vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#1


See User information
Tjenare satt och bläddra igenom på recensioner på vaken och funderade över vilka filmer som varit intressanta och man minns sedan så hittade jag inte denna så tänkte jag skulle berätta lite om den.

Finns att se på :
Online: http://lionandlambministry.com/index. ... of-Evil---Keith-Thompson-(Full-Version)
Tanka
http://www.archive.org/details/AquariusTheAgeOfEvil
Piratebay med bättre ljud ( bättre synkad d.v.s.)
http://thepiratebay.org/torrent/5585367/Aquarius__Age_Of_Evil_(Keith_Thompson)_2010

Filmen innehåller många intressanta delar då den undersökar NWO:s historia och drar många kopplingar till dagens new age rörelser, teosofi, frimurare samt även drar kopplingarna mellan Zeitgeist och NWO. Den verkar dock ha en viss religiös syn på det hela men fakta och mycket annat är intressant.

Mvh

Posted on: 2010/11/9 22:22
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#2


See User information
Kan inte direkt hålla med videon.

Ang internet, ett medel och styra folk blir till ett medel och skapa frihet, står det inte skrivet deras svärd skall vändas mot dem?

Meditation är att vara medveten sömn, har inget och göra med New age utan har och göra med varandet, allt är en nivå av meditation precis som hypnos är olika nivåer av varande.

Desstå djupare nivå desstå djupare inom sig själv, leder till att stärka sinnet över kroppen.

Att leda krafter från ovan har inget och göra med new age det ligger i våran natur folk som betecknar sånt som new age gör det bara pga dom inte upptäckt dessa sidor av sin natur för dom inte rest tillräckligt djupt inom sig själva ,
(Vilket var naturligt förr i tiden) när esoteriska sanningar inte var lika gömmda och människan hade mera jordnära kontakt.
Men i dagens lägge har människan tappat bort sig själva pga lögnen och betecknar allt nytt som strider med deras perspektiv som new age.

Astrologin har alltid lagt ut en bana för människans öde.
Nu ligger vi i den sista vändpunkten inom astrologin och det är första gången i människans historia människans öde ska kunna avgöras av dem själva.

Därför sanningen är viktig och binda folk och få dem inse att jorden är rund.

Därför detta är väckelsens tid provens tid sanningens tid och den tid där människan själva måste lära sig att inse var dom står.

Vilket vi fint ser vart det är påväg = Undergång.
Högmodet är starkare än sanning tydligen.

Det finns en andlig logik men det är inget du hittar på internet det hör inte till den yttre världens läror utan lärs från mästare till elev muntligt eller genom energi aktivering och hålls i slutna kretsar mellan dom som har utvecklats tillräckligt långt för att förstå den.

I indien är det mycket vanligare och hitta sådana människor som har utvecklats inom sig tillräckligt lång för att förstå den.

Orsaken till att den inte lärs ut är pga folk bara skadar varandra med kunskapen om dom inte inser sig själva och pga dom kan bli tokiga av kunskapen då dom inte har någon förståelse över sig själva och sina processer.
Det är därför det alltid skrivigts i kodat budskap.
Denna kunskap är synlig inom alla grenar av tro om man vet var man ska titta.
Detta pga saker har sin natur, ande tar plats på samma sätt i alla orsak och verkan har samma processer överallt.

Man kan inte heller säga att eliten har fel i allt, det har dom inte.
På samma sätt som du hittar sanning i en lögn.

Folk som oftast pekar på new age inom allt som är främmande för dem gör det pga det strider med deras invanda synsätt.

Men visst det finns ju många falska profeter och lärare därute ochså och har alltid funnits.

Oftast är det så att den som talar sanning lyssnar man minst på.

För att folk kan inte ha ett öppet sinne dom använder sitt inlärda perspektiv som en grund inför allt som den ultimata sanningen.

Vilket bara leder till konflikt och utnyttjas av eliten.

Det blir så när man håller folks natur borta från dem.

Posted on: 2010/11/10 10:33
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#3


See User information
Dom säger New world order.
Dom som vill styra över andra.

Jag säger New world humanity är bättre.
Där människan styr över sig själv.

Att människan måste lära sig sanning för att överleva sig själva är självklart.

Eller så kan människan lära sig falsk kunskap som leder till att låta andra utnyttja dem.

Det är upp till människan själv, men för att lära sig sanning måste man lägga ifrån sig allt man lärt sig och vara öppen.

Inte direkt något du ser bland människan idag, människan vill inte veta sanning eller lära sig om sig själva för det kräver möda.

Det är lättare så , människor har alltid identifierat det som är rätt är vad som känns bekvämast för mig.

Grejen är bara att dom tror det är bekvämt för dom känner med hjärnan inte med hjärtat.

Det svåraste för människan är att känna när dom tror dom känner så skrapar dom på ytan.
Och när dom lärt sig känna så har dom ingen kontrol över känslorna för dom inser inte sakers natur pga tidigare anpassning som ger uppehov till deras tankar som bygger deras perspektiv.

Det är därför det är så lätt att manipulera människor för det saknas förståelse från början.

Eld kan både rena eller bränna.

Alla vet väl vad livets träd är men inga vet hur trädet växer.

När koppen inte kan tömmas kan den inte heller fyllas.

Varför är allt ett?
För att tid och avstånd inte finns för ande.
För att alla människor delar energi med jorden och är sammanbundna och alla andas och delar energi från anden.
För att Guds ljus finns i allt emellan allt.

På samma sätt som anden kommer från den högsta anden.
Såsom vatten fylls från ett hav i en vas är vattnet fortfarande bara en liten del av vasen.

Människan kan utveckla sig själva men det kräver tro och förståelse för ens natur sanningen processer och sin anpassning.

Och då människan är sinnesvag och högmodig så låter dom sig själva oftast styras av sin anpassning till falsk konsument kunskap förvridna känslor eller falska ledare som inte vill annat än styra över andra.

Kvinnligt och manligt finns inom det krävs balans mellan fördömmelse och förlåtelse Ida och pingela vänster och höger.
innan separation finns ingen uppfattning om separation sedan sker förbinding.

Det finns inget falskt inom andlighet mörker och ljus är bara en dela varandra.

Falskhet finns bara hos människan.

Allt har balans och allt följer orsak och verkan, allt utom människan.

Att skapa konflikt och binda detta till mörker är människans påhitt därför ökar människans oförstånd som leder till vilsna demoner, många äro missbrukare av sina känslor och tankar dom slår andra med.

Det finns det inget slut på för satan lever genom lögnen inom människan.

Därav född i synd.

Varelsen med horn som bränner barn dödar utnyttjar och dricker blod är ingen annan än människan själv.






Posted on: 2010/11/10 10:49

Edited by Shen on 2010/11/10 11:13:20
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#4


See User information
Jag har sett att flera är så djupt insyltade i new age att dom inte ser att det är proklamerat av theosofiska sälskap som har sin grund i lusiferianska sälskap som frimurarorden osv.

Det där med transmental meditiation (tömma alla sinnen) gör inte någon mer upplyst eller luminerad, svärmor är praktiserande Budist sen barndom och jag ser henne inte som mer kontrolerad i sitt humör eller sitt förhållande till folk runt omkring henne (tycker annars om henne men det gör henne inte till en upplyst allvetare, fredsstiftare mm.)

Zeitgeist´s film adendum är full av felaktigheter eller skall man säga att det är en ren och skär saga dom försöker prongla på folk.
Jag har skrivit om ämnet Zeitgeist tidigare men det är så många som köpt deras sluga lögner att det nästintill är lönlöst att diskutera ämnet här på vaken.

Posted on: 2010/11/10 21:45
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#5


See User information
oso1978:

Quote:
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!


Skulle du respektera din egen uppmaning ovan om jag tog upp en diskussion om Addendum ? Utöver detta diskuterar folk inte ämnet Zeitgeist - man slänger ur sig skräckvisioner och projicerar sitt hat mot NWO mot allt som inte bevarar våra stolta nationer och vårt monetära system.


Maze:

Mitt främsta tips är att aldrig låta andra bestämma vad du ska tycka om en film. Om du inte sett Zeitgeist Addendum själv rekommenderar jag att du gör detta. Att försöka sprida lite ljus på vaken.se över det koncept som Zeitgeiströrelsen talar om är egentligen att kasta pärlor för svin.

Dock tror jag att många fler skulle förstå vad det handlar om när de tar sig ut ur diverse kristna anti NWO-bloggar och ser på diskussionen om sakfrågorna: att tillämpa teknik och den vetenskapliga metoden för att hantera våra sociala frågor

Skicka gärna ett PM eller mail angående dina frågor om filmen och rörelsen (även Venus Project). Lättare när man inte störs av fanatiker som fastnat i ett ekorrhjul rent tankemässigt.

Posted on: 2010/11/11 15:13
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#6


See User information
Grejen är att jag sett båda zeitgeist filmerna och många olika filmer samt läst mycket men jag har fortfarande inte skapat en uppfattning utav vad som är rätt och fel eller bättre än de andra utan jag granskar information och kollar vad som bra vs dåligt, pålitlighet, källor etc. Allting har fördelar och nackdelar precis som det system vi lever i idag där några få gynnas istället för hela mänskligheten.

Jag upplever inte denna filmen som något 100% sanningsprojekt däremot så uppskattar jag viss fakta i den dock får den ett minus då den känns att ha en kristen infallsvinkel. I övrigt tycker jag det är en bra film.

Jag älskar att läsa diskussioner men inte alltid att delta i dem utan att jag känner mig väl påläst på ämnet och så är inte fallet här känner jag.

Mycket är fascinerande sen om det är rätt eller fel det kan iallafall jag inte säga med säkerhet.

Posted on: 2010/11/11 17:25
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#7


See User information
100% sanning är inget man kan hålla i handen.

Undersök allt med ett öppet sinne.

Posted on: 2010/11/11 18:39
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#8


See User information
Jag kan rekomendera de som tror att zeightgeist adendum är en faktagrundad video om religion ser på ZEITGEIST REFUTED på Youtube,

Här är en länk.

http://www.youtube.com/watch?v=GYNmFQkHBaE

Posted on: 2010/11/11 23:13
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#9


See User information
Icehorn Videon som var grunden till denna länk kopplar samman NWO, New Age, Zeitgeist med varandra det var därför jag skrev om det, men jag vet inte om du såg hela dokumentären (över2 timar lång) jag har sett den 2 ggr nu.

Posted on: 2010/11/11 23:20
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#10


See User information
Icehorn Videon som var grunden till denna länk kopplar samman NWO, New Age, Zeitgeist med varandra det var därför jag skrev om det, men jag vet inte om du såg hela dokumentären (över2 timar lång) jag har sett den 2 ggr nu.

det är precis vad denna video har gjort?

mvh Maze på för många groggar (15+)

Posted on: 2010/11/12 1:24
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#11


See User information
Tjena Boråsarn! 15 grogg det är nog därför du missade att jag skrev till Icehorn.
Tycker att videon var väldigt bra, kan hända höll jag kanske inte riktigt med om alla detaljer och det som sades allra sist i dokumentären, men för övrigt så vart det en mycket informativ video.

MVH oso1978 som pluggat i Borås på almåsgymnasiet.

Posted on: 2010/11/12 13:36
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#12


See User information
Direkt från: http://thevenusproject.com/a-new-social-design/essay

"What is needed to attain a global society is a practical and internationally acceptable comprehensive blueprint. Also needed is an international planning council capable of translating the blueprint and the advantages that would be gained through world unification. This proposal could be presented in the vernacular, in a way that non-technical people can easily understand.

In actuality, no one should make decisions as to how this blueprint will be designed. It must be based on the carrying capacity of our planet, its resources, human needs and the like. In order to sustain our civilization we must coordinate advanced technology and available resources in a total, humane, global systems approach."

Vilka kommer bestämma/koordinera?
Särskilt utvalda forskare, dom med "know-how", d.v.s. det blir en vetenskaplig diktatur.
Det står alltså svart på vitt på deras hemsida, behöver inte gå till någon kristen anti-NWO blogg för att hitta den informationen.

Posted on: 2010/11/12 15:58
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#13


See User information
tjenare förlåt var rejält tankad igår men håller med dig ang. filmen. Trevligt med ex. boråsare. Iallafall jag tycker deras samhällsuppbyggnad liknar Platons idealstat med vissa korrigeringar

Posted on: 2010/11/12 17:14
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#14


See User information
Quote:
oso1978 skrev:

Jag kan rekomendera de som tror att zeightgeist adendum är en faktagrundad video om religion ser på ZEITGEIST REFUTED på Youtube


Filmen du länkar till bemöter inte Addendum, utan är en typisk kristen kritik mot första delen av första Zeitgeist-filmen. Den första filmen lägger inte grunden för rörelsen och berör inget av venusprojektet. Grabben bakom youtube-filmen är starkt troende och ser nya testamentet som autentisk historiebeskrivning. Hans fakta tas främst ur själva biblen vilket inte ger någon objektiv analys.

Jag anade att något sådant skulle dyka upp här. Har du något problem med vad som presenteras i Addendum så fram med det. Huvudsaken är väl ändå att vi kan nå ett samförstånd om de problem vi står inför i världen.

Posted on: 2010/11/12 17:59
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#15


See User information
Quote:

Xtas skrev:

....

Vilka kommer bestämma/koordinera?
Särskilt utvalda forskare, dom med "know-how", d.v.s. det blir en vetenskaplig diktatur.
Det står alltså svart på vitt på deras hemsida, behöver inte gå till någon kristen anti-NWO blogg för att hitta den informationen.


Äntligen någon som tittat på informationen. Poäng för detta.

Koordinering bör ju naturligtvis skötas av kompetenta inom de fält som berörs. Jag lägger mig t.ex inte i hur en processor eller bil tillverkas då jag inte har någon som helst kunskap om ämnet.

Venusprojektet påtalar ju även en grundläggande förändring i hur vi sköter utbildning i det att folk inte ska begränsas av sin budget för att kunna utbilda sig till något produktivt. Idag tror vi att politiker på något magiskt sätt har relevans för en ingenjörs eller uppfinnares jobb. Ju förr den politiska makten i ett samhälle förlorar sin relevans desto snabbare kan gemene man börja ta direkt ansvar för vår sociala och teknologiska utveckling.

Posted on: 2010/11/12 18:06

Edited by Icehorn on 2010/11/12 18:34:00
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#16


See User information
Japp, zeitgeist är nog inte vad det utger sig för att vara

Jag har funderat på en sak, och sökt men det verkar inte vara någon som gjort den här kopplingen att:


New world ORDER inte står för en ny världs order. Utan att det står för en ny världs "frimurar orden" Att göra hela världen medlem av frimurarna. Att göra hela världen till en frimurar lodge. (inte bokstavligt talat)

Freemason order.

Att göra så att hela världen tror på samma sak som dom. Samma religion, samma tanke sätt, samma syn på demoner osv. Att dra bort oss från våra religioner och börja tro på samma sak som dom.


Är jag ute och cyklar eller är det någon som tänkt samma sak. Att själva ordet Order är det många som missuppfattat.

Posted on: 2010/11/12 18:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#17


See User information
Men det blir inte gemene man som får någon makt Icehorn.

Det kommer vara gräddan av universitetens topprankade elever inom ingenjörsområden som kommer sköta planeringen av allting i TVP, fattar du inte det?
Chalminister kommer styra Sverige på ett ungefär.

En slags meritokrati, eller t.o.m. autokrati eftersom de utser sig själva eller varandra, om man tittar på hur universitetsplatser, anslag, stipendier och professurer delas ut nuförtiden beror det ju inte riktigt på kompetens utan ofta att ha rätt kontakter, rätt inställning (vara politiskt korrekt), forska i "rätt" saker, göra rätt uttalanden, etc. Nepotism är ett annat ord för det.
TVP är helt enligt den nuvarande agendan, ett steg längre bara.

Ta en titt på filmen Metropolis, det är på ett ungefär vad TVP kommer utmynna i. Eller kolla Tidsmaskinen, eller Brave New World, samma idé.

Läs på om "post-marxism", det är i det facket man kan placera TVP, a.k.a. "den terapeutiska staten" som ser alla avvikande åsikter som "mental sjukdom" (detta inkluderar patriotism, rasmedvetenhet, religiösa livsåskådningar, även gammelkommunism och mer rabiata vänsteryttringar).
Detta är att applicera den "vetenskapliga metoden" på politik; att göra psykiatriker till högsta själsliga auktoritet.
En revolution från mitten är vad zeitgeist och de liknande projekten är.
Vill tipsa om Oskoreis blogg, står mer utförligt där.

Posted on: 2010/11/12 18:51
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#18


See User information
@Xtas:

Quote:

Men det blir inte gemene man som får någon makt Icehorn.

Det kommer vara gräddan av universitetens topprankade elever inom ingenjörsområden som kommer sköta planeringen av allting i the venus project, fattar du inte det?
Chalminister kommer styra Sverige på ett ungefär.


Det är inte tal om någon makt här. Ett samhälle som grundar sig på samarbete och en intelligent hantering av planetens resurser skulle skilja sig väsentligt från dagens tävlingsinriktade samhälle. Jag ser inga problem med att folk med rätt kunskap sköter administrationen av ett visst område. Ser du författare eller trädgårdsmästare idag stå och banka på dörren till ett kraftverk och kräver att få vara med och bestämma ?


Quote:

En slags meritokrati, eller t.o.m. autokrati eftersom de utser sig själva eller varandra, om man tittar på hur universitetsplatser, anslag, stipendier och professurer delas ut nuförtiden beror det ju inte riktigt på kompetens utan ofta att ha rätt kontakter, rätt inställning (vara politiskt korrekt), forska i "rätt" saker, göra rätt uttalanden, etc.
TVP är helt enligt den nuvarande agendan, ett steg längre bara.


Jag fick slå upp meritokrati så jag går lite kallt efter wikipedia här - rätta mig om jag har fel. En meritokrati grundar lön och social status på vad man åstadkommer men eftersom venusprojektet åberopar ett resursbaserat samhälle och inte monetärt så passar detta statsskick inte in i bilden. Social status blir ju naturligtvis också irrelevant utifrån den tänka ekonomiska modellen.


Quote:

Ta en titt på filmen Metropolis, det är på ett ungefär vad TVP kommer utmynna i. Eller kolla Tidsmaskinen, eller Brave New World, samma idé.


Metropolis och annat är fiktiva framtidsvärldar som knappast bygger på att jordens befolkning gått samman i ett globalt hållbart samhälle. Snarare handlar t.ex Metropolis om hur sociala klyftor fortsätter skapa problem för oss. Det är inget annat än dagens värld ur en annan vinkel. Jag har bemött denna form av exempel tidigare och anser dessa "debunkade".

Jag kan även lika gärna vända på steken och uppmana folk att ta en titt på positiva visioner som Star Trek - även detta en fiktiv värld men här är det globala resursbaserade samhället i full sving.

Mycket bättre att utgå från dagens problem, lösa dessa genom ändrade värderingar på ett globalt plan än att spekulera för mycket om teoretiska problem i en framtidsvärld vi fortfarande inte sett.

Posted on: 2010/11/12 19:21
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#19


See User information
Oj skrev jag fel! Så hemskt!? Jag menar självklart Zeitgeist the movie.

Varför skall det vara fel att vara kristen och göra anti NWO-bloggar?

Är det lika fel om man är muslim budist hinduist också eller? Vad är det för argument? så länge källhänvisningen är korekt så är det ju fortfarande relevant.

Om en grupp säg Kristna ser att deras tro blir förlöjligad och riskerar att bli förbjuden så har väl dom all rätt att försvara sin åsikt och avslöja sådana grupper som vill implementera sådana extrema sammhällen som tex Zeitgeist vill.

Posted on: 2010/11/13 12:51
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#20


See User information
Människor är människor .

Den röda tråden hittas överallt.

Posted on: 2010/11/13 14:35
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#21


See User information
Quote:

Om en grupp säg Kristna ser att deras tro blir förlöjligad och riskerar att bli förbjuden så har väl dom all rätt att försvara sin åsikt och avslöja sådana grupper som vill implementera sådana extrema sammhällen som tex Zeitgeist vill.


Intressant att du ser ett hållbart samhälle baserat på mänsklig samverkan som något extremt. Jag tror att detta säger mer om dig än Zeitgeiströrelsen.

Ingen skulle förbjudas ha en tro. Religion lär snarare förlora sin relevans ur ett samhällsperspektiv när folk slutar söka svar i en sagobok. Jag kan även rekommendera J.R.R Tolkiens Sagan om Ringen - även denna en stark historia om gott och ont, död och återuppståndelse samt en och annan hjälte.

Posted on: 2010/11/13 14:40
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#22


See User information
Om man då inte kan skönja stundande samhällstrender genom skönlitteraturen och konsten (vilket den bl.a. är till för) får jag väl vara så krass som att påpeka att meritokrati inte bara inskränker sig till arbetsinsatser. Främst är det ett tecken på lojalitet till status quo, den som gör mest för att bibehålla ordningen, vars arbete prisas mest och även har högst social status, TVP kan inte komma undan detta hur det än försöker.

I TVP skulle alla som ansågs "kunnigast" inom ett område styra över den saken, men vilka utser vem som är kunnigast, förstår du problematiken?
Det finns områden som psykiatri, social ingenjörskap, mänsklig resurshantering o.s.v. som blir väldigt farliga i ett sånt system.
De som "kan" mest om vad en "frisk" människa är och hur arbetsfördelningen eller bostadsfördelningen bör skötas blir i praktiken utsedda till diktatorer i TVP:s system.

Dessutom verkar det inte finnas något som förhindrar att juridisk och politisk makt samlar sig i samma händer, ännu ett tecken på despotism i vetenskapens och effektivitetens namn.
Den som är mest "kunnig" om psykiatri kanske visar sig vara lika kunnig i social ingenjörskap, vad kan förhindra obegränsad makt till en eller ett fåtal individer i TVP?

Sen är det även ett löjets skimmer över vad som ska vara ledstjärna i besluten. Jag vet att ni menar att detta internationella råd kommer göra allt för "mänsklighetens bästa" blaha, blaha.
Men vad de anser vara mänsklighetens bästa kan visa sig vara något ytterst människofientligt i slutändan.
Exempelvis Stalin trodde säkert han gjorde mänskligheten en tjänst genom att utrota kulakerna eller sätta dissidenter i Gulag, frågan är öppen för debatt.

Att man sitter med det mesta av all fakta om en sak garanterar inte kloka beslut, faktum kan inte översättas till handling annat än genom mänsklig bedömningsförmåga, det vi kallar hjärta och hjärna.
Du kan veta allt om ett ämne, säg ekonomi, och ändå arbeta för och uttala dig positivt om fenomen som Federal Reserve, säg Alan Greenspan.
Sistnämnde är säkert en riktigt listig och kunnig filur, men om du litar på att han använder det han vet om ekonomi för mänsklighetens bästa då är du kanske inte den skarpaste yxan i vedboden.
Ändå skulle personer som han sitta i dessa internationella råd p.g.a. sin kunskap om resurshantering.

Moralen hos ledarskapet blir inte garanterad i TVP och makten blir på tok alldeles för koncentrerad hos intelligentian för att det ska vara någon bra eller människovänlig lösning.

Posted on: 2010/11/13 15:03
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#23


See User information
Om man skall argumentera om bibeln och säga att det är en sagobok får man vara riktigt efterbliven och sakna kunskap i historiska dokument.

Det skulle vara svårt att lita på en bok som innehåller felaktiga uppgifter. Tänk dig en modern historiebok som sade att andra världskriget utkämpades på 1800-talet och att USA har en kung, inte en president. Skulle inte sådana felaktigheter få dig att tvivla på att resten av boken var tillförlitlig?

INGEN har någonsin kunnat motbevisa att Bibeln är historiskt exakt. Den nämner verkliga personer och verkliga händelser.

Bibeln nämner en person vid namn Pontius Pilatus som var romersk ståthållare över Judeen och utlämnade Jesus till döden. Bibelkritiker ifrågasatte länge att Pontius Pilatus hade funnits. (Matteus 27:1–26) Men den sten som man fann 1961 i hamnstaden Caesarea vid Medelhavet bär en inskrift som bevisar att Pilatus en gång härskade över Judeen.

Förutom Bibelns uppgifter fanns det länge inga belägg för att David, den modige unge herde som senare blev kung i Israel, var en historisk person. Men 1993 frilade arkeologer i norra Israel en basaltsten som dateras till 800-talet f.v.t., och enligt experter innehåller texten på den uttrycken ”Davids hus” och ”Israels kung”.

Verkliga händelser. Fram till helt nyligen tvivlade många forskare på Bibelns skildring av hur Edoms nation stred mot Israel på Davids tid. (2 Samuelsboken 8:13, 14) Man menade att edoméerna var ett enkelt herdefolk vid den tiden och att de inte blev tillräckligt organiserade eller mäktiga för att utgöra ett hot mot Israel förrän långt senare. Men utgrävningar på senare tid har visat att ”Edom var ett organiserat samhälle flera hundra år tidigare [än man hittills trott], vilket stämmer med Bibelns skildring”, sägs det i en artikel i tidskriften Biblical Archaeology Review.

Korrekta titlar. Många härskare hann framträda på världsscenen under de 1 600 år då Bibeln skrevs. När Bibeln nämner en härskare använder den alltid rätt titel. Herodes Antipas omnämns helt korrekt som ”landsdelshärskare” och Gallio som ”prokonsul”. (Lukas 3:1; Apostlagärningarna 18:12) I Esra 5:6 nämns Tattenaj, ståthållaren i den persiska provinsen ”på andra sidan Floden”, det vill säga floden Eufrat. På ett mynt som tillverkades på 300-talet f.v.t. finns en liknande beskrivning, som uppger att den persiske ståthållaren Mazaeus härskade i provinsen ”på andra sidan Floden. mm

Posted on: 2010/11/13 15:25
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Aquarius, Age Of Evil (Keith Thompson) 2010
#24


See User information
Bibeln är ett bevis på viskningsleken. Hur allting gradvis överdrivs om det berättas från mun till mun.

Men vill man tro det fanns jättar förr och att folk blev 950 år gamla vet jag inte vad jag ska säga. Det känns som om man kan lura i dem vad som helst.

Posted on: 2010/11/13 15:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
62 user(s) are online (62 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 62

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS