Vakencorner
|
Aftonbladet: Tror du på konspirationsteorier?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det tar sig, nästan 50/50 nu..
![]() Dessutom så kan man ställa frågor till en statsvetare idag klockan 15.. Chatta om konspirationsteorier http://www.aftonbladet.se/debatt/article12969536.ab "Konspirationsteorierna om bin Ladins död uppstod blixtsnabbt. Varför och vad tjänar de för syften? Klockan 15.10 chattar vi om konspirationsteorier med statsvetaren Markus Gossas. Du kan ställa dina frågor redan nu!"
Posted on: 2011/5/3 10:02
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Re: Aftonbladet: Tror du på konspirationsteorier?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är ju svårt att ställa en kort fråga utan att behöva lägga ut information som förklarar lite.. Dom kanske hoppar över just såna frågor som innehåller information, av utrymmesskäl om inte annat?
Säger väl som Micro: "Det återstår att se!"
Posted on: 2011/5/3 10:50
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej, jag tror inte på konspirationsteorier. Jag läser inte dagstidningar och ser heller inte på TV.
Posted on: 2011/5/4 13:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag tror på konspirationsteorier... men inte de galna teorierna... LITE vag fråga måste jag påstå! Den är helt upp till tolkning...
Min motfråga... "vilken konspirationsteori åsyftas?" Alla lobbygrupper konspirerar på ett sätt... Allt handlar om definitioner. Sen blir det ett verktyg för att förlöjliga och smutskasta... Alla ifrågasättanden har börjat benämnas konspirationsteori. Kan man bli FÖR skeptisk mot ifrågasättanden (aka teorier)?
Posted on: 2011/5/4 18:51
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login