vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
2011 - Händelsernas år
#1
Efter några års grävande och undersökande i träsket av konspirationsteorier och oförklarliga saker som sker omkring oss, har jag sakta men säkert börjat nå en slutsats.
Det är denna slutsats jag nu ska försöka dela med mig av till er alla.
Hur obehagligt eller skrämmande detta än må låta, så begrunda och fråga er om det finns en annan förklaring?
Insikten om att 9/11 var en bluff var för mig nog den allra största ögonöppnaren, men samtidigt som det gav mig en del svar så öppnade det för ännu fler frågor.
Den största frågan av dem alla är, Varför?

När händelserna för en vecka sedan, den 11 Mars 2011, överensstämde med det som mina efterforskningar lett mig till, kan jag inte längre ignorera det faktum att jag tror mig ha upptäckt den sanna naturen i situationen vi befinner oss i. När du läser detta, kommer du säkert skaka på huvudet och avfärda mitt budskap på grund av "galenskap".
Men kom ihåg det jag har berättat här idag, senare under året, när fler händelser kommer ske och sanningen sakta men säkert kommer uppenbara sig för var och en av oss. Om inte annat för att kunna vidta lämpliga åtgärder när vi slutligen står inför faktumet och inte kan förhindra vad som komma skall i oktober i år. Förhoppningsvis kanske tillräckligt många av oss kommer att hitta ett sätt att fly det öde som de flesta snart kommer att uppleva.

Som Mayakalendern förutspår, att den 28 oktober 2011 kommer mänskligheten nå ett högre medvetande. En ny nivå av medvetenhet. Många undrar vad denna nya nivå av medvetande är, och hur det kommer att ske.
Tänk om vi alla plötsligt får reda på, i en punkt i tiden, att vi faktiskt inte är ensamma här? Att hela vårt så kallade liv, vår illusion av existens, varit manipulerad, från en annan art än vår egen?
Jag tror att det skulle passa ganska bra in på definitionen av ett plötsligt och globalt "uppvaknande".

Den utomjordiska närvaro och invasion som för varje dag har intensifierats inför den kommande attacken, är det bästa svaret och förklaringen som sammanfattar alla underliga, svårförklarliga och fruktansvärda händelser som har inträffat i historien.

Det har alltid varit En fråga som har plågat mig mer än andra, och det är när man försöker komma till rätta med händelsen den 11 september 2001. Att den i själva verket var iscensatt, och utförts av andra än den officiella historien leder oss till att tro. När du börjar gräva i fakta och kommer till insikt om att tornen sänktes i en kontrollerad rivning, och uppskattar den rena arbetskraft, framförallt i antalet människor, det måste ha krävts för att genomföra en sådan enorm operation, hur kommer det sig att efter alla dessa år inte en enda läcka från en trovärdig "whistleblower" har nått ytan? Om militären var ansvarig, eller om den amerikanska regeringen kontrakterade ett rivningsföretag för att placera sprängladdningar i tornen, då skulle åtminståne någon människa bland en så stor grupp lida i sitt samvete när de tvingas leva med vetskapen om att de varit delaktiga i mordet på nästan 3000 oskyldiga människor. Eller?

Denna komplexa fråga besvaras ganska lätt och känns faktiskt extremt rimligt, när du lägger skulden för dessa attacker på en annan art än vår egen. En art som har möjligheten att smälta in bland oss. En art som är här på vår planet som en förtrupp av en större kommande kraft. En art som inte besitter mänskliga känslor. En "femte kolonn".

En femte kolonn är en grupp människor som i hemlighet underminerar en större grupp, som en nation, eller förening, inifrån. Wikipedia definierar en femte kolonn som en hemlig grupp eller fraktion av subversiva agenter som försöker undergräva exempelvis en nations solidaritet med alla medel till sitt förfogande. En teknik i den femte kolonnen är infiltration i hela infrastrukturen i ett land under attack, i synnerhet på positioner av politiska beslut och nationellt försvar.
Femte kolonnsaktivister utnyttjar rädslan hos folket genom att sprida rykten och disinformation, samt genom att utöva mer standardiserade metoder för spionage och sabotage.

Ett intressant exempel är serien "V", ett populärt TV-program från 80-talet, som nyligen kommit tillbaka till TV-rutan i ny tappning genom ABC, om en invaderande främmande kraft som är reptiler under mänsklig hud. Serien följer en grupp inom denna invaderande utomjordiska kraft som sympatiserar med människorna, i tv-serien känd som en "femte kolonn".

Om vi åter igen tittar på terroristattackerna den 11 september 2001, är det otvivelaktigt att "synkronicitet" spelar en stor roll under åren fram till 9/11. Attackerna har varit en fråga som jag har haft svårt att känna tillfredsställelse inför. Hundratals föregående exempel finns om denna händelse, nummer, bilder, tecken som förekommer i alla former av offentliga och underhållande media, från innan attackerna. Från tiden inställd på klockor, till korta klipp där 9 och 11 visas bredvid varandra, eller flygplan som flyger in i byggnader och till och med bilder och filmer av hur tornen rivs. Snyggt inplanterat i allt från filmer till TV-program, reklam, serier och dataspel.

En sidofråga till detta som jag aldrig har kunnat ge mig själv ett tillfredsställande svar på, är vem som har makten att kunna implementera alla dessa dolda budskap i alla dessa medier över en så pass lång tid? Åter igen är det enda svaret, hur galet det än må låta, att hela vår verklighetsuppfattning har manipulerats och formats av en icke-mänsklig intelligens i syfte att hålla oss blinda, sovande och okunniga i väntan på den kommande invasionen. Denna verklighet förklarar varför vi har letts till att omedelbart förlöjliga och avfärda dem som nämner något så spejsat som UFO's eller utomjordingar.

Det största tricket dessa demoner, troll, dessa fallna änglar, någonsin har dragit var att övertyga världen att de inte existerar!

Hur kan vi som art på denna planet i universums oändlighet någonsin eventuellt kunna förbereda ett försvar om vi alla tror att det inte finns någonting att försvara sig mot?

Så varför har denna fråga, denna tés, aldrig blivit seriöst undersökt på "professionell" nivå? Om denna "femte kolonn" styr de flesta av våra medier som vi dagligen exponeras för, där de alla är en del av denna art med samma syfte, är den verkliga sanningen att du bara kan lita på dig själv och din egen intuition. Glöm allt du någonsin trott vara sant. Glöm det ständiga budskap som ges i filmerna om människor som alltid besegrar "de onda utomjodingarna". Hypnosen i vårt samhälle, som vår art har utsatts för, är så djup och effektiv att även nu när jag skriver detta hör jag mig själv ibland skratta högt av det faktum att jag försöker varna mina medmänniskor för en kommande alien-invasion!

Men varför i hela friden skulle de släppa ut sådana ledtrådar i media och filmer? (eller i illuminati-kortlekar för den delen) Jag tror att deras resonemang bakom att släppa ut sådana bilder och varningar beror på ett av två skäl:
1. De ser något slags nöje i att tapetsera sanningen framför våra ansikten, och att vi blint slätar över det hela, eller
2. Att det är en del av den hypnotiska processen, att implementera sådana meddelanden djupt i vårat undermedvetna, så när händelserna väl sker, får den på något vis den önskade effekten i våra hjärnor, där vi förkastar allt som fantasier och nonsens.

Den numerologi som konstigt nog finns överallt, som i attackerna 9/11, liksom i alla andra angrepp och händelser som skett sedan dess är ännu ett obestridligt faktum. Som att genomföra sådana fruktansvärda händelser på exempelvis ett särskilt datum. Jag har alltid avfärdat detta med numerologi som ren slump. Mönster som går att finna hur man än väljer att räkna. Men denna art är uppenbarligen mer tekniskt avancerade än oss, och har förmodligen en viss kunskap om hur universum fungerar. Hur universum och livet fungerar kan kanske beskrivas i matematiska termer, kanske är det därför deras numerologiska fascination är så stor? Eller, så är det så att dessa femte kolonnare, som förmodligen är en så pass stor och utspridd grupp individer över hela världen, kanske de helt enkelt följer en mall i detta matrix där numerologin är ett sätt för dem att kommunicera på ett sätt som för oss är svårt att förstå?

Tillbaka till 9/11, och numerologin som omger denna händelse, exempelvis hur det amerikanska larmnumret 911 fann sitt ursprung. Jag tänker inte fördjupa mig i detta närmare här och nu, google finns som verktyg för den som vill hitta dessa mönster, men titta också på fakta att siffrorna följer ett mönster som inte bara är relaterade till just den dagen, från flygnummer till passagerarna, till tiden på när tornen föll osv, utan även på storleken på byggnaderna och när de började byggas. Mönstret för dessa nummer går tillbaks ända till 1960 då byggandet av Pentagon började den 11 september. Eller att tornen var 110 våningar höga exempelvis. Många kommer att hävda att detta är ren slump.

Det är svårt för den mänskliga hjärnan att förstå hur en grupp skulle kunna ha förmågan att genomföra en sådan genomtänkt konspiration, med ursprung som går tillbaka i generationer, där inte en enda (!) trovärdig "whistleblower" har kommit ut för att exponera denna onda plan. Som Sickan skulle ha sagt, "Jag har en plan! ...in i minsta detalj". Den mänskliga naturen förhindrar helt enkelt att sådana hemligheter hålls så dolda. Vi människor har helt enkelt jävligt svårt att hålla tyst. Ologiskt, ja.

Det är lika svårt för den mänskliga hjärnan att förstå hur en annan människa, eller ens en grupp av människor, skulle kunna förmå sig att genomföra en sådan operation i syfte att orsaka så enorma rädsla, lidande och död, av deras egen art. Återigen, allt detta blir plötsligt logiskt om vi helt enkelt kan förmå oss att tro att dessa händelser inte utförs av människor alls, utan istället av en annan art. Denna femte kolonn, dessa troll, som vandrar mitt bland oss.

Denna teori uppfyller även en mängd andra konspirationsteorier, som allmänheten helt enkelt inte kunnat acceptera eftersom de är så upprörande. UFO fenomenet exempelvis, bland många andra.
Våra förfäder accepterade alla att det fanns varelser som besöker denna planet från stjärnorna.
Men ändå, är nu andelen människor på denna planet som hellre sätter sin tro på en övernaturlig kraft som de blivit tillsagda att kalla Gud, långt många fler än de som tror att liv kan existera utanför denna värld. Hur kunde en sådan förändring i det mänskliga medvetandet ägt rum?

Om dessa planer genomförs av hemliga sällskap, exempelvis Illuminati, som många konspirationsteoretiker har lett till att tro är fallet, hur kommer det sig då att de har kunnat hålla sin agenda så exakt till förutsägelser som Maya-kalendern? En mycket effektiv strategi för en femte kolonn är att sprida desinformation som syftar till att peka skulden åt ett annat håll. Med det inte sagt att "Illuminati" inte är inblandade. Det är de definitivt.

Genom mayakalendern, som funnits i tusentals år, har vi fått uppfattningen att slutet av denna kalender är den 21 december 2012. Det finns många forskare som tror den här kalendern är en kvarleva från en utomjordisk ras. Jag tror inte att någon människa eller grupp av människor, kan, eller någonsin kunnat göra, en sådan exakt förutspåelse som håller i hundratals, eller tusentals år genom att "titta på stjärnorna", och att sedan kunna hålla allt på rätt spår, speciellt när sådana planer skall förvaras dolt i mörker för den generella massan. Helt enkelt väldigt ologiskt. Och då nuddar jag inte ens vid pyramidernas existens, vilket skulle resultera i en minst lika lång artikel för sig själv.

Just nu, I mars 2011 är mängden filmer, TV-serier och dataspel enorm som alla håller samma tema: En utomjordisk invasion. Ta ett steg tillbaka och förstå att det mesta vi presenteras för idag, är designat med detta fenomen i åtanke, kallat "synkronicitet". Prekognitiv programmering av våra tankar helt enkelt.

Chemtrails, har blivit en allt större och mer genomgripande fråga på senare tid. Finns de? Finns de inte? Här är ännu en fråga som gäckat mina tankar en hel del, men som också passar in som en del av ramen för en utomjordisk invasion. Hur i hela friden kan annars en grupp av människor göra det möjligt att helt sonika bespruta våra skyar med kemikalier? Att vända vår himmel från blått till grått, och hålla det hemligt är en fråga som har hindrat många från att kunna acceptera denna verkligheten, att någon, eller något, aktivt håller på och förändrar vår atmosfär. Dessa "chemtrails", hur kan någon regering eller politiskt organ, ha befogenhet att utföra en sådana operation? Utan vår vetskap.

Det finns tusentals ögonvittnesskildringar, och youtube-videos som visar detta. Inte helt ovanligt är där chemtrails-plan "morphar" till uppenbara "UFO'n", eller helt enkelt försvinner i ingenting. Jag har själv sett det med egna ögon. Än en gång är en utomjordisk invasion den mest logiska slutsatsen/förklaringen, även om jag själv ännu inte helt förstår syftet, men jag har mina aningar.

Och HAARP, förmågan att orsaka jordbävningar finns, även om tekniken verkar främmande för de flesta av oss, och det är kanske just därför att det förmodligen handlar om utomjordisk teknologi. Om Nikolai Tesla satt med oss idag skulle han kanske lättare kunna förklara hur det rent praktiskt fungerar. Även detta kräver sin egen artikel, vilket jag inte kommer att bemöda er med idag.

Mycket av TV-programmen och filmerna under de senaste åren har alltmer lärt oss att undermedvetat hantera närvaron och existensen av utomjordingar. Förberett oss på sanningen som kommer uppdagas. Den senaste upptäckten i det numerologiska träsket, är en matematisk kod som är inbäddad i bibeln, som exakt förutsäger många av de händelser som hänt genom åren. Ni minns väl Da vinci-koden som exempel i hollywood-manér? Det kan vara en korrekt slutsats att denna matematiska kod, kanske en stor del av bibeln själv, skrevs av något annat än en mänsklig hand.

En av de mest effektiva strategier som en invaderande styrka med femte kolonns-agenter på plats i förväg, skulle göra är att implementera sina agenter i ledande poster i alla länder, i alla betydande poster. Avväpnandet av länder utanför "ringen" är såklart en viktig del av planen. Fundera en stund på varför det är så viktigt att ta hand om Libyen just nu exempelvis. Men även på andra vis infiltrera sig i samhället, som radio-program, TV, dokumentärer, musik osv. Eller varför inte upphöja någon av sina egna till ledare för någon form av motståndsrörelse? En mycket effektiv strategi är att ta de individer inom en population som känner att något är snett och ge dem tillräckligt med information för att tro att de verkligen har rätt i sina antaganden om ditten eller datten. Wikileaks är ett sådant exempel. Men denna desinformation är bara avsedd för att avleda dessa motståndsrörelser, och deras anledning till ilska, och det slutar med att de skyller på varandra inom deras eget samhälle. Som i detta fall, sin egen art. När invasionen äntligen sker, så kommer även de som har ägnat så mycket tid och ansträngning för att väcka sina medmänniskor till ett pågående hot, tas av lika överraskning. Mig själv inkluderat kanske.

En lika effektiv desinformations-taktik skulle kunna vara att långsamt introducera exempelvis ett datum för allmänheten för den nära förestående attacken. En dag, ett datum, utformad för att subtilt införas i vårat undermedvetna, så att alla som börjar vakna till i denna verkligheten till vad som komma skall, tror sig veta när saker och ting ska braka lös. Om du skulle attackera ett annat land, skulle en effektiv strategi vara att få dem att tro att attacken kommer ske långt in i framtiden, och sedan överrumpla befolkningen tidigare än väntat, medans de fortfarande är i förberedelsefasen. Den 21e december 2012 är ett exempel på en sådan skenmanöver. Om du frågar vem som helst på gatan idag, så kommer de flesta att kunna berätta att det har något att göra med jordens undergång, även om de förmodligen inte tror på det själva.
När den 28e oktober 2011 anländer, i ett plötslig fasansfullt ögonblick kommer vi alla att lära oss hur vi har blivit lurade.

Ett återkommande tema i många filmer är tanken att människan ska användas som en alternativ strömkälla. Terminator-serien, Matrix, Skyline, V, delar alla detta tema på ett eller annat vis. Många böcker, som exempelvis "The War of Souls" handlar om en art som kan resa mellan dimensionerna, och skörda människors själar för att driva sina maskiner. Filmen Avatar släpptes samtidigt som filmen Surrogates med Bruce Willis som båda inför idén om att främmande varelser kan använda organismer/robotar som ser ut som en del av befolkningen. Detta var bara några exempel bland en uppsjö av filmer och böcker som avhandlar samma tema.

Med detta i åtanke är det intressant att studera termen "solenergi", som är Vår energi här på jorden. En kall sten i en enorm omploppsbana besitter inte den lyxen. Framsteg inom den moderna vetenskapen har bevisat att det finns en mätbar elektrisk kraft inom varje människa. Många forskare tror att detta är det som faktiskt kan definieras som den mänskliga själen. Sedan tidernas begynnelse har det debatterats fram och tillbaks om vad själen egentligen är. Och i de flesta former av religion är själen evig. Som den perfekta energikällan som aldrig slutar brinna. Om en annan art som har utvecklats under miljontals år verkligen existerar, som kanske lever på just en kall sten som far runt i universum, är det då inte möjligt att dra slutsatsen att de kan ha upptäckt en form, ett sätt, att skörda dessa själar som en form av evig, ren energi?

Om detta verkligen är orsaken, och målet för denna utomjordiska invasion, kunde deras tidpunkt inte vara bättre med tanke på att den här planeten just nu är fullproppad med små vandrande "batterier". Närmare 7 miljarder för att vara exakt. Liksom jordbrukare vet när det är bäst att skörda sina grödor, kommer de kanske för att hämta sin skörd?
Ett fåtal blir lämnade för att på nytt bygga upp en civilisation tills det är dags för nästa skördetid om X antal år. Under den närmaste tiden kanske vi kommer att få lära oss mer om elenin's omloppsbana, som jag personligen tror är det alla kallar "Planet X" eller "Nibiru". Den kalla stenen som de kallar sitt "hem".

Sedmera har framväxten av en stor FN-komplott växt fram, för att få tillstånd att genomföra en enad världsregering vid en eventuell framstående "kris". En del, eller gren av denna plan, kallas "Project Blue Beam", som ganska oförklarligt dök upp via en reporter i USA 1994. Om man tar sig tid att gräva i detta ämne kan man lära sig att det finns mycket lite bekräftande bevis i fråga om denna teori, eller dess existens. En typisk konspirations"teori" med andra ord. Införandet av ett sådant koncept tjänar emellertid syftet väldigt väl gällande en fejkad invasion, när det väl kommer till den punkten att vi kommer börjar se saker på vår himmel. Tvivlet kommer att vara ett faktum, även för oss redan invigda. Åter igen som en mycket effektiv bit av disinformation. Om jag inte missminner mig så skall Wikileaks säga sig sitta på en del information gällande alien/UFO-agendan som snart kommer avslöjas. Kanske är det en del av blue beam-agendan? Blivande medlemmar i en framtida "motståndsgrupp" kanske kommer anse sig ha hela konspirationen uträknad. Och när väl invasionen visar sig för resten av allmänheten, kommer de att luta dig tillbaka, självbelåtna i tron om att det bara är en holografisk ljusshow som utförts av satelliter med hjälp av barium som sprutats ut i vår atmosfär med hjälp av chemtrails? Samtidigt körs HAARP för fulla muggar, den hemliga teknik som utformats av människor och som orsakar jordbävningar runt om i världen. Allt detta kommer att skapa tvivel på ursprunget av vår tro, liksom ursprunget till vår existens. Tvivel och disinformation är nyckelordet, och har alltid varit.

Slutsatsen är att en mycket effektiv strategi av disinformation i denna sörja är att denna så kallade "arrangerade utomjordiska invasion" i själva verket Är en riktig utomjordisk invasion. I oktober får vi svaret oavsett om vi är redo eller ej, Det är jag övertygad om.

Hur framtiden kommer utspela sig efter det kan bara tiden utvisa.

Detta är bara ett tappert (eller tafatt) försök att ge min sida av det jag tror håller på att hända runt omkring oss, hur tokigt det än må låta. Jag skulle kunna fördjupa mig ytterligare i varje enskilt ämne, men jag har redan skrivit alldeles för många ord. Oavsett vad så tänker jag inte sluta som ett batteri på en kall sten, och jag hoppas att ni minns dessa ord den dagen något oförklarligt dyker upp på våra skyar senare i år.

Fred och kärlek alla!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2011 - Händelsernas år
#2
Du är nog inte helt snett ute, jag räknade till 100+ filmer och serier om vår postapokalyptiska värld sen 2000. Det finns så många lager av konspira-löken att man inte kan avgöra hur djupt man har kommit och vad som är sant eller disinfo. Efter något år som vaken så insåg jag konspirationen mot Gud och den satanistiska agendan. Är den då ännu ett lager på löken? Är bibeln ännu en konspiration? Varje nytt svar väcker flera nya frågor. Efter flera år bestämde jag vad jag ville tro på och valde väg, jag är övertgad att satan finns och lever därefter.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#3


See User information
Välskrivet och intressanta funderingar.Tack så mycket för att du delar med dig av dina tankar .
Du kanske har rätt...




Posted on: 2011/3/18 19:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#4


See User information
Quote:
Som Mayakalendern förutspår, att den 28 oktober 2011 kommer mänskligheten nå ett högre medvetande.


Icke sa nicke, du fantiserar efter att ha tillbringat mycket tid på nätet i aliens New Age-agenda, du förstår inte vad som är agendan bara... utan har gått på att det skulle handla om att man kommer hit "utifrån" och tar över... Maya har aldrig sagt något sådant som ni New Ageare säger. Ni sysslar med konstant ömsesidig hjärntvätt och programmering.

"Övertagandet" är bara det som, sker inom oss, och där kommer det in att dåliga krafter, demoniskt, eller kalla det för jinn eller aliens, det spelar ingen roll. De krafterna är det man finner då man tar del av det mesta därute av info, det är deras smuts... - när man då blir dålig/övertagen av det som inte är en själv, så vill de ta över, promota sig, så vill det dåliga i kosmos överleva, ta över människors kroppar.
Det är (alien-)agendan.

De infiltrerar tex genom tänk vi såg i tråden "Det största konspirationen" sprida nun human things, skriva i andra trådar om att sex är att sprida kärlek... - de har inte ens kommit dit att förstå som redan skrivits 200 gånger på vaken att vi inte ska tala om kärlek när vi inte längre vet vad det är - men de försöker ändå - de ger aldrig upp.

Reeepost:
Also the word "love" has many traps, especially the way you used it."
"Love, it is not to be understood in human terms, that is the corrupt version."
Slut reeepost.

Sluta att korrumpera...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=62330#forumpost62330


Vaddå "nå"... du är nu som Avatar här, att nästa år så kommer det liksom ett paket seglande med "ett högre medvetande". De som ännu inte sett vad det gamla New Agetramset är sover djupt, och bidde inget annat än vilsegångna och förvirrade aktivister, som går vilse på Kinnekulle... (annan tråd...).

Maya har aldrig sagt sådant, tokerier där

Quote:
... Om en annan art som har utvecklats under miljontals år verkligen existerar.


Det finns inget egentligen sådant som "utveckling", utgår man från fel tankar från början då blir konspirationstänksfrukten onyttig.

Quote:
"... men jag har redan skrivit alldeles för många ord."


Precis, disinfo och words har redan gått för långt.


Posted on: 2011/3/18 20:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#5


See User information
Du gör det bra broder,

Lev väl.

Posted on: 2011/3/18 20:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2011 - Händelsernas år
#6
Tack alla!
Fred ock kärlek! <3

Alfred, du gör det bara lättare för oss andra att inse att det jag skriver kanske är sant, bara så du vet

Fred till dig också!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2011 - Händelsernas år
#7
Dock tror jag inte på alien-agendan det minsta. Ganska många har dött eller fängslats när dom avslöjat den falska ufo agendan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#8


See User information
Damiano, vad avser du med "alien-agendan"?

Posted on: 2011/3/18 20:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2011 - Händelsernas år
#9
mm Damiano, Tilläggas bör att jag själv varit 100% motståndare till alien-agendan inom mig tills...igår faktiskt.

Just nu finner jag bara ingen mer logisk förklaring än just den.
Det skulle i så fall vara att man på något sätt vrider bort det hela från alien-teorin, och att det skulle vara någon form av demoner som utför det hela. Men det känns så jäkla flummigt, och jag har faktiskt ganska svårt för det flummiga och oförklarliga om jag ska vara ärlig.
Jag vill ha en vettig och hållbar förklaring till saker och ting innan jag köper dem.

Men demon-teorin kanske skulle kunna falla inom ramen, jag är open-minded, men kräver en del eftertanke innan jag vågar ge min tanke om det.

Alien-teorin, känns trots det osannolika i det hela som det mest sannolika trots allt.

Om någon skulle vilja slå hål på hela teorin så önskar jag att de kunde ge mig en vettig förklaring på hela 9/11-händelsen, vilka som gjorde det och hur det kan komma sig att världen ännu inte sett dagens ljus från en "whistleblower".

Hur tänker du Damiano? Jag har läst en del av dina inlägg & du verkar ju ha fötterna på jorden

fred!


Edited by patrik1975 on 2011/3/18 20:50:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#10


See User information
Jag har sskrivt hundra gånger här vad agendan är, men sov vidare och lev i undran.

Ephesians 6:12
For we wrestle not against flesh and blood, but against principalities, against powers, against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.

+ resten i http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... 4&forum=14&post_id=131782
för de som aldrig förstår, utan sprider disinfo och just är de som skapar det de säger sig bekämpa, "motståndsrörelse"... hehe haha bahhh.

Posted on: 2011/3/18 20:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2011 - Händelsernas år
#11
I mina ögon så kommer det en stort event med kaos som följd, för dom kan bara bringa ordning efter kaos. Kaoset kommer skyllas på alien som kommer erkännas runt London-OS 2012, det kommer även ses ufon överallt, dom är militära eller demoniska inget annat. Detta kommer samla mänskligheten under en fana och en tro mot det yttre hotet.Den nya tron i den nya ordningen blir Gaia religionen, alltså dom fem stegen Wieshaupt skrev om: "Weisshaupt believed that the Empires of the World ran on a five stage life cycle of chaos, discord, confusion, bureaucracy, and aftermath. He believed that by infiltrating the existing establishment or starting a revolution and implementing his strategy, he could break this cycle and establish a global rule of enlightened, benevolent kings/rulers who would rule forever if they kept his stratagem.

http://video.google.com/videoplay?docid=-2134284036772812990#
lyssna vid 1:05:50 så förklaras det ingående "THE LAW OF FIVE"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#12


See User information
Quote:

Damiano skrev:
I mina ögon så kommer det en stort event med kaos som följd, för dom kan bara bringa ordning efter kaos. Kaoset kommer skyllas på alien som kommer erkännas runt London-OS 2012, det kommer även ses ufon överallt, dom är militära eller demoniska inget annat. Detta kommer samla mänskligheten under en fana och en tro mot det yttre hotet.Den nya tron i den nya ordningen blir Gaia religionen, alltså dom fem stegen Wieshaupt skrev om: "Weisshaupt believed that the Empires of the World ran on a five stage life cycle of chaos, discord, confusion, bureaucracy, and aftermath. He believed that by infiltrating the existing establishment or starting a revolution and implementing his strategy, he could break this cycle and establish a global rule of enlightened, benevolent kings/rulers who would rule forever if they kept his stratagem.

http://video.google.com/videoplay?docid=-2134284036772812990#
lyssna vid 1:05:50 så förklaras det ingående "THE LAW OF FIVE"


Weishaupt och andra är som ingenting. Alla kulturer har gått under, oavsett vad ledare kan haft haft som agenda. Alla är underställda himlen/Gud, lagen eller vad man ska kalla det. Så vad de har för agenda är inte samma sak som att uppnå mål... det är klart att det inte kan bli som de gamla dåliga krafterna vill, det vore ju befängt... agendan är just att det gamla inte vill dö. därför sniker de sig in här, och vill ta över våra kroppar - de tror sig undkomma det som pågår "därute"- jag har redan skrivit allt om detta minst fem hundra gånger. Det är också enligt vad Maya skrev, de skrev inget om att mänskligheten skulle få ta bort sin skuld... detta är ett fängelse, som Insider skrev, eller en karantän, till och med Goethe skrev att detta är en planet för sinnessjuka... - detta är i kosmos centrum - bara violsegångna vägrar att bättra sig själva i fängelset - i sin kurrupta New Age-tankevärld så vill de istället göra uppror... motståndsrörelse... och försöker med sitt "kunskap är frihet" - och att alltid peka utanför sig själva, tror att det därute, andra, är de som konspirerar. Maya skrev sådant som att allting i kosoms genomgår det där.. så om detta är i centrum, kanske "tyngst", då pågår det på andra nivåer, andra tidsrum, innan det "når" hit. Det var kring att allt som inte är enligt kosmos natur, det orena, det kan inte klara sig, gå med in i det nya kosmos. Vilsegångna har då ingen tanke på att bättra sig (?) utan gör inte vad man ska göra i ett fängelse, och gör inte det som är meningen med våra liv här. Annars har ju all andlighet bara varit det, att bättra sig, bli mer sann, kultivera, för att på så sätt kunna återvända uppåt eller hem, till sin ursprungliga natur, också i kosmos.
Maya kunde heller inte veta närmare, för det som ska ske - det "nya kosmos", ju inte är något som liksom har sin rot i det gamla degenererade, utan görs av den som har hand om denna molekyl, vårt kosmos, görs som utifrån, så de som bara var en folkgrupp i en gammal kultur i det pluttiga samsara kunde ju inte se sanningen, utan återgav bara vad de förstod på sin låga nivå.
Profetior gäller därför i slutänden inte heller.

Så jag säger igen, bakom topeliten finns aliens.

De som pervar har alien/demoniskt bakom ryggen som lever på det där... - tragiskt att det nu verkar ges sådan makt på vaken.se.

De där som Weishaupt eller vilka namn som helst, det är våra egna skapelser, inget sker som inte ska ske, enligt Lagen, och är enligt sådd och skörd.

Det går naturligtvis då inte ut på att bekämpa andra, utan istället att se annat därute som inverkar på en som att det finns på scenen, vilket "därute" är - egentligen är för alltings bästa, men skapar folk dåligheter = avviker från sin/kosmos sanna natur/egenskap/kriterier så uppkommer det än mer dåligheter, vilket ju ofta expedieras via människor i makt - men det är inte de som är "problemet", vilket oftast komaisterna tror, annars skulle de väl inte kalla sig sanningsrörelse, då allt är upp och ned.



Från THE TAO TEH CHING, or THE TAO AND ITS CHARACTERISTICS by Lao-Tse

Cultivate it in yourself and virtue will be real.
Cultivate it in the family and virtue will overflow.
Cultivate it in the town and virtue will be great.
Cultivate it in the country and virtue will abundant.
Cultivate it in the world and virtue will be everywhere.

Therefore, take yourself and observe yourself.

Take the family and observe the family.
Take the town and observe the town.
Take the country and observe the country.
Take the world and observe the world.

How do I know the world as it is?

By this.
...
Tao Is Not the Ultimate Truth of the Universe
“Man follows the ways of the Earth.
The Earth follows the ways of Heaven,
Heaven follows the ways of Tao,
Tao follows its own ways.”
(From Chapter 25 of The Tao Te Ching by Lao Tzu.)

“Hidden in the depths,
Yet it seems to exist forever.
I do not know whose child it is;
It seems to be the common ancestor of all, the father of things.”
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=140541

Posted on: 2011/3/18 22:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#13


See User information
// Ephesians 6:12
For we wrestle not against flesh and blood, but against principalities, against powers, against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places. //

Only the children of God will enter Heaven, vilket betyder, och samtidigt en jämförelse... The Russian doll... Man föds som en, ett barn, sen lär man sig att vara ungdom/tonåring, och lämnar där barnastadiet, vilket ej betyder, att vara barnslig utan att man lämnar moralen, den riktiga. Fråga ett barn om man skall skada eller döda, det svara, nej, absolut inte, efter det lär vi oss att säga, nej men livet är inte så enkelt, vilket i sin tur betyder, vi gör det svårt.

Sen lägger vi på ett hölje till, ung vuxen, och blir ännu tuffare, (ännu mindre moraliska (rädda)), och då blir det helt plötsligt ok att lära sig kriga (lumpen), ett hölje till och man köper aktier ala vapentillverkning och kollar på tv när USA bombar andra länder "In the name of freedom" etc och så vidare... Vi skall inte lämna grundmoralen, no matter what!

Children of God = Människor utan höljen = Det lilla barnet inuti the Russian doll = the only and the original one, NEO = ONE

There can be only ONE!

Jag är snickare, semster fripp, djurskötare, djurgårdare, medborgare, sob sob, Nej, man är och finns bara EN och samma människa, ONE!

Må gott

Posted on: 2011/3/18 22:08
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#14


See User information
Kan det här vara svaret på vad som ska komma ?

http://presscore.ca/2011/?p=1244

Posted on: 2011/3/18 22:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#15


See User information
Framtiden är omöjlig tillsammans med Troll, rensning av troll ala 2011 på G... 2012 enligt Mayakalendern är "The graduation of human consciousness"! (Conscious life/living)

Posted on: 2011/3/18 22:28
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#16


See User information
Skål för det...

Posted on: 2011/3/18 23:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#17


See User information
New Agarnas programmering av vad tex Maya sa eller va... kastad dom rätt i gapet på deras gudar, Annunaki.

Lycka till och sov vidare i den stora sömnen, alienagendan kunde inte eller släppas, för många har redan "tagits omhand" av dessa krafter, synd - och de kan inte hålla igen sina avtryck av postningar.

Suck.

Posted on: 2011/3/18 23:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#18


See User information
Hur kopplar man Maya till New Age?

Posted on: 2011/3/19 0:08
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2011 - Händelsernas år
#19
Damiano,

Mycket väl kan det vara så det kommer utspela sig. Det är ungefär så mina tankegångar har gått hela tiden. Och just bl.a. kortet "combined disasters" från illuminati-kortleken stärkte mina misstankar åt 2012, OS, London och "Zion".
Men efter Japan, och efter att ha studerat bl.a. det kortet igen så är det ganska tydligt att denna "combined disater" handlade om just Japan. Jordbävning, tsunami och radioaktivitet. Allt på en gång.

Och det som ytterligare dragit fokus bort från "2012"-fenomenet är det faktum att 11, 11, 11, 11, 11, 11, 11 tapetserats ut i allt från tornens sänkning till det mesta du kan tänka dig i den undre konspiratoriska världen.
2012 är naturligtvis också ett viktigt årtal. Det är året då denna ny världsstat skall byggas upp. När allt är uppstädat och börjar likna deras "Nya världsordning" som var Weishaupts mål. 2012 är en hyllning till "The new age". 2011 är året då allt brakar lös tror jag. Dvs steg 1 i denna 5-skala. "Chaos" (2011) >>> "Order" (2012).

Kanske kommer det inga riktiga aliens, det är bara en teori som logiskt förklarar mycket av det som hänt och sker.
Men en minst lika logisk förklaring skulle vara att mr. Big sitter där nere i underjorden och har full kontroll.
Båda alternativen är helt urflippade, jag vet.

Men inte i närheten lika urflippade som det aftonblaskan ger oss. De officiella förklaringarna håller liksom inte ens logiskt, vilket får iaf mig att öppna mig för mer knäppare förklaringar. Vi får väl se...en sak är säker, vi har händelserika tider framför oss

iwarrior,
Instämmer till fullo. Och tyvärr lär sämhället oss att lägga på allt fler och fler skal, vilket gör det än svårare att nå tillbaks till våra rötter och vara sanna mot vår natur.
Men precis som du säger. Vi är alla ETT!

SKÅL för rensning av alla TROLL!

Fred, kärlek & ha en underbar lördag alla!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2011 - Händelsernas år
#20
Jag har tyvärr mer information som förbryllar.

Leonid Elenin
Den ryska astronomen som sägs ha funnit kometen. ELENIN.
http://iasc.hsutx.edu/index_files/Page687.htm
Existerar han ens på riktigt?

Jag har försökt finna information om honom, och utan att gå in på detaljer så är det väldigt tunt kan jag säga.
Likaså om kometen i sig är det väldigt tyst i media.

Informationen på NASA's hemsida är i princip den enda offentliga informationen som finns att tillgå i nuläget.

Hade jag varit på humör hade jag dragit ett skämt om att cia-aspiranten funnit fler kopplingar bland tidningsklippen i skjulet, men det är inte riktigt läge känns det som.

Ni får dra era egna slutsatser mina vänner,

Deep Impact (filmen) - om en E.L.E (Extinction Level Event), en asteroid där jorden ska träffas.
I filmen, var presidenten svart (Morgan Freeman) - Obama.
I filmen, killen som upptäcker kometen heter LEO Biederman, ett ryskt namn. Leonid Elenin är ryss.
Båda upptäckare i verkligheten och i Deep Impact är födda i januari.
Båda kometer i verkligheten och filmen upptäcks på en 10: e dagen i månaden - den 10 maj 1999 och den 10 december,

2010. Det är 11 år däremellan. 2011.
I filmen spelar ELIjah Wood (som för övrigt har ordet NINe tatuerat på kroppen) och Tea LEOni (kometen "8299 Tealeoni" är uppkallad efter henne) Deep Impact hennes nionde film. NIN.

Ledtrådar i filmer har vi diskuterat här tidigare, och många kommer säga att det åter igen bara är en massa slump. Men allt är bestämt långt i förväg och de använder Hollywood på något vis för att släppa sina ledtråder, precis som med 9/11

Som jag nämnt tidigare så upptäcks en komet i december 2010, i filmen "Battle Los Angeles", precis som i verkligheten.

Den träffar utanför japans kust den 11/4 2011, filmen hade release för en vecka sedan. 11/3, samma dag som katastrofen i Japan skedde.

Utöver Hollywood-kopplingar (som vi säkert kan finna många fler av) finns det andra märkligheter.

Leonids
Är ett meteorit regn, se
http://en.wikipedia.org/wiki/Leonids

Elenin når perihelium den 11 september 2011. 9 / 11.
I judiska Gematria, är ordet "ELENIN" lika med 119, 911 bakvänt, E=5, L=20, E=5, N=40, I=9, N=40 blir 119.
Precis som namnet är nine eleven bakvänt.

ELEven NINe

ELENIN är som närmast jorden den 18e oktober i år, vilket infaller väldigt nära det datum jag nämner i början på tråden. Den 28e oktober, som Maya-kalendern har förutspått.

Läs om gudarna i Sumer: (på svenska)
http://www.werbeka.com/bibliote/anita/gudsumer.htm
Läs bl.a. om hur guden NIN berättar om Nibiru, eller om guden ENLIL luftrummets härskare och hans maka NINLIL. NIN omnämns även i bibeln.

Jag kan fortsätta med mer information, men framtiden kommer snart att tala för sig själv.
Och ikväll är det "supermånen" på himlen, och det är stjärnklart. så nu stänger jag av burken och tänker spendera resten av kvällen på balkongen.

Fred!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Händelsernas år
#21


See User information


Vakenheten kommer krypande på alla håll och kanter...

Kul att se.




Posted on: 2011/3/19 21:39

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Komaisternas år
#22


See User information
Avatar, som urNew Agare är du ju inte i en position till att kunna bedöma och förstå något kring vad vakenhet är, nice try, kanske det var.

Jag såg två minuter av videon, den är bara inom det dåligas agenda, gör folk stökiga, demoniska och än mer dumbed down.

Synd inte komaister nu mer tänker att saker och ting visar sig efter synkronisitet etc, men enligt aktivisttänket (zzoveri) så är saker som händer alltid "planerade" av den där dumma härskareliten som kör med sina härskartekniker , visas upp av Hollywood för att det har getts info dit, är styrt, för de "planerar" långt i förväg... osv osv.

Se denna tråd och inlägg 20:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=91636
Jag skulle aldrig (såsom en vaken) komma på tanken att ens försöka lansera en idè om att illuminater låg bakom att tråden på vaken skapades eller att klisterlappen låg framför mina fötter.

Jag kan tillägga att lokalen för Svarta Örns Orden var intill där klisterlappen låg.

Posted on: 2011/3/19 22:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Komaisternas år
#23


See User information
Quote:

alfred skrev:
Avatar, som urNew Agare är du ju inte i en position till att kunna bedöma och förstå något kring vad vakenhet är, nice try, kanske det var.



Kram på sig! Jag förstår dig inte, ser inte som ramarna du själv sätter upp för din åsikt. Hur kan "En sanning" vara "En sanning", utan att allt är inkluderat?

Du har rätt, som alltid... Ur Ditt perspektiv! Det innefattar inte att Din sanning är den samma som min, men "En sanning" inkluderar dom båda.

Fred på sig, en tanke skulle kunna vara att försöka se förbi bedömanden och tolkningsaspekter! Bara för att en krona heter krona, behöver det inte betyda att kronan är något verkligt, eller att det enbart är en idé av någon, för andra!?

Hur det än är, du väljer att se saker, så tror jag väldans mycket på dig!

Jag gillade texten i låten...


I fred och sanning!

Posted on: 2011/3/19 22:42

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2011 - Komaisternas år
#24


See User information
Avatar, en eloge för att du håller sinnesjämvikt och är positiv.

Kolla 3.13 i filmen, stanna den, tröjan.

Vid 5.30, där ser man den specifika "symbolen" för att vända Sanningen ryggen - gå sin (den fallna människan, satanism...) egen väg - därför har komaister, aktivister avatarer som har liknande i sig.

"Madness in society" - hade videon haft anknytning till sanning och vakenhet så hade den inte haft den kärnan av budskap, detta är evil via skärm, inget annat. Samhället är en följd av det vi själva har blivit till. Alienagendan pekar åt fel håll, har det avseendet, så att människor inte ser inom sig själva, och därmed kan de inte ta itu med det enda som går att "åtgärda", samhället uppkommer som en följd, inte tvärtom. Om folk i elfte timmen fås att se att "vägen" är att hålla på med det dumma på scenen så har man gjort en illgärning för dom.

Vad har videon i sig som visar på något andligt, något som leder människor mot sig själva? Det var, sades det, för revolutionärer.
Kan det vara mer illuminati och alienagenda än så?

Den visar 180 grader fel, så det är evil crap.

Men sådan är kommunismsatanismen.




Posted on: 2011/3/19 23:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
62 user(s) are online (62 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 62

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS