vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Motståndsrörelsen!

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Verkligen en intressant diskussion. Kanske så nära en diskussion om konst och kultur vi kommer här på vaken.

Jag har tänkt en del sen affischen publicerades. Min första reaktion var odelat positiv, men en del inlägg här har fått mig att tänka över programmeringen av min egen perception (kulturell programmering, massmedia, seriespråket, aktivismpropaganda etc.)
Ni som reagerar bör väl betänka att detta är ett verk av grabbar, 30 nånting, för grabbar, 30 nånting. Troligtvis har vi alla gemensamt att vi konsumerat serier och film sen unga år.
Yttringen blir därav. Kan te sig underlig utifrån jag förstår (@Linda).

Inget försvar utan mer ett konstaterande, kanske värt att reflektera för skaparna av affischen. Vilket klientel lockar ni med affischen? potentiella våldsverkare och spänningssökare (ring AFA isåfall). Killar som gillar att snacka introvert med killar på killars vis? (sorry vaken.se är redan upptaget, haha)
Ta till er av kritiken, som ju är ovanligt konstruktiv för att vara på vakens forum. Kanske göra en v.2.0 som tilltalar fler. Den ni har funkar ju bra på vissa, men nu har ni märkt att det som kanske verkade vara en pangidé kanske hade en inneboende begränsning.

Lite som när man skrivit världens bästa blackmetal-låt, den kommer inte att förstås av fler än de närmast sörjande.

Sjuk affisch, sjuka sinnen reagerade positivt, men bra att du sansar dig metaphor, det finns hopp om dig, se upp bara så du inte får märket i pannan - du vet det där som uppkommer när man olagligt bankat den i banningsknappen.

Motståndsrörelsen kan behöva bli större...:

Jag såg precis http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1622

(jag beställde boken).

Såg även klassikern med Reinfeldt kontra maggott/maskrosen:

http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=626#

/Tack för kaffet

Posted on: 2010/11/14 11:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Min åsikt om människan är att förvisso består vi av en mängd olika raser och typer, det är bara att titta på en busshållplats. Vissa tider på dagen står det bara unga tjejer där, frampå middan kommer det hopsjunkna gestalter med rollator som skall till apoteket och på kvällen vimlar det med nåt som mest kan liknas vid drogade chimpanser. Ändå kanske allihop tillhör huvudgruppen Vit Svensk Kristen. Vikten varierar kanske mellan 35 kg och 200 kg för vuxna individer, och IQ mellan 65 och 95. En del är väldigt håriga och andra vitbleka och dallrar av fett och är alldeles fyrkantiga. En del röker hysteriskt, bara står och blåser ut i luften.

Precis denna grupp sedd med andra ögon är Ätten, Släkten, Rasen över alla andra. Något alldeles underbart... något att stå framför vindkraftverken och sträcka ut högerarmen stelt i luften och avlägga heliga löften att bevara!

Själv har jag vad som närmast kan kallas en biologisk människosyn. Jag gillar folk jag kan kommunicera med, folk som är på samma våglängd. Om resten av mänskligheten har jag egentligen ingen åsikt, men om dom irriterar mig vill jag antingen dra mig undan eller ge dom en näsknäpp.

Lyckligtvis finns det många jag kan kommunicera med. Men om det finns några som vill hindra mig att kommunicera med min flock är de mina fiender.

Om man är betydelsefull har man naturligtvis också många fiender. Min inspirator och förebild Robert Jeppinen brukar säga: "När dom står och trängs för att slå mig på käften trivs jag bäst, för då är vi jämspelta!"

Det kallas också "sport"

Posted on: 2010/11/14 12:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Förtydligande:

Den s.k. "Motståndsrörelsen" eller Godmorgon har ingenting med www.patriot.nu att göra. Eller någon form av nationalistiska åsikter.

Rasistiska åsikter är så långt från vakenhet man kan komma, och är endast ett sätt för motståndare till sanningen att smutskasta oss frihetskämpar!

Och vad gäller planschens utformning så får var och en tolka den bäst man vill, smaken är som baken, något underliggande budskap finns ej, mer än att:
Killar och tjejer, unga som gamla, Det är dags att Agera! Det är dags att slita sig från datorskärmarna och ta sig ut i verkligheten!

Evenemanget är för alla er som Vill förändra något!
Smutskastare och konservatister kan stanna hemma.

Fred och kärlek! That's what it's all about

See User information
Metaphor:

Du har sammanfattat det ganska bra. Tack!

Patrik1975:

Lite trist att ni inte kan lyssna på kritiken. Den är välmenad i allra högsta grad.

Posted on: 2010/11/14 13:13

Anonym
Linda, självklart lyssnar jag på kritiken. Jättevälmenat
Men kom igen, vi snackar om en plansch! En plansch som jag vevade ihop på 5 minuter igår kväll medans jag satt på bussen in till stan. Vi kan dividera om hurvida den borde varit utformad si eller så, men sanningen är den att vi är ingen organisation Vi är inget enormt nätverk som ska försöka locka potentiella väljare.
Vi är en grupp människor som vaknat upp inför samhällets förvridna snedheter. Om det finns andra som känner som oss, och som vill träffas på ett verkligare vis än över en datorskärm så varsågod! Alla är lika. Det finns ingen ordförande, det finns inget utstakat mål, det finns inget rätt eller fel.
Det finns bara Vi, kanske du, och jag, och alla andra som vill förändra.
Varsågod, här är chansen!
Alla som nånstans där inne känner att dom vill vara en del av den där motståndsrörelsen i Star Wars... varsågod, var en del, bidra, kom med idéer.
Tillsammans kan vi göra underverk!

Peace

See User information
Linda B

Måste säga att jag håller med dig helt och hållet. Du sa precis det jag tänkte då jag såg affischen.
Mest reagerade jag på att ansiktena ser hårda och aggressiva ut..
kanske lockar till sig fel folk tror jag.. visst att ilska är en drivkraft men borde nog inte uttryckas aggressivt, kan inte förklara riktigt hur jag menar. Men det är ju skillnad på att plocka på sig vapen, och att bara använda ilskan man känner konstruktivt istället för destruktivt, som bilder visar..

Tycker godmorgon gör jättebra saker med sin sida o blogg!
Men lyssna på kritiken och se det inte som jag är emot alltihop bara för detta. Det är väl jättebra att visa vad man tänker publicera för så många i förväg för att se om någon tänker på något man själv inte tänkt på:)

Annars, förklara gärna varför ni framställt på detta viset om det finns ett syfte jag inte tänkt på.

Posted on: 2010/11/14 13:39

See User information
Lite regler inför utformningen av nästa affisch

Ska du rita en kvinna får hon inte ha större bröst än forumsdeltaganda, för då blir de avundsjuka.
Gör gärna människorna så fula som möjligt, så folk kan identifiera sig med dom.
De får inte avtecknas arga, utan tänk sheeple.
Du får absolut inte använda dig av orden Anslut, Rörelsen, Planera, Hemligt eller Agera, för då tror folk det är en sekt.
Gör helst ingenting själv, för folk har så svårt med nya saker.
Låt de som redan sköter detta sköta detta.
Hur fan vågar du vilja något på egen hand?

Posted on: 2010/11/14 14:49

See User information
Okej ..jag ger mig.. detta var min idé .. jag är en kvinna i mina bästa år .. o jag bara älskar denna poster.. är oxå en del av Godmorgon gänget.. så sluta upp med era påståenden om att detta är ett gäng grabbar i 30års åldern!! Ähh .. less på negativitet! Uppmana o uppmuntra!

Tackar för alla bra respons :)

Peace

Posted on: 2010/11/14 15:01

See User information
Nej men Vapnet kan ni ju ta bort, om ni inte redan vill bli stämplad som en våldsrörelse, som vill ta upp vapen emot staten på sina hemliga möten, terrorism? kanske.

Posted on: 2010/11/14 15:03
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information

Lite attityd har ingen dött av ;)

Posted on: 2010/11/14 15:06

See User information
"Uppmana o uppmuntra!"

Väl talat! Ni är en frisk fläkt, God-morgon!

Höna av en fjäder. Vi behöver ingen Titgate..

Posted on: 2010/11/14 15:09

See User information
Tack! Det betyder mycket!

Much Love :D

Posted on: 2010/11/14 15:23

Anonym
Quote:

Freddan skrev:
Lite regler inför utformningen av nästa affisch

Ska du rita en kvinna får hon inte ha större bröst än forumsdeltaganda, för då blir de avundsjuka.
Gör gärna människorna så fula som möjligt, så folk kan identifiera sig med dom.
De får inte avtecknas arga, utan tänk sheeple.
Du får absolut inte använda dig av orden Anslut, Rörelsen, Planera, Hemligt eller Agera, för då tror folk det är en sekt.
Gör helst ingenting själv, för folk har så svårt med nya saker.
Låt de som redan sköter detta sköta detta.
Hur fan vågar du vilja något på egen hand?

word!

Anonym
Det blev ingen ny affisch.

Det blev en film istället

http://www.youtube.com/watch?v=4QYZeY19ZFM

See User information
Klart det inte blir en ny.. den vi har står kvar :)

Posted on: 2010/11/14 16:58

See User information
Herregud vad barnsligt. Detta var troligen sista gången jag bemödade mig att ge konstruktiv, välmenad kritik vad gäller "marknadsföring". Men snälla bli inte förvånade om ni nu också får precis den sortens deltagare som ni ropar efter, dvs allt annat än peace-loving-people.

Vi lever i en värld där allvar är det läskigaste som finns, och där allt ska tolereras annars blir man klassad som fånig.

Tråkigt.

Posted on: 2010/11/14 17:05

See User information
ni har blivit fanatiska..

Posted on: 2010/11/14 17:09
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Bara kul att något händer ;)
Puss o kram

Posted on: 2010/11/14 17:11

See User information
Lightworker:

Så du menar att du inte får tillräckligt med underhållning i ditt liv? Har du ingen TV?

Posted on: 2010/11/14 17:16

See User information

Posted on: 2010/11/14 17:18

See User information
Hahah, sa du TV?! Förstår inte riktigt vad du menar med underhållning..? :)

Posted on: 2010/11/14 17:22

Anonym
Men allvarligt,
Vad är det frågan om?

Linda (...?),
På vilket vis menar du att det är barnsligt?
Precis som jag försökte förklara tidigare handlar det inte på något vis om någon "marknadsföring". Detta är inte en kampanj.
Vi är heller inte ute efter några "deltagare".
Det är liksom ingen sekt förstår du Och nej, jag tror inte lightworker har någon TV. Det vore ganska dumdristigt att nyttja en sådan i dessa tider

Muse!

See User information
Jag tror det handlar mer om var man annonserar. Jag tror inte det kommer komma så många dit med vapen, men det lär bli både unga och gamla, kanske en och annan med stor byst också.
Resonemanget har varit så löjligt från början till slut, för det luktar faktist mest avundsjuka.

Jag är också emot vapen, men bilden ska symbolisera en motståndsrörelse. Man borde fråga sig själv hur avprogrammerad man är när ett par bröst väcker anstöt. Speciellt av en kvinna. Stackars. Vill man rita en kvinna kluttrar man dit feminina attribut. Man kan väl inte rita androgyna flickebarn?

Men eliten vann ytterligare en poäng idag med sitt divide and conquer. Jantelagen lever kvar.

Edit: Åh. Du Linda. Vill du ge tips om marknadsföring borde väl regel nr 1 vara att sex säljer?

Sorglig tråd. Ni är som gamar mot dom som försöker. Ni är precis som eliten. Sticker någon ut minsta lilla är folk där och ska gnabba emot. Inte ens på vaken gillas tänkare.

Posted on: 2010/11/14 17:41

See User information
Nu har jag gått i hungerstrejk tills dess att Linda_B och Lightworker
blir sams igen.

Bli sams för min skull!

Posted on: 2010/11/14 17:44

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper