vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#1


See User information
Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
http://www.prisonplanet.com/top-us-go ... 001-911-a-false-flag.html

"Former Deputy Assistant Secretary of State under three different administrations Steve R. Pieczenik says he is prepared to tell a federal grand jury the name of a top general who told him directly 9/11 was a false flag attack."

Posted on: 2011/5/4 23:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#2


See User information

Posted on: 2011/5/5 19:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#3


See User information
Tyvärr är det så att det finns ganska säkra uppgifter på att han varit synlig 2006. Från en oberoende källa.

Posted on: 2011/5/5 19:40
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#4


See User information
Den första som kan visa upp en bild som utan tvekan är UBL vid liv senare än 2001 bjuder jag på en öl.

Posted on: 2011/5/5 20:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#5


See User information
Det är inte alltid lika lämpligt att slita upp en kamera och ställa sig och plåta... ibland får man lita på ögonen också. Eller vittnesmål. Tänk på att brottslingar skyr kameror - men dom kan bli sedda ändå. Vittnen pekar ju ut skyldiga utan att för den skull ha haft en kamera med sig och det används för att döma folk.

Bildbevis exempelvis utlagda på internet är bra men går ju att förfalska, ett vittnesmål under ed är faktiskt en allvarlig sak som man inte skall skoja med eftersom det ju kan slå tillbaka på den som gör ett påstående.

Posted on: 2011/5/5 21:29

Edited by Asgeir on 2011/5/5 21:47:56
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#6


See User information
Jag tror knappast Obama o Co skulle basera sitt beslut för stormningen bara på vittnesmål efter 10års letande och mycket rykesspridning.

Rimligen har grundliga spaningar gjorts innan attacken beordrades. Man bör rimligen ha samlat in övertygande bevis, bilder, mullvadar, vittnesmål, ljudupptagninar, satellitfoton, you name it på han faktiskt befann sig i kåken i Abbottabad innan de skulle ge klartecken att attackera.

Varje nyhetsartikel och varje officiellt uttalande från Vita Huset har sedan i måndags understrukit så tydligt man kan att Usama är död. Med största sannolikhet är Usama död. Annars skulle de inte våga formulera sig så kategoriskt. Om han skulle visa sig vara vid liv så faller ju all deras trovärdighet totalt. De tar även gladeligen upp "konspirationsteorier" om folk som tvivlar på att han är död. Fokus är på DÖD och jag tror nog de kan visa att han är död om de är absolut tvungna. Frågan återstår: när dog han?

De styr folk att inte ens fundera på det faktum att DET INTE FINNS NÅGRA SOM HELST SOLKLARA TECKEN TILLGÄNGLIGA FÖR ALLMÄNHETEN PÅ ATT HAN FAKTISKT LEVDE. Snarare tvärtom. Detta samtidigt som att exakt detta - solkara bevis på att han faktiskt levde fram till i måndags - måste finnas för att USA skulle ha skäl och överhuvudtaget något som helst rättfärdigande till ge klartecken till en covert mordattack som strider mot rättstatliga principer.

Men man undviker helt och hållet bevisbördan att visa att Usama var vid liv så sent som förra veckan. Man undviker därmed helt och hållet en diskussion som inte kan bortvisas med att "bilderna är för känsliga för allmänheten och skulle vara farliga". Hur "upprörande" och "farlig" kan en bild på en levande Usama vara? Vilken "fara för amerikanska folket" skulle det utgöra?

Istället matas vi med bilder på UBL från 90-talet inklippta i nyhetsinslag om händelserna i Abbottabad. Vi får se hur Obama, Clinton, Biden mm tittar på något vi inte får se under rubriken "här ser de Bin Laden dö" (återigen fokus på han är död). Vi får dagen efter läsa om att vi inte riktigt vet alls vad de såg då de avgörande 25 minuterna "försvann".

Så länge inga bevis på UBL framläggs som tydligt visar att han var vid liv och hade hälsa nog att stå upp och ta en fajt mot stormande Navy Seals så ser jag ingen anledning tro ett dugg på Obamas ord.

Jag ser ingen anledning att acceptera att sådana bevis hålls hemliga.

Jag bjuder dock gärna Obama på en öl den dagen han kan övertyga mig.

Posted on: 2011/5/5 23:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#7


See User information
Jag snabbgooglade nyss men kunde inte hitta det men det var ju tal om att pakistanska säkerhetstjänsten samarbetade tätt med de som uförde attacken mot hotellet i Mumbai. Den indiska polisen sade rätt ut att Bin Laden satt nånstans väldigt nära den pakistanska militären och var på nåt sätt med i attentatet som ju kostade åtskilligt med människoliv när hotellet som var ett känt resmål för par på smekmånadsresa stormades och sattes i brand.

Det höll ju på att bli en ordentlig kris men locket lades på. Alltså: dom har vetat ungefär hur det förhållit sig i ett par år.

Men avvaktat rätt tillfälle att utnyttja attacken maximalt. Om detta är rätt eller fel kan man ju tvista om men låt oss avfärda alla alltför fantasifulla ideer om att Bin Laden skulle vara död sedan många år eller åtminstone förflytta dom till lådan för tillfälligt nedlagda teorier.

(Det är alltid bra att ha lite grann i bakfickan som man kan dra fram "utifallat". Själv är jag inget undantag. Bara för att jag skriver en del här kanske jag inte sagt allt jag vet... endast en idiot spelar ut alla sina kort i första omgången. Tänk på det gott folk!)

Posted on: 2011/5/6 8:20
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#8


See User information


Så vad du egentligen menar Asgeir är att Dr. Steve R. Pieczenik inte är ett dugg trovärdig.

Top Government Insider: Bin Laden Died In 2001, Det är rubriken på tråden........


Posted on: 2011/5/6 8:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#9


See User information
(Lustigt nog har han samma efternamn som en av min fars gamla vänner men det har inte med saken att göra fast jag undrar om jag inte vet vem han är).

Det finns så mycket des- och dis-information i omlopp att man mycket väl kan bygga sig en alldeles perfekt åsikt om ett händelseförlopp som klarar alla logiska test men som i alla fall är helt fel.

En del saker bekräftas av illvilliga krafter för att passa in i folks världsbild, både i stort och i smått. Ibland ligger inte bara illvilja bakom utan det kan exempelvis röra sig om ren hjälpsamhet men ändå blir det ack så fel i slutändan.

Ta till exempel "dubbelgångartrickset" som använts i många sammanhang, det kan förvilla även den seriösaste forskare. Jag har även tänkt tanken att jag själv skulle kunna ha fel nångång, även i saker där jag är tvärsäker.

Ett egendomligt fenomen i sammanhanget är att bevis och iakttagelser kan tolkas på flera sätt men att ens egen misstänksamhet driver en att uppfatta dom på det sätt som stärker misstankarna.

Det är därför det är så bra att vara med i en "tänk-tank" som Vaken. Det blir ett bollplank som om man har tur kan leda en in på riktiga tankegångar genom att ens funderingar kritiseras.

"Kunskapen finns inom människan" sägs det och det må vara rätt. Internet är också ett fantastiskt redskap men man kan övervärdera det om man enbart verifierar via det. Det är lika viktigt att studera de agerandes "fotarbete" och hur en nyhet presenteras och så timingen.

I fallet med Bin Laden tycker jag att just timingen avslöjar ett ess som gömts i rockärmen! Och att historien därför är sann...

Men för att kunna vara säker på detta måste man ju syna kortet så att det inte är Spader Ess (Hell's Headbanger) nummer två i leken!

Och så börjar det hela från början

Posted on: 2011/5/6 8:48
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#10


See User information

Posted on: 2011/5/6 9:00
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#11


See User information
Upp till bevis Asgeir - visa din oberoende källa som såg OBL vid liv 2006.

Är det förresten någon mer som har lagt märke till att Pieczenik försöker provocera Obama/administrationen att göra något genom att kalla honom dum, oerfaren mm gång på gång? Det är lite gatuslagsmålstaktik.

Posted on: 2011/5/6 9:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#12


See User information
Tyvärr blir jag tvungen att säga som dom vi kritiserar ibland att jag inte kan avslöja mina källor.

Posted on: 2011/5/6 9:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#13


See User information
Hurra. Nu kan alla få uppleva hur det gick till i Abbottabad detta datorspel:

Kuma wars: The death of Osama bin Laden
http://www.dailymail.co.uk/news/artic ... le-WEEK-real-mission.html

...

Posted on: 2011/5/8 11:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#14


See User information

Posted on: 2011/5/8 13:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#15


See User information
wtf nu funkar inte http://www.youtube.com/watch?v=rUiNiB2yVCQ&feature=related heller....

Real time censur? eller är det bara en tillfällig glitch på YT?

Update: den funkar igen nu.

Posted on: 2011/5/8 13:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#16


See User information
http://www.aftonbladet.se/nyheter/binladin/article12990838.ab


De missade helt att titta på vilka som tjänade mest på kriget...

Posted on: 2011/5/8 13:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: PP : Top US Government Insider: Bin Laden Died In 2001, 9/11 A False Flag
#17


See User information
Förbryllande att bin laden inte har samma åsikter som bin laden...


http://www.dn.se/nyheter/varlden/forb ... dupptagning-med-bin-ladin

Skulle vara intressant med siffror på hur många teorier som härstammar från media... Jag misstänker att media är den störste "konspirationsteoretikern" av alla... ingenstans föds fler teorier och rykten snabbare än i media

Posted on: 2011/5/14 13:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS