vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 6 »


Explosion i Oslo C
#1


See User information
(VG Nett) Det har akkurat gått av en eksplosjon i Regjeringskvartalet i Oslo. Flere personer er skadet.

En voldsomt eksplosjon rammet ved 15.20-tiden i dag Regjeringskvartalet midt i Oslo sentrum.


Läs mer på:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080585

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/e ... oslo-sentrum-3544362.html

Posted on: 2011/7/22 15:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#2


See User information
Kanske kommer att skyllas på Khaddafi om det inte rör sig om en olycka. Norge ett av länderna som bombat mest i Libyen.

Posted on: 2011/7/22 16:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#3


See User information
Man kan ju inte anklaga någon man tillsatt sålt vapen till och gjort äffärer med så även om det vore han så är det dom själva.

Rena saddamiseringen lol ; )

Ut i krig norka guttar nu hotas ni av en inre korruption som blivigt yttre så dra ut och kriga i oljans goda namn.

Ärad vare oljekällan och konflikt bland folket.

Amen.

Posted on: 2011/7/22 16:23
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#4


See User information
Första känslan.. ilska och vilja att hämnas vårt brödrafolk!

Men sen tänker man efter vad som hänt tidigare i historien och man väntar spänt på vem som "tar på sig skulden". Kommer denne person/organisation passa som handen i handsken för den globala agendan? Kan det vara Ghaddafi som "tar på sig" det hela? Hoppas inte.

Tanken går till er i Norge.

Posted on: 2011/7/22 16:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#5


See User information
False Flag.

Det var ju bara en tidsfråga. Att det skulle ske i Norge hade man ju hade man ju inte tänkt sig. Det lär komma fler , men var ??.


Meddelandet från förövarna är riktat till "ledande" Politiker som till viss del förstår Agendan. Gör som vi säger annars kan ni styka med.

Ingen tillfällighet heller att det kommer i kölvattnet av Murdoch-affären, Eller ???..........

Offensiven har börjat och taktiken är även att kväsa kommande demonstrationer mot det korrupta Banksystemet och Regeringar.Att rikta fokus mot kriget mot Terrorismen.

Det är min syn på det hela..........


Posted on: 2011/7/22 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#6


See User information
Kommentarer bl.a. av en norrman som ifrågasätter preliminära versionen i gammelmedia:

http://www.prisonplanet.com/norway-bl ... sters-office-in-oslo.html

Posted on: 2011/7/22 20:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#7


See User information
11+11 = 22


imorgon är det 23:e och man anländer till Madrid.

http://www.europeanrevolution.net/?p=1093

Vältajmat.....

Posted on: 2011/7/22 20:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#8


See User information
Jag håller med Sparta , luktar false flag om hela grejen.

Finns lite detaljer som inte riktigt passar in.

Posted on: 2011/7/22 21:30
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#9


See User information
Den falska polis mannen som skjöt ihjäl barnen på ön har nordiskt utseende enligt vittnen, killen e blond. Handlar det om ett psykfall kanske ?

Posted on: 2011/7/22 21:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#10


See User information
En detalj som förbryllar mig i alla klipp som visats är ett som bla visar en bil som exploderat el dyl och ligger på sidan... Strax efter att bilen visats vrids kameran nästan ett halvt varv och visar huset vars vägg på andra bilder rasat ned och brinner.... Har jag fel eller är det ett annat hus ? Kan någon spela in alla sekvenser och titta lite noggrannare ? Jag har inte tillgång att spela in där jag befinner mig nu.

Posted on: 2011/7/22 21:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#11


See User information
Danny Jowenko dog i en trafikolycka i Lördags. Har ju troligvis inte med dagens bombdåd och skjutning att göra.

http://www.prisonplanet.com/expert-wh ... lled-in-car-accident.html

ELLER.

Inte heller Wistleblowern som nyligen blev mördad.

http://www.infowars.com/james-corbett ... -in-murdoch-hacking-case/


Men det är mycket nu på kort tid och det är mycket som står på spel, den närmaste tiden för dom " Super-Rika " i Världen.



Kan ge mig den på att dom känner sig rejält hotade av uppvaknandet i Världen. I morgon så börjar det i Madrid igen. Hoppas det inte händer något där, för nog har Dom haft tid på sig att planera för något Djävulskap där.






Posted on: 2011/7/22 21:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#12


See User information
Det var åtminstonde två bomber...

http://www.youtube.com/watch?v=QABeap6_yVI

Posted on: 2011/7/22 23:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#13


See User information
Nu har jag sett klippet där de visar huset finns med ett par ggr men båda gångerna så klipper de precis där huset visas.. jag hinner inte se ifall det är helt och inte brinner eller ej... Filmaren heter "Andreas Helgessen" ifall någon ser hela klippet...

Posted on: 2011/7/22 23:46

Edited by NisseHult on 2011/7/23 0:22:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#14


See User information
http://www.nrk.no/video/store_materielle_skader/6073854C1A446E1A/
(Direktlänk till mediat: här )
1:13 in i klippet, vad jag kan se brinner det inte ett dugg i huset på näst översta våningen.

Posted on: 2011/7/23 0:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#15


See User information
Glöm inte följande:

Ju mer media hausar detta ju mer lögn är det. Så har det alltid varit och kommer alltid att förbli. Jag tror att vi får en mediaföjljetong krig denna 'fars'. Därmed >>är<< det ren propaganda. False flag så det osar katt lång väg!

Jag är glad, det är fredag och jag är ledig i morgon. Hoppas på fint väder...

Posted on: 2011/7/23 0:45
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#16


See User information
Det brinner inne i huset, några våningar upp.

http://www.youtube.com/watch?v=On73ECKjsGc

Posted on: 2011/7/23 2:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#17


See User information
En norsk frimurare, intressant.

Attach file:


Link only for registered users

Posted on: 2011/7/23 2:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#18


See User information
En bomb exploderar uppe på taket,

http://www.youtube.com/watch?v=221MYeapAEc

Posted on: 2011/7/23 4:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#19


See User information
Killen som greps på ön verkar ha många drag parallella med det som sades om Peter Mangs som gärningsman. Högerextremist, innehav av pistol av märket Glock och vapenlicens. Och så att han varit aktiv på vissa webbsidor.


Posted on: 2011/7/23 6:48
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#20


See User information
Hur ser en "falsk polisuniform" ut?

Posted on: 2011/7/23 7:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#21


See User information
Såg på nrk nu och en bild som flimrade förbi på Gärningsmannen som drog till sig min uppmärksamhet.

21 sek in i inslaget från NRK.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7723548

Att ge sig på och mörda 80 ungdomar kommer naturligtvis ha en stark psykologisk inverkan på Samhället en lång tid framöver.

Vad jag tror det handlar om håller jag för mig själv just nu.

Men vem kommer att tjäna på detta vansinnesdåd ??


När det gäller bilden så tänker jag på bokstaven Olof. 3 stycken. En del fattar kanske vad jag vill komma.
Tänker på tidigare mord genom historien, där gärningsmannen är medlem av ett visst sällskap.

Lägger till ett O. Ondska och den döljer sig där man minst anar det. Och denna ondska är expert på att infiltrera både det ena och det andra. Spelar ingen roll om det är höger eller vänster, politiskt sätt, eller Organisationer, föreningar o s v...........

Just nu är propagandan " högerextremist ", men det går mycket djupare än så. Som sagt. Vem kommer att tjäna på detta. Historiskt sätt så vet vi svaret.


Såg just att Swift i inlägg ovan lagt märke till det samma om gärningsmannen.



Posted on: 2011/7/23 8:03

Edited by sparta88 on 2011/7/23 8:18:45
Edited by sparta88 on 2011/7/23 8:24:36
Edited by sparta88 on 2011/7/23 8:35:12
Edited by sparta88 on 2011/7/23 8:38:57
Edited by sparta88 on 2011/7/23 8:43:23
Edited by sparta88 on 2011/7/23 8:45:01
Edited by sparta88 on 2011/7/23 8:46:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#22


See User information


Mönstret är det samma som tidigare. Övningar


Oslo Police Conducted Bombing Exercise Days Before Terrorist Blast

http://www.prisonplanet.com/oslo-poli ... fore-terrorist-blast.html

In yet another example of how almost every major terror event is accompanied by a security drill focused around the same scenario, Oslo police were conducting a bombing exercise at a location near the Oslo Opera House just 48 hours before a terrorist blast hit a government building in the Norwegian capital.

Posted on: 2011/7/23 9:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#23


See User information
Quote:

sWiFt skrev:
En norsk frimurare, intressant.

Det var minst sagt intressant! Då har vi alltså en organisation som gärningsmannen uppenbarligen tillhör. När tror ni att någon mainstreammedia kommer uppmärksamma detta? Förmodligen aldrig, Istället kommer vi få höra "högerextremist" till leda.

Posted on: 2011/7/23 11:36
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Explosion i Oslo C
#24


See User information
Jag kollade lite på Google Earth och en kyrka ligger strax nordväst om platsen i Oslo. Det är Trinity church (slump eller??). Kan det indikera ett rituellt offer till trefaldigheten?
Kollade också avståndet ut till Utöya och med lite god vilja får man det till 30.3 km (33?)...

Sen är ju datumet 7-22 lite suspekt då 7+2+2=11.

Posted on: 2011/7/23 12:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 ... 6 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
25 user(s) are online (25 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 25

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS