Vakencorner
|
Re: Det STÖRSTA Konspirationen!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här har vi en video om Sexism, Strength and Dominance: Masculinity in Disney Films :
http://www.youtube.com/watch?v=8CWMCt35oFY
Posted on: 2011/3/24 21:52
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Reeposteeeer:
This is going to trigger a vociferous response from all the mind controlled muppets out there but so be it. The reptilian manipulation of human sexuality needs to be addressed. Like David Icke, I've been called a racist, a propagandist --ad nauseum, for exposing the reality of this reign of terror. Resten: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=155610#forumpost155610 The Truth About Homosexuality "We all need to go back to square one, before the desensitization of the media lulled us away from the reality of what a homosexual act is. We need to go back to that time when the initial thought, that impression we envisioned when we first heard about this act filled us with revulsion." Hela texten av Carl F. Worden: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28199#forumpost28199 ------------------ Löjliga familjen, fd humans: http://xpress.sfsu.edu/specials/2005f/folsomkids/photo.jpg Micro: "Det är ingenting fel på homosexualitet,.." senare: "... kan jag bara säga att jag inte vet om det är BRA eller DÅLIGT." ------------------- Kärlek...: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=134145#forumpost134145 ----------------- Det finns nog inget viktigare och mer basic att förstå detta,och själv vara upprätt, och inte smutsa ned sig i strunt, begär, demoniska saker. Det är ju kring själva skapelsen yin/yang. Yin och yang: They stand in mutual opposition. They are rooted in each other. They define each others limit. They transform into one another. If you are having "sex" with a member of your own gender, then that is what you DO, not what you ARE. Sarcasm aside: homosexuality, like alcoholism is spiritually unhealthy, and medically dangerous. We have documented evidence of homosexuals, men especially, having a life expectancy 20 years shorter than heterosexual men. The diseases associated with sexual misconduct are severe, as are the medical complications of many homosexual activities. We need to reach out in love to these people and help them beat their addiction to an unhealthy lifestyle, for their own sake, and also for the sake of society I gamla Indienskrifter så visste man att att sådant var inte alls acceptabelt, utan ansågs orent, inte bara ansågs, de hade förståelse, sådant som tex oralt/analt. Komaister och andra New Ageare brukar säta tidigare folk såsom indianer på piedestal... "shamanerna hade rätt i allt...", löjligt. Men nordamerikas indianer visste naturligtvis att en "man" som tog på sig kvinnokläder var sjuk, att han var besatt och övertagen av dåliga krafter/väsen, som styrde och kontrollerade hans medvetande. Så de tog in sådana filurer i tält för att försöka låta personen ta sig själv i besittning, genom olka ceremonier, som att röka ut djävulstyget. Hjälpte det inte så var det de sälla jaktmarkerna som gällde. För sådant är det värsta som finns, femtekollonare som inte alls ska få inverka på människor och deras liv, för det leder till upplösning och undergång - det börjar enskilt, går genom familj och vips så försvinner kulturen. Det skulle ta flera dagar att tex städa bara inom SVT. Men det ses inte som humant att göra processen kort... Det är på sluttampen, men komaister vill inte vakna eller ge upp. Idag är det än värre, vilsna tror att onani, fetischer och pervobögeri har med "sex" att göra, att det är det - som grädde på moset så hakas ordet "kärlek" på. I Sverige styr dessa non human things, och på vaken har de infiltrerat och får stort utrymme via admins. Tänk så bakvänt det hela är, att det då kallas att vara vaken - alla måste tänka på att allt är upp och ned. Cultivate it in yourself and virtue will be real. Cultivate it in the family and virtue will overflow. Cultivate it in the town and virtue will be great. Cultivate it in the country and virtue will abundant. Cultivate it in the world and virtue will be everywhere. Therefore, take yourself and observe yourself. Take the family and observe the family. Take the town and observe the town. Take the country and observe the country. Take the world and observe the world. How do I know the world as it is? By this.
Posted on: 2011/3/24 22:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Oh alfred.... Poor thing (shakes head)
You said: Sarcasm aside: homosexuality, like alcoholism is spiritually unhealthy, and medically dangerous. We have documented evidence of homosexuals, men especially, having a life expectancy 20 years shorter than heterosexual men. Which is interesting. It helps me see more clearly how FUCKED we truly are. In fact I know ONE thing for sure, so absolutely SURE about YOU and what you can NEVER do: Show me EVIDENCE of your claims that cannot be refuted. And that my friend highlights that fact about YOUR version of the truth: Its YOURS (as twisted as it is) and its NOT universal. REAL men, are sure of their sexuality and NOt afraid of others.
Posted on: 2011/3/25 22:35
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Killing Us Softly 3: Advertising's Image of Women
Hittade jag ungf 4 filmer om sådant hittills. Väldig intressant tycker jag: http://www.youtube.com/watch?v=_FpyGwP3yzE Mer info här: http://www.mediaed.org/
Posted on: 2011/3/27 21:20
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2011/3/28 21:33
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
om en kvinna (eller man) vill bära högklackat så kommer hon ju göra det. svårt att fatta eller? det är grundläggande principer av fri vilja. det finns dessutom minst lika många exempel för typisk manlighet så jag förstår inte hetsen kring att just kvinnor skulle vara offer. ni antar tydligen att det finns två subgrupper av mänskligheten - de som är lättlurade och de som är manipulerande. när någon konstant applicerar det synsättet på allt som händer i sin omgivning så har "konspirationsmedvetenheten" gått från att vara hälsosam till direkt onyttig eftersom man då förslavat sig i ett negativt tankemönster.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2011/3/29 15:28
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
To help those who may have a hard time getting around SIMPLE things:
http://sociologyindex.com/feminism.htm Feminism is a diverse political and intellectual movement chiefly developed by women, but having increasing influence with both sexes, that seeks to criticize, re-evaluate and transform the place of women in social organization and in culture. Common to feminists is the assumption that social organization and culture have been dominated by men to the exclusion of women and that this exclusion has been accompanied by a diverse pattern of devaluation and disadvantagement that have marginalized women's status in most known societies. Consequently, a major area of concern to feminism is the recovery and articulation of women's' experience in history and in contemporary societies and a wholesale reconstruction of the fundamental intellectual assumptions of social practices and of many areas of study including especially sociology, psychology, history and other social and humanistic disciplines. Webster’s Dictionary defines feminism as “The theory, cult or practice of those who advocate such legal and social changes as will establish political, economic and social equality of the sexes.” FEMINIST MOVEMENT A social movement whose goal has been, and continues to be, the elimination of the patriarchal nature of society. Two large waves of feminist organization can be identified, the first following the French Revolution and extending the principles of liberty and freedom to women. This period is associated with Mary Wollstonecraft (1759-1797). The second can be identified with French writer Simone De Beauvoir's The Second Sex in 1952 and, in North America, with the publication of Betty Friedan's book, The Feminine Mystique, in 1963. FEMINIST THEORY While there is not a single feminist theory, central to all such theories is an attempt to understand the social, economic and political position of women in society, with a view to liberation. Feminist theory has challenged the claims to objectivity of previous social science and by examining society from women's position has called much social science into question as being male-centred and a component of the hegemonic rule of patriarchy.
Posted on: 2011/3/29 15:42
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
[img width=300]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSGIKJkya16eu-ufOrWWrMlle_C_6HY-2kgOpGF5n0hyOLBuh8lzw&t=1[/img]
Han har fattat allt.
Posted on: 2011/3/30 6:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tänkte det kan väl gåt ihop här, Fördjupade Insikter - Del 1.
Den Största konspirationen -fördjupade insikter 1 I min artikel Den största konspirationen beskriver jag i korta drag hur kvinnors situation ser ut, i västvärlden, idag. Under rubriken "Sex" fattar jag mig mycket kort eftersom kvinnors, eller rättare sagt mänsklighetens, sexualitet avsiktligt blivit så rubbad ur allt vad naturlig lust och kärlek är. Jag vill nu bara helt kort närma mig en av sexualitetens oundvikliga koppling -graviditet. Det finns oändligt mycket att titta på här, men jag tänker hålla mig till de "oönskade" graviditeterna. Abort har varit lagligt i många år nu och under alla år har ett visst motstånd existerat. Oftast med koppling till olika kristna grupper. Många kvinnor har stridit för denna möjlighet att undvika oönskade graviditeter eller riskfyllda sådana och kampen gav resultat, men kanske var det ett resultat som i slutändan inte helt gynnar kvinnor i alla fall. Visst, avsikten var att kvinnan själv skulle få rätten att bestämma över sin kropp och så blev det till viss del, men många aborter har "avtvingats" unga tjejer av påtryckning från familjen eller den som varit med och befruktat henne. Och en viktig del i det hela känns mer eller mindre bortglömd, vad händer sen? Oändligt många är de kvinnor som flera år senare haft ångest över det hon utsatts för. Vi har åter igen hamnat i ett läge där kvinnor måste bära skulden. En abort är, oavsett hur man vrider och vänder på det hela, ett ingrepp i kvinnans kropp och ett beslut hon måste leva med resten av livet. Hon kan välja att förtränga det eller försvara sig. Jag är inte någon extrem abortmotståndare. Det finns absolut situationer då en abort är det mest etiska alternativet för både det oönskade fostret och modern, men något har i vanlig ordning lämnat tanken på det bästa för individen. I det här fallet kvinnan. Det pågår debatter av olika slag i denna fråga. Men jag ser sällan något bra uppslag för alternativ och riktigt bra stöd och ekonomisk/avlastande hjälp för de som skulle kunna tänka sig att föda ett barn i ett läge i livet då det blir mycket komplicerat. Och var finns ansvaret hos den som var delaktig i avlandet? Känns som om vi lurats att glömma vad som faktiskt kan hända när en man och en kvinna har samlag. ![]() Om kvinnan blir gravid finn det numer en förväntad självklarhet att hon ska ta sitt ansvar och göra sig av med fostret om det inte är önskat. En etisk diskussion är helt klart på sin plats, men inte bara ur det ofödda fostrets perspektiv, utan också kvinnoetiskt. Fostrets bästa kan inte gå före kvinnans bästa och vise versa. En människa ska inte behöva upplåta sin kropp och sin livskvalitet för att föda en bra skatte betalare åt samhället. Hur kan man föda ett barn, utan ansvarstagande/delaktig pappa, utan ordnad ekonomi, ensamstående, arbetslös, studerande och ändå må bra? Kvinnor som på ett eller annat sätt valt att vara ensamstående mammor får göra avkall på mycket av det som anses vara livskvalitet. Svenska kvinnor är en av världens största grupp användare av lyckopiller vilket talar sitt tydliga språk om hur bra vi mår. Många, särskilt de kristna förespråkar kärnfamiljen som lösningen på allt, men då förutsätter ju det att vi inte heller har sex innan äktenskapet (då det ju kan uppstå oönskade graviditeter) och att vi inte väljer fel partner! Som i så många andra kvinnofrågor vaggas vi in i att tro att kampen är vunnen. Släpp ämnet. Svenska kvinnor har det jätte bra. Vi får rösta, göra abort, tjäna nästan lika bra som män. Vad mer kan man önska? Jag kan aldrig släppa tanken på att om vi fick vara en enad mänsklighet, med enad kraft för mänsklighetens bästa skulle vi ha en chans mot maktsystemet. Vi har lurats att tro på könskuppdelningen, MAN och KVINNA, vilket på ett effektivt sätt omintetgör möjligheten för en enad kamp för mänskligheten. Jag uppmanar till nya kreativa tankar. Till kamp för mänskligheten. Till handling. / Syster Sax
Posted on: 2011/12/14 22:22
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ett svårt men viktigt steg kan ju vara att ta reda på och inse att den som uppfann oss var lite klurig med rätt mycket humor som gav både mannen och kvinnan bla. två saker var, mannen fick dras med sin ljusa och mörka maskulina sida, ( instruktionsboken medföljde ej dessvärre) kvinnan fick en ljus och en mörk feminin sida ej att förväxla med feminism, se hur manipulerarna jobbar, man hör ett ord och "tror" sig veta vad det innebär.
Boken män är från Mars och kvinnor från Venus tar upp vissa aspekter på detta för att inte tala om ett intressant verktyg i form av en Australisk kvinna som är nåt alldeles extra : Feminine women, artiklarna med tillhörande kommentarer är bland det mest ärliga och upplyftande jag så här har kommit i kontakt med gällande ämnet man, kvinna det som skiljer och det som förenar. Ni som är modiga och redo var så snäll och smutta på innehållet. Apråpå vilseledning och illusioner testa även ord som rättshaverist/rättshaverisk och anarkism, googla en vecka på båda och se ljuset HaHa Tillbaka till ljus och mörker, ponera nu att det finns ett gäng människor som för egen maskin velat utveckla sig själva till det bättre ( vad nu det är ) och kommit till insikt om detta med dom faktiska skillnaderna på man å kvinna, vem säger att en ständig kamp mellan dessa två är syftet ? Kanske kan man komplettera varann ? Eller rent av ha nöje av varandra. Är ett förhållande nånting man vill ha ut nåt av , eller är det en möjlighet att frivilligt GE nåt utan krav, svåra frågor men absolut värda en närmare titt. Vissa vill hålla oss i dimman och det börjar väl klarna för fler å fler, men säg nu att en kvinna väljer att bejaka sin ljusa feminina sida för hon vet att om hon gör det så kommer hon att väcka mannens ljusa maskulina sida, till skillnad för idag då de flesta kvinnor som blivit förförda och manipulerade till att använda sin mörka feminina sida dessutom utan att vara fullt medvetna om det och iom det väcker den mörka maskulina sidan som ingen i ärlighetens namn uppskattar alltför mycket. Lär man sig detta så kan man känna igen dessa mörka sidor när dom tränger sig på i fel situationer och kan parkeras tills dom behövs, en kvinna som mellan varven tar fram den sidan kan vara spännande i typ " sängkammaren" och den mörka maskulina sidan behövs i vissa nödsituationer. Kanske därför världen ser ut som den gör på många håll, titta på dagens harmoniska samhällen som ändå existerar fast det aldrig visas i vår LJUGMEDIA, hur är kvinnorna där, är dom glada, trygga och harmoniska så blir hela samhället influerat och det trots avsaknad av Mercedesar, Coca Cola, TV, ekonominytt mm. Dom har en egenskap många av oss saknar i demokratiparadiset, nämligen SJÄLVRESPEKT. Vet inte så mycket om nånting men en sak jag känner är att jag kan tänka mig att redan i denna inkarnation uppleva motpolen till dagens sorgliga situation och delta i firandet av livet självt tillsammans med alla. Dessvärre är språket i sig en frustrerande begränsning till att förmedla tankar och känslor men så länge inte vi återupptäckt den kosmiska USB kabeln som förenar oss så är varje ansträngning värd besväret till att lösa upp den sk. sociala programmering vi alla blivit utsatta för så länge, där illusionen pengar, politik och organiserad religion är en stor anledning till den sorgliga situation vi nu upplever, men allt som inte dödar härdar heter det och alla erfarenheter är bra erfarenheter om man tänker till lite HeHe För mig så är kvinnan bland det vackraste som finns , hon representerar liv och bör bemötas med vördnad och det som gör i allafall mig riktigt ledsen är att se vilseledda kvinnor i yrken där dom riskerar att skadas, typ militären, det är nog så vidrigt att se sin manliga kamrat få skallen bortskjuten och tarmarna hängandes utanför men att få se en kvinna i samma situation är obeskrivligt, vedervärdigt och maximalt frånstötande. Min morfar deltog i både 1:a och 2:a världskriget och annan släkt i 2:a, det dom berättade filmas inte i Hollywood men en sak är klar för mig i allafall och det är nåt man inte önskar den mest jobbiga jävel som man just nu upplever som en eventuell "ovän" Och allt detta för att vissa ser på oss som många av oss ser på våra husdjur, för det går ju att tjäna en hacka. Det var dessutom lätt för bankparasiterna att dubbla sin sk. skatteintäkt i början av 1900 talet, gubbarna blev utnyttjade i skogen först ett tag till ingen lön och snart så fick kvinnorna höra vika grobianer till män dom hade som inte lät dom tjäna egna PENGAR utan skulle kedjas vid spisen med en "bulle i ugnen" allt som oftast, och vips så dubblade man skatteintäkten när den arma kvinnoskaran lämnade en viktig uppgift, att guida sin avkomma till en hyfsat hel individ och lära dom handfasta saker man kan ha riktig nytta av senare i livet såsom odling , djurhållning, hantverk mm. och att hålla sin avkomma borta från systemets stöpform för att istället göra en utslitande fantastisk karriär som textilslav, uppassare mm.mm. Har varit tillsammans med samma kvinna i 30 år och ingen av oss upplever att det har varit en kamp mellan "könen" däremot så inser vi mer och mer hur programmerade vi varit i vissa situationer som inom en snar framtid kommer att vara ett minne blott, för fler och fler inser att som du BDB säger att när en kritisk massa inser detta så startar en ny och trevlig tågresa till mot en trevligare destination. Finns mycket att bolla kring detta men allt oftare undrar jag om man skulle parkera på en vacker plats ute i naturen en längre tid och bara vara, stänga av det mesta och se vad som händer, nån intresserad ? Ha det gott
Posted on: 2011/12/15 7:45
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login