Vakencorner
|
Re: Skratthändelsen i SVT Debatt den 4 maj
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Mikael fick ju inte sååå mkt sagt, så jag tänkte att hans frustration kanske fick honom att ta upp vaken.se igen under det andra debattämnet i programmets andra del, som startar efter bara 15 minuter.
http://svtplay.se/t/103450/debatt Cromsjös kommentar: 17:35 Första tillsägningen: 18:00 Andra tillsägningen: 18:25 Som det ser ut och upplevs så tror man att Cromsjö skrattade eftersom han ser glad ut och för att den unge mannen med hatten vrider sig upp mot Cromsjö. Men sen blir jag förvirrad då det var den unge mannen som eskorterades ut från läktaren. Fattar att detta kanske inte är så väsentligt men jag är grymt nyfiken på vad som triggade denna händelse.
Posted on: 2011/5/6 2:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Rashid Musa - Muslimska Mänskliga Rättighetskommiten.
Mycket bra inlägg i debatten. Olle Wästberg-Elvis lever.....som vanligt så blandar dom självgoda hycklarna, med ett hånleende, in en " galen konspirationsteori " som inte har med saken att göra. Börjar bli ganska ut-vattnat. En konspirationsteori som är skapad av " hycklar "-industrin själva och till för att programera massorna/tittarna till att inte börja " gräva " själva i dyngan av lögner.
Posted on: 2011/5/6 6:06
Edited by sparta88 on 2011/5/6 6:24:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I varje film så prisas frihetskämpen, i verkligheten blir man rädd för honom. I varje film så tycker man om den som kämpar för det goda, i verkligheten diskriminerar man den. I varje film så sitter man och håller på det goda, i verkligheten gör man tvärt om!
Turligt nog så gäller inte detta alla, det finns en del som vågar, och fler och fler blir det!
Posted on: 2011/5/6 6:30
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Olle Wästbergs ståndpunkter är väl kända, han är själva kvintessensen av det man skulle kunna kalla "den västvänliga ståndpunkten" och har ett mångårigt perspektiv av frågor som känns nya och dagsaktuella för den som är ung i dag men som funnits på tapeten i många herrans år. Bland annat var han en av dom som avslöjade sossarnas vapenhandel med Libyen och stoppade den beryktade utbildningen av Ghaddafi's män på raketvapen i Jönköping. Men därmed hamnar han ju också automatiskt i en situation där han blir i opposition till en framstormande muslimskt präglad ny ungdomsfront i Sverige. Dock är det viktigt att bemöta argument med argument och inte med glåpord och löjliga liknelser. Det borde Olle Wästberg göra om han vill bevara sin trovärdighet.
Posted on: 2011/5/6 7:07
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag sa att vaken.se erbjuder fas-3 platser.
Killen med keps kunde inte sluta skratta.
Posted on: 2011/5/6 7:39
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2011/5/6 7:44
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag uppdaterade nyheten på framsidan och inkluderade skratt-delen.
Posted on: 2011/5/6 9:10
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Åter igen cred till Mikael Cromsjö som vågar stå upp.
Posted on: 2011/5/6 9:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sanningen gör oss inte till bättre människor. Sanningen gör dig inte till en gud. Sanningen skapar bara möjligheten till ett bättre liv på sikt.
Ett mänskligt dilemma helt klart.
Posted on: 2011/5/6 11:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hade varit guld om de hade gjort programmet debatt till en längre workshop med målet "att grundligt skildra alla vinklar och fasetter av problemet". Kompetensen satt där.
En sådan workshop skulle lätt kunna resultera i att ett förslag skickas in till regeringen med hela problemställningen nedskriven och koncentrerad till lösningar. En dag diskussion per program som sedan klipps ihop till ett bra samhällsutbildande program. Så skulle våra tv-licenspengar användas.
Posted on: 2011/5/6 19:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tack för svaret Micro! Tyckte också ditt uttalande var roligt, nu när jag fattade vad som sades. Den unge mannen, liksom jag, tog det som en ironisk kommentar på bekostnad av Fas3s skapare, alltså inte ett hån till de människor som tråkigt nog genomgår Fas3 i sina liv. SVT däremot är ju alltid så sjukt stela och är det nån som dom inte gillar tar dom alla kommentarer från denne som direkt negativa, ogenomtänkta eller hånande. Skulle lätt gå fas3 om jag fick "jobba" för vaken.se, 10 000kr är 10 000kr mer i månaden än vad jag får nu för mina frihetshandlingar. Sen så är väl det svåraste att hamna i fas3 det faktum att man inte ens lyckats samla på sig kriterierna för detta..
Kommer ihåg när jag jobbade på dagis, ej fast anställd, och fick sluta innan halvåret löpt ut trots att dom behövde mig, kommunen hade inte råd att anställa mig och jag kunde inte få någon typ av ersättning efter detta därför att jag var tvungen att kunna redovisa ett halvårs arbete på en och samma plats.. det är ju inte så att dom försöker hjälpa en direkt..
Posted on: 2011/5/6 22:07
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login