vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Fåga om flour

See User information
"Jag undrar om det är någon som vet om/hur mycket flour det finns i svenskt dricksvatten. Och om det finns något bra sätt att undvika det. Kanske någon som köpt filter eller dylikt som tar bort det.
Tacksam för svar! "

Har du egen brunn kan det vara lämpligt att du kollar upp bland annat fluorhalterna.

I övrigt är det inget som helst fara. Du får inte i dig ens i närheten av så mycket fluor som skulle behövas för att det skulle vara farligt varken genom att dricka kommunalt vatten eller genom att borsta tänderna med vanlig tandkräm.

Sverige har tämligen god miljölagstiftning.

Posted on: 2010/9/14 12:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Runt 2250 ppm. tippar jag

3 ggr mer än Eus maximala godkända gränsvärden vet jag att det är.

Posted on: 2010/9/14 15:51
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Shen skrev:
Runt 2250 ppm. tippar jag

3 ggr mer än Eus maximala godkända gränsvärden vet jag att det är.

I vatten!? Testa att dricka en liter elller två utan att avlida!
Tandkräm ligger ofta runt 1400 ppm.

Gränsvärdet är rekommenderat till <1 ppm för dricksvatten.

Ramlösa har en varning på deras flaskor att vattnet ej bör intas regelbundet av barn under 7 år pga innehållet av 1.7mg flour per liter. Alltså 1.7 ppm om jag inte räknar helt galet.

Sen är det väl förmodligen skillnad på flouren från aluminiumindustrin och det som finns i "naturlig" skepnad.

Posted on: 2010/9/14 19:48

See User information
Tydligen förbjudet att ha flour i vattnet.

Med andra ord bryter man mot lagen.

http://www.fluoridation.com/c-sweden.htm

Nazi Connections To Flouride In America’s Drinking Water

http://truth11.com/2009/12/01/nazi-co ... -americas-drinking-water/

European Countries Banning the Use of Fluoride

http://100777.com/node/210

Upper tolerable intake levels for fluoride have been established in Europe amounting to 1.5 mg/day for 1–3 year old children, 2.5 mg/day for 4–8 year old children, 5 mg/day for 9–15 year old children and 7 mg/day for adults (≥ 15 year old). The scarce literature available on the toxicity of calcium fluoride suggests that calcium fluoride shows less toxicity than soluble forms of fluoride at equivalent dosages.

http://fluoridealert.org/calcium.fluoride.html

Bara och gångra med 3

Posted on: 2010/9/15 7:39
Resized Image

See User information
Tror att det ligger på 0,2 ppm i Malmö. Enligt forskare från bland annat Indien bör man ha så litet fluor i vattnet så möjligt. Kroppen behöver väldigt litet fluor. Man kan snabbt få för mycket fluor och skada kroppen allvarligt.

Posted on: 2010/9/15 9:24

See User information
Bara kolla vad Eus gränsvärde ligger på.

Vi ligger 3 ggr över gränsvärdet.

Om inte nyheterna på Tv ljög.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/flu ... -kan-ge-cancer_498843.svd

Posted on: 2010/9/15 9:37
Resized Image

See User information

Posted on: 2010/9/20 16:14

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Shen skrev:
Bara kolla vad Eus gränsvärde ligger på.

Vi ligger 3 ggr över gränsvärdet.

Om inte nyheterna på Tv ljög.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/flu ... -kan-ge-cancer_498843.svd

Jag förstår inte hur du räknar, men även om du får det rätt har väl inte ökningen en proportionellt förutsägbar verkan?

Dosen avgör visserligen giftet, men vi har nyligen fått revidera detta vad gäller kroppslig påverkan av t ex syntetiska hormoner. Frågan ligger till stor del i hur kapabel din kropp är att "avgifta" sig, och där
spelar personliga egenskaper in enormt. Alltså är dessa mått på doser hit och dit rätt taskiga riktmedel.

Skulle du bli förvånad om TV råkade ge dig felaktig info? Oavsett om det var en avsiktlig lögn eller som (pape)gojja från R.Murdoch?

Posted on: 2010/9/21 4:22

See User information
Tror inte bara det är jag som har tänder som spricker lätt.
inte heller tror jag att jag är den enda som sett att svenska åldringar har ett skelett som splittras lätt i bitar.

Posted on: 2010/9/21 12:06
Resized Image

See User information
Jag käkade minst en burk piller lastade med flour varje år från att jag var 7 år upp till 18 år. Har nästan helt perfekta tänder, men det borde vara mer genetiskt och har inget med mitt höga flour intag som ung. När jag slutade käka flour fick jag dålig hud på fötterna, djupa hälsprickor 365 dagar året runt... extremt torr och ormlinkande hud som jag filade varje vecka och lämnade efter mig högar av död hud. Fyfan, så äckligt. Sedan ett halvår tbx har mina fötter blivit bättre då jag började tillsätta zink tabletter i min kost. Har iaf inga fler hälsprickor tack och lov för det. Men dom blir torra till och från och filar dom nu en gång i månaden. Jag åt 2 tabletter dagligen, blev fan beroende av skiten... så mycket flour jag har proppat i mig borde jag vara död nu? haha... jag har iaf lyckats se mina chakran. Folk underskattar människans kropp, den e tålig om man är positiv med hög energi frekvens.

Posted on: 2010/10/19 19:26

Anonym
tallkottkörteln är en annan kroppsdel som blir ganska torr av fluor har jag hört...

See User information
Quote:

infinituss skrev:
förresten någon som kan rekomendera någon flour fri tandkräm oxå?

http://www.friendlyshop.nu/index.php/ ... orfri-Tandkram-m.-Stevia-*-Fluoride-free-Toothpaste-w/-Stevia/Detailed-product-flyer

Posted on: 2010/11/21 20:59

See User information
Kör med natriumbikarbonat och denhär.

http://shop.vedalila.se/se/art/ayurdent-tandkram.php

Posted on: 2010/11/21 21:22
Resized Image

See User information
Var ett helt inslag på rapport i förra veckan som handlade om att vi använder för lite tandkräm(fluor). Några tandläkare som intervjuades och sen fick vi veta att man minst ska använda 2 cm tandkräm varje gång vi borstar och hur dumt det var att skölja ur munnen efteråt.
Reportrarna gick ut och frågade folk och lät dem visa hur mycket tandkräm dom använder och fick sedan en tillrättavisning om vilken mängd man ska använda!

Detta var alltså i rapport som är tänkt ska visa nyheter, jisses.
Gillar att titta på rapport då det ger en förståelse för vad som ska vara gällande sanning och ger en möjlighet att fundera över varför den bilden förmedlas men det inslaget var bara för fånigt.
Bara jag som roar mig med att kolla "nyheterna"?

Posted on: 2010/11/22 11:48

Anonym
Chriss@ jag småler hela tiden när jag läser på AB

Edited by Damiano on 2010/11/22 13:47:14

See User information
Hehe, jo visst gör man det men det finns faktiskt folk som tror på allt det som står där och då känns det nästan mer oroande än roande!

Posted on: 2010/11/22 14:54

See User information
Aaaahhh vi använder alldeles för lite flour .

Det behövs mer sjukdomar och tröga hjärnor därför bör vi .

Blanda tandkrämen i frokustflingorna späddas ut med mjölken kaffet och juicen istället och bres på mackan i tjocka lager.

Posted on: 2010/11/22 21:04
Resized Image

See User information
Jag började med Weleda, finns på hälsokosten, för mitt tandkött började blöda, mor hade haft samma problem o det gick över när hon började med det, jag hade samma problem o nu har jag aldrig några blödningar mer! Och slipper fluor elr andra onaturliga tillstaster!

http://www.kelkoo.se/d-halsokost-vard,Tandvard,Weleda-133601

Posted on: 2010/12/23 1:40

See User information
dålig länk till weleda tandkräm; denna ska funka:

http://tinyurl.com/38wm56r

Posted on: 2010/12/23 1:42

See User information

Testa "naturligt"... Lite salt på borsten... Allt du behöver.

Smakar skit första veckan... Men du känner skildnaden.

Posted on: 2010/12/23 2:24

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Bikarbonat på borsten mot plack (Slipar starkt) inte för mycket för ofta bara.

Och Ayrodent för hålla gaddarna Fräsha.

Posted on: 2010/12/23 8:13
Resized Image

See User information
Bekräftas på nytt:

Samband mellan lägre intelligens och fluoriderat vatten
http://www.epochtimes.se/articles/2011/01/07/20554.html

Posted on: 2011/1/8 18:06

See User information
Tandkräm kan vara dåligt för tänder och tandkött
http://www.epochtimes.se/articles/2011/01/07/20553.html

Posted on: 2011/1/8 18:10

Anonym
Jag pratade idag med en tandläkare som sa att tandborstning kan skada tänderna mer än de bakterier som samlas där. Han brukade borsta tänderna var tredje dag och bara använda munskölj annars. Tandborstningen var för att ta bort de beläggningar som samlas mellan tänderna.

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper