vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



UNITED ÖRESUND, Sveriges yngsta "kyrka"
#1


See User information
Hej, introducerades nyligen till en "ny" kyrka i Malmö/Köpenhamnsregionen, som kallas UNITED ÖRESUND.

Ingeting ovanligt, en kyrka som riktar sig till den nya generationen ateister som har en känsla av övernaturlighet och innerligt söker en gemenskap med en grupp.
En av deras egna slogans är: Jesus utan religion.

Ingenting fel med den sloganen, tror inte Jesus ville ha någon religion, han ville nog ha förändring av folkets inställning till institutioner, finansiella som religiösa.

Vad som fick mig att haja till var en av deras filmer -

http://www.united.nu/tvyeswecan (hypnosvarning!)

Måste nästan lägga till en varning här, jag fick en mycket elak känsla av att bli smått hypnotiserad av denna film, ständiga förändringar i ljudhastighet och bildhastighet samt en massiv samling textmeddelanden som blinkade till konstant, samtidigt som igenkänningsbar musik spelades. I mina ögon, en mycket proffsig produktion.

Min första tanke var att detta var en av de många företagskyrkor som poppar upp som svampar som en följd av den Ekumeniska rörelsen, the world council of churches samarbete med FN och etablerade religiösa institutioner runt om världen.
Pengar finns att tjäna, psykopaterna känner lukten.

Mina frågor är, känner någon av er till organisationen UNITED ÖRESUND AB?

Vad tänker ni om deras filmatisering av sin vision(YES WE CAN-filmen)?

Jag undrar ytterligare om symbolen på podiet som pastorn står bakom, i YES WE CAN-filmen, den som liknar zodiak symbolen för kräftan, fast sammanlänkad till något som liknar en skjöld, har inte lyckats hitta den.

Efter litet detektivarbete har jag lyckats hitta lite information om själva företaget, som är registrerat som ett aktiebolag utan ett nämnande av tro samfund i sin förklaring, de verkar även höra samman med ett företag som sysslar med låtsaskrig med lasergevär kallat laser skirmish scandinavia.(träna dem unga!)
^
http://www.121.nu/onetoone/sokresulta ... esund%20ab&lokaldel=&ort=

Verkar sammanlänkade med pingströrelsen och även med http://www.eurolead.net/ - En organisation som utbildar ledare... Låter lite som en "Common Purpose"- klon.

Man måste ju vara kritisk =D

Vore jättetacksam om jag kunde få er syn på detta företag och speciellt filmen jag tidigare länkade till. Tack och hej!
/Rocketbanana



Posted on: 2011/2/19 22:47
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: UNITED ÖRESUND, Sveriges yngsta "kyrka"
#2


See User information
Många fina ord ser det som en modern propaganda rulle för han upprepar hela tiden det vilsna männikor vill höra med vart är deras lösningar prat prat prat upprepa upprepa upprepa kom med jordade lösningar till våran vardag som löser problemen i värden men ser inget av det i denna video därför dömer jag detta som ren propaganda huu...

Posted on: 2011/2/19 23:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: UNITED ÖRESUND, Sveriges yngsta "kyrka"
#3


See User information
Rätt fånig propaganda, många rakt av felaktiga påståenden!
Det må vara en bra produktion men den är överdrivet sminkad och i min mening skjuter de därför över ribban. Avslutningsvis lämnar den mig med en äcklad känsla och jag tycker mest synd om de vilsna själar som hjärntvättas inom deras verksamhet.

Jag säger inte att Jesu budskap är så tokigt alla gånger, jag menar bara att organisationer som idoliserar den myten är muppar och falska profeter ute efter inflytande och ekonomisk vinning. De troende saknar oftast all logisk och kritisk förmåga och är mentalt skadade även om de nu bara är snälla och vill väl. Zeitgeist-rörelsen är tusen gånger större helgon om vi ska jämföra...

Apropå podiumsymbolen så är det inget jag direkt känner igen men jag gissar främst på att det är ett U och ett Ö i förening, dvs united öresund.. Denna konstanta mix med engelska ger ett sken av att idéerna kommer från någon "internationell" hipp tankesmedja och sedan bara översätts och tillämpas av duktiga säljare i detta land. Eller är det bara en slump att man använder Obamas "yes we can"-slogan istället för en svensk motsvarighet eller något helt eget?..

Jag undrar varför varken Jesus, Gud eller den heliga ande (jag) ids skänka en slant nu när de även har sms eller paypal!..

"Det har aldrig varit lättare att stödja United!
Nu kan du ge till United med kort, PayPal, Autogiro, Sms eller bankgiro. Välj vilket som passar dig bäst!
Du kan ge en engångsgåva eller starta ett fast givande månadsvis - båda direkt här på hemsidan."

År 2009 hade bolagets två anställda tillsammans en lön på 522k kr. Visst att vara lite kritisk, men att gå på deras säljsnack är ju att mentalt ligga i koma.


Nu till en motfråga, varför är du nyfiken på hur vi på vaken ställer oss till företaget och reklamfilmen?

Posted on: 2011/2/21 15:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: UNITED ÖRESUND, Sveriges yngsta "kyrka"
#4


See User information
Tack för en trevlig analys, som jag i det stora hela helt håller med i, speciellt i punkten att deras tekniker troligen är utvecklade utomlands.

Varför min nyfikenhet till vad just ni tycker kommer från en den stora respekt jag har för det breda kunnandet och den, oftast, öppna diskussion som uppstår här.

Jag snubblade över denna organisation genom en nära släkting som arbetar med två medlemmar som enligt henne uppvisar de klassiska sektmedlems beteenden, bryt med familj, personlighetsförändringar och i stort ett ointresse för allt utom kyrkan. Så mycket av min fråga stammar ur en vilja att hjälpa, och för att hjälpa måste man skaffa information, där av, fråga vaken.se.

Men, troligen hade jag mest avfärdat U-Ö som vilken ny-kyrka som helst, deras reklamfilm vad det som gjorde att jag blev engagerad, kände en stark känsla av att bli "påverkad" av den vilket fick mig att må smått illa och bli lagom förbannad då jag vet hur lätt TV-tittare sugs in av sådana tekniker, jag drog det även över sin spetts och började gå väldigt långt i mina slutsatser, luciferianskt maktövertaganden, tankar om liknande kyrkor finns i fler länder, övergav denna mer okritiska tolkning rätt snabbt men mitt ogillande av organisationen var född och kommer inte dö av så snabbt
Jag gillar inte att folk luras, t.ex. blinkar under fraktionen av en sekund förkortningen ICLM över skärmen, vilket ledde mig till Institute for Creativity Leadership and Management http://www.iclm.dk/
"Scott is an author, coach, and teacher, who leads the Institute for Creativity, Leadership, and Management (ICLM). He is President of Eurolead.net representing over 60 churches. Scott is the author of seven books in eight languages. He is based in Denmark and married to Linda, pastor of a thriving church in Arhus, Denmark and has two grown children. His speciality is leadership development and travels extensively working with churches in Europe and beyond. The Institute for Creativity, Leadership and Management (ICLM) is the ministry of Scott Wilson. Based in Denmark, Scott travels extensively in Scandinavia, Europe and beyond, teaching, preaching and consulting with churches. "
Som också knyts till organisationen http://www.eurolead.net/

Eftersom ledtrådarna var ytterst intrasslade bestämde jag mig för att kolla upp vad ni (vi) på vaken visste/tyckte om saken.

Sen ville jag även dela med mig av deras reklamfilm då jag tror den kan användas som ett bra typexempel på hypnospropaganda.

Dela gärna med er av egna erfarenheter av sektliknande organisationer, tror folk idag är otroligt mycket mer lättpåverkade än tidigare, jag tror alla har en känsla av att något håller på att hända, vore trist om någon av oss förlorade en nära anhörig till en företagskyrka.

PUSS OCH KRAM!/ROCkeTbANAn4

P.S. tack för insikten om deras symbol, kan vara mitt i prick! Alltid kan man lita på att någon vaken kan lösa ett problem!
LOVE IT!


Posted on: 2011/2/21 17:23
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS