vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Det krävs en Ny VärldsOrdning för en hållbar utveckling

See User information
Vi vet att "renesanserande" teknik blivit uppköpt och banbrytande människor blivit mördade.

Jag förblir blåögd och frågande.

Girighet i all ära men jag har svårt att se de inflytelserika samla pengar på hög, köpa upp teknik och döda idéer för att bibehålla status-qou för att att man trångsynt skulle se det monetära samhället som det ultimata systemet för sig själva och dess släkten.

Dock är maskineriet uppbyggt av pengar i det samhälle vi lever i just nu.

Jag försöker in emellanåt få forumet att försöka sätta sig in i tankesmedjornas sätt att se världen. Vad vill man och varför sker det i gömundan? Är de mest inflytelserika onda och agerar de MOT mänskligheten?

Vi är medvetna om att agendan inte är öppen för folket. Många på forumet säger att Svenssons är korkade och sömniga. Kanske handlar det om just detta; alla är inte kunniga och har inte den kunskap om vad som är rätt och fel. Alla är inte intresserade av politik och de flesta vet inte vad som är bäst för dem - mycket på grund av det hårda arbetsklimat som råder och media som upprätthåller status qoe - vi är ju faktiskt drivaxeln.

Men man måste fråga sig själv: kan alla människors
grundläggande behov, vilja och önskningar tillgodoses och hur?

Kan de tillgodoses i en Suverän stat?
Kan de tillgodoses i en Globaliserad värld?
Kan de tillgodoses i en Enad värld under en världsregering?

Nej inte som samhället ser ut idag med våra olika syner på världen. På vilket vis kan då de grundläggande behoven säkerställas för SÅ MÅNGA människor som möjligt?

Tekniken finns förmodligen i gömundan men är mänskligheten redo för det när det fortfarande finns Sharialagar, giriga bankmän och teknik som kan hamna i fel händer?

Vart går balansen mellan människors värde och en hållbar framtidsutveckling? Hur många offer ska till för att gruppen på sikt ska få det bättre och överleva? Krävs det ett påhittat yttre hot för att skapa förändring?

Olja och elektricitet är drivmedlet för att jorden ska gå runt i dagsläget och det konkurrensbaserade samhället ger upphov till girighet.

Hur förändrar man ett sådant samhälle om inte genom att få folk att förstå sig på bristerna, oavsett om man är intresserad av mekanismerna i samhället eller ej? Genom att folk ska påverkas av bristerna?

Shiva - guden som förintar för att återuppbygga något bättre. Världen måste enas i frågan om en hållbar utveckling och jag är övertygad om att så också sker genom hemliga sällskap och inflytelserika organisationer.

Helt ärligt - Inte ens detta forum har transparens och öppenhet. Medlemmar bannas på ibland orättvisa grunder. Våra perspektiv skiljer världen åt och tills dess att vi kan enas i vår förståelse krävs en styrande hand.

Jag är medveten om att detta inlägg kan sticka i era ögon och så är det också tänkt. DEBATTERA!

Posted on: 2011/5/30 23:31

Edited by alarik on 2011/5/30 23:57:13
Edited by alarik on 2011/5/31 0:00:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Det krävs en Ny VärldsOrdning för en hållbar utveckling

See User information
Quote:
Vad vill man och varför sker det i gömundan? Är de mest inflytelserika onda och agerar de MOT mänskligheten?

Det sker helt öppet. De inflytelserika agerar precis som de bör för att upprätthålla den värld de lever i. De känner inte till något annat sätt att leva och skapar därför en värld som är perfekt... ur deras perspektiv. Ingen är ond eller god. Vi har bara olika uppfattningar om vad som är det perfekta samhället. De upplever inte att någon lider orättfärdigt mycket av de beslut som görs. Det är "folket" som hanteras med nya lagar, inte släkt och vänner...

Detta har du själv sett.

Quote:
Nej inte som samhället ser ut idag med våra olika syner på världen. På vilket vis kan då de grundläggande behoven säkerställas för SÅ MÅNGA människor som möjligt?

Är det ett bra samhälle om "SÅ MÅNGA som möjligt" har sina behov säkerställda? Eller är det ett bättre samhälle om några är fullständigt överösta med resurser? Då kan denna grupp leda mänskligheten till framgång i Universum när de slipper bli störda av världsliga aktiviteter såsom infrastrukturbyggnation.

Ännu har vi inte definierat vad som är målet med någonting... vi har ingen referens. Vi vet inte hur vi vill leva eller hur vi vill ha samhället. Och det jobbiga är, det finns inget rätt eller fel. Vi människor bestämmer vad som är moraliskt rätt och fel. (Exempel: Är det rätt eller fel att äta djur?)

Så ondska eller godhet finns inte, det är en mänskligt påhittad dualitet. Äldre tankebanor hade varken rätt eller fel, de hade "livets väg", en resa över havet som krusade sig med handlingar och upplevelser. Förr fanns inte goda eller onda gudar. De representerade cykler eller resan genom livet.

Men sedan kom den moderna religionen som införde rätt och fel för att styra människor, ren populationskontroll. Och sedan dess är vi vilse rent filosofiskt sett...

Posted on: 2011/5/31 0:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kul med svar - suger lite på den innan jag svarar :>
Var inte du utövare av FA tidigare Pingu?

Edit:

FA pratar ju om att Gott och Ont finns.

Posted on: 2011/5/31 0:36

See User information
FA? Jag vet inte vad FA är förkortning för.

Posted on: 2011/5/31 1:04

See User information
Falun Gong / Falun Dafa.

Posted on: 2011/5/31 1:17

See User information
Undrar vad jag måste ha skrivit för att bli misstagen för en utövare av Falun gong. Meditation har jag utövat. Men det är ju inte en ideologi eller filosofi.

Posted on: 2011/5/31 1:31

See User information
Misstog mig då :).

Posted on: 2011/5/31 1:50

See User information
Nejdå. Inget sticker i ögonen. Det har aldrig varit så glasklart som nu. Ny Världsordning? Ha ha, vänta du, vänta du...

Vad kommer? Tja...

Miljökatastrofer av global dignitet 2010-2011, dvs
Mexikanska Gulfen och Japan.

En global depression av monumentala proportioner
(iscensatt, planerad i årtionden) 2012.
Presidentmord och lite annat smått och gott för att skapa
stämning.

Ett tredje världskrig (iscensatt, planerad i årtionden) 2013 - ca 2024.

Ja och så sist då den totala globala fasciststaten. Voila, game set & match till eliten!

Det finns ju lite jokrar i leken dock.

Citerar David Icke: Det är inget för den svaghjärtade direkt!

Tillägger att den bekväme, tillrättalagde och domesticerade har heller ingen plats i framtiden dvs inga förutsättningar att i praktiken klara sig, så enkelt är det och jag säger bara vad jag ser med egna ögon - praktisk erfarenhet.
Det är inte ens något jag tycker. Alla är vi komponenter i det globala spelet beroende på hur mycket eller lite vi kan och vet. Vill kunna och vill veta, förlåt.

Tips: Sluta fantisera, sluta snacka. Skaffa det ni akut lider brist av, kunskap och erfarenhet av hur att
först och främst överleva, sedan leva.

Kunskap är frihet = Ingen kunskap - Ingen frihet - Ingen frihet - Inget liv!!!

Att fraternisera med sanningsrörelsen har gett mycket sanning men alldeles för lite rörelse om man säger så!
Men snacka går ju.

Kommer att föreläsa om detta till hösten.

Posted on: 2011/5/31 11:39

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper