vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

VOF:are agerar: AKTA ER FÖR ROSENROT!

See User information
Alla vet ju att det inte finns några naturläkemedel som funkar, och att rosenrot under en lång tid har använts av al-Qaida-sympatiker och andra extremenister för att tjäna pengar till deras jihad-operationer globalt. Tacka alla vof:are för deras insatser, och sprid ordet vidare så att vi kan få stop på dessa jihad-operationer som leder till ohälsa medans mer och mer prozac står kvar på hyllorna som hade kunnat rädda liv.

Ännu ett glasklart exempel på vilka sanna extremister och lurade individer vof-sekten är.

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php ... &t=15626&p=501156#p501156

Posted on: 2011/7/7 22:12

Edited by TreeOfLiberty on 2011/7/7 22:32:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: VOF:are agerar: AKTA ER FÖR ROSENROT!
vilka sötisar dom är på voff...dom gillar verkligen att klappa sig på ryggen

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Är inte rosenrot egentligen samma sak som ginseng?

Posted on: 2011/7/7 22:35
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Är inte rosenrot egentligen samma sak som ginseng?

Nej, och sånt här kan man lätt läsa sig till. Tar inte mer än 10 sekunder.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rosenrot
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ginsengsl%C3%A4ktet

Förövrigt så hittade jag ingenting på http://www.tidningendoktorn.se/ som pratade om rosenrot som verkningsfullt preparat. Men jag antar att det bara var en annons från någon 3:e part som visades.

Ganska intressant historia i slutändan. VOF snabbade upp implementationen av samarbetsavslutandet. Är iaf bra att inte visa reklam till patienter, då kan de tro att de måste ha just det preparatet när andra kan vara mycket bättre just i deras situation.

Posted on: 2011/7/7 23:44

Edited by pingubenji on 2011/7/8 0:00:13

See User information
Quote:
Är iaf bra att inte visa reklam till patienter, då kan de tro att de måste ha just det preparatet när andra kan vara mycket bättre just i deras situation

Fast i just detta fall, så handlar det om ett preparat som inte påstår sig vara någon mirakelkur till några allvarliga sjukdomar, utan har bara en mycket god vetenskapligt dokumenterad effekt och säkerhet för stress etc. Så i detta fallet att attackera en helt oskyldig ört med läkande förmågor, utan att göra någon forskning överhuvetaget, är minst sagt extremt.

Posted on: 2011/7/8 1:52

See User information
Jag har inte sett de tv-inslag som visades på vårdcentralen... så jag kan inte säga vad som påståtts.

Tydligen har de visat fler halvdåliga saker på den tv:n för att de ska ha tagit beslutet att det inte är bra för besökarna. Tror inte att det var rosenrot-reklamen som var det allvarliga. Har svårt att tro det.

Posted on: 2011/7/8 2:07

See User information
De ryska kosmonauterna har käkat Rosenrot, eller Arctic Root som den också kallas, i många år.

Voffen Christer Fuglesang däremot äter bara Alvedon.

Posted on: 2011/7/8 7:40

See User information
När man talar om trollen:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhe ... nrikes/article13292542.ab

Håll dig du till Alvedon, Christer. Vi ses på bokmässan!

Posted on: 2011/7/8 7:43

See User information
En "tiofaldig dos" gör iofs inte en "överdos" när det gäller homeopatiska medel, det blir snarare "en tiondels dos". Ska man göra sånt här måste man först lyssna på den homeopatiska läran, det fungerar inte som vanliga läkemedel. Det fungerar tvärt om...

Så jag undrar vad det var de ville bevisa... kanske att utspätt 1 miljon gånger gör en sluddrig. Vad gör då inte läkemedlet när det konsumeras så att det ger en utspädning på 10 miljoner gånger? (Homeopatiska läkemedel påstås vara starkare i mindre doser om jag minns det hela rätt.)

Jag är själv skeptisk till homeopati. Men nu vet vi att det reagerar på något sätt iaf. Synd att VOF, i sin iver att motbevisa, snarare spädde på homeopatins styrka. Nu kommer garanterat fler att testa...

Quote:
Vägen till helvetet asfalteras av goda gärningar.

Det VOF gör är bra. De gör samma sak som vaken. De ifrågasätter dogmer. De skapar diskussion om vad vi tror vi vet och vad som är sant. Borde egentligen slås ihop.

Nu såg jag att Dr emotos "glada" och "ledsna" vatten kan ha fått en accepterad studie som visar att placebo och nocebo -effekter även finns i vatten.
http://www.explorejournal.com/article ... 7%2806%2900327-2/fulltext

Posted on: 2011/7/8 10:30

Edited by pingubenji on 2011/7/8 10:46:11
Edited by pingubenji on 2011/7/8 10:47:07

See User information
Jag var tvungen att leta upp en vide som förklarade bättre. Kände inte att mina kunskaper räckte.

http://www.youtube.com/watch?v=QKY8jevCgqU

Posted on: 2011/7/8 11:46

See User information
Quote:
Tror inte att det var rosenrot-reklamen som var det allvarliga

Tråden handlar om rosenrot, en person såg en reklam om rosenrot och blev upprörd och försökte stoppa dom från att visa reklamen. Vilket demonstrerar den extrema mentaliteten av personen som gjorde anmälan på något som han aldrig har studerat, bara för att det inte är något hans älskade läkemedelsföretag som han skriver sånger om på fritiden, rekommenderar.

Quote:
Det VOF gör är bra. De gör samma sak som vaken. De ifrågasätter dogmer.

Fast det stämmer inte helt, det är ett gäng extremister och historieförnekare som ger exempel efter exempel på att dom inte gör någon forskning överhuvetaget.

Deras skeptiker har gjort allt från att försöka ge citat i PNAC-dokumentet nya meningar till att förändra Eisenhowers tal om USA:s militära komplex och påstå att han mena något annat i översättningen av hans tal, genom att byta ut orden och inte översätta direkt vad han sa etc i ett inlägg på bloggen tankebrott, de ändrade dock tillbaka till det korrekta citatet efter klagomål av läsarna, men det gav ett klart exempel på hur fel deras skeptiker tänker. Man kan ge exempel hela dagen där dom försöker ändra verkligheten när verkligheten inte passar eller är skrämmande. Dom tar priset i extreminism och i okritiskt tänkande.

Det är dags att välja sida, och de flesta av vof-sekten står på sidan av den härskande klassen, som alla hatar. Dom är inte politiskt vakna, antingen står man på folkets sida eller så står man på etablissemangets sida. Det finns inget samarbete som behövs, istället identifiera och peka ut för folk vilka lurade människor de är, genom att studera deras rädsla och programmering kan folk lättare förstå effekten psykologisk propaganda kan ha på folk.

Om dom nångång får något rätt, så är det klart man kan ge dom lite props för det, jag tror inte att alla deras anhängare är fullkomligt sovande, men dom har tagit hem många priser i extremenism.

Posted on: 2011/7/8 13:12

See User information
Många av VOF lider av samma problem som många "vaken-människor". Är för emotionellt engagerade så att de hetsar upp sig och gör ogenomtänkta saker. Påstår saker genom att förvränga budskap och att ta saker ur sitt sammanhang. Därtill har båda dessa grupper ogenomtänkt aktivism så det räcker och blir över.

Det är som du säger den där "extremismen". Ett bättre namn för den är väl: Individ med begränsad empatisk förmåga, dvs låg emotionell intelligenskvot.

Att sakna förmåga att reda ut saker och istället ta till "debatter där man med retoriska knep försöker bekämpa den andra debattören".

När det övergår till strid av denna karaktär så är det redan åt helvete. Då slutar alla deltagare att lyssna. Då har vi "extremism".

Posted on: 2011/7/8 14:02

See User information
Jag har kategoriserat människor som letar kunskap i fyra kategorier.

Skeptiker

En person som försvarar mot allt nytt som inte ännu är godkänt och bevisat hos de av accepterande auktoriteterna i samhället.

Forskare

En person som söker efter sanningen, men som ofta håller sig inom ramarna för vad som är godkänt för att undvika problem i arbetet.

Sanningssökare

En person som söker fritt utan förutbestämda ideer och antaganden.

Troende

En person som tror på det som känns rätt utan krav på bevis.

Vofare hör till skeptiker och lobbar för att forskare inte ska bli sanningsökare genom att måla upp sanningsökare som troende.

Vakenfolk är ibland rena sanningsökare, men har ofta inslag av att vara troende.

Att vara troende kan vara något positivt om man är medveten om att det handlar om tro, men destruktiv om man anser att den tron är sanning.

En sund tro kan vara motivation till att söka djupare och manifestera olika saker samt söka efter källan till universums hemligheter med harmoni och glädje som följd.

En destruktiv tro kan skapa rädsla och en världsfrånvändande världssyn.

Posted on: 2011/7/18 10:54
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Skeptiker är också förnekare, deras Tro inom förnekelse är stark.
Så voffare är troende inom den vetenskapliga religionen.

Pingubenji är egentligen en skeptiker, en pk-person, en mullvad för sciencetron, men iklädd lånta fjädrar av sanningssökeri.

Quote:

Vägen till helvetet asfalteras av Science.

Posted on: 2011/7/18 11:14

See User information
http://www.nyteknik.se/nyheter/energi ... energi/article3081694.ece

http://www.nyteknik.se/nyheter/energi ... energi/article3075183.ece

"Det finns ingen anledning att vara dogmatisk"

...

Det innebär alltså att det är vad de är annars???

Posted on: 2011/7/18 13:34

See User information
Gubben var ordförande i Vof till och med april i år för den som undrar.

Posted on: 2011/7/18 13:34

See User information
Quote:

co2 skrev:
Skeptiker är också förnekare, deras Tro inom förnekelse är stark.
Så voffare är troende inom den vetenskapliga religionen.

Med förtydligandet:

De anser att bästa sätt att sprida "positiva attityder gentemot vetenskap" är att skrika högst! De anser att det inte behövs skapas förtroende innan de ropar varg. De anser att en bråkstake kan motivera människor genom att förtala och mobba själva individerna, Istället för att sprida sina tankar med empatiska tekniker/budskap (som tilltalar människor genom hundratals vetenskapligt bekräftade psykologiska effekter) berörande specifika ämnen. VoFare är snarare mer ovetenskapliga än de flesta på vaken.se. De gör inte som de säger.

Ganska naiva tillvägagångssätt om jag ska säga mitt. Hela deras forumsektion om sig själv innehåller kritik som de ignorerar likt värsta sekten. Jag tror inte ens de förstår grunderna i att förmedla budskap effektivt.

Tro inte att VoF representerar vetenskap på något sätt! De är den största förvillaren i Sverige! Vetenskapliga organisationer fördömmer deras ovetenskapliga metoder och deras ensidiga tänkande. Jag har inte läst om en enda filosof/forskare/vetenskapsman som anser de[VoF] följer vetenskapliga värderingar.

Så snälla, koppla inte mig till dessa bråkstakar. Då använder du samma bristande logik som de har.

Men de har potential att bättra sig om ni skulle hjälpa dem med empatisk förståelse. Då kan de agera filter för att få bort sådant som vaken.se folk har problem med. Ni kompletterar varandra som sanningssökare.

Posted on: 2011/7/18 15:48

Edited by pingubenji on 2011/7/18 16:06:48

See User information
Quote:
Ni kompletterar varandra som sanningssökare.

Som sanningssökare?

Barnsligt.

Voffare är mest förnekare.

Folk på vaken.se kan vara vad som helst. Mycket New Agetänk. Vad skrev Micro för ett tag sedan... att de var Ljusarbetare...

Man tar sig för pannan.

Posted on: 2011/7/18 16:50

Anonym
Jag har också svårt att säga vart dom största dumskallarna befinner sig? VoF eller VakeN det är frågan det... det med ljusarbetare tyckte jag va ganska kul om man jämför med det han skrev här: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=177543#forumpost177543

"Försök att vara lite vänliga mot andra medlemmar och då inräknas både satanister och okultuster.

Angående magiska ordnar och dess hemlighetsmakeri så tror jag att det bara är struntprat med att det skulle vara så mycket kraftfulla övningar i de högre graderna så att de måste vara hemliga. Jag har sett massor av dessa hemligheter avslöjas och göras offentliga och det är inget märkvärdigt. De går heller inte att genomföra om man inte har tränat länge i enklare övningar.

Det verkliga anledningen till hemligheter tror jag är ett maktspel. Att förr i tiden gömma sig för kyrkan är en av delarna, men mer handlar det nu om att den med mer kunskap kan stärka sitt ego. Nu behöver det ju inte vara sanning för alla, men troligen många. Mycket av informationen är mer någon form av underhållning för intellektet och leder snarare bort från källan.

Vill man studera lite praktisk magi kan jag rekommendera
An initiation into Hermetics
www.infinite-beyond.com/scripts/bardon_initiation.pdf

Men vill man befria sig för egot så prova den åttafaldiga vägen.
http://www.thebigview.com/buddhism/eightfoldpath.html"

See User information
Damiano.....tack för praktiska magi pdf, har skummat igenom den lite och de den lär ut stämmer i stort exakt med en serie böcker ja läser nu och bekräftar dessa böcker, eftersom de har fått mycke kritik för att vara rena påhitt och fantasier från sin författare Vladimir Megre, kan verkligen rekomendera dessa om du inte redan läst Ringing Cedars serien.
Hermetics koncentrerar allt men böckerna skrivna av Vladimir handlar om en kvinna som lever enligt gamla forntida "naturreligioner" och med naturens lagar.....mycket bra grejor :P

Dessa böcker avslöjar bland annat magiska knep att skapa bilder på speciella sätt som våra politiker gör och våra största bildskapare i hollywod
pysslar med för att behålla och skapa sig maktpositioner, allt blir så mycket klarare när man förstår detta !

Posted on: 2011/7/18 22:13

See User information
Quote:

Damiano skrev:
Jag har också svårt att säga vart dom största dumskallarna befinner sig? VoF eller VakeN det är frågan det...

Det är nog ingen skillnad på "nivå", men kanske om man är admin här att man tagit dumskalleledning?

De som gått hårt in i (de heretiska) religion är nog de som har det tuffast att vända sig till Sanningen. Även Science är en religion. Pingubenji har fått för sig att de (voffare) söker sanningen, men han har sagt så mycket konstigt... - det kanske måste vara så för att kunna kvalificera sig till admin?

Science har uppstått då man vänt Sanningen ryggen, och istället pekar/anklagar etc på allt utanför SIG SJÄLV - den är till för att vända upp och ned på livet, göra det icke-mänskligt, lögnen och satan... är vad det hör till.

Man kan inte få något genom konstiga böcker, och inga grader inom ordnar ger en något annat än sten i ryggsäcken. De kan glittra, men är inget kring "egen förmåga", utan är dåliga väsen som betjänar/utnyttjar en. Sorgligt.

Posted on: 2011/7/18 22:37

See User information
Quote:

co2 skrev:
Quote:

Damiano skrev:
Jag har också svårt att säga vart dom största dumskallarna befinner sig? VoF eller VakeN det är frågan det...

Man kan inte få något genom konstiga böcker, och inga grader inom ordnar ger en något annat än sten i ryggsäcken. De kan glittra, men är inget kring "egen förmåga", utan är dåliga väsen som betjänar/utnyttjar en. Sorgligt.

Nja vet inte om jag kan hålla med riktigt i det sista, för kunskapen skall göra dig fri, även "konstiga" böcker kan ge dig mycket ? Och det handlar mer om att ta ur stenar från ryggsäcken, och det handlar absolut inte om att glittra i någon bemärkelse, och det handlar definitivt om den egna förmågan.... och vet man vad dessa väsen är, så vet man att de är understående människan, och något man inte behöver bry sig om !

Posted on: 2011/7/18 23:03

See User information
Quote:

Peteristen1 skrev:
Quote:

co2 skrev:
Quote:

Damiano skrev:

Nja vet inte om jag kan hålla med riktigt i det sista, för kunskapen skall göra dig fri, även "konstiga" böcker kan ge dig mycket ? Och det handlar mer om att ta ur stenar från ryggsäcken, och det handlar absolut inte om att glittra i någon bemärkelse, och det handlar definitivt om den egna förmågan.... och vet man vad dessa väsen är, så vet man att de är understående människan, och något man inte behöver bry sig om !

Nej Petter, du fantiserar och drömmer.

Posted on: 2011/7/18 23:27

See User information
Ok då skall jag vakna nu !! För jag är PETTER !!

Jag hustlar allt som finns,
från sneakers och rims till fullsmittad bil, nya chromade rims.
Ingen flyr mitt nät, vill va dyr och tät
På mitt visitkort står det "Ers Majestät".
Min stil är clean, gillar svindyrt vin.
Min klocka den syns på "king size magazine"
När bilen rullar fram krävs det soppa för tanken.
Allt i madrassen, resten till banken.
Tanken är som bäst när jag tjänar som mest.
Livet är en fest och min hustle är en process.

Posted on: 2011/7/18 23:49

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper