vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Motståndsrörelsen!

See User information
Nä jag förstår inte heller .. Varför detta gnabb? Tycker det är trist..

Alla med tuttar i alla dess storlekar o former är självfallet välkomna! :) Och nej.. några vapen kommer vi ej att ha.

Alldeles rätt Patrik.. TV e inget o ha.. Det var månader sen jag satt framför dumburken. Tack o lov! :D

Posted on: 2010/11/14 17:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag är inte ett dugg osams med nån här inne
Så gå du o ät lite

Posted on: 2010/11/14 17:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vilken stor byst kvinnan till höger har på detta bokomslag. Hur tänkte författaren där? Varför lever hon inte som hon lär?
http://userfiles.cdn.zitiz.se/tz/thum ... 0616e545417fe1327fd37.png

Posted on: 2010/11/14 17:52

See User information
"Jag är inte ett dugg osams med nån här inne
Så gå du o ät lite"

Hmm.. Vill även att Linda_B ska uttala sig så att jag inte gör något förhastat..

Posted on: 2010/11/14 18:02

See User information
Bra jobbat patrik!. Jag ser inga stora bröst och jag blev sten hård av vapnet inte av tjejen!. Keep up the good work.

Sorry men är tvungen att retas lite med er som klagar över bröst och vapen. Om ni var uppväxta bland vapen och hade lärt er att använda dom så hade ni inte sett på det som något mer konstigt än eran kniv och gaffel som ni äter eran mat med. Svenskar har en väldigt ovanlig mentalitet när det gäller detta då vi är ett land som är uppväxta utan att ha behövt att ta oss igenom en massa svåra tider som krig osv, och har inte lärt oss vad självförsvar innebär.

Men man kan ju spela harpa och vara jätte glad medans barn får kvicksilver i armen och tvingas att äta lera. Det är att visa lite attityd som är dåligt... för i tiden när dom var mer glada för frihet än vad vi är idag, så misshandlade man politiker som skadade folket när man träffade på dom på stan, det var goda tider det. Men idag står vi och tittar på medans IMF mördar miljontals människor i trejde världen med deras politik, om dagens folk hade samma mentalitet som dom hade i USA på 1700 talet så hade alla organiserat sig och tagit ner oligarkerna direkt. tyvärr har folk inte den mentaliteten idag, så det enda sättet att vinna på är genom det fredliga infokriget eller genom våld när dom har gått för långt och börjar samla in folk till deras läger med tvång efter en kris inträffat.

Lev med det.

Posted on: 2010/11/14 18:02

See User information
Riders of the storm- snoop dog feat the doors

http://www.youtube.com/watch?v=lAsfE_G0NXo

Posted on: 2010/11/14 18:18

See User information
Tack för att ni finns! :):):):)

Posted on: 2010/11/14 18:19

Anonym
Tack Tree...

Till alla,
Det är många dagar kvar till den 27e februari.
Googla på hur många barn i världen som kommer svälta till döds innan dess så har vi något att prata om när vi ses.

Eller fundera lite på hur vi sparkar ut asylsökande barn ut ur landet, till ett liv vi väljer att inte tänka på.

Eller på hur vi behandlar våra äldre. Inlåsta och bortgömda på ett äldreboende utan vare sig omtanke eller kärlek från nära.

Är det människan det är fel på?
Eller är det samhället vi lever i som formar oss till dom vi är?
Sverige. Europas stolthet... vilken stolhet? Den i ögonen av en heirarkisk maktelit? Det perfekta slavsamhället...

Ja, så är det kanske. Vi pratar inte speciellt med varandra, mest nickar, och när vi blir tilltalade håller vi tungan rätt i mun. Arbetande och duktiga. Och väutbildade sägs det med.

Ja, CSN, eller det Svenska studiebidraget, är ett unikt system som vi är ensamma om i världen. Att vi kan bejaka vilket intesse vi vill, varhelst på jorden, och kunna låna pengar av staten till det.

Tror ni att CSN kommer överleva?
Den högervridna makten kommer att sälja ut CSN precis som de gjort med alla andra statliga verk, och vi kommer sitta med skägget i brevlådan och se hur CSN omvandlas till ett försäkringsbolag.

Nej, det är inte affischen det är fel på.
Det är skiten vi lever i som inte riktigt håller måttet.

Frågan är vad vi Ska göra åt det?

See User information
Ni gör ett bra jobb. Big up!

Ett tips angående vapnet så kan ni lägga på en ros som kommer ur den. Då blir budskapet annorlunda ;)

Resized Image

Posted on: 2010/11/14 18:21
El pueblo armado jamás será aplastado!!

See User information

Tänk att det ska vara så svårt. Jag talar bara om att i bild förmedla den värld vi önskar se. Ni på Godmorgon är ju skitduktiga på grafisk design och journalistiskt skrivande. Är det så skrämmande att ta in vad jag och flera här har gett uttryck för? Du säger att ni inte är varken det eller det, men NÅGONTING måste ni ju vara?! Ni har ju för avsikt att samla människor till någonting. Nog har ni väl tänkt lite djupare över era intentioner?

Lightworker: vem är du? En kvinna i sina bästa år - vilka år är det? Jag vill inte bli osams med dig (om du finns på riktigt). Jag tycker det skulle vara jättetrevligt om det dök upp en annan kvinna som är aktiv i allt detta! Jag menar det!

Posted on: 2010/11/14 18:32

See User information
Börjar bli hungrig..

Posted on: 2010/11/14 18:44

Anonym

See User information
Linda:
Jag existerar i allra högsta grad.. årsgrupp 81 ;)
O nej, jag är inte ute efter att dividera med folk..jag kommer i fred haha..om man säger så.

Jag känner grabbarna i God-morgon mycket väl .. känns fel att säga så eftersom jag åxå ÄR god-morgon :)

Såååå .. jag e en rastlös eldsjäl som vill förändra samhället aktivt ..
Inte bara sitta o diskutera på forum eller att dela länkar på FB i all oändlighet.

Finns en hel skara av kreativa människor där ute .. som bara väntar på att få sätta igång .. tillsammans kan vi göra något vettigt! Slå våra kloka huen ihop liksom .. :)

Så till slut sa jag.. nää .. nu gör vi nåt.. låt oss träffas .. o blanda nöje med nytta :)
Så vi blir ett skönt gäng som möts upp i Feb... du är varmt välkommen Linda :)

Posted on: 2010/11/14 19:11

See User information
"En del har mat. Andra inte."

Bra poäng. Slutar att larva mig.

Posted on: 2010/11/14 19:12

See User information
Trevligt att höra, Lightworker. Jag har länge saknat kvinnor i rörelsen. Vi behöver bli många fler.

Posted on: 2010/11/14 19:25

See User information
Hej

Freddan: Jag har gjort omslaget du länkar till. Istället för att se ”bilden” så väljer du att förtvivlat leta efter barnsliga detaljer i brist på argument. Läs nedan och vakna upp!

Postervänner: Postern är kommen ur krafter i syfte att skapa ungdoms/gängs kulturer som höjer våld, aggressioner och sexism till skyarna. Just ämnad åt mobbade grabbar(oavsett ålder) med taskig uppväxt som ska leka revolution.

Sån här kultur skapas av de som behärskar och styr människor, de leker skiten med alla hobbyrevolutionärer och tjänar pengar på dem, så enkelt och sorgligt är det. Total kontroll, total manipulering, total programmering och noll frihet är vad det handlar om.

Att det finns människor med en uppväxt där krig och våld existerar och som gillar sånt här är förklarligt, men för mig är det fullständig jävla oviktigt var man kommer ifrån, frågan är vad man levererar!! Levererar man heroisk aggression så är det detta vad man står för och vad man också ytterst skapar i världen. Svårt eller?

Mats
På Klar Sikt

Posted on: 2010/11/14 19:34

See User information
Hmm vi kanske skulle ha satt dit sköna munkar med lotusblommor som huvudbonader ist!

Posted on: 2010/11/14 19:41

See User information
Ja Linda, det håller jag med om! :)

Posted on: 2010/11/14 19:43

Anonym
Mobbningsoffer och alla gelikar, enligt matsens fina beskrivning,

Låt detta vara sagt. Som det sista ordet i denna tråd, utan förklaring till ställningstagande.

Härefter vill jag, som TS, att alla poster som på ett eller annat vis nedklankar på intentionen att ena alla vakna människor i Sverige, svarar och på ett vettigt vis, motsäger eller rättfärdigar
i inlägget konstaterande:

http://godmorgon-sverige.blogspot.com ... rorelsen-vaknar-2011.html

Vi gör om denna tråd till en poll.
+ är för allt som denna potentiella motståndsrörelse förspråkar.
- tycker det är en dum idé.

Anonym
+

Anonym
Till er som inte gillade skärpan i den första poster finns här ett alternativt blickfång:

Resized Image

Peace :)

See User information
@Matsen: Jag har kommit med mängder av argument som du verkar ha missat. Man kan ju fråga sig varför denne Linda tillät bröststorleken att vara som den var på sin egen bok. Det var aldrig frågan om vem som gjort omslaget.

Jag tycker hela frågan har varit löjlig och bakvänd redan från början och jag säger igen att vill Linda ge tips på marknadsföring så är ju regel 1 att sex säljer.

Det är så löjligt från start som sagt och speciellt nu när du kommer in och försöker försvara henne med argument som inte ens är giltliga. Vad tror du egentligen det handlar om? Du verkar ju inte förstå.

Medans ni bråkar om sånt här smäller elitens champagnekorkar
Resized Image

Sedan kan man ju fråga sig vad TreeOfLiberty menar när han först säger han blir hård av vapnen för att sedan säga det är lika odramatiskt som kniv och gaffel. Han måste bli hård av mycket den pojken.
Så som sagt, resonemanget om vapen kan jag ställa mig bakom, då det tydligen attraherade TreeOfLiberty, men detta skulle symbolisera en motståndsrörelse. Jag är övertygad om att TreeOfLiberty inte kommer trots allt, utan han spenderar nog dagen tillsammans med ett nummer av tidningen Guns & Ammo och en joint och växer som människa i hans tycke.

Posted on: 2010/11/14 20:19

See User information
Freddan: Allvarligt talat, är du bröstfixerad?! Nu har du tjatat om tuttar i vartenda inlägg. Du måste ju kunna utläsa andemeningen av en bild. Det är HUR en kvinna framställs som är intressant och inte exakt hur stora bröst hon har. Ser du verkligen inte skillnad på en påklädd kvinna och en som har värsta urringningen blottad? Ser du inte vilka olika signaler det sänder ut, eller är du verkligen så blind som du framstår. (Jag tror faktiskt inte det)

Hålla på och snacka om avundsjuka i fråga om bröst är ju så barnsligt att jag inte ens tänker bemöta det.

Sedan förstår jag fortfarande inte varför du, Patrik, inte kan hantera lite konstruktiv kritik utan att börja bete dig helt underligt och snacka om barn som svälter. Vad har de barnen med desin av en poster att göra?

Posted on: 2010/11/14 20:28

See User information
Jag som kvinna.. såg inget fel i bilden :)
En tös med attityd .. det gillas ;)

Posted on: 2010/11/14 20:31

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper