vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »


Re: Att bli skuldfri
#25


See User information
Quote:

Du behöver även kunna skilja på den svenska definitionen och den jurdiska definitionen på en mass ord:]

Jag kan inte förklara det bättre än vad det står i den tidigare länken. så jag rekomenderar att du studerar den


Vi har ett helt annat rättssystem än Canada,USA, Storbritannien,,,,

Dessa orddefinitioner du pratar om, var definieras dem i lagtexterna? Jag är som sagt ny på det här, hjälp mig med riktiga källor istället för osäkra youtubeklipp


Det här freedom on the land återkommer med jämna mellanrum tills folk ger upp och inser att det inte gäller sverige

Men forska gärna, jag kan ha fel, berätta sedan för mig vad som gäller

Posted on: 2010/1/30 13:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#26


See User information
>>EvolutionQuest,

Personstatus, vilken som hälst (privatperson, fysisk person, juridisk person, barn etc.) är specifikt det legala subjekt el. substans som kännetecknar rättigheterna och skyldigheterna mellan dig och en annan part (tex staten).
Använder du dig av en person så bevisar det att du samtycker till rättigheterna och skyldigheterna mellan dig och den andra parten (tex att staten har en rättighet att dra av en summa(skatt) från din lön OM du jobbar under ditt personnummer som är beviset för att du och staten har ett gemensamt samtycke.

Det är skillnad på lag och lag. De samhällsstiftade lagarna är begränsade i räckvidd och tillämpning. Deras räckvidd(laga kraft) sträcker sig innom samhällets ramar och tillämpas bara på medlemar i det samhället och för att bli medlem måste du samtycka till det.

Det är lagligt att överge sitt personnummer, och
Det är lagligt att befria sig från sitt medborgarskap, och
Det är lagligt att återkalla sitt samtycke för att sedan existera utan statlig kontroll och lagstadgade begränsningar.

Det enda du som svensk medborgare bes om att uppfylla är deras önskan att du är medlem i ett annat samhälle innan du lämnar deras.

Lätt som en plätt.

Vad är ett samhälle?
Ett samhälle definieras som ett antal personer enade tillsammans av ömsesidigt samtycke att avsiktlig bestämma och agera för ett gemensamt mål

Du behöver bara ett antal likasinnade, bestämma vad ert gemensamma mål är och sedan agera mot det. Ni behöver också ett namn på ert samhälle.

Du kan fortfarande inte skada en annan man/kinna, skada någon annans egendom eller begå bedrägeri i dina kontrakt. Det är bara på de sätten du kan bryta mot lagen.
Denna lag fanns redan innan den började skrivas ner och kan idag identifieras i lagböcker i de styckena som riktar sig till "ENVAR" (inte enskild person etc. som de samhällsstiftade lagarna gör)




När du ansöker om ett personnummer eller medborgarskap i ett samhälle så samtycker du helt enkelt till rätigheterna och skyldigheterna som kommer tilldelas dig och den andra parten

Exempel:
Med fysisk person avses en enskild mänsklig individ
Med fysisk person avses en enskild mänsklig varelse inom en grupp
Med fysisk person avses en enskild mänsklig varelse inom en samling personer som hör ihop

samling personer som hör ihop ...hum, låter som ett samhälle i mina öron.

Posted on: 2010/1/31 23:20

Edited by bmxion on 2010/1/31 23:38:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#27


See User information
pingubenji, definitionerna hittar du i lexikon, lagordböcker och juridiska handböcker.

Det ska jag

Posted on: 2010/1/31 23:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#28


See User information
orddefinitionerna (tolkningen av orden) måste väl ändå stå i samma lagtext?

Om de privatägda ordboksföretagen ändrar sina böcker med folkets förändrade språkbruk kommer ju lagtexten att tappa dess ursprungliga korrekta betydelser och syftningar

Posted on: 2010/2/1 0:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#29


See User information
Som sagt definitionen skiljer sig mellan det svenska språket och de jurdiska definitionerna. Du behöver en lag-ordbok och ett ordentligt lexikon har den ursprungliga Definitionen, Innebörden & Antagandet på orden.


Posted on: 2010/2/1 0:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#30


See User information
Om man går tillbaka till grunden av lag så tror jag att man kan hitta sätt i alla rättssystem.

Lagen bör vara till för att skydda dina och andras naturliga rättigheter.

Om du inte har skadat någon annans rättigheter yrka detta. Om det inte hjälper så måste det handla om att du har gått med på ett avtal som du brutit. Be då att i detalj gå igenom detta avtal och se hur du brutit mot det.

Men viktigast av allt tror jag är att agera med empati. Att hela tiden visa tydligt att din intention hela tiden varit av goda. Dessutom utgå från att de som anklagar dig endast har goda intentioner och hjälp dem att utforska vila intentioner det kan vara.

Lagen är ju till för att alla skall ha maximal frihet att uttrycka sig utan att skada andra, om ni alla kommer fram till att alla har gjort sitt bästa så är det lättare att hitta lösningar (straff) som också gynnar alla.

Posted on: 2010/2/1 12:32
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#31


See User information
Ja, det håller jag med om. Grunden är Naturrätten.
Positiva rätten/Den gällande rätten (jus positivum) är blott ett utflöde ur Natur­rätten (lex naturae) och har till uppgift att reglera detaljerna i samhällslivet.

Posted on: 2010/2/1 15:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#32


See User information
Måste säga att dethära måste nog vara bästa diskussetionen på hela forumet ska kolla upp så mycket jag kan om free man on the land....vill inte behöva rymma för att slippa känna mej som en slav..hoppas alla kan se det posetiva i sådan kunskap

One love mina bröder och systrar

Posted on: 2010/2/1 20:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#33


See User information
Jag är lite nyfiken på hur det har gått för alla som satt sig in i detta. Har ännu inte sett någon som upprepat detta i Sverige.

Så därför ger jag tråden en bump i förhoppning att exempelvis bmxion har lärt sig något mer som är värt att dela med oss. Det är definitivt ett intressant ämne som borde få mer uppmärksamhet.

Posted on: 2010/3/23 2:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#34


See User information
Ett exempel: 1969 tog en domstol i Usa upp ett åtal mot en man vid namn Jerome daly som fick sin rätt i att banken ej kunnde kräva honom på huset och hans ägodelar då de pengar han hade i skuld kunde bevisas ej vara lagligt utlånade av banken och varit skapade ur ingenting (Money modern mechanics).

Detta tas upp i filmen Zeitgeist Addendum (19:30 minuter in på filmen)
http://video.google.com/videoplay?docid=-2324522568016931354#

Samt kan läsas på wikipedia
http://sv.wikipedia.org/wiki/First_Na ... Montgomery_vs_Jerome_Daly

...eller googla sj...

Tack för ett intressant ämne. MVH Venus

Posted on: 2010/3/23 18:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#35


See User information
I Sverige då?

Posted on: 2010/3/23 20:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#36


See User information
I sverige är allt samma...om du vill govern över ditt liv så har du all rätt att göra det. Körkort behöver du inte ha för att köra din automobil från a till b enligt lagen. Allt kommer till att förstå vad ord betyder enligt lagen. för lagen pratar inte samma språk som lexikon. så ta tag i en juridisk ordbok eller en lag ordbok.
grejen med free man on the land är att ingen kan förklara eller göra nån video för att det ska funka man måste söka själv och göra sin egna sökning.
men det finns en kille som heter Robert Menard som ger små lektioner som kanske kan hjälpa
http://www.youtube.com/user/mrmitee hans kanal.
borde kolla på denhäära dokumentären för att förstå lite lättare vad allt handlar om
http://www.youtube.com/watch?v=UKox3w3XXcY

Jag tycker att free man on the land är lösningen man måste förstå lagen mina bröder och systrar
hoppas dethära hjälper lite

ONE LOVE

Posted on: 2010/3/24 13:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#37


See User information
Quote:

Elion skrev:
I sverige är allt samma...


Ja, men har någon tagit sig den rätten här i Sverige? Jag letar efter någon som utnyttjat sina rättigheter.

Jag letar efter svenskar som inte accepterar att de används som slavar

Bra dokumentär... bland de bättre inom ämnet.

Posted on: 2010/3/24 14:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#38


See User information
Okej har en vän som jag har kontakt med via e-mail.
han skulle hämta ut sitt födelsebevis och massa annat.
Kan höra av mej när allt är klart men om du känner samma kanske du borde testa själv. alla väntar på en test kanin bara lite fegt men jag e oxå en av dom. Kommer prova jag med..
Ja Dokumentären måste nog vara den bästa jag sätt ;)

ONE LOVE

Posted on: 2010/3/24 20:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#39


See User information
Jo det är ju så att man väntar för att få en guide på svenska... men jag är beredd att testa om jag vet exakt vilka myndigheter jag ska kontakta och om jag vet exakt vad jag ska skriva dem. Ingen ide att göra detta halvdant... då tror jag att man kan hamna i knipa rejält.

Posted on: 2010/3/24 22:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#40


See User information
Då måste man studera lite och lägga lite tid på de!!!
Sen skulle det gå skit bra!!! Det finns redan andra samhällen du kan byta till en som robert menard startat så kolla vad du behöver....ifall du får in på hans kanal har han massa lektioner som man kan lära sig mkt av såå....

Posted on: 2010/3/25 0:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#41


See User information
Verkar inte hända så mycket på det här forumet just nu, alla har väl inte återhämtat sig efter jul och nyår kanske
Så jag tänkte liva upp lite med att uppdatare att jag kommer skicka in detta brev till CSN imorgon:

"
Var hälsade Ärade tjänstemän på Centrala Studienämnden,
det har från eran organisation skickats en fordran adresserat till min person: ------ med Org.nr. *******-****.

Jag har inget minne av att jag genom min person ingått ett lagligen gilltigt kontrakt med er. Om det här inte är ett misstag från eran sida bör ni skicka in följande artiklar för att bestyrka er fordran:

1. Validering av skulden (den faktiska bokföringen);
2. bestyrkande av fordran mot mig (en svuren attestation (affidavit) eller en ens en signerad faktura);
3. en kopia av kontraktet som binder mig och min motpart (gärna notariserad), där min underskrift finns samt underskriften av min motpart; och,
4. utlämnande av kontraktets alla och fullständiga vilkor.

Tills att ni har försett mig med dessa bevis, utgår jag från att ni har misstagit er och inte att Ära eran fordran.
Ni har 30 dagar på er att besvara detta. Om inget svar inkommer från er innan dess, utgår jag från att ni har misstagit er och att ni samtidigt ger upp eran rätt att ta detta ärende till domstol. Och att alla fordringar ni har mot min person läggs ner för all framtid.

Med vänligaste hälsningar i fred,
**** av familjen ****"

Jag är inte säker om jag ska gå genom en publicus notarius. Få de att bevittna en kopia som de behåller, en bevittnad kopia åt mig och sen att DE ska skicka brevet till CSN. Så om det drar till rätten så kan jag bevisa att jag försökt lösa konflikten (behålla min ära...). För jag litar inte rikitgt på att de skulle lämna ut mitt brev enligt offentlighets principen.

Jag har tagit det mesta från Mary Elizabeth: Crofts bok "HOW I CLOBBERED EVERY BUREAUCRATIC ASH-CONFISCATORY AGENC
KNOWN TO MAN" som finns någonstans på vaken.se att ladda ner.

Jag kommer posta svar (om de vågar svara) osv här...

Några åsikter?

Posted on: 2011/1/24 14:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#42


See User information
Tips,

När du ändå frågar om "papper", ska du självklart fråga om orginal handlingar för din administrations skull, då kopior/delhandlingar kan ses som "hörsägen". Om inte i första steget, så under förhandlingens gång...

Skulle bli förvånad, om några sådana papper (Om dom fanns) skulle skickas någonstans. Det finns en orsak till varför alla skall ha orginal till höger och vänster...

EDIT: Kanske skulle slänga en punkt till att be dom bevisa att det överhuvudtaget finns någon saklig värde i det dom begär och att det finns något som heter skuld i ärendet...

Borde få dom att klia sig i huvudet en smula... Pengar har ju ingen saklig värde, det är bara fiktion och en tro på den fiktionen... Skuld, är en fiktiv sak och det finns ingen saklig värde i det.

Money = Fiat currency (Har samma värde som sedlarna i ett monopolspel)

Posted on: 2011/1/24 14:47

Edited by Avatar on 2011/1/24 15:03:06

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#43


See User information
Avatar, du har livlig fantasi!

Posted on: 2011/1/24 16:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#44


See User information
Quote:

rubens skrev:
Avatar, du har livlig fantasi!


Motbevisa mig...


Det är det här "vår" regering förbereder sig mot, med "sunda" lagar som att sätta millitär mot sina medlemmar och förstöra informarion om vad dom gjort...


Posted on: 2011/1/24 17:02

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#45


See User information
Quote:

Avatar skrev:
Quote:

rubens skrev:
Avatar, du har livlig fantasi!


Motbevisa mig...


Det är det här "vår" regering förbereder sig mot, med "sunda" lagar som att sätta millitär mot sina medlemmar och förstöra informarion om vad dom gjort...



Hade du inte stått i knäna i skuld så hade du aldrig sökt att smita från att göra rätt för dig genom att betala den. Nu är ditt livsfokus att tro att det finns sätt att lura sina fordringsägare.

"Porten kallas trång..."

Posted on: 2011/1/24 17:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#46


See User information
Quote:

rubens skrev:
Quote:

Avatar skrev:
Quote:

rubens skrev:
Avatar, du har livlig fantasi!


Motbevisa mig...


Det är det här "vår" regering förbereder sig mot, med "sunda" lagar som att sätta millitär mot sina medlemmar och förstöra informarion om vad dom gjort...



Hade du inte stått i knäna i skuld så hade du aldrig sökt att smita från att göra rätt för dig genom att betala den. Nu är ditt livsfokus att tro att det finns sätt att lura sina fordringsägare.

"Porten kallas trång..."



Gäller fortsatt att motbevisa mig, inte att påvisa vad jag kunde varit?


Porten kunde även kallas nålsöga?

Posted on: 2011/1/24 17:25

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#47


See User information
Quote:

Avatar skrev:
Quote:

rubens skrev:
Quote:

Avatar skrev:
Quote:

rubens skrev:
Avatar, du har livlig fantasi!


Motbevisa mig...


Det är det här "vår" regering förbereder sig mot, med "sunda" lagar som att sätta millitär mot sina medlemmar och förstöra informarion om vad dom gjort...



Hade du inte stått i knäna i skuld så hade du aldrig sökt att smita från att göra rätt för dig genom att betala den. Nu är ditt livsfokus att tro att det finns sätt att lura sina fordringsägare.

"Porten kallas trång..."



Gäller fortsatt att motbevisa mig, inte att påvisa vad jag kunde varit?


Porten kunde även kallas nålsöga?


Nej det gäller inte alls att "motbevisa" - hur ska du kunna bevisa att du är frisk? Att överhuvudtaget vara här eler på vaken.se visar att man har skuld. Vet du inte att just den stora skulden är orsaken till att du söker flyktvägar? Vet du heller inte vad det är för en plats du befinner dig på? Tror du detta är en slags räkmacka... samsara... nej, som alla vakna vet så är det en karantän/ett fängelse för de svåra förbrytarna.
Pula vidare i fängelset är bara just att man gör det, och smiter och spiller sin tid - det har ingen relation till att göra det man är här för - betala av sin skuld och inte längre vara fängelsekund. Förbrytarna vill bara fortsätta at vara kriminella. Synd, tiden är knapp - du skrev själv nålsöga. Så vakna, då.


Posted on: 2011/1/24 17:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att bli skuldfri
#48


See User information
Quote:

Avatar skrev:

EDIT: Kanske skulle slänga en punkt till att be dom bevisa att det överhuvudtaget finns någon saklig värde i det dom begär och att det finns något som heter skuld i ärendet...

Borde få dom att klia sig i huvudet en smula... Pengar har ju ingen saklig värde, det är bara fiktion och en tro på den fiktionen... Skuld, är en fiktiv sak och det finns ingen saklig värde i det.

Money = Fiat currency (Har samma värde som sedlarna i ett monopolspel)


Funderade på att få med en sån klusul, men det kan jag ta upp om de vill fortsätta ärendet. Jag tror också att det kan vara någolunda inbakat i den första punkten: (den faktiska bokföringen). Implicerar att om de kan bevisa bokföring måste de väl någonstans visa vart de fått pengarna ifrån OM de nu har "lånat" ut sina egan pengar, istället för att bara skapa pengarna eller rättare sagt skulden.

Ruben, om det hela är så som du uppfattar världen att CSN inte bara skapar skuld ur toma luften så kommer de kunna styrka sin fodran mot mig. Om de där emot inte lyckas lägga fram några bevis så är det ju ganska klart att det hela är en bluff.
Så om du vill kan du luta dig tillbaka och vänta och se hur de reagerar på mitt brev. Jag lovar att lägga upp allt här så du kan ta del av hela processen. Sen kan du deklarera oss som bovar och banditer eller som frihetskämpar eller något annat efter din egna smak och tycke.

Posted on: 2011/1/24 18:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
46 user(s) are online (46 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 46

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS