vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 7 8 9 (10) 11 12 13 ... 23 »


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information

Posted on: 2011/3/15 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Quote:

tears skrev:
Du e inte galen. Dom som styr världen e galen :)

Dom programerar oss genom filmer med dolda budskap.
Jag tror att olje olyckan i mexikanska golfen var med i filmen Knowing också och den släpptes 2 år före. Lite märkligt kan man ju tycka.

Avgör själva


Tror det finns en film för varje möjlig händelse... tror faktiskt inte Hollywood glömt något storslaget scenario... eller jo... de har vad jag vet inte täckt möjligheten att jorden plötsligen skulle växa snabbt i någon spelfilm.

Jag anser att ni har för stor tro angående att "Eliten" styr manus och rekvisita i filmer... Det är vanligt mediafolk (som inte har en aning om ens en tiondel angående det ockulta) som tillverkar det. De tillverkar det som säljer, det som är populärt för stunden.

Det är delvis vårt fel, (vi pratar om det)... då blir det ett större utbud av filmer med detta element i sig...

Mitt exempel blir lite tydligare om jag tar Bollywood som exempel... de producerar film som primärt intresserar och tilltalar Indier. De producerar det Indierna vill titta på. Exempelvis skildrar de indiernas problem med relationer just nu. (Alla Bollywoodfilmer jag sett har berört ämnet kärleksäktenskap gentemot "arrangerat bröllop". Och jag har sett ganska många olika bollywoodfilmer... måhända att det bara varit 2 minuter i vissa filmer, men det finns där)

På samma sätt har västerländska filmer de element som vi brottas med, det vi intresserar oss för... våra relationsproblem och övriga problem.

Att sedan en fiktiv berättelse som berör våra rädslor och problem går i uppfyllelse är en ganska hög sannolikhet...

Posted on: 2011/3/15 18:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
Så du menar att den logiska förklaringen till alla "sammanträffanden" i hollywoodfilmerna är att de utarmar ALLA tänkbara scenarion och händelser, och att vi därför kan hitta dessa kopplingar. Bara för att alla tänkbara kopplingar finns där?

Okej...

Jag vet inte om du sett exempelvis hur många filmer som har 9/11 gömt i sig, som gjorts innan 2001? Men det kanske finns lika många filmer med 8/11 eller 9/10??... eller hur menar du?

Ta den nya, battle los angeles som exempel.

3.11.11
Vad blir det? 322
Alla som hört talas om skull and bones vet vad 322 innebär. 3.2.2 (3.II.II)
Är det en slump menar du?
En "slump" skapad av några virrpanniga filmskapare i hollywood som inte har en susning om världen?
Att filmen dessutom har en komet i sig som "upptäcks" i december 2010, där "Kusten utanför tokyo" är den första platsen som träffas av detta meteoritregn.
Googla på elenin, eller gå in på nasas hemsida vetja, it's all there.

11/4 träffas tokyos kust av meteoritregnet. Oh shit, en månad fel. Men det kanske vore lite fööör uppebart? Okej vi kör release på filmen den 11/3 istället...
11 ... 11 ... 11....
Hela tiden denna 11. Vad tror du det betyder? Ingenting? T.o.m i filmen 2012 säger dom att katastrofen händer tidigare än sagt ...EFTER att dom utlyst 2012.

Tokyo drabbas först även i "day after tomorrow", efterföljande L.A, precis som i denna nya hollywoodsmörja.
Filmen "knowing" har jag redan tidigare använt i någon godmorgon-film, men först nu upptäcker jag att "JAPAN" står på klockan som växlar från 11 till 12.
Men det är väl bara en slump?

Alla vi som ser detta är bara tokiga? ...ja, kanske är det så. Faan jag hoppas det. Jag har en dotter på 5 och en grabb på 6, så jag har inte den minsta lust att leva på bark i framtiden...

Och din förklaring att det skulle bero på våra västerländska intressen håller inte heller. Vi som ser detta och funderar lite mer än andra är en försvinnande liten jävla del av befolkningen. Om ditt resonemang skulle hålla skulle varenda film handla om let's dance eller fredagsmys...

USA, och framförallt västkusten är nästa plats på klotet som kommer att få smaka på dessa demoners onda medicin... Om det jag såg i day after tomorrow stämmer så kan vi vänta oss rubriker redan på torsdag.

Sen kan aftonhoran skylla bäst dom vill på "supermånen"....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
patrik: Tillsammans är vi starka. Tillsammans besegrar vi ondskan.

Kram


Posted on: 2011/3/16 18:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
Jag har som sagt insett hur rätt bibeln har i sina profetior hittills och jag tvivlar inte på resten heller. Så be om förlåtelse, lev resten av ditt liv rättfärdigt och håll i hatten, för nu blir det åka av.

http://contenderministries.org/prophecy/endtimes.php

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
Rakt ner i en mörk jävla kloak är rena rama jävla paradiset jämfört med det som världen har byggt upp framför sig.

Så jävla lätt att glömma och stoppa undan. Köpa lite lycka på elgiganten eller JC.

Jag gråter när jag tänker på världens barn. våra barn.
http://www.youtube.com/watch?v=a_FI2alBpBY

Som Damiano säger,
till alla er som lever ett liv i fel riktning, det finns fortfarande tid för förlåtelse. Det finns fortfarande tid att tänka om och göra rätt.

Även om ragnarök låter sig vänta eller om den kommer med vårsolen, så begrunda och tänk efter. Dessa kalla varelser utan känslor kan bara leva på vår negativitet.

Utan den är vi fria.
Utan den regerar vi.

Utan den lever vi i paradiset.

Kärlek alla.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Patrik1975

Du känns som en person som kommer sluta livet i en fin vit skjorta med för långa ärmar i ett fint vadderat rum.

Tror du verkligen själv på dina profetior? De är verkligen sjukt långsökta, och nej ingenting märkvärdigt kommer att hända i morgon. Möjligtvis i Japan men inte i USA.

Om det nu fanns en hemlig elit som styrde världen; varför skulle de då avslöja sig i Hollywood-filmer. Söker man med ljus och lykta så kan man hitta sammanträffanden med exakt allt. Det tillverkas över fem hundra filmer i Hollywood per år, under en tio årsperiod är det alltså fem tusen. Sannolikheten att någon av dessa fem hundra filmer skulle innehålla en svag "spådom" om framtiden är ganska rimlig. För det är precis det är i filmen du beskriver ovan. En svag spådom.

De spådomar du funnit om jordens undergång i filmer har mindre validitet än Jehovas Vittnens spådomar om världens undergång som de funnit i Bibeln.

Ta dig i kragen för i helvete. Du är liksom 35 år gammal.

Posted on: 2011/3/16 22:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Patrik, vet hur det är med att se sanningen i slumpen. Självklart handlar det om den egna illusionen. Hjärnans egenskapade uppenbarelse. Själv varit där... Man hamnar där enklast genom att se och läsa för mycket om vissa saker, i samband med för lite sömn.

Sover du i snitt 3-5 timmar så bör du fundera på att sova mer även om du känner dig pigg. Ta avstånd från det djupa ett tag och återvänd till det med ett rent sinne.

Posted on: 2011/3/16 23:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
Godmorgon alarik,

Jag sover stadigt 8 timmar per dygn

Fox News Predicts Los Angeles BIG Earthquake this WEEK:

http://trentslist.org/trents-blog/69- ... big-earthquake-this-week-

Vi får väl se vem som är tokig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
Patrik du har naturligtvis helt rätt, det är lite för mycket för att det ska va tillfälligheter. Vi får helt enkelt se vad som händer och sker innan maj nästa år. Lite ufo propaganda: http://www.youtube.com/watch?v=tEMnuXqfGYc

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
Ännu en iaktagelse av cia-aspiranten
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread675301/pg1
(se också hur klockan står nära 11/3)

Mer från kortleken finns i en film som den tokiga människan har petat ihop tidigare:
"Illuminati - It's just a game"
http://vimeo.com/18558936

Det blir bara tokigare och tokigare

Resized Image


Vid första anblick ser det ut som Big Ben, men Big Ben är inte det minsta lik klockan på Illuminati-kortet.
http://regmedia.co.uk/2009/06/05/big_ben.jpg

Tokyo's klocka däremot, Wako Tower...

Resized Image


...vi får väl helt enkelt bara hålla tummarna för att jag har fel.

...fast då kanske jag sumpar anställningsintervjun...hmm...


Edited by patrik1975 on 2011/3/17 10:50:14
Edited by patrik1975 on 2011/3/17 10:54:03
Edited by patrik1975 on 2011/3/17 10:55:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Intressant Patrik1975.

Det jag är lite osäker på är datumet 9/11 2011.

Det var väll Bush sr som sa att vi behövde en New world order 9/11 1991. Exakt tio år senare inträffade 9/11. Vad händer 9/11 2011

Enligt många beräkningar kommer ju Elenin att bli i linje med solen och jorden i slutet av september. Men dom vet ju knappt omloppsbanan som ständigt revideras. 10000 år 11000 år osv. Kan det inte vara så att den blir i linje med jorden och solen exakt 9/11 2011?

Folk visste inte exakt vilket datum den skulle vara i linje i mars. 11 till 15 mars sa några och jordbävningen hände den 11 mars. Alltså innan. Så dem som påstår att den är i linje den 27 september kanske också är lite efter. Att den även nu är innan dom tror. Och att avståndet nu har ökat. Så att det blir den 11 september?

Posted on: 2011/3/17 20:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
Jag vet inte.

Kanske är det så att den 11e september 2011 alltid har varit datumet för det stora som ska hända?

Vi har två vägar att gå,
Antingen är allt en enda stor diabolisk plan. Men visst är det lite "risky" att 1995 kasta ut "sanningen" i ett kortspel baserat på planerade händelser, som kan gå i stöpet.
Minsta avvikelse skulle ju rasera deras egen stolhet om något skulle gå snett.

Mer troligt är att de redan VISSTE om denna händelse.
9/11 1991 var ett konstaterande.
9/11 2001 en hyllning
9/11 2011 faktum
tidsmaskin?
tids"kikare"?

Jag vet inte. Som sagt är jag lika frågande som alla andra i detta, men är det inte på tiden att vi börjar vakna upp nu? Det är liksom inget låtsaspussel där alla rätt betyder att du får en ny kartong.
Det roliga börjar liksom nå sin ände.

När det uppenbara i Japanktastrofen visar sig i ett sketet kortspel från 1995 så börjar man såklart undra på allvar vad det är frågan om. Vad är det för verklighet vi lever i?
En sak är iaf säker, RixFM lär inte ge dig svaret.

På din fråga, jag vet inte.
Vi kan bara hoppas att allt detta är en illusion. Att det bara är alldeles för många jävligt olyckliga sammanträffanden. Att jag är tokig helt enkelt. Vi håller tummarna för det.

Tills dess, älska och visa kärlek. Lev i nuet och njut av varje sekund! :)

Kärlek! <3

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Patrik1975

Nu har den 17:de passerat och ingen jordbävning drabbade LA. Din profetia var felaktig. Visst det är fortfarande den 17de i Mikronesien i några timmar till, så du har fortfarande några timmar kvar.

Din spådom utifrån spelkorten är rent ut sagt löjeväckande. Du hittade en liten liknelse och nu tror du att det är ett tecken från några ödlemännikor eller vad fan du nu tror på.

Begrunda detta.


1. Hur många spelkortlekar tror du tillverkas varje år?
2. Hur många spelkortlekar tror du tillverkats fram tills idag?
3. Hur stor är sannolikheten att en av dessa kortlekar innehåller en liknelse till en auktuell hädelse?
4. Hur pass väl överenssstämmer kortleken med verkligheten - om du verkligen begrunar den.

Visst finns det en klocka i Tokyo som liknar den på bilden, men klockan på kortet är väldigt detaljlös. Den kan lätt passa in med massor av andra klockor. Om du kollar noggrannare så ser du massor med detaljer som inte stämmer överens med klockan på kortet och klockan i Wako Tower. Ett ganska givet exempel på detta är att Wako-tower klockan är vit medan den på kortet är svart.

Dessutom så var jordbävningen inte i Tokyo utan i Stilla havs-området utanför Sendai. Klockan föll aldrig i Tokyo som den gör på bilden. Dessutom så ser inte heller personerna på bilden ut som Japaner.

Det finns de som hävdar att Adolf Hitler uppgång och fall förutspåddes. Likaså Napoleon och Karl XII. Alla profetior - oavsett vad de gäller går att motbevisa bara man analyserar dem.

Inse att du har fel; det är inget vi behöver hålla tummarna för. Så är bara fallet.






Posted on: 2011/3/18 2:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
Optimus, Jag har aldrig sagt är jag har 100% rätt.
Om det vore såå enkelt att förutspå det som komma skall så skulle vi nog kunnat undvikit exempelvis 9/11.
Jag gör bara vilda gissningar bland en massa märkliga sammanträffanden.

Det som förundrar mig är hur Du kan vara så bombsäker på att jag har fel...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
Optimus,

Är det ett alternativ-alias du skapat. Tänkte eftersom du enbart gjort 2 poster men varit registrerad sedan i augusti 2010. Enbart svar på mina hokus-pokus förutspåelser i filmer & kortspel.
1975>2011 blir förresten 36.

Hur som helst,
OM nu allt detta bara är märkliga sammanträffanden som bara "råkar" stämma lite överens... så är det ju väldigt märkligt att det finns en kille, kanske en tokpelle som mig själv, som förutspådde händelsen i Japan ner till klockslaget. En vecka innan det skedde.

Med hjälp av kortleken jag nämnt tidigare. Och framförallt kortet "combined disasters"
http://files.abovetopsecret.com/images/member/e69a13e31a65.jpg
Googla lite och avgör själv. Men du har ju redan bestämt dig för att detta bara är random slump, så du kommer väl i så fall bara att lägga all din energi på att försöka motbevisa mig.

Jag undrar vem du är Optimus, och vad din agenda är?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Till Patrik 1975,

härliga , friska inlägg du gör, var snäll fortsätt med det, det behövs i dessa tillrättalagda tider.

Lev väl.

Posted on: 2011/3/18 8:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
För er som missat denna:

MARCH 11-23 EVENT?! Signs and Evidence
http://www.youtube.com/watch?v=95zMdTvoqcQ&feature=youtu.be

I klippet så nämns dessa tidningsartiklar:

India to build two N-proof bunkers
http://archives.dawn.com/2003/09/23/top14.htm

India to build two nuclear-proof bunkers to shield top leaders: report
http://www.propagandamatrix.com/220903indiabunkers.html

Rockefeller's visiting Delhi
http://articles.timesofindia.indiatim ... ldings-rockefeller-centre

"It seems that India has caught the fancy of American trillionaire David Rockefeller. We have learnt that the 96-year-old, head of one of the biggest American business dynasties, is currently in the country with his family and is travelling all over North India."

Buffett-Gates Philanthropy Roadshow Heading to India
http://www.cnbc.com/id/41338532

"In the months ahead, they [Buffett, Bill and Melinda Gates] will visit India and possibly other countries to have similar conversations [on the campaign],” a spokesperson for ‘Giving Pledge' initiative told PTI."


Säkert bara en tillfällighet!!



Bonus:

Oro för att supermåne ska vålla kaos
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/oro-for-supermane_6018715.svd

"Den här veckan passerar månen ovanligt nära jorden. Domedagsprofeter varnar nu på nätet för att månens dragningskraft ska orsaka mer eller mindre kaos på jorden."

Tror personligen inte det är månen vi skall oroa oss för, snarare en inkommande planet/brun dvärg etc.

Posted on: 2011/3/18 9:59
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Patrik1975.

för det första är det bara 18 mars nu. Endast 77 av årets 365 dagar har gått. Detta motsvarar ungefär 21% Sannolikheten att du är 35 år är alltså 79%. Det var det jag utgick från.

Sen tycker jag du ska applicera samma logik på som du gör på mig om dig själv. Om du redan bestämt dig för att detta bara är tecken från illuminati , så kommer inte jag lägga min tid på att motbevisa dig.

Angående tokstollen du refererar till på Facebook. Hur många sådana inlägg tror du skrivs varje dag? Sannolikheten att en av dem för eller senare kommer inträffa är inte liten. Dessutom preciserar han inte vad som ska hända - utan bara att någonting kommer ske. Han beskriver inte heller vad.

Han ger med andra ord en ganska vag profetia, någonting händer. Sen så fyller han i luckorna med profetian efter det har hänt. Om ingenting skulle ha hänt så skulle han glömmas bort i mängden av alla falska profeter.

Sådana här spådomar om världens undergång har existerat sedan tidens begynnelse, och vet du vad - alla har haft fel.


Posted on: 2011/3/18 11:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Kan Optimus säga VoF?

Posted on: 2011/3/18 13:05
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information


Ökningen av "aktiviteter" världen över... Här är en "expert" som frågas ut av RT.




Posted on: 2011/3/20 16:47

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
California FLASH FLOOD | 3/21/11

http://www.youtube.com/watch?v=Q0MGB7RtfCU

Posted on: 2011/3/21 17:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Optimus: Uppfriskande med en kritiker i detta myller av profetior - I have to say.

En fråga till alla som delar med sig av påstådda varningstecken som belyser vad som komma skall, förekommandes i mediesammanhang av olika slag: Vilket syfte skulle dessa tjäna? Är syftet att varna allmänheten? Är syftet att djävlas med den expansiva "Sanningsrörelsen"? Jag förstår det inte.

Posted on: 2011/3/21 18:57

Edited by Metamorphosis on 2011/3/21 19:27:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information

Posted on: 2011/3/21 19:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 7 8 9 (10) 11 12 13 ... 23 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
26 user(s) are online (26 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 26

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS