vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Vaken-by
#25


See User information
Hej Micro.
Jag har läst en hel del om Auroville att alla ens egodelar skall ges till communityt är en filosofi alltså ingen lag om du ger så får du eller får du så ger du.
När man flyttar dit så får man ett revir som man sedan bygger ett egen community på i samverkan med andra skogs by bor.
Det är en experiment skogs by som bygger på människans sunda förnuft o mognad då vi alla är egna individer med egon som vi försöker hitta rättvisa och harmoni bland kan hålla med dig att det är lite läskigt men tror det beror till stor del på att man är så indokturerad av "duktiga" svergie.
Du misstänker att illumenati styr i Damanhur du får gärna posta fakta på det om du har.

Posted on: 2011/2/22 19:18

Edited by Anahata on 2011/2/22 19:47:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#26


See User information

Håller med, dock måste jag frågasätta detta en smula... Det råder rökförbud där, vilket jag kanske känner är ett eget val. Jag är rökare, men har tänkt sluta. Tycker dock det verkar besynnerligt. Nog är väl rökning inte bra, men om restriktioner läggs fram på detta sätt, vart slutar det? Utöver detta har tjejen varit i kontakt med en hon känner som djupdykt i Damahur... Det hon meddelade var att det verkar vara rätt oorganiserat. Det var så hon kallade det, då hon under många år försökt organicera att en grupp från USA skulle åka ner dit... Dom planerna lades på hyllan, har tyvärr för dåliga uppgifter för att säga säkert varför, men har bett tjejen fråga ut henne om det.

Hur det än är, är en community ett absolut val jag själv är väldigt intresserad av att testa på. Detta redskap vi kallar demokrati, vill jag lägga bakom mig för en mer rättvis och givande organisation. Om vi nu kan kalla det vi har idag för demokrati vill säga...

Fick precis svar på mitt mail till Damanhur, kostar 500 Euro/månaden för ett test;

Quote:

Participating in this project means living, working and playing alongside us. If you choose temporary citizenship, it means to live and participate in Damanhur as a citizen for three months. After that it would be possible to take a path that leads towards permenant cittizenship, or cittizenship on distance. You can close the experience if you feel it is completet or rent/by a house near Damanhur, or come as frend and visitor any time.

Damanhur is a community in which everyone actively participates, also economically. With this sense of solidarity, we intend that new citizens are able to be economically independent, to support themselves during the time of their citizenship here. They shall contribute to the basic costs of living - food, rent and a share of house expenses such as bills (heating, water, electricity and so on). The estimated amount for these living costs is around 500 Euros per month, plus personal expenses.


Posted on: 2011/2/22 21:29

Edited by Avatar on 2011/2/22 21:53:42

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#27


See User information
För att delta i Aurovilles vardag kostar det ca 150rupi dagligen vilket motsvarar ca 700kr i månaden då arbetar man ca 4timar om dagen samt mat o boende ingår sedan resterande tid kan man gör man vill förslags viss studerar o upplever deras vardag då dom sysslar med healing, yoga studier socialutväkling, permakultur, männskligarättigheter, musik, konst, vetenskap, byggnatsteknik mm.

Posted on: 2011/2/22 22:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#28


See User information
Everyone should work at least five hours every day including Sundays

Posted on: 2011/2/23 8:22
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#29


See User information

Posted on: 2011/2/23 8:22
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#30


See User information


Vi har säknat ur detta som en möjlighet för vår medverkan. Vidare har faktiskt tjenes kompis (som jag talade om innan) utveckat mer om hennes bild om stället (Damanhur).

Tråkigt nog verkar Micro ha en del rätt, då hennes bild under årens lopp har förändrats från en utopi, till att börjat likna med att ha sekt-tendenser.

Hur har jag inte varit där, eller direkt känner någon. Så ni skall absolut göra era egna efterforskningar. Delger bara vad jag fått fram.

Tyvärr verkar detta "mönster" även gälla flera andra communities, som fått stå allt för länge under mänsklig "påverkan" av systeminlärda beteenden.

Dessa inlärda mönster av våra "styvpappor"/regeringen, når bra långt ner i fåren. Är mig själv övertygad att sättet måste bli: "Gör om, gör rätt"

Tråkigt, men sant.

Posted on: 2011/2/23 19:47

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#31


See User information
Utan dina ägodelar är du fri

Posted on: 2011/2/23 20:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#32


See User information
Quote:

Henryhope skrev:
Utan dina ägodelar är du fri


Nog är det så, själsligt. Tyvärr stödjer inte idén systemet är byggt på det. Så låt oss nyttja dessa redskap, för att skapa något verkligt.

Men för att återgå till topicen, kvarstår möjligheterna för att skapa något gemensamt.

Börjar själv få fullt upp igen, lägligt...

Men skall börja ta tag i detta för en nystart av en by. Är intresserad av ev läge, kanske runt Dalarna, Härjedalen, Jämtland eller så. Kommuner där utflyttning pågår.

Posted on: 2011/2/23 20:59

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#33


See User information
Damanhur verkar klart vara en "No-go". Det kanske var en utopi en gång i tiden, innan någon självbejakande parasit fick fotfäste. Här är några länkar ni kan begrunda, validiteten får ni reflektera över själva.

Damanhur vs Scandinaver;

http://damanhurinsideout.wordpress.com/damanhur-on-facebook/

http://damanhurinsideout.wordpress.co ... iraculous-healing-cabins/

http://damanhurinsideout.wordpress.co ... perties-owned-by-airaudi/


Blir nog tusan tvunbget att skapa en community själv, där all form av "makt" och bestämmande form enbart är väldigt kortsiktig och korttidsbasserad.

Alla skall vara lika värda, alla är vi unika. Genom den insikten och att den bästa utvecklingen för dig själv, är att stötta den svagaste länken. Enbart att stärka den svagaste länken, växer sig hela kedjans hållfasthet.

Posted on: 2011/2/24 12:30

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#34


See User information
Vaken publiken är inte de enda som vill ha en fristad i sverige:

Flabshack
Acknebook

men inget kommer hända om vi inte gör det själva... Varför är det så jävla svårt att få igång något här i Sverige, är folk så ner dumade eller är det för att vi har det så bekvämt?

Posted on: 2011/2/24 13:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#35


See User information
Många är trötta på skådespeleriet.

Lästa om någon stat som började trycka egna pengar i Usa.

Förändring Efterlyses.

Posted on: 2011/2/24 13:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#36


See User information
Quote:

Optimisten skrev:
Vaken publiken är inte de enda som vill ha en fristad i sverige:

Flabshack
Acknebook

men inget kommer hända om vi inte gör det själva... Varför är det så jävla svårt att få igång något här i Sverige, är folk så ner dumade eller är det för att vi har det så bekvämt?


Vi har blivit duktigt passiva, här har svenska folket att lära av fransmännen... Svensken är så följsam åt regelverk att lemmings skulle bli avundsjuka. Vi är så duktiga att gnälla i fikarum, men när det kommer till aktion, fegar vi och inväntar andra att ta första steget. Vi älskar knyta handen i fickan och enbart klaga. Nog är svenska folket lite väl hämmat, men det posiviva med en sådan hämmande är att när det väl "brister"... Då jäklar... Tyvärr blir det då mer våldsamt än vad som behövs, för att nå balans. Om vi bara tog ett steg tillbaka och sökte orsak och verkan, ser vi lätt att vi kan bara ta steget ut och bara säga "nej", då behövs det varken tandpetare eller gevär för att göre "(R)evolution". Men detta är enskilda beslut, vilket tillsammans får förödande konsekvenser för sammanslutningar som Sverige förhåller sig med. Kom ihåg att inget sker utan ditt medgivande. Alla lagar och förordningar har du faktiskt accepterat via ditt egna handlande och val (En del via dina föräldrar). Nog hålls detta undan från dig, av systemets egna existens skull. Amöban som skulle varit sammanslutningen för ditt bästa, har gått väl långt och nu "offrar" sina egna medlemmar för sin egna agenda och existens.
Om du är lite historiskt kunnig, är det som händer nu bekant vid alla fall av ekonomi/imperium.

Om viljan finns, och kunskapen återtagen om vem och vad du verkligen är, finns det ingen som kan säga ett dyft. Men så länge du är medlem och tror att föreningar och andra sammanslutningar enbart är vad som är möjligt... Är du bunden via ditt egna medgivande. Men detta måste komma inifrån var och en, med mognad för det ansvaret.

Jag säger det igen;
Alla skall vara lika värda (Halt o lytt, vit, som randig, man som kvinna), alla är vi unika. Genom den insikten och att den bästa utvecklingen för dig själv, är att stötta den svagaste länken. Enbart att stärka den svagaste länken, växer sig hela kedjans hållfasthet.

Systemet idag, är en teater, ett Monopolspel vi använt av som verktyg för att utveckas tillsammans. Ni är itutade att detta är enda verktyget som är möjligt, vilket vi tidigare har svalt med hull och hår. Om En säger nej, är det enbart en början, vilket säkert försöks slå ner fort som fan av ett system med självintresse för sitt befinnande, men om människor börjar inse, vilket värde dina egna val och handlingar verkligen har... Och blir En tio, sedan hundra... Finns inget stopp för den förändringen, vilket måste ske för en gemensam konstruktiv framtid. Först måste vi omprogrammera oss själva, för att verkligen inse vårt egna värde och att vara redå för att ge sina egna medmänniskor samma respekt, som du själv hävdar dig ha.

Och jag tänker försöka allt, för att få tillstånd tex. en community, där människor verkligen kan få ro och vara sig själva. Som En, är det svårt, med om flera medmänniskor samlas för att driva detta, kommer det bli väldigt mycket lättare. Men som sagt, alla har vi våra val och vi står själva ansvariga för vårt handlande/passivitet.
Men det absolut viktigaste av allt, är att detta görs fredligt. Era ledare idag, är redå för motstånd... (Hintar till grundlagsändringarna och förändringarna av AB Sveriges försvarsmakt). Det verkliga "vapnet" för (R)evolutionen är din rätt att säga "Tack, men nej tack!". Att bara säga nej, utan att ge dom anledning till att bruka det dom redan förberett sig inför... Vilket inte "ledarna" för AB Sverige ensamt har gjort, utan så gott som alla nationsledare.

Posted on: 2011/2/24 15:00

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#37


See User information
Tyvärr verkar Auroville även gå samma väg som Damanhur...

http://www.auroville.org/comingtoav/uponentry.htm
http://www.auroville.org/comingtoav/AV_Admission_Policy.pdf

Tyvärr ser jag inte detta fungera riktigt, så länge någon form av statlig-sammanslutning får vara med och pilla i det, för dessa har ju egetintresse av att behålla sitt "mandat" över människor.
En gemensam plattform, som är platt, måste vara grunden för alla och en vars fria vilja att göra det bättre för alla, genom att vilja själv bidraga via egna viljan och inte via "tvång".

Nu kanske dessa är eran väg, men har själv sett en annan väg.

Tänker inte byta en typ av slaveri till ett annat... Hur kan vi följa hjärtats väg, om vi börjar med att kedja fast det?


Posted on: 2011/3/6 14:29

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#38


See User information
Aurovilles grund bygger på Sri Aurobindo han var en Indisk frihets kämpe tillsammans med Ghandi mfl.
Så innan man dömer ut denna alternativa experimet stad så rekomenderas att se helheten.
Jag är öppen för förslag presentera gärna "bättre" alternativ kram...
http://en.wikipedia.org/wiki/Sri_Aurobindo

Posted on: 2011/3/8 21:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#39


See User information
vill ta bort detta inlägg..??

Posted on: 2011/3/8 21:20
They say this is all I need to get by,
The truth is, baby its a lie-ie-ie-ie.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#40


See User information
Lösningen är inte att skapa en ekoby. Utan en ekobygd!

Jobbar på det och ämnar ventilera dessa tankar med lite folk i verkliga livet i en snar framtid.

Posted on: 2011/3/9 7:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#41


See User information
Hej vänner,

om resan är målet, så har vi som vill testa ett alternativ till dagens illusioner, inte så många ursäkter kvar till att inte omvandla vår längtan till att äntligen få testa ett aktivt liv baserat på sunda värderingar, där allas välbefinnande står i fokus.

Om vi för oss själva deklarerar Game over, förlåter oss själva först och sedan varandra och är beredda att tillsammans njuta av själva resan oavsett var den leder.

Det praktiska verkar de flesta vara överens om, samarbete, samförstånd och självuppoffring är givna, värt att betona att det inte är en lösning att ersätta ett system med ett annat utan att som i exemplet LINUX basera resan på att det med stor sannolikhet dyker upp skitbra lösningar under resans gång, oavsett vad man hade för förmåga att klura på i starten av resan.

Detta handlar inte om ego och vem som startade vad, utan förhoppningen är att de som röjer vägen i djungeln öppnar för andra att släppa loss sin fulla potential, och så länge allas ärliga intention är att det som görs ska gagna alla på ett bra sätt så är tanken svindlande om hur denna resa ska gestalta sig.

Som ledstjärna finns en enkel " lag " som går att tillämpa i varje situation, nämligen HÖGAKTA ALLT LEVANDE, RESPEKTERA ANDRAS TILLHÖRIGHETER, VAR ÄRLIG.

Som ex.på Nr 2 . Koryakkvinnor gillade ormrot såpass att dom letade upp musbon och tog lite ormrötter från varje bo dom fann, som tack lämnade dom lite fisk som byte. ( Till en MUS )

Fundera på detta en stund och jämför med nutiden om denna respekt
överhuvudtaget förekommer.

Om man hårddrar Nr 1 så är den mesta av dagens teknik ej tillämpningsbar, men det är ingen ursäkt till att fortsätta i vanlig ordning med ursäkter för att försvara sina komfortideal.

Däremot är det nästintill omöjligt, iallafall i min tjocka skalle att tro att det går att hoppa från dagens tillvaro in i en "perfekt" lösning direkt , speciellt med tanke på att vi inte ens är i närheten av skitbra lösningar HeHe

Så med målet att hitta bättre och bättre lösningar så kanske man kontinuerligt kan byta ut den sämsta lösningen mot en bättre ända tills dess att man är nöjd och till fullo kan uppfylla Punkt Nr 1.

Den icke vinstdrivande stiftelsen " Tillbaka till framtiden " som jag agerar språkrör för, känner att det kan vara en bra och lättsam inkörsport att inför denna fantastiska resa som är förestående, begagna sig av fenomenet stiftelse som sådan.

Det är en relativt bra buffert mot det nuvarande systemet som ni alla vet kan vara rätt hänsynslöst mot enskilda. HeHe

Allt gemensamt arbete och verktyg förvaltas av stiftelsen där förmånstagarna har full dispositionsrätt och själva grundtanken är
att alla är välkomna att släppa loss sin fulla potential på vitt skilda områden, där var å en kan finna nåt av intresse, och känna att dessa ansträngningar uppskattas.

Stiftelsen bedriver allmänforskning med fritänkande som bas, praktiska tester inom områden som de flesta verkar intresserade i,
ex.vis Kost, friskvård, boende, miljö, samverkansformer, kunskap, andlighet.

Tänk er vad några få med entusiasm kan göra på kort tid och sprida denna entusiasm till fler och fler.

Som en klok man eller kvinna sa, man kan ge upp eller så ger man aldrig upp, båda dessa kräver enorma mängder energi så det tredje alternativet verkar intressant FINNA EN BÄTTRE VÄG.

Så här långt har stiftelsens volontärer funnit en rad metoder att på kort tid utan större biverkningar bli kvitt " Obotliga sjukdomar " och andra smärre hinder i ens sökande efter livets mening.

Vi har forskat och praktiserat olika odlingsvarianter och letat efter respektive optimala brukningsarealer både för ren människokraft och med hjälp av djur, givetvis på deras villkor.

De extremt små energibehoven framförallt till belysning finns idag oss veterligt, tillräckligt bra lösningar i jakten på den ultimata.
Allt annat går att ersätta med sunt förnuft och gamla beprövade varianter.

Det finns ingen ledare och kommer heller inte att behövas, skulle det av nån anledning behövas framledes så kan man ju testa Siouxindianernas variant och det är att kvinnor endast får rösta fram en man som nån slags " Vis man " som till sin hjälp har andra till hjälp som alla besitter verifierbar visdom och är allmänt kända för att i alla lägen osjälvisk ställa upp för sanning och rättvisa. Detta är om man tänker efter lite skitsmart för då kan varken män eller kvinnor undermedvetet söka fördelar till sin grupp.

Vi har testat att flytta från Uppland till Norrbotten med familj och husdjur, efter 3år gick resan vidare till södra Lappland, här är gränsfall för hyggligt enkel odling så Norra Jämtland verkar i dagsläget som en väl genomtänkt kompromiss med tanke på vad som just nu sker och vad vi hotas med ska hända.

Då vi är beredda att ytterligare en gång omgruppera så kan det förhoppningsvis bli ett stöd för er som vill men tvekar på grund av alla dogmer vi blivit påtvingade, som ex. vis. men hur ska det gå för barnen ? Ja men jag har CSN lån. Min mamma bor kvar här, denna gård har gått i arv 5 generationer.

Det är knepiga val men känner man efter vad som är viktigt för en så kommer styrkan att ta steget och vår erfarenhet är att våra barn snarare tvärt om har dragit vinstlotten och på kuppen blivit kvitt en hel del fördomar , både om andra och om sig själva.

Lite om mig rent praktiskt.

Kan inte bli tvingad till nåt, har kommit förbi Pengar, politik och Industrireligion, innebörden av orginalordet " Rättshaverisk " stämmer in bra. Mångsysslare, har testat mycket och relevant för denna resa är insikter och praktiskt kunnande på följande områden.

Hustimring, stängselbygge, permakultur, odling, djurskötsel,hästar, kor, får, höns, bin ,hundar mfl. alltid på deras villkor. Jakt, fiske, hantverk, handverktyg, yxa, såg spade, ju enklare ju roligare.
Har även full uppsättning hästredskap som speciellt i starten kan bli användbara samt förstås en häst.

Det finns mycket kvar att närmare forska i , så jag/vi ser fram emot att möta likasinnade och se vart det kan leda.

Ni som känner rätt vibbar hör gärna av er på det sätt ni finner bäst och ha nu en skön , lugn och fridfull dag.

Mvh allmänt kallad Nomad

Posted on: 2011/3/9 12:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#42


See User information

Vacker post nomad! Misstänker att du borde få en hel del PMs.

Posted on: 2011/3/10 13:57

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#43


See User information

I södra Sri Lanka...

För er som har Price: $1,000,000 eller £625,000...
http://www.samakanda.org/Samakanda-For-Sale.pdf

Allt är klappart och klart, självförsörjande. Dom kör ej monofarming, utan låter naturen "visa vägen".

Tyvärr känner jag att läget kanske inte är det bästa...
Ett studiebesök för idéer hade varit underbart...

Posted on: 2011/3/13 13:32

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#44


See User information
Jag är intereserad av en vaken-by så länge som det inte är i sverige. Tror att det är alldeles för mycket byrokrati, vinter och för höga priser för mark här för att man ska kunna bli helt stjälvförsörjande.
Gillade idén i oberoende i paradiset-tråden... 20k för eget land låter ju nästan för bra för o vara sant... Men vet inte om den tråden dött eller va som har hänt. =/

Posted on: 2011/3/15 21:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#45


See User information
Fint ställe du hittade Avatar om man är ett gäng som går i hopp och köper ett sådant ställe så behövs det organiseras o solidaritet.
Frågan är om/när vi är mogna för ett sådant steg?
Resized Image

Posted on: 2011/3/15 22:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#46


See User information
Hej Anahata,

då livet som jag ser det handlar om att göra erfarenheter, så är ett sånt här projekt ungefär som att " gifta " sig med någon.

Det enda man vet och är " mogen " för, är att man är beredd att dela framtiden med denna människa och se vart det leder, förhoppningsvis mognar man vart efter man gör sina erfarenheter tillsammans.

Som i ett förhållande så går det mesta att lösa om viljan finns hos båda parter, då vi sen barnsben är dresserade till att använda våra sämre egenskaper så är det nu upp till vissa av oss att visa omvärlden att med insikt och vilja så går det att visst att lära gamla hundar att sitta.

Högakta allt levande, respektera andras tillhörigheter och var ärlig, räcker som ledstjärna och poängen är att inte kompromissa med detta.

Att söka samförstånd och ta fullt ansvar för sina handlingar gör att en sån här resa kan bli utmanande, trevlig och kanske rent av helt underbar.

Har under åren lagt märke till en sak, väldigt många Öhh " krävande " människor jag träffat har mycket svårt att hantera vänlighet och det mest intressanta är att flertalet av dessa förväxlar ödmjukhet med svaghet och beter sig extremt enfaldigt åt i tron att det enda man gjort är en karriär på flickscouternas småkakeavdelning.

Hur som helst är det spännande tider nu, och eftersom ingen verkar ha facit om framtiden kan vi väl lika gärna testa sånt som vi lockats av men hittills inte tagit oss tid att göra det praktiskt.

Bara att ordna frisk mat i dessa dagar är ju i sig en extrem utmaning,
vilket gör det än mer intressant.

Ha det gott och lev väl.


Posted on: 2011/3/16 15:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#47


See User information
Hej Nomad.

Visst är det så håller med dig fullständigt i din beskrivning angående ett sådant projekt.
Jag har oxå möt många som förväxlar ödmjukhet med svaghet genom åren en djupkänsla av samhörighet och förtroende för varandra behövs om vi lyssnar på våra hjärtan och låter våra harmoniska insikter vägleda oss tror jag som du att en sådan by skulle bli mycket trevlig och utmanande.
Ha det...

Posted on: 2011/3/16 16:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken-by
#48


See User information
Vad sägs gott folk, ska vi visualisera oss som en kärlekstsunami i startgroparna, den byggs upp mer och mer och snart är den kritiska massan nådd och då bär det av utav bara den.

Don´t worry, be happy.

Posted on: 2011/3/17 8:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
24 user(s) are online (24 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 24

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS