vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Matreserver i Sverige?
#1


See User information
Alla patriot radiostationer i USA rekomenderar man har ett matförråd ifall något oförväntat inträffar. Till Alex Jones, Jeff Rense, Jack Blood, Kevin Trudeau och nu även Glenn Becks huvudsponsorer hör diverse företag som säljer matreserver. Såsom exempelvis:

www.efoodsdirect.com/
www.readyreservefoods.com/
www.freezedryguy.com/

Finns det nån av er som har matreserv lagrade i era källare eller som tycker detta kunde vara även en bra idé här i Europa? Dessa populära amerikanska kedjor skickar dock inte mat till Sverige överhuvudtaget och även ifall man hittade ett företag som skulle göra detta, så skulle säkert postkostnaderna vara enorma, för att inte tala om import och mervärdesskatter. Finns det några bra svenska eller europeiska företag ni skulle rekomendera?

Alex Jones säger han kör med Efoodsdirekt och säger sig spara en hel del massa pengar och påstår maten är dessutom hälsosammare och godare än den han kan hitta i affärerna, så det kunde ju vara intressant att pröva på nåt liknande. Speciellt när flesta av dessa maträtter tycks ju vara att endast tillsätta vatten och värma upp så det vore ju mycket enkelt att tillverka.

Posted on: 2011/3/23 19:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#2


See User information
Kör bara med några flak vita bönor i tomat-konservburkar i källarförrådet. Bättre än inget. Ska ta tag i det där nån gång, hoppas det blir innan någon större katastrof. Har dock tänkt dra mig inåt landet vid sådan händelse, så det kanske inte är idé att lagra för mycket här. De där länkarna du postade verkade väl handla om frystorkad mat, typ sådan som finns här: http://www.utemat.se/

Om det bara handlar om några månaders överlevnad vet jag inte hur mycket jag skulle prioritera "nyttighet", men man kan ju alltid ha en del Spirulina-tabletter hemma, de täcker ju väldigt mycket och har en hållbarhet på lite mer än ett år i alla fall, så det är ju bara att sätta i sig dem om utgångsdatum närmar sig och fylla på med en ny order.

Posted on: 2011/3/23 20:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#3


See User information
Köp bönor och linser som du sedan kan grodda. Konserver = stenåldern.


Posted on: 2011/3/23 21:20
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#4


See User information
Men hur fort får man någon volym på maten med groddning? Jag tänker mig att kalla konservburkar är bra (inte så gott dock) första veckan/veckorna vid ett längre strömavbrott etc. Min långsiktiga plan är att odla vid en stuga jag har tillgång till, skulle dock behöva bunkra upp ett frölager till detta, min egen lilla minivariant av elitens fröbunker i Svalbard.

Posted on: 2011/3/23 21:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#5


See User information
Groddning tar 3-7 dagar. http://www.nyfikenvital.org/?q=node/113
risenta har också vakumförpakat ris med fyfsat lång hållbarhet. Olika pulver funkar ju också som spirulina/nässle/helnypon pulver etc. (potatismjöl?)
Sen kan man ju också införskaffa sig en torkugn, så kan man torka in frukt och grönt o vakumförpacka stjälv bäst man vill.

Posted on: 2011/3/25 22:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#6


See User information
Har sedan ett år tillbaka samlat fröer och torrbaror... Fix ide jag bara var tvunden att följa... Udda företeelse jag inte visste varför, men hjärtat sa annat.

Jag vet även att allt kommer gå runt... Vi står inför en omvändning av "realiteten" vi ser det som. Så gör dig själv klad... Köp guld, silver, torrvaror... Spelar ingen roll.

Poläriteten har börjat visa En aspekt... Mot den andra... Vilken vi blivit lärda... Som vaken.se ser väl det, hur det växer...

Företaget, ledningen och den samma..."London" är långt ifrån ensamma... Håll i din "fysiska" hatt... Snart faller "en" slöja... Skulle aldrig vilja (av fri vilja, leda någon annan då).

Håll din "BoB" redå, för en fas av vaknandet håller på att ske... Hoppas bara det sker fredligt, men hur ofta gör ett ego-avveckilng det?

http://www.aftonbladet.se/incoming/article12789599.ab

Massprotest i London


London. Mycket folk har samlats på gatorna i London när fackföreningar demonstrerar mot regeringens åtstramningar. Demonstranterna har för avsikt att tåga förbi parlamentet och premiärministerbostaden på Downing Street för att slutligen samlas i Hyde Park.

Omkring en kvarts miljon människor tros ha mött upp till demonstrationerna i London och Labourledaren Ed Milibands tal i Hyde Park.

Större delen av demonstrationen har förlöpt lugnt, men i stadsdelen West End har det enligt BBC förekommit skadegörelse.

Det rådde enligt nyhetsbyrån AFP karnevalsstämning med dans och musik i folkmassan.

Arrangörerna tror på 100 000 deltagare, medan vissa tidningar tippar på upp emot 300 000.

Koalitionsregeringen har aviserat budgetnedskärningar på 81 miljarder pund på fem år för att minska underskottet i statsfinanserna, som den tidigare Labourregeringen får skulden för.

Konservativa och Liberaldemokrater bildade regering i maj 2010.


Posted on: 2011/3/26 17:04

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#7


See User information
Saker och ting har under året fått en obehaglig tvist. Saker sker i rasande takt, och man hinner knappt läsa klart en artikel om det ena innan en ny dyker upp om det andra, så visst är det på tiden att börja hamstra konserver om man inte gjort det tidigare.

Föreställ er vilken panik som skulle uppstå när ICA är stängt, dag efter dag. Människor sitter hemma framför sina strömlösa 50-tummare och fingrar på knappen i hopp om att allt ska bli "som vanligt" vilken sekund som helst igen.
När insikten sakta men säkert kryper sig på, och barnen gapar efter mat, är det ganska nära till hands att ta sig för på första bästa ställe.
Vågar vi sia att grannfejden om tvättstugan i så fall kan bli obehagligt mycket värre?

Det är väl det som zombie-filmerna alltid porträtterat?

Jag säger inte att jag tror Att det kommer bli så...
Men alldeles för mycket saker runt oss talar för det just nu.

Så strunta i elektronikprylarna den här månaden och köp ett lager extra mat istället. Konserver, pasta. Allt som går att spara ett tag.

Just in case

Posted on: 2011/3/26 17:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#8


See User information

Posted on: 2011/3/26 17:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#9


See User information
Quote:

god-morgon skrev:
Det är väl det som zombie-filmerna alltid porträtterat?
Just in case


Bastade nyss... Ordföranden i "föreningen" gillade inte vad jag sa, men han brättade villigt och viktigt om lagar och förordningar som en TV-aparat köpptev med... Han hatade kontrakteringar, men såg inte sig själv som en... Han påstog sig vara fri... vald... men såg inte sin egna betydelse som en del i en helhet mot vad han själv representerade för andra... Han var i sig själv viktig, mao...

På samma gång läste jag på Afton-blaskan om att "så kan du få samma hårväxt på överläppen som den nya politikern...


Hur lågt har vi inte falligt?

Men sitt tillbaka och se fraktalet/poläriteten göra sitt jobb... Enjoy the ride of your experience!

Posted on: 2011/3/26 17:37

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#10


See User information
...ja, man undrar ju om det är allvar det här, eller om någon snart ska komma och knacka oss på axeln och säga "vakna"!

Aftonhoran är den i Sveriges i särklass högsta maktfaktorn över folket. TV4 ligger på en tät 2:a plats. Hitlers tyskland liknar snart ett paradis i jämförelse med den sjukt förvridna verklighet som vi serveras just nu.

Jag trodde att människan var en intelligent och kreativ varelse som skapar och löser...tills jag en dag vaknade upp till den här jävla charaden.

Helt sinnessjukt.
Det finns ingen annan lösning än att spola bort och börja om.
Men skyll för guds skull inte på någon alien eller nibiruian när dom kommer.
Vi har själva satt oss i den här sörjan.

Se bara,
http://aftonbladet.se/
Dagen aftonblod:

Super-mario som S-ledare.
Mona gråter.
"Inget höjt skattetryck" (deeen är viiiiktig!),
lite hockey,
lite reklam,
"Här får du den fetaste lönen",
mer reklam,
"Klausulen som kan kosta dig miljoner"*
mera hockey. och reklam.
melodifestival!
reklam reklam reklam KÖP!
”Jag våldtogs av Gaddafis män”
Lets dance!
reklam reklam reklam
KÖP KÖP KÖP!
"Ikea-Kamprads tes: En sup gör susen i affärer"
"Köpguide: Här är 10 sköna uterum"
"Därför dejtar vipå otrohetssajter"
osv osv.... KÖP!

ÄR DET NÅT JÄVLA SKÄMT DET HÄR ELLER?!?´

Posted on: 2011/3/26 18:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#11


See User information
Jag håller med dig, så sjukt asså :D

Posted on: 2011/3/26 18:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#12


See User information
Verkar som aftonbladet har tagit bort sin artikel om protesterna i England nu... Slår vad om att det kommer bli väldigt tyst om det där, om inte det möjligen blir vinklat som i DN´s artikel där dom sätter "anarkister" (provokatörer?) i centrum.

Posted on: 2011/3/26 21:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Matreserver i Sverige?
#13


See User information
Ikväll är det den 12-åriga killen som fick en reva av björnen som är på tapeten.
http://aftonbladet.se/

...medans bomberna faller i Libyen och kärnavfall sparat i 40 år snart kommer nå härdsmälta i kärnkraftverket Fukushima.

Med det sagt inte på något vis att jag vill främja fearmongering, men va faan... om det blir en total härdsmälta i "arkivet" av kärnavfall därborta (vilket KOMMER ske), så är det annat än radioaktiv fisk vi kommer behöva oroa oss för.

Fukushimas kärnavfall, lagrat i 40 år i vattenbassänger, är mer än tillräckligt för att skapa den framtida öken-värld som vi så många gånger sett i filmernas värld...

Vad är viktigt undrar jag?
Att hålla folket i blindo verkar det som...

Posted on: 2011/3/27 20:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
46 user(s) are online (46 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 46

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS