Vakencorner
|
Re: Det krävs en Ny VärldsOrdning för en hållbar utveckling
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Vad vill man och varför sker det i gömundan? Är de mest inflytelserika onda och agerar de MOT mänskligheten? Det sker helt öppet. De inflytelserika agerar precis som de bör för att upprätthålla den värld de lever i. De känner inte till något annat sätt att leva och skapar därför en värld som är perfekt... ur deras perspektiv. Ingen är ond eller god. Vi har bara olika uppfattningar om vad som är det perfekta samhället. De upplever inte att någon lider orättfärdigt mycket av de beslut som görs. Det är "folket" som hanteras med nya lagar, inte släkt och vänner... Detta har du själv sett. Quote: Nej inte som samhället ser ut idag med våra olika syner på världen. På vilket vis kan då de grundläggande behoven säkerställas för SÅ MÅNGA människor som möjligt? Är det ett bra samhälle om "SÅ MÅNGA som möjligt" har sina behov säkerställda? Eller är det ett bättre samhälle om några är fullständigt överösta med resurser? Då kan denna grupp leda mänskligheten till framgång i Universum när de slipper bli störda av världsliga aktiviteter såsom infrastrukturbyggnation. Ännu har vi inte definierat vad som är målet med någonting... vi har ingen referens. Vi vet inte hur vi vill leva eller hur vi vill ha samhället. Och det jobbiga är, det finns inget rätt eller fel. Vi människor bestämmer vad som är moraliskt rätt och fel. (Exempel: Är det rätt eller fel att äta djur?) Så ondska eller godhet finns inte, det är en mänskligt påhittad dualitet. Äldre tankebanor hade varken rätt eller fel, de hade "livets väg", en resa över havet som krusade sig med handlingar och upplevelser. Förr fanns inte goda eller onda gudar. De representerade cykler eller resan genom livet. Men sedan kom den moderna religionen som införde rätt och fel för att styra människor, ren populationskontroll. Och sedan dess är vi vilse rent filosofiskt sett...
Posted on: 2011/5/31 0:19
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kul med svar - suger lite på den innan jag svarar :>
Var inte du utövare av FA tidigare Pingu? Edit: FA pratar ju om att Gott och Ont finns.
Posted on: 2011/5/31 0:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
FA? Jag vet inte vad FA är förkortning för.
Posted on: 2011/5/31 1:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Falun Gong / Falun Dafa.
Posted on: 2011/5/31 1:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Undrar vad jag måste ha skrivit för att bli misstagen för en utövare av Falun gong. Meditation har jag utövat. Men det är ju inte en ideologi eller filosofi.
Posted on: 2011/5/31 1:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Misstog mig då :).
Posted on: 2011/5/31 1:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nejdå. Inget sticker i ögonen. Det har aldrig varit så glasklart som nu. Ny Världsordning? Ha ha, vänta du, vänta du...
Vad kommer? Tja... Miljökatastrofer av global dignitet 2010-2011, dvs Mexikanska Gulfen och Japan. En global depression av monumentala proportioner (iscensatt, planerad i årtionden) 2012. Presidentmord och lite annat smått och gott för att skapa stämning. Ett tredje världskrig (iscensatt, planerad i årtionden) 2013 - ca 2024. Ja och så sist då den totala globala fasciststaten. Voila, game set & match till eliten! Det finns ju lite jokrar i leken dock. Citerar David Icke: Det är inget för den svaghjärtade direkt! Tillägger att den bekväme, tillrättalagde och domesticerade har heller ingen plats i framtiden dvs inga förutsättningar att i praktiken klara sig, så enkelt är det och jag säger bara vad jag ser med egna ögon - praktisk erfarenhet. Det är inte ens något jag tycker. Alla är vi komponenter i det globala spelet beroende på hur mycket eller lite vi kan och vet. Vill kunna och vill veta, förlåt. Tips: Sluta fantisera, sluta snacka. Skaffa det ni akut lider brist av, kunskap och erfarenhet av hur att först och främst överleva, sedan leva. Kunskap är frihet = Ingen kunskap - Ingen frihet - Ingen frihet - Inget liv!!! Att fraternisera med sanningsrörelsen har gett mycket sanning men alldeles för lite rörelse om man säger så! Men snacka går ju. Kommer att föreläsa om detta till hösten.
Posted on: 2011/5/31 11:39
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login