vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Neka inte ditt riktiga jag!
#1


See User information
http://www.youtube.com/watch?v=k_d4cZJwLbc

http://kottke.org/09/09/the-weight-of-a-human-soul

I dom fall som människor dött på sjukhus och kommit tillbaka så säger dom, - Jag åkte ur min kropp och ner igen. Jaget har inget med Din kropp att göra, Jaget är kroppens själ, själen är Ditt egentliga jag.

I och med detta så kan man också vara ganska säker på en skapare, Father in heaven and Mother Earth, ( För bra för att bli tjatig: http://www.youtube.com/watch?v=g7cylfQtkDg )

Man Dör inte, man går vidare, man förflyttar sig ut ur kroppen och till nästa dim...

Free man on the land koppling, man föds inte helt plötsligt här på jorden, man tar istället helt plötsligt del av denna verklighet i en kropp, man dör inte heller, man går bara vidare.

Peace



Posted on: 2011/4/15 9:53
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#2
Man har en ursprunglig far och mor, att då kalla en skapad karantän/fängelse: samsara/jorden för "mor" är för new agare, kommunister, aliens och andra ateister. Patetiskt.

Free man on the land-koppling... hehe... bäste New Agare, släpp det och vakna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#3


See User information
Man återföds, det är riktigt. Men det så inrättat, att döda barn återföds inom två till sex år, detta för att kunna inta en plats i sin ursprungliga syskonskara. Men givetvis kan ju omständigheterna ha omöjliggjort detta men det problemet löses lätt genom att man kan bli återfödd slumpvis i en annan familj. Det har vi nog alla råkat ut för mer än en gång. Härav de iakttagelser man kunnat göra kring "förtida minnen" och eventuell problematik kring enäggstvillingar.

Vuxna däremot återföds inom 150 till 200 år. Detta för att en fader inte skall blanda sig i sina barns eller barnbarns förehavanden. Det vill alltså säga att vi som lever nu dog nångång i Napoleons dagar och alltså har varit med under de stormiga år den franska revolutionen härjade och händelserna kring grundlagens antaganden och vasaättens reträtt och bernadotternas inträde på den svenska tronen präglade händelseutvecklingen. Palme och Gustav III var alltså på sitt sätt möjligen exponenter för en sådan återfödsel, kanske finns det ett bättre ord men ni förstår nog vad jag menar.

I den mån våra förfader var svenskar gäller att vi härstammar från svenskar. Eftersom detta gäller mänskligheten generellt kan vi ju även ha andra förfäder som så att säga trätt in i våra personligheter och är en del av vårt jag, liksom vi själva kommer att se genom andra ögon förr eller senare.

Om ovanstående egentligen är bra eller dåligt kan man ju tvista om, men så är det. Kära kristna och muslimer! Om man accepterar tanken på ett liv efter detta har man faktiskt utan att kanske inse det också erkänt existens av ett liv FÖRE detta.

Den som verkligen förstår detta har förstått det han behöver veta. Observera att reglerna gäller män och deras söner, när det gäller kvinnor och döttrar har jag inte fått veta det riktiga förhållandet själv, så den frågan kan jag inte svara på.

Men man får anta att det är helt olika och kompletterar situationen på nåt sätt...

Om jag senare fyller på med hur historiska skeenden kan vara parallella så har jag förklarat ännu mer. Tack för ordet men vi får ta en bit i taget...

Posted on: 2011/4/15 10:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#4


See User information
away, när du är här så måste du äta och andas luft, jorden finns till för att skapa detta. Ett gott tecken på respekt är att respektera det som gör det möjligt till detta liv, hur galet det än kan vara eller se ut, i slutändan handlar det ändå om hur saker och ting uppfattas. Mitt glas är halvfult, jag uppskattar djur och natur samt allt gott som går att äta, ditt glas är halvtomt, allt är negativt i din värld, alla är new agare, allt är ett fängelse, allt är dålig karma etc, hur positivt blir det?

Jag respekterar också allas uppfattning, det finns alltid något att lära i det andra säger, du avstår från allt alla säger och har alltid rätt själv... Hmm...

Var det gäller karma, om du inte hoppar på någon i det dom skriver, trorpå samt uppfattar så får du inte tillbaka mothugg, vakna själv!

Att klassa andra för new agare och patetiska mm leder väl ingen vart, vad för gott kommer ur det?

Om jorden är en skapad karantän så uppfattar jag det som om vi skall lära oss nåt, uppskatta varandra och det naturliga... Va lite mer harmoniska, andliga, respektera omgivningen mm. Det finns ingen anledning att bara skapa nåt och hålla på så här annars, allt brukar ha en mening.

Avslutningsvis så skall man väl också akta sig lite för teorier och gamla kunskaper, läror, dom kan lätt vilseleda och leda en in på negativa spår och banor, som gör att man står och trampar på en och samma ruta, vakna vakna vakna t:ex...

Jorden var enligt massans uppfattning platt för bara några hundra år sedan, lägre tillbaka så var uppfattningen tvärtom, innan det så visste man kanske inte mer än vad man såg framför sina fötter.

Hur man än vänder och vrider så går det att bli lagligt fri, det har inget med new age att göra. Det är en juridisk fråga som baserar sig på en uppfattning. Det går också att leva lyckligt/naturligt, om man vill, det är bara inställningen som fattas, och en positiv sådan, också, en uppfattning om att allt i ens omgivning också har ett värde, och inte bara en själv.

Gomorron o må gott

Posted on: 2011/4/15 10:52

Edited by iwarrior on 2011/4/15 11:10:45
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#5
Saker och ting är som de är, du klassar dom nu.

Ditt tänk är från New Age. Där är man här för att "lära sig" etc..., så då kan man studera och så... så "kunskap ger frihet" - så går hela livet.

Idag fattar folk så lite, utan det är bara New Age som fyllt upp och programmerat.

Reeepost:

"When it’s looked at from a higher level, the meaning of life isn’t about being human. Human life came into being in the space of the universe, so it was assimilated to the nature of the universe—to be True, Good, and Endure—and it was originally good and kind. But as the number of beings grew larger, they formed social relationships, and then some of them got selfish or bad and they couldn’t stay at high levels, so they dropped, they dropped to a certain level. At that level they became bad again, so they kept dropping and dropping, until they finally dropped to the level of ordinary people. A person is supposed to be completely annihilated when he drops to this level, but out of mercy the Great Enlightened Beings decided to give people one more chance in the most harsh environment, so they created this dimension.

The people in other dimensions don’t have bodies like this one, and they can levitate and expand or shrink. But in this dimension they make people have this body, this mortal body that we have. Once you have this body, you can’t take it when it’s cold, you can’t take it when it’s hot, you can’t take being tired, and you can’t take being hungry—you get the idea, you suffer. When you get sick it’s hard to bear it, and you go through birth, aging, sickness, and death. It’s to have you pay off your karma by suffering, to see if you can return, and to give you one more chance. That’s why human beings have dropped into a realm of delusion. After you drop here this pair of eyes is created for you to keep you from seeing other dimensions or how matter really is. If you’re able to make it back, you will see that the most painful hardship turns out to be the most valuable. You have to experience a lot of hardship when you try to cultivate your way back by awakening in the middle of delusion, and that’s how you return quickly. If you become worse you’ll be annihilated, so in their eyes, being human isn’t the meaning of life—it’s to have you return to your original, true self, to go back. Ordinary people can’t awaken to this. The ordinary people out in the ordinary world, they’re just ordinary people, and they think about how to get ahead and how to live the good life. And the better they live, the more selfish they get, the more they want to have, and the more they stray from the nature of the universe. So they’re heading for destruction.

That’s how it looks from high levels. You think you’re going forward, when you’re actually going backward. Mankind thinks that it is developing its science and forging ahead, when the truth is, it’s only moving according to the laws governing the universe.

Från Zhuan Falun:
http://www.falundafa.org/book/eng/zfl_new.html



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#6


See User information
Min uppfattning har jag kommit fram till själv, Du får acceptera den, det är jag... Du får i din tur ha vilken uppfattning du vill, säger inget om den, problemet är bara att du hänger efter som en svans på alla dom som inte tycker och tänker som dig.

Lite klurigt att du säger emot dig själv, karma finns säger du, men man är inte här för att lära sig något... Man lär varje dag, alla gör det vare sig man vill eller inte, det är en kemisk process som inte går att neka... För att ta det så långt ifrån det andliga som möjligt. Så fort du öppnar ögonen och ser nåt så lagrar du info, all info granskas sedan av ditt sinne (bla), det är det sinnet är till för (söker efter faror), när du sedan skall upprepa något så upprepar du gärna inte nåt du vet skadar dig själv osv... En aspekt.

Om vi inte är här för att lära så borde vi starta precis just nu, vi borde lära oss leva utan att förstöra allt annat i vår omgivning, inkusive oss själva och våra barn, fakta, stanna den inre dialogen, vi förstör, naturen får mer och mer stryk, vi mår sämre och sämre, barnen äter mer och mer medeciner för att må bra, mer och mer smutsigt vatten, " shall I walk you trough it again " ala Bill Hicks... Vi behöver lära oss att leva här utan att förstöra allt... Ta ansvar för våra liv och vårt betéende (vår fria vilja), End of story...

Må gott...

Posted on: 2011/4/15 11:49
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#7
Men för sjuttan... fattar du aldrig vad som är orsak och verkan.
Kan du inte läsa mannen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#8


See User information
Ja, så fort du hoppar på och kallar någon new agare så får du tillbaka, förstår precis hur det fungerar...

Posted on: 2011/4/15 12:01
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#9
Du är en New Agare.

Andligt ursprungligt tänk har inget med det du kallar "kommit fram till själv" att göra.

Vi hade allt från början, som ju inte är inom samsara, eller på jorden, men om vi inte följer vår/kosmos natur/egenskap, så vi faller nedåt. Det där med devolution... Det finns inget att stoppa in i en box av kunskap etc, du tror på det fysiska, hjärnan samlar på saker och det lagras... så resonerar man bara inom vår tids bakvända tänk, det som kommit efter att religionen Science tog kommandot, och vi då fick kommunism/ateism och annat alienaktigt. Men detta har jag ju skrivit 800 gånger.

Ditt tänk ÄR från utvecklingstänk, så det är jämt kring att "lära sig", samla info, andra är dumma... och det talas om att "må bra"... alltså vanlig New Age, smitning och fel. Det berör ju inte alls meningen med våra liv här.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#10


See User information

Underbart gatlopp,


Så snart något inte platsar inom dina ramar är det "new age".

Du är fantastisk, glöm inte det.

Posted on: 2011/4/15 12:11

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#11


See User information
Nepp, jag är inte new agare, jag är en människa, både andligt och juridiskt sett... Diskussioner med dig novax påminner mig om ett gäng lekisbarn som står och träter, jag skall ha rätt jag skall ha rätt du har fel... Jag vill jag vill...

Om vi skall följa kosmos och naturens lagar skall vi väl inte förstöra allt vi ser, eller? En naturlig skapelse månne må bäst av att leva naturligt, andligt...

Spelar ingen roll hur jag resonerar, går jag ner och diskar och skär mig på en kniv så kommer jag ihåg det i morgon och upprepar inte samma misstag. Ett bra verktyg den där minnesbanken, tänker gör jag dock inte med mina minnen, jag uppfattar instället (känner), i eller utanför meditation. Det är det kroppen är till för, känna med, väldans bra verktyg... Man kan stoppa den full av alkohol och bli vimsig, man kan njuta av blommor och vackra dofter, musik, man kan simma och må gött, eller också så kan man sätta kroppen framför en dator och skälla på alla som inte uppför sig exakt lika som ens egen kropp, skoj eller hur...

Jag tycker vidare att våra unika olikheter är intressanta och roliga, tills dom börjar hoppa på en, klaga på ens olikhet... Det blir mer eller mindre som att någon klagar på ens rättigheter och ens existens...

Om jag inte missminner mig så finns det regler för detta forum, som skyddar mot påhopp, och som erbjuder alla att få ha sin uppfattning, typ...

Må gött...

Posted on: 2011/4/15 12:47
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#12


See User information
Egoismens ideilogi styr...

Posted on: 2011/4/15 12:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#13
Quote:

iwarrior skrev:
Nepp, jag är inte new agare, jag är en människa, både andligt och juridiskt sett... Diskussioner med dig novax påminner mig om ett gäng lekisbarn som står och träter, jag skall ha rätt jag skall ha rätt du har fel... Jag vill jag vill...

Om vi skall följa kosmos och naturens lagar skall vi väl inte förstöra allt vi ser, eller? En naturlig skapelse månne må bäst av att leva naturligt, andligt...

Spelar ingen roll hur jag resonerar, går jag ner och diskar och skär mig på en kniv så kommer jag ihåg det i morgon och upprepar inte samma misstag. Ett bra verktyg den där minnesbanken, tänker gör jag dock inte med mina minnen, jag uppfattar instället (känner), i eller utanför meditation. Det är det kroppen är till för, känna med, väldans bra verktyg... Man kan stoppa den full av alkohol och bli vimsig, man kan njuta av blommor och vackra dofter, musik, man kan simma och må gött, eller också så kan man sätta kroppen framför en dator och skälla på alla som inte uppför sig exakt lika som ens egen kropp, skoj eller hur...

Jag tycker vidare att våra unika olikheter är intressanta och roliga, tills dom börjar hoppa på en, klaga på ens olikhet... Det blir mer eller mindre som att någon klagar på ens rättigheter och ens existens...

Om jag inte missminner mig så finns det regler för detta forum, som skyddar mot påhopp, och som erbjuder alla att få ha sin uppfattning, typ...

Må gött...


Jaha... du skär dig på en kniv och kommer ihåg det... vad är det här för trams. Hur många gånger har vi inte skurit oss genom liven - finns det inga regler för detta forum?

Sluta hoppa på sanning och vanligt sunt förnuft.

Det har inget med "minnesbank" att göra att kroppen upplever smärta.

Du räknar upp en massa saker som man "kan göra". Bättre vore att du släppte ditt materialistiska tänk, New Age, och började inse basic things - detta är ändå ett forum som heter "vaken".

Du skriver om att "leva naturligt". Men det är inget som New Agare har en aning om vad det är. Får du inga nya sunda tankar i "eget tänk" genom att vi har en ursprunglig nivå vi fallit ifrån, har en natur som är som den, vilket är samma som vår inre natur? Att leva naturligt låter bara som tänk i nedsläckta hjärnor i vår tid. Livet går ut på att återvända till sin sanna natur, det därute är omhändertaget, är en scen, och det kan inte vara annat därute än vad vi blivit till.
Ateistkommunist-New Age-aliens vil bara "må bra", och söker nya vägar i det allt trängre utrymmet, istället för att vakna upp till basic things, andlig förståelse. Istället är det shamaner/indianer och annat... saker som blivit så korrupta och degenererade... men det skiner i ögonen på New Agare, för det är inom deras egen illusion och bedrägeri.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#14


See User information
Du verkar vara väldigt arg på mig, frågan är varför...

Posted on: 2011/4/15 13:57
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#15
Nej det är jag inte. Tvärtom så tycker jag bra om dig. Jag är inte sådan att jag tycker olika om personer, utan det jag tycker om... det jag ser och svarar på är ibland, som jag ser det, sådant som inte är människorna själva, utan vad de fyllt sig med som får utförsel via dom, det är bara mask, karma som spökar och saker som de fåtts att puttas ut... men det är inte dom själva, utan krafs av beteenden etc. Hur skulle jag kunna vara arg på sådant, det har inte med mig att göra. Jag har svårt att posta här då komatisk alien-admin hela tiden bannar, och de promotar ut sin egen (av dåliga krafter given) agenda av trams, som bara är för att normalisera dålighter, sådant som är tvärtemot ett human life. Så det jag skriver låter kanske argt..., men jag vet att plötsligt kan jag inte logga in och skriva mer, så det bli nu mest kort och pang på.

Denna admin/grupp kom först med hoaxet "Det största konspirationen" sedan kom "Vad är det för sjukt jävla samhälle vi lever i?" - båda sakerna är för att få ut att aliens pervo och utnyttjande av människor är något sunt/naturligt - men att det är "samhället" som är dåligt som inte ger det ordentligt svängrum Void/BilldeBerg ville ha ut en specifik bit, och det kläddes in i en ordmassa av aktivitstcrap och bakvänt tänk. Så kan inte en sajt som säger sig ha med något som är vaket att göra göra, för det är bara att få allt att somna in i den sista sucken - allting går under när det blivit för dåligt, så är historien, eller hur. Du talar om att "lära sig"... har du förståt vad historien lär oss, nej det sovs, för programmeringen är ganska så total.

Sedan är det det att New Agare som Seilon och Avatar konstant postar aliens New Age-grejer.

En artikel:

Brushing Off the Enshrouding Dust: Clear Sky and Blue Water Ecology
Author: Xiao Lian
[PureInsight.org] Yesterday after work, I crossed a small bridge. Normally, I feel at ease during spring, with flowers blooming, water running, nearby mountains, and a mild wind blowing. However, this year, I had a heavy heart. Today, in modern society, mountains are not like those of the past, neither are the water, the sky, or the ground.

It is because nowadays people can only see and sense the retribution from nature: global warming, growing deserts, pollution, and epidemics. Articles describing these phenomena have been published on many websites in China.

Today, I would like to talk about this from the viewpoint of cultivation and historical arrangements.

When I was very young, I heard a story from China central radio station saying that scientists found a very large structure in Egypt near the Mediterranean Sea. In this structure, there was a well-preserved wooden vessel more than a thousand years old. However, a short time after opening this structure, the vessel started to deteriorate. This led scientists to study ancient air.

From the viewpoint of cultivation, everything can be explained clearly. If people worship Gods and respect Buddha, place emphasis on virtue, act compassionately, cleanse their hearts, and limit their desires, everything will be good, and people will be healthy and live long lives. There would not be severe pollution. In China, under the control of the Chinese Communist Party (CCP), pollution and destruction of the natural environment have been very severe during the last 50 years.

Sometimes, I recall the days when I lived during an ancient time. I had a very good feeling about the natural environment at that time. The sky was much clearer, the air fresher, water sweeter, food more nutritious, and people were noble-minded. Other dimensions and miracles manifested frequently.

Because lives go through samsara (the cycle of reincarnation), people can reincarnate into animals, plants, or other things. If a person has a lot of virtue and a lot of good fortune, he will benefit his environment. There are many historical records that describe this. A country would have less catastrophes if the king, such as during the “Reign of Zhenguan,” often examined himself for short-comings and treated his people compassionately. On the contrary, disasters would occur if a country were extravagant from king to common folk, if good people were being persecuted, or if Buddha Fa and cultivators were being attacked, such as the Romans suffering pestilence and the fall of their civilization as a result of persecuting Christians.

Human morality is declining very rapidly. People will do bad deeds, which results in their accruing karma. You can imagine the result when people with a lot of karma reincarnate into plants, air, or food. If you can observe with supernatural abilities, you will see that karma and viruses are everywhere in this world. According to the standard in ancient times, today’s air is already poisonous, and this environment is unsuitable for mankind.
At the beginning of the 1980s, foods grown from seeds were very delicious and nutritious. But people wanted to improve their quantity and began to foster new modified varieties. They stopped using manure from farm animals and began using chemical fertilizers. The quantity of food indeed improved, but the soil became hard. Grain was grown only after applying fertilizers to the soil. High quantity was obtained at the cost of low nutrition. The human body has been changed after eating this food.

Humans have damaged the air greatly. Greenhouse gases, dust, chemicals, and other air pollution are the result. It is same with the earth. Large amounts of chemical fertilizers, plastics, the decline of grasslands, clear cutting of forests, desert encroachment, water table drawdown, and sinkholes are some of the results. Water pollution and groundwater depletion are also problems.

As I look at the mountains and rivers close to my home, my heart is heavy. The mountains and rivers have lost their charm. Older trees were all cut down and new ones planted. Water pollution has worsened.

All things in this world have lives and their own living processes. From the viewpoint of cultivation, everything is arranged by high-level beings. Humans will be punished severely because of their ignorance and greed.

Those people who have visited famous mountains said that this or that mountain is so extraordinary, as if made by Gods. When they see beautiful lakes and rivers they will have the same feeling.

When the earth was being created, divine beings considered that there would be people cultivating in this human world, so they made this environment with mountains, rivers, and culture. This also let the earth prosper.

Why are the mountains so beautiful? Just like Chinese people have said throughout the ages, “You have no wish to visit any other mountains after viewing the Five Mountains*.
You do not even wish to visit the Five Mountains after you come back from a trip to Huangshan.”

One Chinese idiom states, “The sea changes into mulberry fields.” People always take the phenomenon described by this idiom as a natural change of the earth. However, all things are arranged by divine beings.

Divine beings use matter on earth to create mountains with the same shapes as the ones in the heavens, and that is the reason why those mountains are so marvelous. The divine beings purpose of creating those mountains was to establish a cultivation environment for the time when they would come to this secular world to obtain Dafa (The Great Law).

In divine beings’ eyes, the earth is just like a drawing board. With their wisdom and abilities, they draw a picture according to the characteristics of their own paradises, including all kinds of charming mountains and rivers. The basic objective was to establish an environment for people, and to let them learn their own traditions and find the essence of their culture.

Some divine beings come to the earth to create different species, and some create the external living environment such as water and air. A Taoist creates a mountain according to the one he lived on in heaven, and naturally, this mountain looks very magnificent. We always hear that a certain mountain is the location of some Taoist or some Buddhist. This is because they have arranged it in advance. Nothing is accidental.

This helps people understand the Fa when it arrives in the human world. Everything in this world comes for the Fa. Specifically, with their wisdom and ability, some divine beings created the earth with the matter left after the explosion of the universe. Humans think the earth is so big, but divine beings think the earth is extremely small.

The reason that divine beings created mountains and the earth is that they want people to remember the charm of heaven and earth and the wonders of nature, and also to have morality. Nowadays, people destroy nature and the earth for their own selfish interests. This disrupts the ecological balance, and it sabotages the arrangements created by divine beings. Divine beings will punish humans for this, and this is also the reason that there are so many natural disasters and man-made calamities.

Divine beings are compassionate, but they cannot tolerate human morality degenerating to such an extent. The only way for people to regain the harmony between man and nature is to improve morality. Otherwise, humans will destroy themselves, especially at this critical moment of the spreading of the universal Fa (law).

If humans want to have clear skies and clean water, they need to completely abandon the evil communist party culture of battling with heaven and earth, and have a mind for respecting Dafa, divine beings, and heaven and for improving their morality. When human morality returns to a certain level, Dafa will recreate the universe, and everything will turn good.

We are waiting to see.

*Tai Mountain (Taishan) in Shandong, Heng Mountain (Hengshan) in Hunan, Hua Mountain (Huangshan) in Hunan, Hua Mountain (Huashan) in Shaanxi, Heng Mountain (Hengshan) in Shanxi and Song Mountain (Songshan) in Henan

Translated from: http://www.zhengjian.org/zj/articles/2007/5/12/43818.html

http://www.pureinsight.org/node/5511

----------------------------------------------------

En annan:

Heaven and Earth Series: Traveling between the Heavens and the Human World (I) - Being at Ease in Heaven


Chapter 1: Originally Coming From the Heavens


Hela:
http://www.pureinsight.org/node/4750

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#16


See User information
"...och medans de goda och upplysta debatterade sinsemellan, smög sig den mörka dimman allt snabbare fram bakom deras ryggar..."

Posted on: 2011/4/15 15:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#17
Jag tog fram några artiklar från pureinsight.org som har orden "New Age" i sig, alltid glädjer det några... som önskar ge upp:

Om det står "Three Realms" i artiklar så är det ju samma som Samsara.


A Long-time Spiritual Seeker's Experience with Falun Dafa

My friend that had introduced me to her New Age church 12 years ago had become disillusioned with New Age ideas about the same time that I had. She had gone back to the religion of her birth -- Catholicism. I didn't know what to do, so I figured that I would just allow life to come and I would see. I didn't have to decide in any rush. I still really wanted answers to my questions.

I saw a newspaper article in May 1999 that I skimmed over, about how if people don't call yoga, tai chi or aerobics cults, why would they call Falun Dafa a cult? I saw another newspaper article in June 1999 about Falun Dafa and the estimate of 100,000,000 practitioners. To me 100,000,000 people in 7 years is a staggering figure and pretty much unfathomable. Because of my years of studying I had a profound respect and admiration for the Asian's rich spiritual heritage, so if that many Chinese citizens were interested in Falun Dafa, that quickly, considering myself a genuine spiritual seeker, I would check it out. To tell you the truth, I was a little weary of finding disappointment in all of my searches. I could always walk away from Falun Dafa if I found concepts that I could not accept, just like I had walked away from everything else I had studied in my search for the truth.

I expected that the odds were almost certain that I would be defeated in my search for more truth once again, as apparently it was not on the earth. By this time, however, I did have very good confidence in myself as far as being able to investigate, analyze and walk away from--very quickly--thought systems if they didn't ring true for me. Through the years I had gotten faster and faster at finding 'flaws' that were not acceptable to me, (as I was knowing myself better and better from very honest introspection and honest searching and intellectually questioning the validity of almost every belief I had ever had) and then walking away. I figured that it would not take me very long to figure out if Falun Dafa was true or not.
http://www.pureinsight.org/node/266


-----------------------------


My Cultivation Story

I was raised as a Christian, and from early childhood, I had deep spiritual aspirations. By a twist of fate, at age 22, after graduating with my bachelor's degree, I developed a slew of new friends, who were all psychics, clairvoyants, energy healers and channelers. They introduced me to many psychic phenomena and New Age theories. I tried everything they showed me. I experienced so many supernatural phenomena that I looked at the world in an entirely new way.

However, what really interested me were eastern cultivations systems for enlightenment. Finally, I was looking for something that would bring me closer to God, which is what I always wanted. After learning such systems existed, I prayed earnestly to have such an opportunity. In the meantime, I read dozens of spiritual books. On Dec. 22, 1996 I had a dream. I walked into a building and came in front of a being wearing a golden robe. A round, silver-grey haze covered his head, so that I was unable to identify him.
http://www.pureinsight.org/node/1493


--------------------------


My Experience Sharing

I think most people in the West do not want to hear that they have to endure suffering. As soon as it hurts a little bit, they don't want to do it. They believe that anything spiritual has to make you feel wonderful all the time. Especially New Age believers (and I was one of them), don't want to hear about hell, as a loving God would not send his children to hell. I think they are addicted to the feel-good part of certain spiritual practices that involve music and meditation that take one into an altered state.

When our Teacher talks about the many Qigong masters and Qigong practices in China, I translated that to the West as meaning the many teachers and groups here who teach their own enlightenment classes and seminars all over the place. They all have some good ideas, but I found that there is no strict self-improvement requirement and so it cannot help people improve themselves and return to their original true nature or their original place in the universe. In addition, those teachers are not enlightened themselves; they cannot save themselves and don't have the power or the gong to help others transform their karma.
http://www.pureinsight.org/node/3929


-----------------


Becoming a Practitioner of True Cultivation

I discovered this great cultivation way 20 months ago. Dafa was introduced to me by my wife's cousin. I was born and raised in New York, but had to travel all the way to the Czech Republic to find this great way. Before finding Falun Dafa, I had tried many things but with no real progress or results. I had experimented with Christianity, Buddhism, various New Age ways, and even Shamanism as a teenager, but I never really experienced or gained anything substantial form these paths. The two years previous to finding Dafa, I had been reading many Buddhist books, doing some meditating, giving thanks, and trying to some extent to improve my character. At that time I thought I was doing pretty well, and I had a moderately high opinion of my progress. How blind I was.
http://www.pureinsight.org/node/4939


-------------------


Some Thoughts on Rap Music

Before starting my journey of cultivation, I used to listen to rap music. I thought, classical, pleasant, serene music was far inferior to today’s New Age rock and rap. The concept I had before I started cultivation was that our culture had improved in many aspects, which included the advent of modern rap music. Before reading Zhuan Falun, I indeed felt that some rap and other music were very vulgar and bad because of the obvious cussing language and connotations toward killing. However, after further understanding through reading Zhuan Falun, I have realized that even the ‘rap’ I had thought was not vulgar was actually completely opposite from the characteristics of the universe. Now I understand that Zhang Guolao (one of the Eight deities talked about in Zhuan Falun) indeed rode his donkey backwards for very good reasons. The present rap music represents low morality because of its deviation from Zhen Shan Ren. “People just go after the mental stimulation and will do anything for that craving”(Zhuan Falun, Martial Arts Qigong).
http://www.pureinsight.org/node/658


-----------------------------


By separating ourselves from colonization by the aliens, we walk on the road of real cultivation

I began to cultivate when I was twenty years old. For 7 or 8 years I tried many cultivation schools and found some of their philosophies to be very strange. The school I liked the most professed to combine ancient Indian Tantrism with yogic meditation and modern scientific concepts—so-called New Age Thoughts.

The New Age Thoughts are undoubtedly the demonic rampaging of aliens. Their teachings talk about “possession” by so-called “high level beings” of the bodies of human beings. Now I think of them as beings without a corporeal body but with certain purposes. They are not high-level beings at all. On many published videos about their so-called cultivation we are really hearing the voices of beings with evil intentions that possess the bodies of humans. They use the term “Tongling”, which means to communicate with non-human beings. Some books and tapes specialize in teaching how to Tongling, which makes my blood curdle even now. Fortunately I was not interested in Tongling, so I did not learn their techniques.

A very terrifying phenomenon is that they continually rationalize the pursuit of fame, wealth, and sentimentality; which will undoubtedly cause people to acquire large amounts of karma.
When people walk on the path of cultivation, they are ready to search inside themselves.
http://www.pureinsight.org/node/1098


Edited by away (NOVAX) on 2011/4/15 17:53:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Neka inte ditt riktiga jag!
#18


See User information
Jaget ligger som i mitten av en lök omgiven av olika skal av perspektiv.
Varje perspektiv är en ursäkt till att inte förändras , lära , släppa taget om högmodet erkänna för sig själv osv.

Desstå djupare insikten blir mellan känsla och tanke i den 8 faldiga vägen och dess samspel, desstå mer och mer skalas av löken och man kommer närmare sitt hjärtcentrum för att focus flyttas från strävandets utsida till stilla tankens insida.
Detta utryck bland många människor för bristen på förståelsen mellan sampspelet är tyvär mycket vanligt.

Det stämmer till en vis del av vi är är vanedjur
Det stämmer ochså att vi är känslodjur och gör mycket baserat på känslorna.

Men bakom bakom allt.
Bakom materia bakom anpassning karaktär minnen tankar och vanor så existerar bara 2 saker av riktigt värde..
Tomhet - mörkret dvs strävandets motsatta - evigheten att släppa taget - att återkomma. Och ljuset dvs kärleken - bemötandet, att ta emot att stanna och högre visdom som är det bakomliggande andens änglarnas och den stora andens ljus som ligger bakom kroppen varav det interagerar med materians funktioner.
Det är därför anden kan sätta saker i ens livets väg.
Man kan upptäcka det i drömmar när vardagligt folk sover eller(mediterar) djupt och känner flödet. dras till hjässan som en mössa så anden ska connecta när man ser vad som ska ske innan det sker, vi är som komplicerade multiverktyg nöjescenter transportfordon datorer och antenner det är en ganska fantastisk skapelse.

Posted on: 2011/8/10 11:43

Edited by Shen on 2011/8/10 12:25:13
Edited by Shen on 2011/8/10 12:27:00
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
28 user(s) are online (28 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 28

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS