ni kan se effekterna av de senaste två "guldtågen" i denna länk

Det är genom dessa guldhyper som fler guldgruvor startas... fler slavavlönade arbetare förlorar sin hälsa nere i gruvorna... och fler strider om resurserna startas.

Vilken sorts ekonomi vill vi ha??

Jag vill inte ha en ekonomi som baseras på brist...

För övrigt kan man ju läsa den här

eller den här
eller denna

Posted on: 2010/10/10 23:16

Edited by pingubenji on 2010/10/10 23:33:16
Edited by pingubenji on 2010/10/10 23:48:25
Edited by pingubenji on 2010/10/10 23:53:15
Edited by pingubenji on 2010/10/10 23:59:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#53


See User information
Jaa, Pingubenji. Du har faktiskt "huvudet på skaft". Det är verkligen som du säger, man frammanar en "brist" på guld och så stiger priserna. Dessutom är det så att guldproduktionen oftast sker i starkt miljöförorenande processer - till ingen världens nytta, egentligen eftersom guld knappast är en vara som konsumeras utan bara läggs på hög.

Hela företeelsen kunde skrotas direkt och ingen skulle må sämre av det.

Du får bli finansminister i min världsregering när jag tagit över NWO! (Då blir det synd om somliga, men det är det inget att göra åt).

Posted on: 2010/10/11 8:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#54


See User information
pingubenji
Quote:
Ingen bonde skulle kunna livnära sig på mat (ironiskt nog krävs det idag olja för att producera mat, så om bönder inte kan sälja sin mat och köpa bränsle till sina maskiner svälter bönderna själva).


Mmm och inte nog med det den kemiska NPK-näringen som används i nästan alla konventionell odling är framställd av olja.

Quote:
Vi människor är värdelösa barbariska djur som inte kan annat än slagsmål.


Jag förstår hur du tänker, jag var också misantrop tidigare.
Mycket av vår värdelösa barbarism härstammar ifrån vår programering.

Hur många genuint onda människor tror du det finns?




När det gäller ditt resonemang om guldtåg, visst tåget kanske har gått för dem som vill spekulera och tjäna feta stålar på guld/silver.

Alla "vakna" som jag har snackat med ang. att köpa ädelmetaller ser det som att de skyddar det dom har, inte att de försöker tjäna en förmögenhet.

För mig är det en stor skillnad...

Quote:
Jag vill inte ha en ekonomi som baseras på brist...
,

Kan bara hålla med dig, brister och skulder är något som inte ska få styra om vi får ett nytt system som är till för alla människor, fattig som rik.

Posted on: 2010/10/11 18:05
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#55


See User information
Mmmm.

Bonden kan fortfarande som säd havre peppearrot örter och växter som passar faunan.
Fisk som överskottnivå kan ju ochså ges till svältande.
Man kan nog revidera om det ekonmiska systemt så att man värderade saker annorlunda.
Trots allt är ju allt drivet på fossila bränslen osv osv för monopol som bromsar utvcklingen.
Där ligger felet värderingen, ligger i uppfattningen från början.
Det är bara se vad man tjänar grovast pengar på.
Allt som är olagligt helst i stor skala.
Det säger väl en del om grundvärderingarna inom vad värdet ligger, det riktiga värdet.

Det kan ochså sägas enklare.

Prioriteringar visa på individers intentioner på samma sätt som reaktioner kan tala om intentioner.

Om man ska dömma baksidan på dagens system kommer vi fram till att värderingarna i grunden grundar sig på individens syn på omvärden och omgivningen och sin uppfattning av den.

Och det är den uppfattningen som är problemet.

Programeringen.
Självdestruktivitet.
Allt är tvärtom.

Övrigt.

Hörde idag att turkiets välfärd växt kraftigt sista tiden och presidenten bygger upp landet järnet.

Hyreshus model nybyggt med en hyra på 1000 kr och varje hus hade en pool.

Landet fungerar som en ekonomisk bro mellan länders handel pga sin topografiskt fördelsaktiga plats position utifrån detta perspektiv.

Mycket ny-satsande där.

Någon som har koll vad som händer ?

70 mille invånare handelsland blir snart en storstat ser det ut som en stormakt.




Posted on: 2010/10/11 19:26
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#56


See User information
Har man lite pengar så investerar man kortsiktigt. Då kan man tjäna några enstaka procent...

De som spelar i den STORA ligan tittar på följande kurva (ofta är detta en familjetradition i rika familjer för att behålla sin rikedom)...

Det är förhållandevis enkelt att behålla sin rikedom när man har MYCKET pengar.
Man investerar under depressionen "D", då allt är billigt efter alla spekulationsbubblor som spruckit i "R" -tillståndet. (Observera att inte enbart guld är överspekulerat just nu... även skog, olja, bostad osv...) Sen säljer man av i slutet av "P" och tittar på när alla andra tvingas följa efter... för drar man ut så mycket pengar ur samhället på en gång blir alla tvungna att låna pengar för att fortsätta leva på samma sätt (se följande grafpar: Graf ett, rika säljer av sina ägor och blir "rika" enligt "statistiken", Graf två, "folket" tar lån för att försöka upprätthålla samma standard(fastän världen tömts på sina resurser, de allra största aktörerna har lagt sin rikedom på hög innan "R"-perioden))

Kan vara kul att veta att det inte är olagligt att manipulera samhällets ekonomiska kurva. Men om samma typ av handling görs i mindre skala är det olagligt. I liten skala kallas det att "manipulera kursen på börsen". Det får man fängelse för. När stora rika familjer styr hela samhällets ekonomi är det knäpptyst. För den där Kondratieff-kurvan är inte en kurva som sker av sig själv. Den är resultatet av stora rika familjer som växelvis pumpar in sina rikedomar i länder och växelvis drar tillbaka sina pengar (med hundrafaldig vinst). Kurvan är resultatet av "samhällsmanipulation". Att köpa upp egendom och arbetskraft i ett land när det är billigt. Driva det till framgång och tömma det på all vinst... och på köpet resulterar "tömningen" i en krasch så att det bara är att börja om med samma sak igen efter 20 år...

Men hela detta inlägg är bara en känsla jag har... en hypotes. Det kanske är kollektivet av människor som gör samma sak gång på gång. Vi människor lever för kort tid för att lära oss av våra misstag... så generation efter generation gör samma misstag...

Läs gärna mer
och mer

Posted on: 2010/10/11 19:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#57


See User information

Posted on: 2010/11/5 23:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#58


See User information
Har ni kollat hur pris utvecklingen har gått för silver den senaste tiden. Jag har blivit sugen att köpa lite silvermynt från libertysilver.se. Jag började kolla pris utvecklingen på deras egna tryckta mynt. För 7dagar sedan så kostade ett liberty sivermynt 228kr nu har priset stigit till 258kr. Jag har varit intresserad länge att köpa mer silver men den senaste veckan har jag väntat på en liten dipp i priset men det värkar bara stiga. Har för övrigt hört att det ska finnas mindre silver nu i ruljans en guld. Vad tror ni om silvrets framtida värde?

Posted on: 2010/11/8 19:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#59


See User information

Silvret i början på September var 19 Dollar unset.

Dagens kurs 27,50 Dollar unset.

Den långa trenden är UPP.


Silverbull

http://www.borstjanaren.se/article/index/id/6541





Posted on: 2010/11/8 20:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#60


See User information
Jag tror inte det kommer någon större dipp på varken guld eller silver. Spec inte på silver.


FED trycker upp pengar och sänker dollarns värde.

Silvermanipulationen har kommit till massmedias uppmärksamhet och har nu i princip avtagit (enligt många anledningen till att silver inte är över 100 dollar). Och det har nu kommit lagförslag för att hindra för stora korta positioner som spekulerar i att silverpriset ska gå ner( och det som gjort att silverpriset gått ner).

Jag tror det enbart kommer att gå upp nu, när det inte finns något som håller ner det. Det stiger flera % varje dag. Aldrig sett något liknande.

Skulle inte förvåna mig om det är över 100 dollar inom ett år, kanske tom ännu högre.


Sen ej att förglömma att silver är bakteriedödande och kan användas till vattenrening och mot sjukdomar.

Posted on: 2010/11/8 21:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#61


See User information
Aktivism! Lets beat them on their own game...





Posted on: 2010/11/17 11:39

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#62


See User information
Lånar tråden lite, ser att den inte använts på ett tag.
Tiden har gått och både silvret och guldet är upp, köpte en del då men vill köpa mera för inte tror ni att det ska neråt?
Men ni som har intresset var köper ni ert silver?
Jag har tidigare handlat av liberty silver men priserna där är ju svenska..
Kollat på alternativ från usa men till att börja med får man betala en hel jäkla massa i fraktkostnader och sen så lär väl tullen slå ner på paketet och så straffas man med moms och eller andra avgifter.
I europa finns det en hel del sidor som handlar med silver med något lägre priser än i sverige men ändå en bra bit över spot. Enda sidan jag hittat med riktigt vettiga priser är geiger men då skickar dom inte till sverige..
Vet att många här tycker det är meningslöst att investera eller värre spekulera i silver och guld men jag vänder mig främst till dom som tycker det är en sorts inflationsförsäkring!

Posted on: 2011/3/4 17:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#63


See User information
Köp så mycket du har råd med, guld och silver har fungerat som pengar i tusen år, så det fungerar nog ett litet tag till!!

Hittade några passande artiklar i ämnet..

Silver’s Breaking Point
http://www.prisonplanet.com/silvers-breaking-point.html

"For years, precious metals analysts have challenged the notion that silver and gold were freely traded markets. Some, like Ted Butler and GATA, challenged the status quo of manipulated markets, while others opportunistically embraced manipulated markets as a chance to buy precious metals at artificially low prices. In any case, the mainstream media ignored these allegations and went on as if nothing had happened."


Utah Considers Return to Gold, Silver Coins
http://www.foxnews.com/politics/2011/ ... return-gold-silver-coins/

"It's been nearly 80 years since the U.S. stopped using gold coins as legal currency, and nearly 40 since the world abandoned the gold standard, but the precious metal could be making a comeback in the United States -- beginning in Utah."


Posted on: 2011/3/4 20:42

Edited by TeBe on 2011/3/4 21:02:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#64


See User information
Till Criss: Jag tror att det blir svårt att hitta fysiskt silver nära spott priset. Och marginalen stiger hela tiden.

På Tradera kan du köpa hyfsat nära spott. Men var försiktig och kolla noga säljaren innan.

Om du har någon vän i Norge(där silver är momsfritt) kan du be honom köpa.

Det finns fler än geiger som säljer från Tyskland, och några har inte uppnått sin kvot ännu. Men folk pratar inte gärna om vilka som inte gjort det öppet. Men skicka pm till de på flashback så kan de säkert hjälpa dig. Jag beställde själv från geiger, men det är som du säger att de nu har uppnått sin kvot.

Var försiktig om du beställer från USA, jag hade nog inte vågat det, med risk för massa påslag i tullen.

Om du köper mynt kan jag rekommendera maple leafs. Dels är det en av de som är närmast spott priset. Och sedan är de 9999 rent. Vilket är det som användas i solpaneler.

Posted on: 2011/3/4 22:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#65


See User information
Börjar inse det, att det blir svårare och svårare.
Nä, har skippat idéen med att handla från USA faktiskt.
Köper från Tyskland när tillfälle dyker upp och hittade faktiskt ett ställe att beställa ifrån och passade på. Hoppas bara man kan köpa mer när jag får in lite mer pengar bara.
Hör gärna av er med tips till mig om bra och tillförlitliga ställen där det går fynda om ni stöter på några! Jag ensam lär inte fylla deras kvoter =)
Extra fördel just nu är att euron ligger så lågt, får mycket metall för våra svenska kronor!

Att just silvret manipulerats ner väldigt länge framstår som rätt tydligt och som artikeln nämner så får fler och fler upp ögonen för detta och efterfrågan stiger hela tiden. Priset kommer gå upp, bra att sitta på lite silver när det ekonomiska kaoset utbryter!

Posted on: 2011/3/4 23:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#66


See User information
var ifrån?

Posted on: 2011/3/4 23:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#67


See User information
Köp på libertysilver.se enkelt, snabbt och inga problem..

Posted on: 2011/3/5 13:55
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#68


See User information

Posted on: 2011/3/6 10:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#69


See User information







Posted on: 2011/3/6 14:30

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS