vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: Motståndsrörelsen!

See User information
Lightworker: Om det är en sån värld du önskar leva i, och som du önskar åt dina barn så visst varsågod. För min del hör de där töserna med attityd och krigsmålade männen med vapen hemma i actionfilmer, INTE i en värld för riktiga, levande människor.

Posted on: 2010/11/14 20:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Postern är en aningen aggressiv..vilket jag anser kan behövas idag. Me tanke på all skit som sker i världen .. fan ..blir man inte sne el? Det är lite go i den.. klös.. grrr!!
Smaken e som baken..passar inte alla .. o denna träff passar nog inte alla heller..

Sorry guys .. har svårt att va seriös här asså.. vi vill bara göra nåt bra :)
Vi kör så det ryker o se vad som händer. Det e jäkligt gött att folk tar ställning o GÖR något..lite jävla anamma! :D:D:D:D:D

Posted on: 2010/11/14 20:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vi kan meditera bort problemen??

Posted on: 2010/11/14 20:42

See User information
Det är ju precis bröstfixerad jag inte är, utan ni som är det. En bild som handlar om någonting helt annat anmärks det på att brösten ritats för stora. Ni sexualiserar en bild som har med motstånd att göra, det är inte jag som gör det, så försök inte vända det mot mig.

Saken är den att jag tycker alltför mycket sexualiseras i samhället och här kunde konstnären inte ens rita en bild av en motståndskvinna utan att den sexualiserades.

Jag blir så jävla less på att en kvinna inte ens kan visa sig innan hon betraktas som ett sexobjekt och det var inte jag som såg henne som det, det ska vi inte glömma.

Visst att det finns för mycket sexualisering i samhället, men ska man gå så långt så man stjäl kvinnors attribut när man avtecknar dom bara för att det väcker anstöt att hennes bröst är för stora?

Sen hör det till saken att jag inte alls tycker kvinnans bröst var för stora och jag märkte dom inte ens eftersom jag tittade på bilden som helhet. Hade jag sett brösten och tyckt dom var för stora hade det fått räcka med att jag fnissat lite åt att konstnären inte blev ammad tillräckligt som liten.

Nej som sagt. Vänd inte detta mot mig. Dessutom använder du sex som vapen här genom att förlöjliga mig med någonting som inte är sant.

Posted on: 2010/11/14 20:43

See User information
Freddan

"Jag har kommit med mängder av argument som du verkar ha missat."

I det här fallet saknar du argument.

Om man visar två bilder på en yxa, i det ena fallet så hugger den av huvudet på en människa, i det andra fallet så hugger den ner ett träd. Du ser bara yxan, är det meningsfullt att argumentera med dig då?

"Det är så löjligt från start som sagt och speciellt nu när du kommer in och försöker försvara

Linda har varit med förr och står på egna ben. Brist på argument?

Jag skriver för att du tar upp min bild och samtidigt väljer att inte se den. Men jag skriver också för att det snackas om revolution av människor som inte vet vad de ska revoltera emot , som framför problemen som en del av lösningen?

Att du tycker detta är löjligt beror på att du inte medveten om innebörden av underliggande budskap. En av hörnstenarna i programmering av människor. Du slänger dig med ord om makten men saknar täckning för vad det innebär.

Du har läst mitt förra inlägg, vad i logiken är det du inte förstår?

Mats
På Klar Sikt

Posted on: 2010/11/14 20:48

See User information
@Matsen: Nej du Matsen lilla. Det är inte jag som saknar argument, utan du. Du förstod inte ens varför jag visade bilden DU gjort och verkar fortfarande inte fatta. Det handlade om att hon godkänt denna för en bok hon var medförfattare till.
Sedan är ju dina argument så bristfälliga när det gäller resonemanget om dina alternativa bilder, då det är helt olika typer av bilder det är frågan om. Dessutom visade du ju i din felaktighet du inte ens förstått, då du helt plötsligt säger jag skulle sett detaljer du vill jag skulle se.

Och ledsamt nog verkar jag ju veta mer än vad du gör, då det inte är jag som sexualiserar eller är slav under divide and conquer och jantelagen.

Om linda står på egna ben kan väl hon tala för sig själv? Varför säger du emot dig själv?
Det är mycket trevligare att prata med henne iallafall, för du ljuger och hittar på saker som inte är sanna och hon tror gott om mig fast vi inte är överens.

Posted on: 2010/11/14 20:55

Anonym
Sluta tramsa i tråden. Tråd låses snart om det inte postas något relevant.

Bråk och flamwar är inte okej.

See User information
hahahah..detta är varför jag håller mig undan från Forum!
Det blir bara jidder av allting.. Det ballar ur, as always ..
Ja ja .. ni vet vart vi finns :)

Peace and love to all of you

Posted on: 2010/11/14 21:04

Anonym
i sedavanlig anda hi-jackas tråden och förstörs av illvilliga själar.

Min fråga är:
Får ni betalt för det ni gör? Eller är det rent motstånd utan vinstintresse?

Grattis, bråkstakar, ni förstör vaken.se för varje inlägg ni gör.

Hoppas ni sover gott om nätterna.

Anonym
Ja, tack till alla er som gör något ute i verkligheten.

See User information
Void: Jag skulle gärna vilja svara vidare, men har förstått dina avsikter med att sätta stopp här. Allt gott/Mats

Posted on: 2010/11/14 21:14

See User information
Well, vi har lite olika syn men det är inte det viktigaste här och nu. Jag backar också ur diskussionen nu. Kvällens energi är bokad till annat. Ha det gott alla!

Posted on: 2010/11/14 21:18

See User information
TITTIEGATE!

Posted on: 2010/11/14 21:24

See User information
baaaaaaaaahahahahahahahaha!!!
*fan nu var jag här igen*

Posted on: 2010/11/14 21:26

See User information
Jag är ledsen Patrik. Jag menade inte att bråka, utan jag blir bara så förtvivlad över att folk vill klanka ner på de som försöker göra någonting.

Stå på er!

Posted on: 2010/11/14 21:27

See User information
Bra initiativ hoppas att det går bra också

mvh

Posted on: 2010/11/14 21:59
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."

See User information
Jag respekterar verkligen det som Godmorgon Sverige gör och det engagemang dom visar. Men den där postern är verkligen totalt kontraproduktiv.

Vapen???? Och hur ser dom ut???

Jag förstår tanken, jag förstår drivkraften, jag förstår symboliken. Men ändå inte.

Går det inte att göra en annan poster?

Förutom det så är det ett fantastiskt initiativ! :D Vi ses den 27:e!

Posted on: 2010/11/14 22:19

See User information
En poster som fått 1295 reaktioner på något dygn är naturligtvis helt rätt! Om man vill synas...

Det fanns en gång en man som hette Peter Kropotkin som senare blev känd som "Prinsen av Smolensk" som började i samma anda genom att hissa en flagga med en kanon på.

Det blev signalen till lite av varje...

Posted on: 2010/11/15 6:14
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
Till er som inte gillade skärpan i den första poster finns här ett alternativt blickfång:

Resized Image

Peace :)

Patrik:_Häng inte upp dig på vad Goliat tycker,för då får han ännu mer energi att bekämpa DIG.

Ps.Kan du inte lägga till ett par TAXÖRON i bakgrunden oxo::)))

Posted on: 2010/11/15 7:16

See User information
Ingen som ännu påpekat att namnet Motståndrörelsen faktiskt används av en annan organisation?

Resized Image

Posted on: 2010/11/15 16:12

See User information
Den danska motståndsrörelsen under kriget var "splittrad". Den ockuperade danska riksdelen hade en motståndsrörelse som kämpade mot tyskarna. På Färöarna kämpade man mot engländarna och på Island kämpade man mot Danmark! Grönland styrdes från USA men tyskarna hade några väderstationer där som grönländarna sket i. Efter kriget hörde man talas om "interna uppgörelser" i "motståndsrörelsen". Det tror jag nog...

Det går nog inte att patentera eller mönsterskydda ett namn som "Motståndsrörelsen", lika lite som "Pizzeria Roma" eller "Solstrålens Solarium" eller "Gothia AB".

Posted on: 2010/11/15 16:22
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Ser ni inte att Godmorgons design är serietidningsinfluerad?
Jag menar....kolla på typsnittet tex. Bakgrundsbilden som det tjaffsats om är väl hämtat från en serie? Eller har jag fel?

Tycker absolut inte att bilden är kontraproduktiv.
Men en idé är ju att göra några olika versioner.

Posted on: 2010/12/11 9:23

See User information
Någon som ska dit från Stockholm eller närheten och har plats i bilen? Kommer inte ihåg om det är postat var någonstans det kommer vara men har ett vagt minne om att det är söder om Stockholm, orkar inte läsa igenom hela tråden igen p.g.a. av för mycket skit snack från troll för att hitta vart det är.

Skicka ett pm om du/ni vill samåka (jag har inte bil)...

Posted on: 2011/2/23 5:52

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper