vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
trovärdighet
är det bara jag som anser att den kan sjunka beroende på vilken sorts reklam en hemsida väljer att husera? exempelvis om man lyssnar på infowars radio så kommer det med jämna mellanrum reklam för skyddsrum och konserverad mat för att överleva armageddon. inte så värst smakfullt va? får lite samma vibbar nu när jag ser reklamen för "komplottpaketet". kan utan tvekan säga att den formuleringen inte gynnar vaken.

poängen är att folk inte ska få uppfattningen att konspirationerna finns enbart för att göda någon annans affärsidé. åtminstonde inte när de går in på vaken. vad jag förstått har administrationen kanske inte den högsta moralen, men det är ändå värt en ansträngning för att höja taket något. någonstans måste nämligen seriositeten och smakfullheten få vinna över pengabehovet och/eller eventuellt vinstintresse.

antingen så får vaken ställa högre krav på sina annonsörer (eller varför inte ställa högre krav på sig själv och med detta säger nej till vissa "sponsorer"), eller kanske till och med komma med förslag till denne om ett bättre sätt att formulera sig? ett annat tillvägagångssätt kan vara att ha en "Annons"-flik i huvudmenyn som de som bryr sig om reklam osv kan klicka på. något som verkligen inte är ovanligt.

kanske lite för tidigt för denna diskussion men vaken borde ändå ha en policy för framtiden samt sätta kvalitén i första rummet. visst att nivån kan höjas i och med att vaken får annonsörer och får in pengar till sin verksamhet osv, men det bör inte vara på bekostnad av trovärdigheten.

ps. eftersom tråden ändå är döpt till detta passa gärna på att ta upp andra aspekter som kan bidra till att vaken får ett högt anseende och inte hamnar i ett sunk-fack.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: trovärdighet

See User information
... poängen är att folk inte ska få uppfattningen att konspirationerna finns enbart för att göda någon annans affärsidé. åtminstonde inte när de går in på vaken. vad jag förstått har administrationen kanske inte den högsta moralen...

Dagen är räddad...

Posted on: 2011/5/2 18:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
haha jaså du uppskattade den delen? enbart på vakens forum finns ju tillräckligt med interna rykten och konspirationsteorier för att man ska bli vilja slita av sig håret. och då har man inte ens gått igenom trådarna som finns om vaken på flashback. mitt råd är hur som helst att bilda din egen uppfattning, samt att inte lita på någon, speciellt inte på mig...

See User information
Varför byr sig så mycket om ett namn även om det inte är det bästa kanske?. Konserverad mat är ju skit bra att sälja, att sitta utan mat när allt kollapsar är inte det bästa, det är upp till var och en om man vill förberedda sig för det värsta eller inte.

Så fort något betallar bra så borde man ta annonsen, så länge det inte är något stötande eller bluffar. Utan pengar kan man inte bjuda in föreläsare, skicka ut infopaket och dela ut material på stan osv.

Posted on: 2011/5/2 19:04

Anonym
hmm.. det är verkligen inte så att man bör ta in annonsen bara för att någon betalar bra.. (vad sägs om en härlig banner från en pedofilförening isf? bara ett exempel) missade du helt vad jag sa om trovärdighet eller håller du bara inte med om att det är viktigt? det är så klart helt okej om vi inte är överens men jag vill gärna förstå vad du menar.. du tycker alltså att pengarna är viktigare än moralen? har jag tolkat dig rätt då? jag tror nämligen att man bör hålla trovärdigheten högst och sätta ekonomin mycket längre ner på listan. men det är som sagt bara min åsikt.

läste förresten en bit text på framsidan nyss som jag gillade.. citat: "Det Vaken.se fokuserar på är att delge viktig information om korruption och organiserad brottslighet med fokus på att det är vi som bär ansvaret och inte någon enskild grupp." om ni/vi kan hålla oss till det så kan man vara nöjd. det svåra blir nog att fokusera på det och inte fastna i alla distraktioner som erbjuds. som ex.vis reklam, evenemang, medlemmar, möten osv osv.. inget av det där spelar någon roll om inte informationen är genuin.

See User information
"missade du helt vad jag sa om trovärdighet eller håller du bara inte med om att det är viktigt?"

Jo jag håller med om att det är ganska viktigt, var just det jag förklara när jag skrev "så länge det inte är något stötande eller bluffar"... Men om det inte är något av det, och man har något att vinna på det, så varför inte, pengar behövs för att sprida informationen som finns på hemsidan.

Posted on: 2011/5/2 20:53

See User information
Tycker inte det stör så mycket att tex infowars har annonsörer som har produkter som ligger i linje med nyheterna som bevakas. Reklam för fluorfilter är väl betydligt bättre än för fluortandkräm eller köpevatten med skyhög fluorhalt. Just fluorfilterreklamen är väl den mest "skrämande" med tanke på att den bygger på att vattnet du har i kranen "dödar dej långsamt". Men visst, det går att föra fram nyheterna helt utan reklam som tex Alan Watt, men som han själv säjer så det är "självmords uppdrag" och inte har han möjlighet att utveklas som infowars, risken är förmodligen större att han går under. Dessutom ser jag ingen större skillnad i trovärdigheten mellan dessa, nyheterna är de samma i stort sett. reklam är nog den bästa lösningen (om man inte vill sälja sej till mega-mediebolagen förståss ;) om man ska nå ut med sitt budskap till en större publik. och just detta ser jag som väldigt viktigt, att nå ut till fler.

Posted on: 2011/5/2 21:10
Never believe anything until it has been officially denied

Anonym
jaha.. men det du skrev nu är ju ett typexempel av moraliskt förfall. citat: "man har något att vinna på det, så varför inte." men det är okej.. man får tycka så.. men det du sa sen stämmer tyvärr inte alls: "pengar behövs för att sprida informationen". information sprids ju bäst av sig själv, inte med hjälp av en katalysator. tycker du verkligen att pengafinansierade media sprider bra information? ser du inte sambandet mellan pengar och korruption? blir lite konfunderad nu..

förresten, du kanske borde skriva något i din signatur så folk som läser här förstår att du representerar vaken. det är nämligen ganska intressant att veta var ni står i dessa frågor om ni nu ska ha något inflytande i framtiden. även om det förmodligen aldrig kommer inträffa med vakens nuvarande regi(m).

See User information
Är det just formuleringen komplottpaketet eller själva böckerna som säljs som anses sänka trovärdigheten hos vaken.se?
Själv ser jag inget fel men vi tycker alla olika.
Att dessa böcker förs fram tycker jag är riktigt bra faktiskt om man nu är beroende av annonsintäkter, i mitt tycke finns det mer eller mindre passande annonser där just den faller i kategorin lämpliga annonser.

Vad gäller böckerna själva så kan jag säga att jag har båda två och kan rekommendera bankerna och skuldnätet. Estulins bok har jag bara bläddrat i än så länge men har bara hört positiva kommentarer av andra som läst den.

Posted on: 2011/5/2 21:32

Anonym
chriss. jag försökte vara generell snarare än specifik. vad jag tog upp i inledande inlägg ska endast ses som exempel i ett försök att höja tankebanorna kring vad som faktiskt påverkar trovärdigheten. självklart har olika personer olika synsätt på vad som anses vara smakfullt eller ej.

See User information
Quote:
jaha.. men det du skrev nu är ju ett typexempel av moraliskt förfall. citat: "man har något att vinna på det, så varför inte." men det är okej.. man får tycka så.. men det du sa sen stämmer tyvärr inte alls: "pengar behövs för att sprida informationen". information sprids ju bäst av sig själv.

Varför tar du inte med hela citatet?, "så länge det inte är något stötande eller bluffar"

Visst ska man ta emot erbjudandet då, om man har något ordentligt att vinna på det, det behöver inte vara något som man själv tror på, det har inget alls att göra med moraler, det handlar om att man hjälper varandra bara. Du gör anons för någon och tillbaka får du pengar som kan finansiera ditt arbete.

Vaken har aldrig endast varit en hemsida som sprider info genom nätet, vaken har alltid sysslat med manifestationer och spridit info på det sättet, det bästa sättet är att prata med människor öga mot öga och ge dom info, och det kostar pengar, det kostar också pengar att bjuda in intressanta föreläsare.

"förresten, du kanske borde skriva något i din signatur så folk som läser här förstår att du representerar vaken. det är nämligen ganska intressant att veta var ni står i dessa frågor om ni nu ska ha något inflytande i framtiden. även om det förmodligen aldrig kommer inträffa med vakens nuvarande regi(m)."

Du behöver inte utan någon anledning anta att jag representerar vaken. Jag representerar mig och mina egna ideer precis som alla andra på vaken gör. Det finns många som hjälper till att organisera manifestationer, möten, skriva artiklar, etc, alla är välkommna att hjälpa till så länge man inte har rasistiska åsikter eller är en provokatör osv.

Posted on: 2011/5/2 22:13

Anonym
ja men.. du representerar ju vaken eftersom du, vad jag vet, är administratör på forumet. vid flera tillfällen ska du tydligen har dykt upp i diskussioner och raderat både användare och inlägg. (källa: internet) så det är klart att du representerar vakens åsikter och censur. förstår inte varför man ska tona ned det? därför vågar man knappt vara ärlig mot dig.

förresten så skulle jag nog påstå att vaken är mest den här hemsidan snarare än något som pågår i verkligheten.. jämför gärna torgmöte en eller kanske två dagar i månaden jämfört med en hemsida som är tillgänglig dygnet runt. dessutom är ju flera av er så hemliga IRL att man inte ens kan träffa er. då är ju torgmöte ganska irrelevant. dessutom borde ju vaken handla om informationen, inte dess infospridare.

jag tycker ärligt talat det är lite komiskt att du är admin här medans du sågar mitt inlägg om trovärdighet och påstår att inkomst är viktigare. hoppas du förstår mig rätt nu, det finns ju fortfarande tid att lära sig nya synsätt. även om jag nog inte kommer ta två steg bakåt och föredra pengar igen, men du kan ju ta ett par steg framåt.

See User information
Det finns ingen censur på vaken och jag har ändast frivilligt hjälpt till under en period när där var ett gäng som bestämt sig för att sabotera på vaken och fyllde olika trådar med hattexter och annat.

"dessutom är ju flera av er så hemliga IRL att man inte ens kan träffa er. då är ju torgmöte ganska irrelevant."

Man kan inte träffa oss IRL säger du, men vi har haft torgmöten med jämna mellan rum under flera år, och dom är enligt dig irrelevanta för att man inte kan träffa oss?, när har du spelat pajas färdigt?. Inte bara har vi torgmöten, men efter många möten har vi samlat ihopa oss och gått och ätit och umgåtts tillsammans, det är ingen som gömmer sig, förutom dig som antagligen aldrig har dykt upp och som hellre sitter på ett forum och hittar på saker.

Lämnar denna konservationen nu inann du felciterar något mer från mig.

Posted on: 2011/5/3 11:31

Anonym
du behöver inte säga pajas, det är bara otrevligt.

om du på riktigt tror att vaken inte censurerar så är du både felinformerad samt har glömt bort dina egna handlingar medans du administrerat det här forumet som "frivillig". om du dessutom anser att ifrågasättanden är det samma som hat så är det klart att du även kan tro pengar vara det samma som moral. isf är det ju även självklart att du nu vill lämna diskussionen.

See User information
Alla som anklagar vaken för att censurera har visat sig vara mentalt ostabila. Dom enda som inte gillar vaken, är judehatare, omogna sabotörer som ständigt attackerar andra användare istället för att diskutera ämnen som forumet är till för. Du har mycket "kunskap" om vaken för att vara en ny användare... Som du själv har visat kan du inte ens resonemera logiskt. Jag är betydligt otrevligare mot troll som sprider negativ energi IRL.

Forsätt du att hata och skapa den verkligheten, visa har ett behov av att vara negativa, och måste ha uppmärksamhet utifrån och när dom inte får det går det ut över alla andra.

Posted on: 2011/5/3 12:41

Anonym
men du är mentalt stabil som anser att pengar är bra?
berätta gärna igen vad jag säger som inte är logiskt.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper