vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »


Vaken i Agenda
#1


See User information
Då var det gjort. En ny intervju. Jag är lite orolig för att det blir en anti-kampanj mot mig och vaken, men jag håller tummarna. Jag vet ju att allt kan vridas hur mycket som helst.

Allt som allt gick det bra, men det var en mycket stressig miljö och reportrarna åkte ned till Göteborg med flyg och höll på att missa flyget hem. I all hans så blev jag tvungen att ta intervjun när jag skulle äta lunch. Det var riktigt oprofessionellt, men alla kan ju göra misstag.

Utöver intervjun så delar jag ut lite info till folk och frågar lite frågor inför kameran.


http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=1148

I morgon (söndag) kl 21:15 på SVT2 och live på webben.

http://svtplay.se/?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1596757,1,f,


Posted on: 2011/4/30 19:50
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#2


See User information
"Obama är inte född i USA och tefat flyger över Fukushima. Nätet underlättar för konspirationsteoretikerna och i veckan kommer deras guru till Stockholm."

Jag kan på förhand säga att det kommer att bli den sedvanliga behandlingen av frågan. Vi kanske ska be dom intervjuva vår "guru" istället. Borde inte anarchos, som arrangerar Icke, erbjuda svt en intervju?

Posted on: 2011/4/30 19:59
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#3


See User information
Vafan snackar dom om? Icke är icke min guru.. Kollar på intervjun nu!

Posted on: 2011/4/30 20:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#4


See User information
Nä, hurrudu, nu snackar du strunt. Icke ÄR din guru. Det sa dom ju på TV ju... dom ljuger aldrig någonsin.
Skämt åsido, om de inte kan få sin story rätt med "sanningsrörelsen" en enda gång, vad säger det om resten av medierapporteringen???
All the best.

Posted on: 2011/4/30 20:17
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#5


See User information
När jag såg intervjun kom loopades den.

Posted on: 2011/4/30 20:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#6


See User information
Ja, redigeringen var lite hoppig! :)

Icke är numera min guru, jag tror banne mig jag ska ändra min avatar till Icke!

Posted on: 2011/4/30 20:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#7


See User information
Kul när reportern nämner byggnad 7 som ett flygplan flög in i ....
bra jobbat . big up Vaken !

Posted on: 2011/4/30 20:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#8


See User information
Alla tiders Micro.
Lungt o sansat o sakligt

Posted on: 2011/4/30 21:25
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#9


See User information
Jag "redigarade" intervjun i virtualdub. Har tyvärr inget redigeringsprogram.

"När jag såg intervjun kom loopades den." Va?

Posted on: 2011/4/30 21:28
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#10


See User information
Delar av videon spelas upp igen i samma videodel.

Posted on: 2011/4/30 21:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#11


See User information
Jag kan fixa det i morgon. Har du koll på var och i vilken?

Posted on: 2011/4/30 22:07
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#12


See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Lungt o sansat o sakligt




Jag har lite tankar om en situation i intervjun där det kändes som att ett missförstånd uppstod. Ett missförstånd som färgade hela intervjun.

6:20 i del 1 är situationen jag tänker på...

Ni skulle behöva gå igenom det där med "att känna sig motarbetad" en gång till per telefon.

Detta är ett mycket viktigt ämne som egentligen skulle behöva mer forskning av framstående sociologer och psykologer. Vad händer med människor/grupper som vill prata om känsliga ämnen men blir avfärdade med nedvärderande begrepp såsom "galen konspirationsteoretiker" av människor som inte alls vill ta i dessa ämnen?

Att snabbt avfärda något som avviker från sin egna världsbild är helt normalt, alla har kognitiv bias. Vilken metod man använder för att filtrera bort information man inte gillar skiljer sig. Exempel på filtreringsmetoder är förlöjligande, ignorerande och attackerande.

Klart "vissa av sanningsrörelsens individer" känner sig missförstådd, förlöjligad eller attackerad och blir väldigt försiktig efter några incidenter. Men samtidigt är det viktigt att omvärlden förstår att det är väldigt utsatta människor de kommunicerar med, människor som utstått mycket jobbigt för att de vågar (och vill) ta tag i känsliga ämnen.

Jag tror hon ville ta reda på hur "känslan av att ständigt känna sig missförstådd" påverkar synen på omvärlden.

Blir man paranoid av att ständigt bli förlöjligad, attackerad och misstolkad?

Och går det att komma förbi dessa psykologiska sår när man för ett samtal utan att "misstänksamheten ses som förolämpande" såsom i intervjun? Jag upplevde det som att hon blev lite förolämpad när hon trots allt försökte vara rättvis i sina frågor och utforskande.

Vad tror ni om mina tankar och funderingar?

Posted on: 2011/4/30 22:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#13


See User information
Bilden av att sanningsrörelsen tror på en organiserad grupp, som styr allt, skulle behöva nyanseras. Exempelvis att det lika gärna kan vara ett synligt resultat av alla människors handlingar. Enskilda handlingar som inte är dåliga var för sig, men att summan av handlingarna blir negativ för samhället.

Att det som upplevs som en organiserad grupp lika gärna kan vara resultatet av de handlingar, värderingar och synsätt som människor i maktpositioner utvecklar helt naturligt. Och dessa handlingar kan vara gjorda med de bästa av intentioner.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_road ... aved_with_good_intentions

Det skulle behöva framhävas att "skogen" (den "upplevda" organiserade gruppen) lika gärna kan vara en serie oberoende goda handlingar (träd) som sammantaget blir väldigt negativt och upplevs som en organiserad makt. (skogen)

Att man "inte ser träden för skogen", eller "inte ser skogen för alla träden"... Den fungerar i båda riktningar...

Posted on: 2011/4/30 23:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#14


See User information
"Det skulle behöva framhävas att "skogen" (den "upplevda" organiserade gruppen) lika gärna kan vara en serie oberoende goda handlingar (träd) som sammantaget blir väldigt negativt och upplevs som en organiserad makt. (skogen)"

Går att motbevisa väldigt lätt, den konspiratoriska versionen av historien är den korrekta. Har du verkligen läst artiklarna som postas på vaken?. Det är en väldigt organiserad makt som styr världen, som tillsammans störtar regering efter regering i kupper och ligger bakom stat sponsrad terrorism och ekonomisk krigföring för att störta deras motståndare som inte vill spela med i globaliseringens tyranni. Den slumpmässiga teorin att enskilda handlingar gång på gång ger ett negativt resultat men att dom "menar väl" går inte att argumentera ens då det nästan inte går att backa upp i en enda stor historisk händelse.

Amerikas rikaste familjer som Rockefeller familjen, är otroligt orginaserade och har från början gjort det klart hur dom vill dominera världens befolkning. Vi ser ju t.ex hur dom i deras GEB (General Education Board) rapporter från tidigt på 1900-talet redan då pratade helt öppet om hur dom ville forma medborgarna så att dom inte kunde tänka på egen hand utan bara blev slav liknande arbetare som lyssnade på deras mästare som "vet bäst".

Det officiella målet med GEB var att skapa medborgare som följde politikernas agenda utan att ifrågasätta något. Sedan har övertagandet av förenta staternas regering skett på ett otroligt organiserat sätt genom att dominera de ekonomiska systemen samt att bygga organiserade organ inom förenta staternas regering som CFR som är i full kontroll över deras utrikiska politik. Allt utförs med strategi och djup planering.


Posted on: 2011/5/1 2:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#15


See User information
Just detta budskap är det ingen som lyckas förmedla till omvärlden på ett bra sätt...

Inte ens tillräckligt bra för att nå mig... och då hänger jag ändå här.

Jag stöter allt för ofta på de som bara säger "makter styr oss". Och där ligger problemet... ingen är tillräckligt insatt för att enkelt förklara vilka som styr oss och i vilken riktning vi styrs. Allt är lite halvflummigt och svårt att greppa. Det blir en obevisad sanning som bara propagerar runt utan fasta bevis.

Sen anser jag fortfarande att mitt förra inlägg gäller. Alla har goda intentioner. Och intentionerna är fortfarande goda även om de bara gynnar ett fåtal. Det är just dualiteten som åsyftas med mitt förra inlägg, en handling är bra för vissa individer och dålig för resterande. Det handlar om vad som är viktigt för individen som utför handlingen. De vill alla förbättra det som de själva ser som viktigast.

Om det är en virtuell agenda (skogen) eller en verklig (Eliten) spelar inte mig någon roll. Jag som medborgare påverkas på samma sätt i slutet av dagen. Förlorar samma rättigheter oavsett vilket.

Posted on: 2011/5/1 3:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#16


See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:

Går att motbevisa väldigt lätt, den konspiratoriska versionen av historien är den korrekta.


En till tanke... Vilken av alla konspirationsteorier är det som stämmer? Just faktumet att det finns fler gör att det lätt går att säga att någon av teorierna är fel. Generalisera till att "sanningssökare har fel."

Vi människor generaliserar, vi måste det för att hantera all information runt oss... Och internet har hjälpt till att erbjuda möjligheter för att klassificera en skara skribenter som grupp fastän man inte alls delar åsikter eller anser sig vara samma grupp. Alla som väljer att prata känsliga ämnen klassas som konspirationsteoretiker eller krackpots. Det är lätt att generalisera sådant man inte förstår eller orkar sätta sig in i.

En annan tanke:
Det är väldigt lustigt när någon försöker skildra sanningssökare genom att intervjua personen som upprättar kommunikationsmediet (internetforumet). Det är som att fråga internetleverantören om konspirationsteoretikernas budskap. Visst kan internetleverantören veta en del, men det svårt att föra en dialog när intervjuobjektet inte tar ställning angående majoriteten av information som transporteras i mediet.

Posted on: 2011/5/1 12:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#17


See User information
Quote:
ingen är tillräckligt insatt för att enkelt förklara vilka som styr oss och i vilken riktning vi styrs. Allt är lite halvflummigt och svårt att greppa.


Kanske i din erfarenhet av de du pratat med som är okunniga.

Quote:
Det blir en obevisad sanning som bara propagerar runt utan fasta bevis


Det är din brist på kunskap i ämnet bara. Hur många böcker har du läst om maktpolitik egentligen?, det är inte alltid lätt att hitta bra böcker, men dom finns. Författare som Gary allen, Ferdinand lundberg, Murray N. Rothbard, George William (Bill) Domhoff, Peter Dale Scott, Antony C. Sutton, bevisar det du är ute efter.

Quote:
Vilken av alla konspirationsteorier är det som stämmer? Just faktumet att det finns fler gör att det lätt går att säga att någon av teorierna är fel


Det är super lätt för en normalt intelligent människa som har tillgång till bra källor att undersöka vad som är sant och inte sant, antingen finns det bevis eller så finns det inte bevis, svårare än så är det inte. New age ideer eller utomjordiska teorier har inget med makpolitk att göra, och debatten över vem det är som är den mäktigaste familjen i världsordningen idag, är inte den viktiga diskussionen, utan faktumet att bevisen av deras tyranni är exakt överallt.

Nästan allt som händer i världen är en konspiration, och detta kan man inte argumentera emot, när japan attackerade pearl harbor, det var en konspiration, när USA gick in i irak, det var också en konspiration. Så fort folk träffas och planerar något och sedan utför det tillsammans så har vi en konspiration. Det finns tusentals konspirationer som vi vet stämmer och som historien har dokumenterat för oss.

Vi vet också att några mycket mäktiga bankmän träffades bakom stängda dörrar och konspirerade när dom skapade Federal reserve systemet som är ett otroligt korrupt system vilket nobelpristagare i ekonomi talat ut om, det systemet sattes inte upp av en olyckshändelse, det sattes upp av planering och strategi, samma sak med FN som blev skapat av CFR som är en skapelse av samma bankmän som skapade Federal reserve systemet.

Utredningar av USA:s kongress har till och med kommit fram till att där är en konspiration av dessa bankmän att dominera världens ekonomiska system och bygga en världsordning efter deras tycke.

Finns som sagt många artiklar på vaken som dokumenterar vad du är ute efter. Gör dig själv en tjänst och beställ lite böcker med författarna jag nämnde tidigare.

Posted on: 2011/5/1 13:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#18


See User information
Quote:
Kanske i din erfarenhet av de du pratat med som är okunniga.


Klart det är så...


Quote:
Det är din brist på kunskap i ämnet bara.


Klart det är det, jag försöker nå problemställningen "hur introducerar man ämnet till nya sanningssökare och journalister?" Alla har brist på kunskap i början. Det handlar om att skapa en bra introduktion som kan presenteras till nyfikna. Gärna koncentrerat till under ett a4.


Quote:
New age ideer eller utomjordiska teorier har inget med makpolitk att göra


För utomstående finns det ingen klar gräns mellan dessa ämnen på internetforum såsom vaken.se
För de flesta utomstående så känns det som att alla sanningssökare tror på allt knasigt. Denna fördom är det första som bör arbetas bort... kanske genom klarare separation av ämnena? (om det nu går att separera mer än det redan görs i forumet. Det finns redan underforum för de separata ämnena)

Den som lyckas skapa förståelse mellan sanningssökare, journalister och övriga folket kan få slut på alla missförstånd en gång för alla. För det är en stor språk och syftningsbarriär mellan sanningssökare och omgivningen, ord har väldigt olika innebörd.


Kanske TreeOfLiberty skulle ha blivit intervjuad istället. Tror det är bra om fler individer blir hörda så att omgivningen får reda på att det finns fler åsikter, distinktioner och synvinklar.

Posted on: 2011/5/1 13:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#19


See User information


Lyssnade genom looparna igår.

Tyckte det var rätt tydligt hur media fångar och skapar för bild av sanningssökare.
Intervjuare idag jobbar väldigt smidigt och genom frågot mot svar, ges även antydningar för att delar är som median vill ha ut. Dom är välutbildade och vet hur en åhörare kan vändas och vridas.

Och det var alltid Du, "vad försöker Du åstakomma osv". Nästan som du var en i din "vilsenhet" och isolerade dig. Det är alltid lättare att frågasätta en människa, än en hel grupp.

Hon försökte antyda dig till var tex;
En politisk aktivist, piratkopierare, David Icke fan, förkastare av media sanningar i alla lägen, stadsfientlig nästan för att du inte vill bruka "standardvägarna".

Fast jag älskade hennes fråga "Varför skriver du inte artiklar i etablerade..." i massmedia? Nått sådant...

Den var rätt kul den. Skulle inte klarat av samtalet bättre, men ville bara ge en aspekt.

Posted on: 2011/5/1 13:49

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#20


See User information
uhuj ! vilken hård programering ! agenda skäms ! Hålla på och förlöjliga för att du ville filma själv.Det vet väl varenda kotte att det trixas å klipps å vrids om i ett reportage.
uhuj säger jag bara. SVT suger verkligen nu för tiden.
big up Vaken ! 1 love ! Killuminati ! Byggnad 7
Bra jobbat Micro !

Posted on: 2011/5/1 22:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#21


See User information
Håller med dig Old.
Jämför vad dom klippt in i inslaget och vad som VERKLIGEN sägs i intervjun, enligt mickes egen upptagning.
Man baxnar. Vilken hitpiece! Eller var det bara vanlig dumhet?

"Ett flygplan in i byggnad sju" visade vilken research reportern hade gjort, haha.

Posted on: 2011/5/1 22:03
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#22


See User information
Jag skulle gå ännu längre.
Med upplägget som agenda valde så kändes det mest som ett alibi att ha med Micro.
Inramning och upplägg hade som enda syfte att svartmåla vakenrörelsen, ingenting annat.
Pinsamt för programledaren också när hon försökte få Micro att verka paranoid genom att antyda att hon som journalist inte var att lita på.
"Det återstår att se" har nu fått sitt svar

Posted on: 2011/5/1 22:18
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#23


See User information
Ja, utan kameran hade Mikael varit stekt. Nu finns bevisen på förstasidan till vaken att "journalisten" förde en egen agenda. Kanske hon bara är syrak för att Mikael pekade på det uppenbara faktumet att media (dvs sådana som hon själv) idag inte tjänar folket utan makten och strukturen som sådan.

Posted on: 2011/5/1 22:22
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#24


See User information
Tycker absolut att det kunde ha varit mycket mycket värre, om man som färsking kollar på inslaget tror jag att man kan bli intresserad av att kolla in sidan, om inte annat för att garva lite, men det är en ingång det också.
Det tråkiga är väl att reportern inte brydde sig om ett enda svar hon fick, hon körde på med sina förutbestämda tankar, men micke ramlade inte i (de alltför enkla?) fällorna hon gillrade.
Sen är det bara jävligt tröttsamt att "judefrågan" ska nämnas hela jävla tiden men än tråkigare är att de 3-4 gånger Micke varit med i MSM diskuteras alltid "konspirationsteoretikernas" psykologiska läggning, internets otillförlitlighet och så väljer man de mest whacko idéerna för att med GBA smutskasta allt. Tänker exempelvis på när Jesse Ventura frågar en kongressledamot om FEMA-camps och svaret blir att "de som tror på det är de som tror att ödlor styr världen..." varpå självklart det är otänkbart att FEMA-camps existerar. Någon gång (por favor) skulle det va intressant att få diskutera sakfrågor istället...

Sen tyckte jag att det tydde på självironi att inslaget hade med Mickes briljanta svar "det återstår att se" och låter oss tittare se ett ärligt och varmt leende.

Apropå det som diskuteras ovan, det enda som saknades från Micke var fler konkreta exempel, att exemplifiera är det enklaste sättet (tror jag) att förklara saker som ligger utanför det rådande tankeparadigmet


Posted on: 2011/5/2 12:35
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
46 user(s) are online (46 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 46

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS