vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 ... 23 »

Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?

See User information
En länk till paranomal.se angående Drunvalo Melchizedek.
http://paranormal.se/topic/drunvalo_melchizedek.html

Posted on: 2010/10/27 20:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Länka till novax zzz

Posted on: 2010/10/27 20:43

Anonym
Quote:

Anahata skrev:
Länka till novax zzz

Ja Seilon, till mina debunkningar.

Det där new age och allt du och Avatar postar är i det gamlas agenda, det är satanism, new age, kommunism och det där. Lägg omedelbart ned deras krokar - allt kring transformation och bla ha. Det är extremt viktigt att se igenom det. Det finns inget sådant som ni fyller sinnena med hela tiden, och som ni vill andra oskyldiga ska fylla sig och bli. Det är devolution, och det kring att det finns utecklingssteg och annat är ju barnsligt, och väldigt evil. Vi hade allt från början - livet här går ut på att kultivera tillbaka - inte gå i det gamlas fälla, det som inte vill dö, ge upp, utan det vill ta över det som är kvar av människan.

See User information
zzzz trasigt hjärta har du gå hem till mamma o be om bröstet så kanske du finner insikt lycka till...

Posted on: 2010/10/27 20:55

Anonym
Anahata/Seilon + Avatar...

Ni har gått på satanismailienismkommunismen, den är värre än vanlig komaism.
Ibland skriver ni ord såsom:

"love peace harmony" - eller andra krokar.

Orden är bara nya varianter och steg nedåt i agendan de gamla krafterna har - förr kunde det istället heta:

"frihet broderskap jämlikhet"

Alice Bailey och Djwhal Khul: A Satanic Communion

Ni sprider det ny fyllt er själva med, och ni tror det är egna saker, egna tankar...
Många har här postat om new age, dess spridning genom FN, och dess Lucis Trust, Lucifer... .

A Bailey ((Lucifer Trust) skrev tex:

“Preparation too must be given to the developing of higher psychic powers...Hospitals and schools will appear under the direct guidance of the Masters; Teachers... will train the minds of the pupils to be responsive to direct inspiration from above. ”

Prepareringen har tydligen gått bra, för dess krokade lärjungefår sprider new age-alienismen här.
Nu har det med sig andra ord, uppstigning, tranformation, nästa steg, utvecklingssteg... medvetandehöjning... det finns mååånga ord och begrepp, som nyttjas för att fånga "människor" på. Så finns det många vad de kallar för metoder, merkabah, ljuskroppstjosan... meditationer etc.. det har ingen ände - precis som då deras lärjungars postande på vaken.se.

Så det Bailey sa om teachers och master är aliens. Anahata har kört med tre olika bilder på ashtar commandsnubbs... han tror på det...... så skriver hon "guidance" och att träna sinnena för att bli mottagliga... ja det gick lätt...

Som sagt var:

Usch.

See User information
New age är bara en term för gammal energi lära som flyter upp till ytan och av konsumentsamhällets okunskap klassas för något som förnekas för att hålla massorna i glömska.

Inte allt men mycket eftersom termen New age är relativt stort begrepp.

Du hittar inte dom största sanningarna på nätet.

Det är inget man kan klippa ut och klistra in.

Mycket få vet dom stora sanningarna och dom delar inte med sig till vemsomhelst .

Men ibland kan man hitta dom därute när dom ser att ditt hjärta är rent.

Men visst håller jag med finns en hel del Kalle anka & Co kunskap därute.

Posted on: 2010/10/27 21:20
Resized Image

See User information
DU har uppenbart druckit för mycket klorvatten dit tredje öga sover så du kan inte mottaga insikt sök hjälp mamma kan hjälpa dig sorgsna barn resonerar som du lycka till...

Posted on: 2010/10/27 21:23

See User information
Tävla inte.
Skapar bara onödig konflikt.
Stilla sinnet.
Bygg inte perspektiv utifrån källor bygg från egen erfarenhet.

Finns tillräckligt med konflikter.

Posted on: 2010/10/27 21:27
Resized Image

See User information
Har kommit underfund med att New age är när man tänker rätt/snällt, och sen blir det nåt annat när man gör och förverkligar det.

New age, förstår fortfarande inte vad det är mer än en ny era.

hmmmmm

Har var och en likadan näsa? Nej, har var och en likadana fötter? Nej! Har alla likadan Lever? Nej, uppfattar vi världen lika, Nej, har vi växt upp i samma miljö, absolut inte. Kan vi gå runt och tro och tycka och uppfatta samma saker och då lika, nej, men vi kan respektera varandra och inte skapa konflikter beroende på vad vi tycker, rätt eller fel, vem har egentligen rätt?

Jagar vi en sanning som innefattar att vi alla tycker o tänker lika, ja då hjälper vi själva till att skapa fascismen.

Jag är den jag är och är inte lik någon utav er, samma regel gäller tvärtom. Jag uppfattar världen på mitt vis, ni uppfattar världen på Ert vis, och det är väl det som är det fina, att vi alla kan få tycka det vi egentligen tycker, uppleva det vi egentligen upplever....

Jag är inte slav för någon annans ord och upplevelser samt uppfattningar, jag har en egen uppfattning som jag editerar alldeles själv.

Må gott...

Posted on: 2010/10/27 21:36
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
den enda universiella sanningen är väl kärleken till andra.

Ingen självuppfattad verklighet byggd på ego eller överlevnadstänkande i egen regim passar i det stora hela in i en universiell enhet, som vi alla är. Såvida vi inte vill återgå till "djungelns lag"...

Så länge vi alla behandlar varandra, Alla människor, djur, växter och liv med respekt och kärlek så är allt annat tillåtet för egna tolkningar

Vi har bara En planet. Som vi alla måste dela på.

Tänk om alla människor kunde inse det...

See User information
En del människor trampar på universums intelligens naturens egen intelligens som moderjorden samt vi människor ingår i.
En helhet man inte kan tramsa med hur som helst det gräver våran egen grav förstår man inte detta så är det uppenbart att hjärtat samt tredjeögat behöver healing det vet varenda medicin man i alla ur stammar som finns kvar på moder jord.
Shamaner är respekterade för sin kunskap likt dom övriga i stammen så har man ett holistiskt dynamiskt inkännande medvetande där hjärtat, hjärnan, kroppen, anden, ängeln finner balans i nuet då kan inte INTUITION förnekas.
dessa förutsättning är ROTEN TILL LYCKA...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Intuition
http://sv.wikipedia.org/wiki/Holistisk

Posted on: 2010/10/27 23:05

See User information
Anahata det är sorgligt och se att folk tror dom är oberoende från jorden.

Dom förstår inte att jorden ser och vet allt vi vet.
så tror dom dom kan göra vad dom vill mot henne.

Ja patrik kärleken är enda av större betydelse i slutändan.

Posted on: 2010/10/28 9:52
Resized Image

See User information
Bara en fråga:
De som blivit verkligt upplysta i historien, tror ni de dansat omkring med schamaner?
Vart hippies och knullat fritt?
Blandat in lite här och där med gaia, medvetandeexpansion och molekyler?
Har de gett efter för sina lustar?

Ett stort bedrägeri äger rum i vår tid, det äkta som är här för att rädda kopieras och tävlas med från tusen olika håll, det finns tonvis med falska grejer därute, som bara vilseleder.
Ett fåtal vägar är kvar som rena vägar.

Hur kan man se skillnad?

Posted on: 2010/10/29 1:36
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Etik=orsak o verkan från holistiskt perspektiv viktigt att kunna skilja på Artificiell intelligens mot våran natur som består av ständigt dynamisk jämvikts flöde.!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Artificiell_intelligens
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dynamisk_j%C3%A4mvikt

Artificiell intelligens
Resized Image

naturen
[img width=300]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:31LcJ95XwDEcEM:http://www.uni-muenster.de/imperia/md ... k/bilder/bild-dynamik.jpg[/img]

Posted on: 2010/10/30 17:04

Edited by Anahata on 2010/10/30 17:20:11

See User information
AI = Legion

Posted on: 2010/10/30 17:39
Resized Image

See User information
Förtydligande en bild säger mer en tusen ord ligger mycket i det AI=legion...
Resized Image

Posted on: 2010/10/30 20:51

See User information
Inuit Knowledge and Climate Change

http://www.isuma.tv/lo/en/inuit-knowledge-and-climate-change

http://www.cbc.ca/canada/north/story/2009/12/09/kunuk-film.html

HUGE Media Blackout Regarding Earth And Moon Orbital Changes?
http://beforeitsnews.com/story/229/227/

An increasing number of people around the world have witnessed amazing changes in the location of Sun rise and set in summer and winter. Apparently this is being caused by the earth moving below the old ecliptic plane in summer and above it in winter! The moon is also playing rodeo all over the sky....and the media says nothing. I have read of reports (as yet unsubstantiated) that a "gag order" is in place and professionals dealing with the subject have had to sign non-disclosure agreements regarding these facts. The Inuit peoples of the high arctic have published several stories regarding the changes in sun position at their locations and were told by a meteorologist that it is an "optical phenomenon unique to the extremely high horizon". Yet these changes are visible all over the world. Ordinary citizens from all over the world are reporting their observations regarding the sun and moon changing their positions in the sky. And we're not just talking inches here. The changes are amazing to say the least! The furthest north the sun traditionally appeared for thousands of years, was the tropic of cancer which passes through central Mexico, yet now, at the beginning of summer, it can be witnessed to rise in the direction of Maine and set in the direction of Seattle. And according to the universities, the highest latitude that the moon reaches, is 28.5 degrees, yet for the last couple years at least, it has transgressed that number by a significant margin! One can watch the moon rise low in the south east and set in the southwest, at least from my position at 41 degrees north in the midwest U.S. and then, within two weeks time, it will rise high in the northeast and set in the northwest!
So the wobble, which has steadily become more violent and extreme, is being noticed, even by those who do not understand what is causing it! Per the Zetas, these types of initial volleys of truth are just the start. More is in store from the Puppet Master!

Posted on: 2010/10/31 11:18

See User information
And the Earth shall be scorched.

Posted on: 2010/11/1 11:24
Resized Image

See User information
beforeitsnews.com var ny för mig. En gång fanns ett länkarkiv här på Vaken, var blev det av?

Posted on: 2010/11/1 20:53

See User information

En annan post kom aldrig upp, så jag postar den här.

Lite från en Wisdomkeeper, mycket nöje.

Posted on: 2010/11/16 22:33

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Här är en som vaknat till nästa steg på vägen och inte bara för vad NWO hittar på. Fler och fler blir det, "spontant" poppandes upp överallt. Det är inte nån hippie-hajp, utan naturen drar oss ditåt. Är så jag "ser" det och "erfarit". Ser själv tydliga likheter med fler och fler på forumet här. Postade bara för att skojs skull och kanske det reflekterar nått inom en annan broder/syster...

I fred!

Posted on: 2010/11/17 12:36

FRI

Bättring för alla!

See User information
Jag fick en menorah av fadern 2007 där jag hann se på dem 4 av dem 7 skålarna på denna.

Första var Vin som blir till salt. Andra var vatten som förvandlas till vassa metalbitar .Tredje var isbitar som brinner . Fjärde och en skål med guldfärgade skalbaggar larver och tusenfotingar som kretsar runt ett koöga.

Jag fick det till antingen ett domedagsscenario som beror på dom rika som sålt sig till ögat dvs dom som satte sig mot moses eller sålde sig till guldkalven eller en domedag som kommer hända pga dem.

Guldfärgen står för rikedom insekterna för deras värde och koögat var det dom såg upp till.

Och ängeln bröt sigillet.

Det är sant som dom säger , the way of the father is the way of grief.

Han tyr sig till dom som känner för dom svaga utsatta och trostarka.
En dag kommer man hem till far igen.

När jag frågade anden om framtiden och vad man kan göra fick jag svaret be.

Då anden sätter framför oss vad som komma skall är allt av mening och även så att inget sker utom faders vilja.
Må så även vara att jorden sattes i händerna på dom onda för att dom onda en dag skall dömmas.
Den dagen när dem med hjärta känner igen ett annat hjärta.

En sak vet jag iallfall.
Det verkar ligga i andens natur att renas och stiga.
Personligen tror jag det är syftet med hela denna skapelsen ett sätt för energi att förädlas genom prover.

Posted on: 2010/11/17 18:36
Resized Image

See User information

Intressant svar från NOAA chefen.

Posted on: 2011/1/3 11:18

FRI

Bättring för alla!

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 ... 23 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper