Vakencorner
|
Re: Scandinavian countries create mini-NATO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hur mycket sanning som ligger i detta kan jag inte svara på men om man tänker efter att Stoltenberg besökt Bilderberg-gruppens möten ett antal gånger och NATO ligger dem varmt om hjärtat så varför inte...
Posted on: 2011/1/20 15:46
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Klart att det är sant men särskilt nytt eller ens uppseendeväckande är det verkligen inte.
Tyskland och Frankrike är ju sedan alldeles väldigt många år intresserade av en eller annan form för integration och upprättandet av en kontinental europa-armé. England står ju utanför den klicken och har så gjort i hundratals år. Medelhavsområdet har ju sina geografiska förutsättningar och jobbar sedan länge med att skapa nån sorts allmän medelhavsfördragsordning. Att ryssarna förbereder sig för krig är väl heller inget att höja på ögonbrynen över. Om dom inte gjorde det hade snart halva världen hoppat på dom och tuggat i sig var sin bit... Orosmomentet ligger fortsatt i själva grundfrågan: Vem skall behärska "världsön" Eurasien. Skall gasledningar och pipelines passera norr eller söder om Kaukasus och Svarta havet, genom Ukraina eller Turkiet? Vem skall sätta dagordningen i Persiska Viken? Skall området innanför Kurilernas öbåge vara japanskt, ryskt eller kinesiskt innanhav? Tyskar och fransmän är alldeles för beroende av vad som händer i "världsöns" tyngdpunkt för att få spela en avgörande roll där, lika lite som i Afrika. Den biten har reserverats åt andra och vi är som militär styrka därför under deras befäl...
Posted on: 2011/1/20 16:55
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
så vi ska bli en proxybitch mellan USA och Ryssland.Om vi nu måste välja sida så skulle jag alliera mig med Ryssarna. Det är USA som är det krigsgalna imperiet, inte Ryssland.
Att se våra politiker kräla inför jänkarna gör mig illamående.
Posted on: 2011/1/24 17:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Allt hänger samman... http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=171037#forumpost171037 Allt hör samman som beskrivs... Speciellt om det rör flera "handelsområden"... Säger bara, sista anhalten inför globala ekonomin är på plats... Nu skall vi bara möras nog... Se upp för "false flags"!
Posted on: 2011/1/24 20:46
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hörde nyss att det finns planer att starta ett krig med Ryssland i Baltisk områden.... rädslan och patriarki fortsätter...
Posted on: 2011/1/25 1:22
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login