vaken

Vakencorner

Botten   Fregende mne   Nsta mne  Registrera dig fr att posta

"5 Gateways" - Openhand Documentary - 1:42h

Registrerade sig:
2010-07-30 17:45
Frn Idag Jorden, Universum imorgon.
Inlgg: 2556
En intressant aspekt om att vakna... Har ej sett hela denna n, men brjan stmmer in en del i det jag sjlv genomgtt.

S, som sagt, enbart sett 15 minuter... Ni str sjlva fr era sikter och domar.

Openhand's free "5 Gateways" Documentary, made in association with "Smiling Dragonfly", detailing our Journey of Enlightenment and Ascension...

Postat den: 2011-03-20 00:08

FRI
Ej Kontrakterad av fretagspolicy av stat, fretag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det r Du som mste vrida om lset dr det passar.

Bttring fr alla!

Re: "5 Gateways" - Openhand Documentary - 1:42h

Registrerade sig:
2005-02-01 17:45
Inlgg: 78
Jag sg till 5.45, vad ser man dr?

Samma som i den videon dupostade inann i trden 2011 - Hndelsernas r.

Filmen r bara det vanliga utvecklingstnket, New Age och alienagendan. Det har ingenting med verkligheten att gra.

Det r pinsamt.

Postat den: 2011-03-20 00:48

Registrerade sig:
Citat:

alfred skrev:
Jag sg till 5.45, vad ser man dr?

Samma som i den videon dupostade inann i trden 2011 - Hndelsernas r.

Filmen r bara det vanliga utvecklingstnket, New Age och alienagendan. Det har ingenting med verkligheten att gra.

Det r pinsamt.

If you seek, you shall find...

Novax/gatlopp/xziljoner alts, jag tror p dig! Du r precis som du skall vara... precis dr du r...

Har sett 1h nu, beskriver tillsammans med Bi-polar videon om vad vi som mnsklighet gr igenom nu... Bara vi gr det fredligt.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=172746#forumpost172746

r posten som tillsammans beskriver vad vi gr igenom... Som enskilda och som En mnsklighet...

Jag gick genom hela detta p en vecka + lite till i insiktsaspekten... Om detta skedde mig i min ensamhet och det hnder s mnga andra spontant och genom "hndelser"... Hur kan det inte vara sammankopplade?

Vill pvisa att jag innan sg p religioner, new age och annat som humbug fr svaga/ vilseledda/ kraftlsa/ mnniskor som hade avsaknad... Avsaknad av sig sjlv. Men efter det "klicka till" och sanningar vllde upp, ser jag allt ur aspekter som r s mycket olika, men den samma. Skiftade synvinklel ur ett "hgre" perspektiv, mer vergripande...

Jag trodde att mnniskor som sa att dom sg auror vad en bluff... Men jag ser dom nu... S nu str jag med foten i min egen mun, mot det jag trodde innan... Och allt hnde i ensamhet, utan pverkan av andra, absolut inte frn nn new age-alien-maya-(fyll i din egna frdom hr)-agenda.
Jag vet idag att detta bara r "En" brjan...

Hur det n r, har jag inte en mjlighet/rtt att tala om fr dig vad som r rtt/fel, vad du skall tro/veta, knna/frsaka, sga/frtega, utan att du sjlv vljer att acceptera DIN egna sanning och vg. Och det finns mnga fler vgar som leder till Rom, ut och in igen, fram och tillbaka...

EDIT: Stavfel och frtydliganden.

Postat den: 2011-03-20 00:54

Redigerat av Avatar den 2011-03-20 01:10:04
Redigerat av Avatar den 2011-03-20 01:10:32
Redigerat av Avatar den 2011-03-20 01:23:52
Redigerat av Avatar den 2011-03-20 01:26:54

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
2009-05-16 11:42
Frn Sverige
Inlgg: 272
Sg det mesta av filmen igr och tycker den var bra.. Jag knner igen mig i mycket av det.. ven om jag inte riktigt har gtt hela vgen och "slppt taget".. det knns fr mig som att det i dagens samhlle r lite fr svrt och obekvmt.. iaf i dagens lge..

Men det knns som att filmens budskap r kta och jag tror p det.. Har upplevt en hel del sjlv och skapat mig en bild av vad som r och vad som inte r genom egna erfarenheter.. Jag tror nog att det r den enda vgen man kan g.. sin egna.. men sjlvklart s kan andras ord, texter, filmer, visa deras vg och man kan f sina knslor uttryckta av ngon annan.. vilket kan gra att poletten trillar ner och man ser att man inte r ensam p sin resa...

tack fr tipset...

Fr mig handlar det om att inte lsa sig i en box.. mnga snackar om att man mste tnka utanfr boxen, fr att kunna frst det hela.. men nd verkar mnga som sger detta sjlva sitta i en annan box som r utanfr den "normala" boxen.. men det r nd en box...

S jag frsker se det som s, att jag sitter i en box.. fr det tror jag vi alla gr.. men jag lter min box vara ppen.. jag kommer aldrig stnga den.. ven om jag s tror att jag vet sanningen till 100%.. fr det gr att jag inte kommer att lyssna p andras sikter verhuvud taget, d man ltt kastar bort allt som r utanfr den egna boxen...

Kanske lite flummigt men hoppas ngon frstr vad jag vill f fram.. tack och hej... :)

Postat den: 2011-03-20 14:41

Registrerade sig:
2007-12-05 06:26
Frn Kttilstorp, Sverige
Inlgg: 1076
Citat:
Vill pvisa att jag innan sg p religioner, new age och annat som humbug fr svaga/ vilseledda/ kraftlsa/ mnniskor som hade avsaknad... Avsaknad av sig sjlv. Men efter det "klicka till" och sanningar vllde upp, ser jag allt ur aspekter som r s mycket olika, men den samma. Skiftade synvinklel ur ett "hgre" perspektiv, mer vergripande...

Jag trodde att mnniskor som sa att dom sg auror vad en bluff... Men jag ser dom nu... S nu str jag med foten i min egen mun, mot det jag trodde innan... Och allt hnde i ensamhet, utan pverkan av andra, absolut inte frn nn new age-alien-maya-(fyll i din egna frdom hr)-agenda.
Jag vet idag att detta bara r "En" brjan...

Hur det n r, har jag inte en mjlighet/rtt att tala om fr dig vad som r rtt/fel, vad du skall tro/veta, knna/frsaka, sga/frtega, utan att du sjlv vljer att acceptera DIN egna sanning och vg. Och det finns mnga fler vgar som leder till Rom, ut och in igen, fram och tillbaka...

Vi som kritiserar newage p andlig grund gr inte det fr att vi inte tror p ett dugg av det som det pratas om i newage, utan fr att de alltid tar upp det frn ett vldigt lgt perspektiv, fr att det har det tidsenliga empiriska och grovt materialistiska tnkandet kvar nr det frsker nrma sig hgre/vernaturliga sanningar, fr att det blandar samman ortodoxa och heretiska vgar.

Ortodoxa och heretiska sger jag, fr det r fr mig vldigt osannolikt att alla andliga discipliner alla skulle vara en vg och att alla har samma slutml.
Vissa har som grund att gra vl mot andra medan de gr sin vg, andra uppmanas att verkligen gra ont, dr r den frsta och strsta skillnaden mellan riktningar tror jag.

Nr du nrmar dig en riktig, urldrig och upprtt vg serist kommer alla mstare ver sdana sga att du inte kan plocka till dig av sakerna i den skolan som p ett stort smrgsbord.
Antingen de sger att alla andra vgar r heretiska eller ej spelar inte roll, alla andra vgar r inte heretiska, men mnga r det.
De vill bara inte att du brjar g lngs en vg fr att sen brja g lngs en annan utan att fullborda den frsta, vilket vore ett slseri med tid.
De vill inte heller att du frstr sakerna de ger dig i sin skola, eftersom de sakerna r egna liv i andra rum.

Om tv vgar leder upp, tnk dig d, det r som tv stegar med massa luft dremellan.
Klttrar du uppfr en stege och det r lngt bort till nsta, hur ska du d kunna klttra p bda samtidigt tror du?
Du mste ju med andra ord klttra ned, eller hoppa/falla ned innan du kan klttra upp fr en annan.

Har du vl brjat blanda, hmta ngot p en viss niv p en stege, hoppat ned och frsker ta med dig de sakerna ned fr att klttra uppfr en annan stege innan du ntt toppen dr vet du ju inte vad alla sakerna gr, vad energimekanismer som du fr r till fr o.s.v. Du vet allts inte om de r kompatibla med varandra, vilket de oftast inte r, drfr sger mstarna fr varje ortodox skola s: "Alla andra vgar r heretiska" eftersom de ser efter dig, vill inte att du blandar till en soppa som kanske smakar hemskt till slut.
Alla stegar har ocks olika lngd, vissa avklarar du snabbt, andra krver stor mda och lng tid, s de leder till olika niver, ven drfr kan du omjligen ta med dig ngot som leder till ett himmelrike ver till ett annat p en hgre niv.

Citat:
Fr mig handlar det om att inte lsa sig i en box.. mnga snackar om att man mste tnka utanfr boxen, fr att kunna frst det hela.. men nd verkar mnga som sger detta sjlva sitta i en annan box som r utanfr den "normala" boxen.. men det r nd en box...

S jag frsker se det som s, att jag sitter i en box.. fr det tror jag vi alla gr.. men jag lter min box vara ppen.. jag kommer aldrig stnga den.. ven om jag s tror att jag vet sanningen till 100%.. fr det gr att jag inte kommer att lyssna p andras sikter verhuvud taget, d man ltt kastar bort allt som r utanfr den egna boxen...

Om det r s d att det r som en hiss som frdas uppt samtidigt som det regnar? Du frsker stiga, men en massa vatten fyller hissen ju hgre upp den frsker ta sig, till slut blir den full av massa regnvatten blandat med smutsen p golvet, sen stannar kanske hissen fr att den vger fr mycket.
Vad gr man d om man vill loss men inte ned?
Skaffar tak och pumpar lns.
Skaffar filter och tmmer ut tankarna.
Granskar noga allt som vill in, det som i grunden r av samma natur som platsen dit man klttrar till kan flja med, allt annat mste sllas bort och hllas ut, annars hller det en kvar.

Postat den: 2011-03-22 21:30
ty onda anslag
man ofta rnt
alstras ur andras brst.

Registrerade sig:
Citat:

Xtas skrev:

Vi som kritiserar newage p andlig grund gr inte det fr att vi inte tror p ett dugg av det som det pratas om i newage, utan fr att de alltid tar upp det frn ett vldigt lgt perspektiv, fr att det har det tidsenliga empiriska och grovt materialistiska tnkandet kvar nr det frsker nrma sig hgre/vernaturliga sanningar, fr att det blandar samman ortodoxa och heretiska vgar.

Ortodoxa och heretiska sger jag, fr det r fr mig vldigt osannolikt att alla andliga discipliner alla skulle vara en vg och att alla har samma slutml.
Vissa har som grund att gra vl mot andra medan de gr sin vg, andra uppmanas att verkligen gra ont, dr r den frsta och strsta skillnaden mellan riktningar tror jag.

Nr du nrmar dig en riktig, urldrig och upprtt vg serist kommer alla mstare ver sdana sga att du inte kan plocka till dig av sakerna i den skolan som p ett stort smrgsbord.
Antingen de sger att alla andra vgar r heretiska eller ej spelar inte roll, alla andra vgar r inte heretiska, men mnga r det.
De vill bara inte att du brjar g lngs en vg fr att sen brja g lngs en annan utan att fullborda den frsta, vilket vore ett slseri med tid.
De vill inte heller att du frstr sakerna de ger dig i sin skola, eftersom de sakerna r egna liv i andra rum.

Om tv vgar leder upp, tnk dig d, det r som tv stegar med massa luft dremellan.
Klttrar du uppfr en stege och det r lngt bort till nsta, hur ska du d kunna klttra p bda samtidigt tror du?
Du mste ju med andra ord klttra ned, eller hoppa/falla ned innan du kan klttra upp fr en annan.

Har du vl brjat blanda, hmta ngot p en viss niv p en stege, hoppat ned och frsker ta med dig de sakerna ned fr att klttra uppfr en annan stege innan du ntt toppen dr vet du ju inte vad alla sakerna gr, vad energimekanismer som du fr r till fr o.s.v. Du vet allts inte om de r kompatibla med varandra, vilket de oftast inte r, drfr sger mstarna fr varje ortodox skola s: "Alla andra vgar r heretiska" eftersom de ser efter dig, vill inte att du blandar till en soppa som kanske smakar hemskt till slut.
Alla stegar har ocks olika lngd, vissa avklarar du snabbt, andra krver stor mda och lng tid, s de leder till olika niver, ven drfr kan du omjligen ta med dig ngot som leder till ett himmelrike ver till ett annat p en hgre niv.

Jag frsvarar inte ngot ni kritiker kallar "new age", jag tar mig inte den begrnsningen. Hoppas du ser hur jag tnker. Mnniskor som tolkar det jag sger som "new age" r helt och hllet deras sikter och har vldans lite med mig att gra. Jag sker enbart Min inre sanning, det vad mitt hjrta knner r rtt vg fr mig... Om det sedan resonerar fr er som ngot phitt, eller ett ramverk fr en fruppfattad mening av En vy av En realitet... Fr det st fr uttryckaren, har fortsatt inget med mig att gra. Allt som vi erfar och knner (hat, krlek, avvund, frustration osv) finns inom siktstagaren, inte motparten.

Fr mig finns f grnser, beblandar mig inte med En vg eller Ett rtt stt. Jag nyttjar "verktygen" som min vg/hjrtat resonerar med, min intuition. Vi har alla lrt olika lxor genom livet/-en och en vg r inte mer rtt en ngon annans. Vi har alla olika utgngspunkter och vyer, vilket mste bejakas och respekteras.
Att hindra eller dma en annans vg, r dlig karma och trnsyntet (Ovilja att ge en mnniska frihet fr sin vg).

Vi r alla olika, vilket r grunden fr mngfalden i s mnga olika stt. Detta r "uttrycket" och grunden fr en erfarenhet utan dess like. Vi r alla av samma grund, men via olika erfarenheter och samlade kunskapen, utgr vi alla en unik vg/erfarenhet.

Du skriver om olika "stegar"... Jag ser bara vgen upp! Vi borde veta bttre n att se allt svart eller vitt?

Nu har jag ingen aning om vad ni som r "kritiska till new age" menar, d det lilla jag sett verkar vara allt mellan himmel och jord... Svrt att frklara, men jag ser mnster i alla religioner frn Maya, godtagna religioner, new age... eller vilket fack du n vljer att se saker som. Vad mnniskor p vaken verkar se detta fack med new age, kan fr min syn r direkt relaterbart med vilken "konspirations teoretiker" du n vljer. 9/11 was a inside job"... - r du galen och helt tappat greppet om verkligheten?
Bara argument frn Ett perspektiv, inte mindre sanning i det i alla fall. 9/11 r ett bra mtverktyg ven med religioner och annat... Den visar bara din siktspunkt i en tillvaro.

I fred och En sanning.

Jag r min egna "mstare och elev", Min sanning kan har ingen rtt att frgastta, utan att den mnniskan frgastter sin egen. Min vg till sanningen r min, din r din... Lika r vi alla skapta...

Postat den: 2011-03-23 00:38

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:

BTW... Verktyg... Gller att vara "poppis"... Fr sin sak?

Nog mste "hjrtat" vara allas vr "guide"... Hur ofta har vi inte tnkt "Fan, jag skulle gjort frsta valet", intuitionen sger mig... osv...

Postat den: 2011-03-23 02:43

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
2009-09-11 19:06
Frn Vstergtland
Inlgg: 1287
Du! Beskriv den, verkligheten, som du kallar den.
Tack p frhand.

Postat den: 2011-03-23 08:06

Registrerade sig:
Citat:

Network skrev:
Du! Beskriv den, verkligheten, som du kallar den.
Tack p frhand.

Hur menar du broder? Beskriva min/en verklighet, som bara r min/en vy av en och samma sak som din, den vi bara ser och frstr p olika stt med dom frutsttningar vi skapar fr oss sjlva via vra enskilda frutsttningar?

Du r fantastisk, ingen har mer rtt n du, frn perspektivet du erfar och ser ifrn... Men det glla andra med... Problemet r att vi inte lter varandra vara p sin vg... "Devide and conquer" i beteendets uppfostran, vilket bara r ett kontrollverktyg.

Jag kan inte beskriva En helhet som jag ser fr nrvarande p ett "papper"... Det saknas fr mnga x-reffar inom sig sjlv och en frgskala och niver vilket bara du sjlv finner inom dig sjlv... Allt kommer i slutndan alltid tillbaka till en sjlv, spelar fga roll vilka verktyg vi nyttjar(religioner, politik, new age... Bara verktyg fr dig sjlv och din utveckling). Jag lskar se mig sjlv i en "drama" som inte spelar en roll alls... En realitet som ter sig s verklig, men r s frnderlig. Frndringen r ett mste, fr verktyget "tiden" grundar sig fr det.

Nu babblar jag bara p... Ur mitt perspektiv...

I fred och sanning!

Du r unik och har alltid varit det, men det r ven alla andra, med lika rtt!

Vi spelar alla teater... men levt oss in i en roll s mycket att vi glmt vilka vi r frn frsta brjan.

Postat den: 2011-03-23 10:51

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
2007-12-05 06:26
Frn Kttilstorp, Sverige
Inlgg: 1076
Sanningen r inte relativ, allting utspelar sig p ett srskilt stt, s det r p ett srskilt stt vilket man kan beskriva.
Nr sanningsrelativister pstr ngot annat r det oftast fr att de inte kan beskriva just verkligheten/sanningen.

r himmelen bl? r rtt rtt och fel fel?
Det r ingen tolkningsfrga...

"Du r fantastisk, ingen har mer rtt n du, frn perspektivet du erfar och ser ifrn... Men det glla andra med... Problemet r att vi inte lter varandra vara p sin vg... "Devide and conquer" i beteendets uppfostran, vilket bara r ett kontrollverktyg."

Bddar inte tron att man r perfekt fr att man blir blind fr alla sina brister tror du?

Vidare, om vi lter alla g sin egen vg, grva vilt t vilket hll som helst, r det inte division/splittring tror du?
Kan samhllen och hgkulturer bildas genom andlig anarki?
Frklara hur det gr till isfall.

Hur man skulle kunna erhlla ngot genuint, ngot vrdefullt och stort genom att plocka hipp som happ frn olika skolor, samfund, religioner och vgar har du inte heller frklarat n, hur gr det till?

Postat den: 2011-03-23 18:24
ty onda anslag
man ofta rnt
alstras ur andras brst.

Registrerade sig:
Blir min sista post i trden, men vlkomnar grna en PM konversation.

Citat:

Xtas skrev:
Sanningen r inte relativ, allting utspelar sig p ett srskilt stt, s det r p ett srskilt stt vilket man kan beskriva.

Sanningen mste innefatta och stdjas av alla aspekter, annars r det enbart en del-sanning. Sanningen r absolut, ur alla perspektiv. Alla pysselbitarna mste d passa in, innan en hel sanning kan ses.

Citat:

Xtas skrev:

Bddar inte tron att man r perfekt fr att man blir blind fr alla sina brister tror du?

Vilken tro? Sanningen mste ven innefatta Svenska kyrkans, Buddisternas, Islamska, Indianens... Vi fr inte heller glmma att en religion inte behver vara det som skrivs i bcker, speciellt d dessa grna genomgtt revideringar dr fregngarna utsetts som ktteri... Mnniskan har under en vldigt lng tid ven bearbetat dessa bcker fr sina egna ndaml...

Tolkningar av en sanning r ven en delsanning fr ngot bakomvarande, det beskrivna. Hnvisar till svar 1, men alla br vi del-sanningar till den "kompletta". Fraktalet r kanske lttare att se detta som.

Citat:

Xtas skrev:
Vidare, om vi lter alla g sin egen vg, grva vilt t vilket hll som helst, r det inte division/splittring tror du?
Kan samhllen och hgkulturer bildas genom andlig anarki?
Frklara hur det gr till isfall.

Ser det enkelt som verktyg vi nyttjar fr att gro(Bde enskilt och som slkte), allt kommer frr eller senare tillbaka till en sjlv i stort som smtt.

Citat:

Xtas skrev:
Hur man skulle kunna erhlla ngot genuint, ngot vrdefullt och stort genom att plocka hipp som happ frn olika skolor, samfund, religioner och vgar har du inte heller frklarat n, hur gr det till?

Alla har olika utgnspunkter vi ser ifrn, med olika lrdomar och erfarenheter (Olika solglasgon, skygglappar, kontaktlinser osv). Hjrtat r allas vr "guide" och "sanningen" vi alla sker efter gr alltid genom hjrtats vg... Krleken r grunden i s gott som alla religioner och har ven frskts av mnga poeter och konstnrer beskriva bde aspekter och uttryck. Det r inte svrt att se att "maktsystemen" gr allt fr att f dig ska svaren utanfr och f dig bilda en identitet frn vl strukturerade och frutbestmda val (Din programmering).

S vljer en mnniska krlekens vg och fljer hjrtat, leder nog vgen till "Rom" till slut... Och vgarna r lika olika som det finns antal, inklusive sina variationer.

Postat den: 2011-03-25 14:19

FRI

Bttring fr alla!

Topp   Fregende mne   Nsta mne

Registrera dig fr att posta

dvd-infobestllning banner lngst ned.
Ikoner
Paypal
Sttta Vaken med en mnatlig donation
Facebook
G ven med i vr facebook-grupp och bli en av de ver 15 000 som diskuterar dr.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper
Vilka r Online

20 anvndare r online (20 anvndare tittar p Forum)

Medlemmar: 0
Gster: 20

mer...
Nya medlemmar
Turbozz 2019-08-15
Fr4nzz0n 2019-07-30
Egenerfarenhett 2019-05-19
ljuset12 2019-05-07
Marjo 2019-03-28
Bloggar o Lnkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar frn massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter p svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgrd.
Dominic Johansson
Hjlp Dominic att komma hem.
Mjlkpallen
Mjlkpallen r samlingsplatsen dr bonnfrnuftet tros ha sitt ste.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter p norska.
En bild sger mer ...
Citat frn eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen r dold bland lgnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur pverkar geoengineering dig?
Grundlggande frihetsbegrepp p svenska