vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 9 10 11 (12) 13 14 15 ... 23 »

Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?

See User information
Omvandla klockslaget 21:02 till digitalt typsnitt och flippa den sista siffran, så skall du få se på Zion. Lägg även märke till att klockslaget 21:02 blir 2012 baklänges. 21:02 = 21/2? Vad händer den 21/2 år 2012 med anknytning till Zion/Israel? Urflummig observation förstås. Jag ville bara demonstrera att man kan finna långsökta samband överallt förutsatt att man har den intentionen.

Posted on: 2011/3/29 1:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kanske bästa tråden för videon...

Christchurch

Posted on: 2011/4/13 11:01

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Stonehenge är kanske byggt av anhängare till en "skådare" eller profet vars profetior misslyckades...

Men en vacker dag kommer förstås slutet. Rent statistiskt finns det ingen undanflykt. Men som det står i Bibeln: "Den dagen kommer som en tjuv om natten".

Jesus har också sagt angående sin egen återkomst: "Be inte för ivrigt efter min återkomst, för då blir jag snarare som ett lejon än ett lamm!"

Eller som in en annan version: då blir det snarare natt än dag.

Posted on: 2011/4/13 13:11
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Här är även en liten film som kan inneslutas under topicen... Jag ser själv hur allt detta hör samman, som så ofta delas upp på forumet.

Posted on: 2011/4/13 13:37

FRI

Bättring för alla!

See User information
Intressant vid och text... Take that... sos.

I dessa tider där dom ska spränga en "levee" i usa... Mycket snack och teorier om att den skall kickstarta Madrid Fault line... Men det är vad som surras på nätet om.
Intressant text dock, även om jag inte är någon Take That fan...

http://www.youtube.com/watch?v=InkjlcgjSLg

Posted on: 2011/4/30 17:55

FRI

Bättring för alla!

See User information
Kanske snart på tiden att börja se sambanden i alla dessa "fenomen"?

Solen igen;

http://www.projectworldawareness.com/ ... suddenly-mutating-matter/

Lite om skakningarna som jag tycker det finns en hel del sanningsgrad i;

http://www.youtube.com/watch?v=rtAnrn19WBo

Och alla dessa djur som dör, som fortsatt håller på...

Posted on: 2011/5/4 7:09

FRI

Bättring för alla!

See User information
Nu måste väl tanken slå... Inför FEMA övningen skickar dom ut saker till medmänniskor i området... Utan förklaring... Varför? För den som ser på och känner tycke för new madride... Vet väl redan vad jag tänker.

Vi känner till övningen dom skall ha, åter igen... Ber er gå eller ta in den religiösa budskapet, men om ni är här.. Så är ni vana med vår uppväxt. Jag står för alla religioner och ingen, tycker mig se det som alla dessa bygger sig på... Så min disclaimer... Vilken är En sanning, och min sanning, från mitt perspektiv!

http://www.youtube.com/watch?v=uEbb9OsktpI

Och om någon, funderar på å sätta fåniga labels utan påvisning... Är bara ditt problem.

Ökningen av... *Burp* ur jorden...

För om inte du är blind, så händer saker, allt mer fortare.

Min fråga är, hur kan en sanningssökare missa dessa kopplingar?

Jag har haft jehovas vid min dörr... Bjudit in mig till tacksamhetsmöten för att tiden nu inne för "Jesu återkomst" Islam jagar efter sin 12aman(stavning)... Sen säger så gott som alla urbefolkningar från Australien till den kända "Maya" vilka säger att tiden är då tiden är mogen.
Även vår forntida mytologi, stödjer detta, via metaforer, som biblar mm även gör.

Sedan har vi alla sakliga bevis, BEVISADE FAKTA... Vilket jag inte tänker "rapa", då tråden skulle "time-outa" igen...

Ökningen av... *Burp* ur jorden...

I grund och botten, borde du känna att något är på gång?

I fred och En sanning!

Posted on: 2011/5/7 2:13

Edited by Avatar on 2011/5/7 2:29:36
Edited by Avatar on 2011/5/7 2:48:24

FRI

Bättring för alla!

See User information
Tror inte på det.. jag menar varför?

Posted on: 2011/5/7 12:38
Lista: Framkalla foton på nätet gratis!

See User information
Hur menar du?

För den som vill undersöka saken, börjar nog snart se paralellerna mellan olika religioner, folkslag och andra "påhitt" börjar allt mer ses i en harmoni och "liktydlighet"... Ut över rent fysiska händelser...

Av en slump?

Iran har släppt en skrivelse att de nu är i tiden då de väntar sin 12e ammun (Osäker på stavning), som är sin "messias"... Kristna har börjar säga att vi är nu "in the end of days"...
Hade till och med jehovas hängande på dörrklockan för att bjuda in mig till en hyllningsmöte för den snart stundande Jesu återkomst... Vi har Mayas, Hopi +så gott som samliga urbefolkningarna från jordens alla hörn pratar om en stundande tid, där vårt levnadssätt kommer förändras...

Ställa detta vid sidan om den allt mer ökande aktiviteten i jorden och solens allt mer udda beteende.

Polskiftet...

Vi har ett ekonomiskt läge, där utsikten för att fortsätta som vi gör är en matematiskt omöjlighet.

Sättet vi lever av och våldtar jorden på alla sätt vi än kommer på.

Hur samtliga makt-strukturer allt mer försvagas och frågasätts.

Sedan har vi allt mer saker som detta... Där djur trillar av pinnen i en allt snabbare takt.

http://www.naturalnews.com/032440_sharks_dead_animals.html

Är det så otänkbart, att detta inte kan ha med varandra att göra? Något är i alla fall på väg att komma till sin spets... Misstänker nog att många känner det är något stort på "G".

Om inte annat, borde detta i alla fall väcka lite intresse?

I alla fall kan jag skriva under på detta, samt har både själv berörts och "vuxit" på mitt egna sätt jag aldrig erfarit en likhet med under mitt liv, och allt till en mer harmonisk tillvaro. Samma gång har jag mött allt fler under resans gång, som har förvånadsvärt lik syn på ett väldigt brett och djupt plan.

Hur som, vi får se och erfara vad framtiden har i sitt sköte... Kanske är 2012, end of days, judgementday, timeline zero bara ytterligare bara "labels" för något annat? Det tenderar ju till slut att alltid komma tillbaka till En själv, om inte annat så för att bita En i baken.

Posted on: 2011/5/20 17:07

FRI

Bättring för alla!

See User information

Posted on: 2011/5/20 19:39

See User information
Satt i gårdagens solsken och funderade.
Kan det vara så att solen som ”tydligen” gör att halveringstiden på kol ändras (hittar inte länken!!! :( )
kan vara bevis på att livet på jorden har försvunnit tidigare? Därför finns pyramider och stenmonument kvar?
Några nya ”partiklar” som solen spyr ut enligt länken jag läste.

Tiden ändras tydligen också av detta, är det tiden som ändras eller halveringstiden på saker som ändras?

Kan tidigare civilisationer ha funnits med avancerade material men de har helt enkelt ”upplösts” men stenmonumenten finns kvar?

~5700 år är halveringstiden på kol. Men det stämmer inte längra enligt länken.
Så kol-14 dateringar är inte längre användbara?

Borde inte halveringstiden som ändras halveras mer och mer så ”tiden” det tar att halvera saker minskar?

Ska skriva lite mer ingående hur jag tänker om saker o ting när jag har ”orken”.
Måste hitta mer länkar om hur jag drar paralleller.

Oavsätt, saker är inte som det brukade. . . Eller?
Fridens på er :)

Posted on: 2011/5/25 12:21

See User information
Menar du att all världens kunskap förkastar du för att du har hittat en länk på nätet?

Vilka behov hos dig tillgodogörs i och med ett sådant resonemang?

Posted on: 2011/5/25 13:00

See User information
Jag hoppas faktiskt inte att vi en gång i tiden har varit högt materiellt utvecklade, det skulle i förlängningen betyda att vi människor inte utvecklats sedan dess.
Att vi har upplevt negativ social- och teknologisk- utveckling sedan dess.
Eller att vi aldrig utvecklats socialt från första början.

Och detta är en väldigt tråkig tanke, deprimerande nästintill!

Vi människor har i så fall upplevt en negativ social utveckling sedan "guldåldern". Och då kommer vi sannolikt snart att dö ut som art inom några tusen år. Oavsett vilken teknologi vi utvecklar.

För vi är ju inte mer socialt utvecklade idag än för 2000 år sedan... Vi krigar ju mer än någonsin, har fler slavar idag på jorden än det någonsin funnits genom historien (12 till 27 miljoner) och kan inte komma överens med vår närmaste omgivning (läs grannfejder).

Men sen är det det där med ordet "civiliserad" och "utvecklad". Vad betyder de egentligen? Hur många tolkningar och värderingar finns det inte i det orden?

"Utvecklad" med betydelsen "bättre på krig" är vi definitivt!
"Utvecklad" som "bättre samarbetande människor" är vi inte!

Posted on: 2011/5/25 13:10

See User information
Pax: Önskar jag kunde förklara hur jag ser på "allt". Men skriften är tyvärr inte mitt bästa redskap.

Men är väll i en psykos där jag själv försöker hitta ett samband mellan allt som sker, det fysiska och det utanför vår synliga frekvens.

Tänkte tex på pyramiderna i giza, läste någonstans att en sten va tvungen att läggas på plats var 9:e sekund. Hur är detta möjligt? vad för teknik och kunskap hade behövts.

att det finns "städer" som byggts upp innan ens skriften fanns. Hur planerade de allt detta?

Vill bara hitta vad det är för kunskap som gått förlorad under årens lopp.

Lägger ner igen och studerar vidare :P

http://www.sciencemag.org/content/207/4426/11.short

Posted on: 2011/5/25 13:44

See User information

Håller med, det finns gott om information, både forskningsframtagna av den accepterade vetenskapen, samt även många teorier, lögner och halvsanningar...

Det är upp tillvar och en att välja att se sambanden och mönstren i det som presenteras... Och samband finns, bakom alla smoke-screens för den villiga.

Valet ligger även i att acceptera eller försvara sin egna åsikt, vilket vi enbart blivit duktigt lärda... Även på vaken, är det många som beter sig precis som "sovande" gör mot "vaknande", corp. medier mot alternativa, mönstret är precis det samma.
Vissa går till och med så långt i att försvara sin egna åsikt att dom förbigår sakfrågan och går rakt på med angrepp på människan som postar poster...

Jag ber er hålla er till sakfrågan och inte ge er på enskilda som postar, som gör sitt bästa för att finna sanningar.

Jag i mig själv vet att "labels" som "2012", "end of an age", "end times" är ett faktum, med en sammanbindande bakomvarande orsak. Dessa labels är bara tolkningar från olika perspektiv. Däremot kan jag inte göra något åt en annans rätt att vilja se eller förkasta det som presenteras. Jag vet även att dessa "2012"-begreppet, "end of a age", "end times"-labels inte riktigt är som det presenteras i filmer och påståender, men det är upp till var och en se och bedöma. Detta är min rätt att tycka och min rätt att uttrycka mig, samt att jag ger alla andra samma rätt... Den sanningen är inte mindre rätt än en annans, det är bara från olika perspektiv vi ser det ifrån.

Ni får tycka, känna som ni vill, men låt även andra få göra det. Känner ni för att posta, diskutera då om sakfrågan! Om ni väljer att ge er på enskilda med påhopp, går ni enbart dessa NWOares agenda och skapar "devide and conquer" beteende på forumet. Vilket i sig själv är ett inlärt beteende och är bara en del av hur vi hamnat i denna sits.

Men jag ber er hålla er till sakfrågan och jakten efter saningar, inte leka domare över andras insikter och tankesätt. Hittar ni motstridiga uppgifter, posta då detta, men kom med sakviktig information som går att reflektera över.

Klarar vi av att bete oss som vuxna och diskutera saker, utan påhopp på enskilda, kommer vi till slut till sanningarna vi alla söker. Så håll samman och sluta upp att motarbeta varandra, topicen är oviktig på den punkten.

Klarar ni inte av att samtala om sakfrågan, så är en tystnad bättre än ett påhopp imho, respektera även andras åsikter... Precis som du själv vill bli behandlad. EN harmonisk människa har inte behov att "ge sig på" en annan på något sätt. Orsaken till att vi är här, måste väl vara att tyda sanningar bland alla dessa "lögner" och det spelar ingen roll om Du finner topicen viktig eller tråkig.

Jag är inte troende av en religion, new ageare, eller tillhör någon "label" Ni väljer att sätta tex mig. Era labels har inget med andra att göra, dom är ett uttryck av era egna årikter och dömanden.
Däremot är sanningen viktig och sanning behöver inte vara samma som du bär på, men kan vara tolkad från en annan punkt/Perspektiv. All sitta bakom en bildskärm och ge utlopp för ens egna åsikter och dömande över andra... Visar enbart på den människans mognad på att bemöta andra.

Kommer själv snart sluta skriva på detta forum, då jag har annat som väntar. Har delat med mig av hur jag ser på saker, sedan är det upp till var och en att ta till sig eller förkasta. Ber er däremot reflektera över hur ni behandlar varandra... Topicen spelar ingen roll.

Posted on: 2011/5/25 14:45

FRI

Bättring för alla!

See User information
Väl skrivet Avatar.. håller med dig om det mesta.. :) Ses på andra sidan..

Posted on: 2011/5/27 11:47

See User information
What the Mayan Elders Are Saying About 2012

http://beforeitsnews.com/story/660/24 ... re_Saying_About_2012.html

Carlos Barrios: "Anthropologists visit the temple sites and read the inscriptions and make up stories about the Maya, but they do not read the signs correctly. It's just their imagination. Other people write about prophecy in the name of the Maya. They say that the world will end in December 2012. The Mayan elders are angry with this. The world will not end. It will be transformed."

Carlos tells us: "The indigenous have the calendars and know how to accurately interpret it -- not others. The Mayan Calendars comprehension of time, seasons, and cycles has proven itself to be vast and sophisticated. The Maya understand 17 different calendars such as the Tzolk'in or Cholq'ij, some of them charting time accurately over a span of more than ten million years.

Some observers say this alignment with the heart of the galaxy in 2012 will open a channel for cosmic energy to flow through the Earth, cleansing it and all that dwells upon it, raising all to a higher level of vibration. Carlos reminds us: "This process has already begun. Change is accelerating now and it will continue to accelerate.

Carlos tells us: "The economy now is a fiction. The first five-year stretch of transition from August 1987 to August 1992 was the beginning of the destruction of the material world. We have progressed ten years deeper into the transition phase by now, and many of the so-called sources of financial stability are in fact hollow. The banks are weak. This is a delicate moment for them. They could crash globally, if we don't pay attention. Now, people are paying attention."

Posted on: 2011/5/30 9:12

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
För vi är ju inte mer socialt utvecklade idag än för 2000 år sedan...

Tänkte komplettera mina tankar lite. Vi är på samma ställe som för 4500 år sedan...

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/ef ... manniskor-far-egen-ordbok

Posted on: 2011/6/7 14:07

See User information

För den som är intresserad, Coast 2 Coast AM.

http://www.youtube.com/playlist?list=PL4F7FF981216B566A

Posted on: 2011/7/2 18:50

FRI

Bättring för alla!

See User information
Dispelling the myths about 2012

av Maurice Cotterell

http://www.mauricecotterell.com/2012_1.html

har själv ingen åsikt om detta.. men han verkar vara en av de mer insatta.

Posted on: 2011/7/4 11:13

See User information

Har kikat en hel del i detta och det finns många som tolkar detta med Maya på sitt sätt.Tar en ett steg tillbaka, går det att skönja fler aspekter än så, en helhet som tolkas och stämmer med fler än bara en vy. Inte bara genom vetenskap, religioner mm, utan från en lite större vy.

Men här är ett klipp från RT, som kanske får den busigaste att ana ugglor i mossen om att något är på "G".

Posted on: 2011/7/31 18:14

FRI

Bättring för alla!

See User information
För mig känns det väldigt mycket som att media och film osv försöker att skrämma upp folk inför 2012. Som att alla måste vara rädda. Det skapas en negativ "mindset". Detta verkar nästan ske med mening. Precis som med svininfluensan.

Inte något som jag vill förespråka. För mig handlar det om att vara insiktsfull och öppen. Våga möta det som kommer utan förutfattade meningar. Kärlek och gemenskap är den rätta vägen. Även om vissa förberedelse inte är fel. Men det gäller allt i livet och inte bara ett påstått "jordens undergång".

Jag tror på att det är ett gemensamt medvetande, och det är det som kan utvecklas nu och det är upp till oss att tillåta det ske. Genom att inte känna rädsla utan kärlek.

Inte något de snackar om på CNC news direkt.. :)

Lite av Carl Johan Callemans arbete..

http://www.calleman.com/

http://www.youtube.com/watch?v=z_hFu2Q3kdg

http://www.youtube.com/watch?v=tr2nG-4Laps&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=yN-PEiw1dVg&feature=fvwrel

enligt honom så är inte "slutdatumet" på mayakalendern 21 dec 2012 utan det är 28 okt 2011.. (lite osäker på om det var just 28:e) :)

Posted on: 2011/7/31 22:06

See User information
Energin i ens skapande, (val) därför medvetande utveckling, skall gå hand i hand med "the creation", dvs allt som är i ens omgivning. Varje skapelse, varje drag, varje val skall stämma in och positivt påverka, samspela, eller i alla fall inte förstöra omgivningen, (allt medräknat) enligt varje steg, dig själv som är cellen och sedan uppåt steg för steg, för familjen, för gruppen familjen befinner sig i/med, lever med, för den större gruppen utanför det, för landet om man nu säger så, för nationen om man också vill kalla det för det, sedan för hela planeten och "the human family" och sedan ut i universum. När man har den respekten, är så pass medveten, då kan man få tillgång till sista minuten biljetter som tar en lite längre än till säffle för en kopp kaffe. Innan det så betér vi oss som ett virus som sprider sig och kan förstöra vad som helst, bara för att vi vill det eller Ej bryr oss.

Så uppfattar jag Mayans skola och allt jag studerat så här långt.

Peace brothers and sistas

Posted on: 2011/7/31 22:30
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Följande kan man väl också med fördel ta med i beräkningen, att göra sig av med rädlsor, för att vara sig själv.

http://ambresfilm.com/sv_filmklipp.htm

Posted on: 2011/8/1 14:31
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

« 1 ... 9 10 11 (12) 13 14 15 ... 23 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper