vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Top 10 reasons for fake hijackers
#1


See User information
James Fetzer: http://www.youtube.com/watch?v=9fbP1lvmBY8

"Any group of american passengers, confronted with a couple of terrorists with boxcutters, would have beaten them to death with their luggage."

Posted on: 2006/7/3 22:38


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#2
Ja, speciellt när kaparna huggit ner en flygvärdinna. Klart man tar ett hugg i magen för laget då för att förhindra en kapning!

Ingen visste vad kaparna avsåg att göra med planet. Det normala på den tiden var att kapade plan användes i utpressningssyfte för att få igenom vissa krav, inte att de användes som missiler.
Har du missat vad som hände med flight 93 när passagerarna fick reda på vad planet skulle användas till?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#3
ZPZ: Kan inte du berätta för oss?

Det är så hopplöst tråkigt med inlägg som spelar på känslan av att "jag vet nog hur det gick till" men sen inte ger mer info.
"Har du missat"... *suck*

http://911research.wtc7.net/planes/analysis/flight93/index.html

"Far-Flung Debris
This and other photographs show a deep impact crater, indicating that the plane plunged into the ground at a steep angle.

Local officials stated that crash debris was spread over a wide area. According to the Pittsburg Post-Gazette, state police Major Lyle Szupinka "confirmed that debris from the plane had turned up in relatively far-flung sites, including the residential area of Indian Lake." 1 The residential areas of Indian Lake range from three to six miles from the crash site. As noted on the pages describing Flight 93 and its crash site, there were a number of debris fields. Small debris descended over Indian Lake and New Baltimore, about three and eight miles from the primary crash site, and an engine core was separated from the main impact crater by about 2000 feet"

Ja jävlar.


PS - ZPZ, Bor du i Sthlm? Jag ska dit imorgon, vill du diskutera IRL så är jag gärna med. Vi kan ta en promenad på söder i sommarsolen och köra en hård 911kväll. Are you in?
PM:a mig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#4


See User information
Flight 93 blev nedskjutet, visste du inte det? Jag antar att du gick på hjältesagan om de modiga kristna amerikanerna som kämpade mot de onda muslimerna lol!

http://www.youtube.com/watch?v=x6Xoxaf1Al0

Posted on: 2006/7/3 23:06


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#5
Om det är en saga, hur går det ihop med argumentet som du nyss citerade?

"Any group of american passengers, confronted with a couple of terrorists with boxcutters, would have beaten them to death with their luggage."

Först menar du att passagerarna skulle ha förhindrat kaparna, och när man sedan faktiskt gjorde det när man fick reda på vad som var på gång, då är den storyn en "saga". Hur ska du ha det?

void> Tack för erbjudandet men jag har svårt att tro att diskussionen skulle bli speciellt givande. Håller mig helst anonym på nätet också.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#6
ZPZ: Klart det kan bli någonting. Vi har ju uppenbarligen helt olika grundställningar i 911, men båda är ju intresserade som tusan.
Det är lättare att vara ödmjuk irl än det är att vara här.

Vi kan ha en lååång debatt om huruvida Steven Jones ska ses som en forskare som går att ta på allvar t.ex. Diskutera hans bakgrund, hans peer-review:ade papers, att BYU är ett moron-högfäste, osv. Det kan bli skitkul. Sen kan vi fortsätta kvällen med hållfasthetslära och diskussioner om NIST är oberoede är yttre påtryckningar.

:)

Flight 93 diskuterades för några dagar sedan i Jack Bloods program. Mycket bra diskussion och mycket bra info då. Dom tog upp mycket om att "debris" från Flight 93 spred så sjukt jävla långt iväg...

Jack Blood eller Alex Jones, jag kan knappt välja, båda är väldigt stygga när dom kör full-on tempo på debunkning av officiella lögner.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#7
Men allvarligt.

Flight 93 fanns det ju inga spår av, det var ju bara en minikrater i marken.

Att någon ens tror att ett plan störtade där är mycket komiskt.
sen att zpz pratar till den officiella storyns fördel är för att han gillar att vara emot dom som är emot något.
zpz skulle likaväl kunna sitta på ett feministmöte och vara antifeminist.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#8
Ok nu har jag kollat på den först länkade videon och här är mina snabba spontana kommentarer:

10. Kaparna förekommer ej på passagerarlistorna.
Jo, det gör dom visst det. Men inte på offerlistorna.
http://www.911myths.com/html/missing_arabs.html

9. Inga kapare obducerades.
Åhå, tänka sig. Om en kapares kropp hade hittats i skick för en obduktion, då vet jag vilka som hade börjat skrika om fabricerade bevis... (det räckte ju med ett pass)

8. Kaparna har dykt upp och vid liv
Mest en fråga om förväxlingar med andra personer med samma/liknande namn. Se http://www.911myths.com/html/still_alive.html

nr 7 förstår jag inte vad han menar med riktigt...

nr 6 skulle jag vilja se en källa på, känner inte igen storyn

5. Kaparna kunde inte ha flugit planen.
Dåligt argument, att styra in planen i WTC är tämligen lätt jämfört med att landa ett plan, och kaparna var inte så dåligt tränade som konspirationsivrarna vill framhålla. http://www.911myths.com/html/flight_school_dropouts.html

4. Mobilsamtalen kunde inte ha gjorts.
Han refererar till AK Dewdney's undersökning som är väldigt populär i konspirationskretsar.
http://www.911myths.com/html/ak_dewdney_and_project_achille.html
Men den säger inte ens att samtal är omöjliga, bara att det oftast misslyckas. Och den undersökningen var ingalunda speciellt vetenskaplig och heltäckande av alla typer av omständigheter. I själva verket finns det många bevis på att det kan gå att ringa med mobiltelefon från flygplan.
http://www.911myths.com/html/mobiles_at_altitude.html

3. Ljud spelades in på CVR:en från passagerarna som försökte ta sig in i cockpiten i flight 93.
Jag har inte hört storyn förut och skulle gärna vilja ha en källa till den. Men såvitt jag vet är det inte omöjligt att ljud från kabinen kan höras in till cockpit och tas upp på CVR:en.

2. Kaparna skulle sagt nåt annat på arabiska.
Har jag faktiskt ingen aning om.

1. Här snackar han om att Moussaui åtalats på felaktiga grunder, jag har inte riktigt koll på faktan där men jag förstår inte hur det bevisar att kaparna var fejkade.

Om detta var de 10 bästa argumenten så är jag inte imponerad....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#9


See User information
Först menar du att passagerarna skulle ha förhindrat kaparna, och när man sedan faktiskt gjorde det när man fick reda på vad som var på gång, då är den storyn en "saga". Hur ska du ha det?

OM det hade varit 5 snubbar med tapetknivar på planen så borde väl ändå passagerarna ha spöat skräpet ur dom INNAN de fick kontroll över planet, eller? Flight 93 blev med största sannolikhet nedskjutet, inte kört i marken efter någon kamp mot onda muslimer.


Posted on: 2006/7/4 0:35


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#10
Quote:

niklas skrev:
Men allvarligt.

Flight 93 fanns det ju inga spår av, det var ju bara en minikrater i marken.

Att någon ens tror att ett plan störtade där är mycket komiskt.
sen att zpz pratar till den officiella storyns fördel är för att han gillar att vara emot dom som är emot något.
zpz skulle likaväl kunna sitta på ett feministmöte och vara antifeminist.

Den här kraschen, var den också fejkad?

http://www.airdisaster.com/special/special-pa1771.shtml

Quote:
Detective Bill Wammock is the first to arrive on the scene. He recalls “nothing that resembled an airliner... we went on for hours, before we heard the news reports of a missing airliner, believing that we were dealing with a small airplane full of newspapers that had crashed. We saw no pieces of the aircraft that were larger than, maybe, a human hand. It did not look like a passenger aircraft.”


http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_Flight_1771

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#11
Quote:

seraphim skrev:
Först menar du att passagerarna skulle ha förhindrat kaparna, och när man sedan faktiskt gjorde det när man fick reda på vad som var på gång, då är den storyn en "saga". Hur ska du ha det?

OM det hade varit 5 snubbar med tapetknivar på planen så borde väl ändå passagerarna ha spöat skräpet ur dom INNAN de fick kontroll över planet, eller? Flight 93 blev med största sannolikhet nedskjutet, inte kört i marken efter någon kamp mot onda muslimer.


I min värld borde passagerarna rimligen ha ingripit först när de förstod att det inte var nån "vanlig" kapning, utan att planet skulle kraschas.

På den tiden var inte kapningar något som innebar en kraftigt överhängade risk för passagerarnas liv, så det finns ingen anledning att "offra sig för laget" i det läget. Man kan ju snarare öka risken för de andra passagerarnas liv, om kaparna talar sanning med att de har en bomb ombord.
För övrigt var ju situationen rätt förvirrad med pepparsprej i kabinen m.m. och den första reaktionen för en passagerare i det läget är nog chock, och att själv, helt oförberedd, ingripa med våld är nog inte det första man gör.

Läget är ett helt annat idag nu med facit i hand givetvis.
Glöm inte att regelboken för kapningar totalt skrevs om den dagen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#12


See User information
[quote]
zpz skrev:
Om det är en saga, hur går det ihop med argumentet som du nyss citerade?
"Any group of american passengers, confronted with a couple of terrorists with boxcutters, would have beaten them to death with their luggage.

Först menar du att passagerarna skulle ha förhindrat kaparna, och när man sedan faktiskt gjorde det när man fick reda på vad som var på gång, då är den storyn en "saga". Hur ska du ha det?




Jag tror att Seraphin menar att, OM en Amerikan skulle hamnat i en sådan udda situation som "confronted with a couple of terrorists with boxcutters" Terrorister utan bomber och Skjutvapen så skulle nog följande händelse varit fullt möjlig "would have beaten them to death with their luggage."

Bättre kan du zpz.

Posted on: 2006/7/4 0:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#13
Har ni något exempel på något tidigare kapningsförsök där passagerarna ingripit och stoppat kaparna?
Ett enda?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#14
Jag känner inte till något sådant fall, nej.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#15


See User information
Quote:

zpz skrev:

8. Kaparna har dykt upp och vid liv
Mest en fråga om förväxlingar med andra personer med samma/liknande namn. Se http://www.911myths.com/html/still_alive.html


BBC NEWS
Sunday, 23 September, 2001, 12:30 GMT 13:30 UK
Hijack 'suspects' alive and well


"His photograph was released, and has since appeared in newspapers and on television around the world.
Now he is protesting his innocence from Casablanca, Morocco.

He told journalists there that he had nothing to do with the attacks on New York and Washington, and had been in Morocco when they happened. He has contacted both the Saudi and American authorities, according to Saudi press reports. "


"FBI Director Robert Mueller acknowledged on Thursday that the identity of several of the suicide hijackers is in doubt."

Källa: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/1559151.stm


zpz vem försöker du skydda?

Posted on: 2006/7/4 1:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#16
The BBC refer to him as "Waleed Al Shehri", for instance, but the hijacker named by the FBI is Waleed M. Al Shehri. Only one initial, but it's still enough to mean they may not have the same name.

Also, unfortunately for the "still alive" stories, there are reports that the BBCs Waleed is indeed an entirely different person called Waleed A Al Shehri.

http://www.911myths.com/html/waleed_al-shehri_still_alive.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#17


See User information
Quote:

zpz skrev:
The BBC refer to him as "Waleed Al Shehri", for instance, but the hijacker named by the FBI is Waleed M. Al Shehri. Only one initial, but it's still enough to mean they may not have the same name.

Also, unfortunately for the "still alive" stories, there are reports that the BBCs Waleed is indeed an entirely different person called Waleed A Al Shehri.

http://www.911myths.com/html/waleed_al-shehri_still_alive.html



"His photograph was released, and has since appeared in newspapers and on television around the world. Now he is protesting his innocence from Casablanca, Morocco."

Vart kommer fotot ifrån som FBI lagt ut?

"FBI Director Robert Mueller acknowledged on Thursday that the identity of several of the suicide hijackers is in doubt."

Ljuger BBC News om Robert Muellers uttalande?


zpz vem försöker du skydda?

Posted on: 2006/7/4 1:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#18
Mueller säger ju att identiteterna på flera av kaparna inte ännu är helt klarlagda.
Därav förväxlingen som orsakade BBC-artikeln.

Jag vet inte var fotot kom ifrån. Var det FBI som lämnat ut fotot? Det framgår inte av artikeln. Det står bara att bara att hans foto blivit publicerat i tidningar och TV som fotot på en kapare. Tyvärr felaktigt, då det bara var att han hade nästan samma namn som en kapare.

Jag försöker bara skydda det sunda tänkandet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#19


See User information
Quote:

zpz skrev:
Har ni något exempel på något tidigare kapningsförsök där passagerarna ingripit och stoppat kaparna?
Ett enda?




Kan du nämna tidigare tillfällen där kapare använde mattknivar?

Posted on: 2006/7/4 1:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#20


See User information
Quote:

zpz skrev:
Mueller säger ju att identiteterna på flera av kaparna inte ännu är helt klarlagda.


Inte ännu är helt klarlagda, vart får du det ifrån?

Han säger "the identity of several of the suicide hijackers is in doubt."

Posted on: 2006/7/4 1:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#21
Quote:

neo skrev:

Inte ännu är helt klarlagda, vart får du det ifrån?

Han säger "the identity of several of the suicide hijackers is in doubt."

Eh, ja?
Får jag höra hur du skulle vilja översätta den meningen då?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#22


See User information
Quote:

zpz skrev:
Quote:

neo skrev:

Inte ännu är helt klarlagda, vart får du det ifrån?

Han säger "the identity of several of the suicide hijackers is in doubt."

Eh, ja?
Får jag höra hur du skulle vilja översätta den meningen då?


Vart hittar du ordet "klarlagda" i meningen?

Posted on: 2006/7/4 2:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#23
Quote:

NoMoreWar skrev:
Quote:

zpz skrev:
Har ni något exempel på något tidigare kapningsförsök där passagerarna ingripit och stoppat kaparna?
Ett enda?




Kan du nämna tidigare tillfällen där kapare använde mattknivar?

På åtminstone en flight (AA11) högg man ner en flygvärdinna med knivarna, och man annonserade att man hade en bomb ombord. Det borde få de flesta samarbetsvilliga. Glöm inte att regel nummer ett pre-9/11 var att alltid samarbeta med kaparna för inte orsaka onödig blodspillan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Top 10 reasons for fake hijackers
#24
Mina uppfattningar om saker och ting blir rejält svängda när jag lyssnar och förstår vad du skriver ZPZ. Så jävla skönt, men förvirrande.

Jag kan inte alls greppa din nivå av noggrannhet i analys (i förhållande till hur jag uppfattar 911 just nu).



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
60 user(s) are online (60 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 60

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS