vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#25


See User information
Israel sends SOS to world leaders to "save" Mubarak

http://www.middleeastmonitor.org.uk/n ... leaders-to-qsaveq-mubarak

Förvånar mig inte om det skulle vara sant.

Posted on: 2011/2/1 15:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#26


See User information
Det är nog svårt för oss som sitter tvåhundra mil bort att riktigt förstå vad som händer därnere - och varför! Khomeinis maktövertagande upplevdes ju också som en befrielse de första veckorna. De utlänningar som bodde i Persien åkte hem och trodde att de skulle kunna återvända efter någon månad men tji fick de! Det är väl den lärdomen som är lite svår att bortse från för Israels regering. Särskilt nu när det är regeringskris i Libanon och Jordanien samtidigt!

Alla fyra grannländerna - på en gång! Eftersom Syrien har så mycket intressen i Libanon och inte vill släppa detta till Iran kan dom räknas med.

Översatt till Sveriges situation:

Tänk er att regeringarna i Danmark, Norge, Finland och Baltikum tvingades bort av rasande folkmassor - samtidigt! Och att det jäste i Ryssland, Tyskland och England också...

Detta kan faktiskt ta hus i helsike! Och då är det inte bara Israel som har anledning till bekymringar, dom smällde ju en atombomb i lördags för att markera sin oro.

Dags att se till att stormköket funkar och att man har lite ris och potäter hemma. Glöm inte stearinljusen och en pilbåge och lite krokar.

Posted on: 2011/2/2 8:54
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#27


See User information
Nästa land till rakning...

Al Arabiya English (10min ago):
Yemen's President Saleh says he won't seek to extend his presidential term or pass power to his son http://www.alarabiya.net/en_default.html

Vad händer med Jemen nu, med tanke på allt foliehat-snack som har varit runt "star gate" i Aden bukten, osv, någon som vågar spekulera eller vet något?


Posted on: 2011/2/2 8:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#28


See User information
Jag har kollat vad dom skriver om Egypten i Kenya dit jag hade tänkt mig att åka inom en månad men det är närmast knäpp tyst! Man får gå till ekonomisidorna för att hitta den enda kommentaren som är att "händelser i Egypten gör att priserna på olja kanske stiger"! Jämfört med vår ymniga mediarapportering är detta ganska anmärkningsvärt...

Man håller tydligen andan... det nämns konstigt nog inte mycket om det nystartade landet "Södra Sudan" heller, trots att dom har valt en flagga som är samma som Kenyas plus en blå triangel med en femuddig stjärna i längst till vänster. Ett litet EU-fält, liksom, infällt i en kenyansk flagga med massajmärket borttaget.

(Ähum!)

Behöver jag nämna att en viss "byggfirmeorienterad klubb" har en väldigt stor och fin lokal mitt i Nairobi. Dom var visst inblandade i pyramidbyggena på sin tid sägs det. Därför är nog det just nu pågående synbarliga fjärrskådandet ett trick!

Posted on: 2011/2/2 9:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#29


See User information
Vid från 2003 som förutspår detta:
http://www.youtube.com/watch?v=0nR7-Cmszpo



Posted on: 2011/2/2 10:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#30


See User information
@rbe: Jag har en Mussolinibyst stående bredvid bildskärmen och för skojs skull brukar jag försöka tolka hans ansiktsuttryck när jag hör något nytt. För det mesta ser det ut som om han föraktfullt säger "Bah!".

Men just nu ser han ut som om han lyssnar... föregående inlägg var ganska tankeväckande

Posted on: 2011/2/2 10:36
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#31


See User information

A new beginning?

Hoppas det lugnar ner sig och sker fredligt, men tyvärr tror jag det finns för mycket förtryckt frustration hos människor... Och den inlärda beteendet "Someone has to pay" kommer att visa sig förödande.

Men detta kommer, var så säkra... Och det vet dom... Varför tror ni grundlagsändringar sker som dom gör runt om i den "fria" världen? Polisen AB får all mer makt, nu förstärkt av millitär?

Nog har dom börjar skydda sig alltid... Och dom vet nog vad som komma skall.




Posted on: 2011/2/2 12:44

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#32


See User information
Quote:

Avatar skrev:

A new beginning?

Hoppas det lugnar ner sig och sker fredligt, men tyvärr tror jag det finns för mycket förtryckt frustration hos människor... Och den inlärda beteendet "Someone has to pay" kommer att visa sig förödande.

Men detta kommer, var så säkra... Och det vet dom... Varför tror ni grundlagsändringar sker som dom gör runt om i den "fria" världen? Polisen AB får all mer makt, nu förstärkt av millitär?

Nog har dom börjar skydda sig alltid... Och dom vet nog vad som komma skall.


Jo vissa är före sin tid inlägg#29 i denna tråd.


PS-Kolla in pyramiden i rörelse:)...Nice klicka här.


Posted on: 2011/2/2 13:09

Edited by sale on 2011/2/2 13:30:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#33


See User information


Tyvärr verkar det som om helvetet kan braka löst i Kairo just nu.

Demonstranter och motdemonstranter ( Mobarak trogna ) drabbar nu samman.

Posted on: 2011/2/2 14:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#34


See User information
Ja, tyvärr verkar det vara så. Tyvärr ger detta även NWO ytterligare ett argument att "förstärka" sina fiktiva lagar mot mänskligheten.

Ser detta mycket som ett spel, en teater. På samma sätt som "El-upproret" pågår på Aftonblaskan.

Med det menar jag att detta är ett kontrollerat uppror, vilket i förlängningen har lite betydelse. Kom ihåg att USA satte människan på posten... Nu "sympatiserar" USA med folket... Sedan när det är över, sätts en ny "vald" människa på platsen och "status quo" är bibehållen. En "win-win situation", där makten bibehålls och människor hålls i Matrixen som är skapad för dom.

Kom ihåg citatet;

Quote:

"The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum." - Noam Chomsky



Tyvärr tror jag även detta kan komma att få en "spin off", låt oss säga Iran tex?

Posted on: 2011/2/2 15:27

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#35


See User information
Det var helt galet när de red in med kameler och hästar, trodde det var kört för demonstranterna när Mubarak anhängare trängde sig in på torget med hjälp av militärfordon. Troligtvis är det påmanat från säkerhetsstyrkor, eftersom militären och Mubarak inget gör , så krävs det att en sida av demonstranterna kapitulerar, och det krävs nog en och annan sten för det.

Posted on: 2011/2/2 17:24
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#36


See User information
ops!


TWITTER

YEMEN

Liberationtech Liberationtech
RT @free_egypt25: Heavy gunfire to disperse demonstrators in Aden, South #Yemen

EDIT:

TWITTER YEMEN

AnisForTunisia Anis Ben Couscous
From a friend in Sanaa, Yemen : protestors and pro gvt groups are fighting with real weapons. Ppl are advised to stay at home.

Posted on: 2011/2/3 11:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#37


See User information
Om det nu är så att man verkligen tror på konspirationer så gäller det att backa bakåt till tiden alldeles innan händelserna i Nordafrika började ta all mediauppmärksamhet. Tänk på att attacken mot World Trade Center föregicks av en jätteskandal i amerikanska försvarsdepartementet där oräkneliga pengasummor försvunnit utan redovisning. Men istället för att bli vansinniga över detta chockades journalisterna och media med 11 september.

Vad kunde vara på gång dagarna innan de nordafrikanska upproren? Just det! Var det inte nåt om FEMA-lägren som tycktes sättas i beredskap?

Jag menar, visst, nog är det ett jäkla liv i Kairo, men att några tusen egyptier är upphetsade och vill ha ny regering är väl ändå inte särskilt förvånande. Dom var minst lika arga för muhammedteckningarna. Det var bråk i Thailand också för något år sedan utan att världen välte...

Men detta får all mediauppmärksamhet som finns!

En katt som ser en mus slinka in bakom en soffa försöker inte se vart musen tar vägen. Den fortsätter att stirra på stället där musen försvann, för den vet att den dyker upp där igen förr eller senare.

Katterna har funnits längre på den här planeten än vi människor, och det märks ibland.

Posted on: 2011/2/3 11:27
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#38


See User information
@ Asgeir,


Precis som jag ser det, nog är det något som hålls utanför "synfältet".

Teatern som utspelas i Egypten, är med säkerhet en distraktion (Problem, reaction, solution).
Som världsekonomin, Gulfen och förberedelserna med FEMA mfl fortgår...

Kom ihåg att dollarn har varit "frusen" ett tag nu och det som kan följa nu dom kommande månaderna...

Du har så rätt, det gäller att hålla koll på vad båda händerna gör... Som jag ser teatern som pågår, försöker "magikern" hålla människor upptagna med vad vänsterhanden gör, medans högerhanden gör något helt annat. Det är i många fall så illutionister jobbar...

Posted on: 2011/2/3 14:33

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#39


See User information
Man måste hålla i minnet att en sån här händelse kan vara

1. En konspiration, och i så fall finns det en dold poäng. Brottslingar uttänker ofta komplicerade skenmanövrer för att uppnå ett helt tredje och kanske helt ovidkommande resultat. Att det faktiskt finns Mubarak-anhängare som ju påstår att det är infiltratörer från Väst som sparkat igång det hela tyder på detta.

2. Men det kan faktiskt precis lika gärna vara rena tillfälligheter som skapat ett tomrum som blixtsnabbt fylls med möjligheten att protestera. I så fall dör protesterna snabbt ut av syrebrist, så att säga. Jag skall ta ett exempel på en händelse som jag själv blixtsnabbt utnyttjade:

Jag gick i gymnasiet och utanför fanns en rondell. Tio minuter innan lektionen var slut räckte jag upp handen och bad att få gå för att jag var så himla pinknödig. När jag stod inne på toaletten hörde jag ett ljud jag aldrig kommer att glömma. Det mjuka kraset av tusentals ölflaskor som föll av flaket på en av Pripps ölbilar! Nån sorts vibbar gjorde att jag hoppade rakt upp i luften och sprang ut till gatan och där stod chauffören och gestikulerade, helt förstörd. Jag slet av mig min parkas och började snabbt plocka upp hela flaskor som överlevt kaoset och lyckades få ihop fyrtiofem starköl innan chauffören som larmat polisen fick hjälp av blåljusen. Då drog jag mig listigt undan till en närliggande park och blev dyngrak!

När jag sprang mot parken upptäckte jag dussintals människor i alla sidogatorna som kom springande mot "katastrofplatsen"! Men för sent...

Mycket tyder alltså på bägge möjligheterna i Egypten, det är verkligen svårt att avgöra om det är tillfälligheter. Men ännu har ju ingen "upprorsledare" synts till, Mubarak sitter uppenbarligen kvar och säger att han gärna vill avgå men inte vågar för att kaos skulle bryta ut om han gjorde så.

Mubarak påminner lite om chauffören vid den välta ölbilen...

3. Men även en sådan "ölbilsvältning" kan vara en del i en konspiration! Jag tänker på det egyptiska riset som plötsligt dök upp i butikshyllorna för någon månad sedan. Jag har aldrig sett det förr - har någon sålt ut deras beredskapslager???

Posted on: 2011/2/4 8:16
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#40


See User information
Det galna fredagen.

The diplomatic car that ran over 20 people in cairo (28th-Jan-2011)

[Update][You Tube

Egyptian protesters' makeshift helmets – in pictures

Guardian.co.uk

Posted on: 2011/2/4 10:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#41


See User information
Det är helt otroligt hur missvisande mediarapporteringen kan vara och hur lätt det är att med hjälp av bilder få folk att tro på nästintill obefintliga händelser. Jag vet inte hur mycket ni hört om vad som hänt i Köpenhamn de senaste dagarna?

I torsdags skulle hela stan stå still förlamad av en total bussstrejk. Men i verkligheten körde många av bussarna, särskilt på de viktigaste linjerna, som vanligt. (Anledningen till strejken var att alla chaufförer enligt uppgift måste uppdatera sina kunskaper vart femte år och skriva in resultatet i en blå bok som kostar 6.000 kr och att detta skulle vara ett eu-direktiv. Varför har man då inte hört om det i Sverige?)

Samtidigt var det strejk på Kastrup, inga plan lämnade eller landade med bagaget utleverat eller medbragt. (Anledningen är att det danska systemet med en förtidspensionering med egna inbetalningar skall stoppas framöver).

Men värst av allt: Dom har visat bilder på en brinnande stadsdel, Nordvest. Jag råkar bo 200 meter från stället där bilderna tagits och har inte märkt ett dugg, jag har till och med gått förbi i går eftermiddags då det enligt tidningarna drog ihop sig med mängder av folk med huvor samlande gatsten och byggande barrikader inför kriget mot polisen.

Jag är inte drogad eller nåt, men helt ärligt, det har inte hörts ett ljud, inga brandbilar, ingen brandrök. Inte nåt!

Titta på den här länken:

http://politiken.dk/indland/ECE118741 ... engte-ind-i-ungdomshuset/

Men tidningsläsarna får intrycket av ett Köpenhamn i krig!

Eller kanske jag har blivit så jävla van... hela sommaren fick jag kryssa hem på eftermiddagarna genom gäng av stenkastande mellanösternungdomar... håhåjaja (för säkerhets skull har jag lärt mig israeliska arméns små tjuvtrick för att försvara mig utifallat...)

Men nu förstår jag bättre när exempelvis somalier säger att om man undviker gatorna där tv-kamerorna står i Mogadishu kan man sitta i lugn och ro och spela kort och dricka en kopp kaffe utan att bli störd...

Nyheter har blivit vilken underhållning som helst. Löjligt nog har ju Disney tagit över en del stora kanaler!!!

Posted on: 2011/2/5 7:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#42


See User information
Trend Alert: Revolutionary Fervor to Spread Beyond Arab States – Europe Next

By Gerald Celente


Kingston, NY — When the Tunisian government toppled, the mass media and their stable of experts – who were blindsided by these events – quickly stepped in to proclaim the obvious: that citizens of other Arab nations would be emboldened to challenge autocratic and corrupt governments.


Now Egypt is in the throes of insurrection, and Algeria, Jordan, Morocco and Yemen are already targeted for revolutionary change. The richer and more tightly controlled Kingdoms of the Middle East will not be immune to challenges from their citizenry to break the chains of royal rule.

But, as I had forecast in the Trends Journal, it is not solely the Middle East that is destined to experience episodes of violent upheaval. What is transpiring in the Arab world will spread throughout many European states. While the call to arms will be spoken in different tongues, the underlying causes will be the same.
In December 2010 (before Tunisia made the headlines) we issued a Trend Alert® titled, “Off With Their Heads!” in which we predicted a “long war between the people and the ruling classes.” We noted that, “Anyone questioning the intensity of the people’s seething anger is either out of touch or in denial.”

It wasn’t Arab anger that led us to that forecast – it was the student and worker revolts spilling into the streets of Europe. The imposition of draconian austerity measures – higher taxes, tuition hikes, lost benefits, curtailed services, public sector job cuts – had young and old raging against a rigged system that paved the way for the privileged and punished the proles.

Though millions marched through the streets of Athens, Brussels, Dublin, Lisbon, London and Madrid, when the protests ended, the governments were barely shaken, let alone toppled. Unlike the autocratic Arab regimes, where the tight grip of repression could only be broken by violence, in the “democratic” West the illusion of representation and placating government promises mitigated the violence.



Soaring Food Price Crisis Worsening

http://beforeitsnews.com/story/417/35 ... ice_Crisis_Worsening.html


Worst Freeze In 60 Years Wipes Out Entire Crops Across The Southwestern U.S. And Northern Mexico

http://beforeitsnews.com/story/416/89 ... _And_Northern_Mexico.html


China's drought could have 'devastating' consequences

http://beforeitsnews.com/story/417/10 ... stating_consequences.html




Posted on: 2011/2/14 17:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#43


See User information
Enligt Celente här http://www.youtube.com/user/GeraldCelenteChannel#p/u så har det börjat bli protester i Latvia, Bulgarien och Romania också. Vi får väll se hur det utvecklas?

Posted on: 2011/2/14 19:42
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#44


See User information
Visste ni detta?

Under Mubaraks styre hade polisen den egentliga makten. De kunde när som helst gripa en person och hålla honom inspärrad. Om sedan en domstol sa åt den att släppa en person de hade gripa så kunde de gripa honom dagen efter frisläppande. Det var därför polisen var de mest hatade så de försvann från Kairos gator när protesterna började.

Den stora orsaken till protestvågen i arabländerna är den höga arbetslösheten och att matpriserna har gått upp.

Matpriserna har gått upp i hela världen även i Sverige. Har du märkt av det?

Posted on: 2011/2/14 22:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#45


See User information
Quote:

lunar2 skrev:
Visste ni detta?

Under Mubaraks styre hade polisen den egentliga makten. De kunde när som helst gripa en person och hålla honom inspärrad. Om sedan en domstol sa åt den att släppa en person de hade gripa så kunde de gripa honom dagen efter frisläppande. Det var därför polisen var de mest hatade så de försvann från Kairos gator när protesterna började.

Den stora orsaken till protestvågen i arabländerna är den höga arbetslösheten och att matpriserna har gått upp.

Matpriserna har gått upp i hela världen även i Sverige. Har du märkt av det?





Har du vaknat först nu .....????




Obama tests bond markets with mega-deficits
US President Barack Obama faces a stiff battle with Republican foes in Congress after unveiling plans for $7.2 trillion (£4.5 trillion) of deficit spending over the next decade, and making little attempt to control the spiralling costs of social security and medical entitlements.

http://www.telegraph.co.uk/finance/ec ... s-with-mega-deficits.html





IMF calls for dollar alternative

http://money.cnn.com/2011/02/10/markets/dollar/index.htm


NEW YORK (CNNMoney) -- The International Monetary Fund issued a report Thursday on a possible replacement for the dollar as the world's reserve currency.

The IMF said Special Drawing Rights, or SDRs, could help stabilize the global financial system.



France wants new global finance system
Updated: 11:37, Monday, 14 February 2011

France will help the transition to a global financial system based on 'several international currencies', the French Economy Minister said today.

http://www.rte.ie/news/2011/0214/g20-business.html


Från inlägg 42

Soaring Food Price Crisis Worsening

http://beforeitsnews.com/story/417/35 ... ice_Crisis_Worsening.html


Worst Freeze In 60 Years Wipes Out Entire Crops Across The Southwestern U.S. And Northern Mexico

http://beforeitsnews.com/story/416/89 ... _And_Northern_Mexico.html


China's drought could have 'devastating' consequences

http://beforeitsnews.com/story/417/10 ... stating_consequences.html




Posted on: 2011/2/15 5:59

Edited by sparta88 on 2011/2/15 6:14:39
Edited by sparta88 on 2011/2/15 6:15:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#46


See User information
Freeze Mubarak's stolen fortune

http://www.avaaz.org/en/mubaraks_fortune/?cl=939636203&v=8374

Former Egyptian President Hosni Mubarak has been swept from power by extraordinary public demonstrations against his corrupt regime, but unless we all act now he could take billions in stolen public money with him.

Mubarak is estimated to have amassed up to $70 billion across the world! Governments have just days to freeze these assets before Mubarak, his family and inner circle can hide them. Switzerland has already frozen his finances, and some EU leaders have offered to help. But only a massive outcry can get decisive global action to stop the Mubarak fortune from disappearing.

This is our moment to give critical support to the Egyptian struggle for a new era -- let's raise the pressure on all nations to ensure Mubarak's assets are returned to their rightful owners -- the Egyptian people. If we reach 500,000 by Friday -- we will deliver it to the G20 meeting.





Ta fast tjuven! Tvinga honom betala tillbaka det han stulit från de fattiga i Egypten!
Låt det bli en varning för andra tyranner och deras banker!

The more people join this campaign, the more powerful our call will be.
Please help spread the word -- forward this link to friends and family, and post it on Facebook:


Dear friends,



Mubarak may have stolen $70 billion from Egyptians -- one third of their national income! Getting it back will require immediate action from governments around the world. Sign the emergency petition to freeze Mubarak's assets now, and then forward this message!


Mubarak is out -- but he may take unimaginable wealth out with him. Estimates of his stolen fortune range as high as $70 billion, more than a third of the entire Egyptian economy.

Time is running out for world governments to freeze Mubarak’s assets before they disappear into a maze of obscure bank accounts -- like so many other dictators' stolen fortunes. Switzerland has already frozen his finances, and some EU ministers have offered help -- but without an immediate global outcry, action may come too slowly to stop the Mubarak billions from vanishing.

Let's call on leaders of all nations to ensure that Egypt's money is returned to the people. Our petition will be delivered, if we reach 500,000 signatures, to G20 finance ministers when they meet this Friday in Paris. Let's add our names now and spread the word!

http://www.avaaz.org/en/mubaraks_fortune/?vl

Millions of Egyptians live on less than $2 per day -- yet experts say that corruption costs Egypt more than $6 billion in public money per year. The Mubaraks themselves have benefited massively from a web of business deals, crony-capitalist privatization schemes, and state-guaranteed investments throughout Mubarak's 30 years as president. Estimates of their wealth run from a "mere" $2-3 billion to the staggering $70 billion figure, which would make Hosni Mubarak the world's richest man. And 25 senior government officials are already under investigation for amassing fortunes above $1 billion while serving under him.

But the days may finally be over when corrupt rulers can escape with their fortunes intact. The new United Nations Convention Against Corruption explicitly calls for the return of corruptly-gained assets to the countries of origin, and Egypt's military government has already asked European Union governments to freeze Mubarak's fortune. The key question now is whether action will come fast enough: all the laws in the world won't help if the Mubarak billions are shuffled out of sight before authorities can seize them.

Our voices as citizens can help the people of Egypt make good on the promise of their revolution. Join the call for Egyptian wealth to go back to the people of Egypt:

http://www.avaaz.org/en/mubaraks_fortune/?vl

As millions of Egyptians risked -- and even gave -- their lives for democracy, there was little that we around the world could do beyond send our hopes and solidarity. But now we have a special responsibility: to do our utmost to restore the national property stolen by a dictatorship that our own governments tolerated for far too long.

The people of Egypt are ready now to build a new nation. Let's ensure that they regain the resources that were taken from them, as they create the future that few dared to dream possible.

With hope,

Ben, Alex, Ricken, Mia, Rewan, David, and the whole Avaaz team

SOURCES

Washington Post: "Egyptians focus their attention on recovering the nation's money"
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ ... 2/12/AR2011021203767.html

Egypt's Mubarak Likely to Retain Vast Wealth; Mubarak Family May Have as Much as $70 Billion Stashed Away, Experts Estimate
http://abcnews.go.com/Business/egypt- ... ilitary/story?id=12821073

Seize Money Stolen by Mubarak and Return it to Egypt
http://www.aljazeerah.info/Opinion%20 ... pt%20By%20Paul%20Dunk.htm

EU Yet To Agree Action On Egypt Asset Requests
http://www.nasdaq.com/aspx/stock-mark ... n-on-egypt-asset-requests

The United Nations Convention Against Corruption
http://www.unodc.org/unodc/en/treatie ... ights.html#Asset_recovery

Posted on: 2011/2/16 14:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#47


See User information
This is a good story about the value of putting things online, waiting 5-10 years, and seeing where they end up.

If you’ve been following esoteric details of the Egyptian uprising, one interesting side story is the Martin Luther King Jr comic book, which Rep. John Lewis said on MSNBC “over 200,000 copies have been translated into arabic and distributed through Egypt.”

In the article “Egyptians draw inspiration from Civil Rights Movement comic book”, David Grio writes:

“With as many as 2 million protesters flooding the streets of Cairo, change seems to be on its way. But did a 50-year old comic book about Martin Luther King help change the course of history in Egypt? Rep. John Lewis thinks so. On MSNBC the congressman and veteran of the civil rights movement told Andrea Mitchell that young Egyptians have been buying a comic book called the The Montgomery Story.

http://www.ep.tc/intro-archive070.html#mlk

http://www.thegrio.com/opinion/eygpti ... s-movement-comic-book.php

http://www.ep.tc/mlk/


CIA...!

Posted on: 2011/2/16 18:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Protesterna för ett värdigare liv sprider sig i Arab-Världen. Nästa Väst ??
#48


See User information


Day Of Rage: Americans Finally Reacting To Economic Rape?


Paul Joseph Watson
Infowars.com
February 17, 2011

http://www.infowars.com/day-of-rage-a ... eacting-to-economic-rape/

Last month we speculated how long it would take for the scenes on the streets of Cairo to be repeated in America. After all, Americans are facing similar levels of economic rape to those that prompted Egyptians to rise up and overthrow 30 year dictator Hosni Mubarak.


Now Wisconsin Congressman Paul Ryan (R) is making similar comparisons after protesters massed in the hallways of the Wisconsin state Capitol this morning as part of what Matt Drudge dubbed a “day of rage”.
The demonstrators are rallying against a “momentous bill that would strip government workers, including school teachers, of nearly all collective bargaining rights,” reports the Associated Press.

Posted on: 2011/2/18 4:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS