vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#1


See User information
...och sedan sprids den för vinden som ett elektroniskt dokument, lättillgängligt för alla.

Den börjar med att gå igenom landets lag vs maritim lag
(Alla vägar bär till Rom? som en kapiteltitel?)
Praktiska tillämpningar, appendix kan vara alla relevanta dokument som finns etc...

Om vi hjälps åt och gör det som ett internt ordbehandlingsdokument för cirkulation kanske?

Jag är gammal lärare och editerar min frus böcker - jag kan åta mig att se över språket etc om inte annat...

Vad tycks?

Resized Image



Posted on: 2011/8/25 10:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#2


See User information
Djupt ämne

Posted on: 2011/8/25 15:02
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#3


See User information
Ja, men ruskigt viktigt. Det här kan skapa en jordskredseffekt. Sluta tro på systemet och tillämpa det!
Till slut blir det kanske inte många kvar som varken går och röstar, betalar skatt eller reser till Libyen som militärer...

Posted on: 2011/8/25 15:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#4


See User information
Det låter som ett ämne som man skulle behöva fördjupa sig i. Bra ide att skriva en bok.

Posted on: 2011/8/25 15:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#5


See User information
Låter som en superbra idé.. hoppas det går vägen.

en länk med lite klipp som tar upp saker inom ämnet (om jag inte fattat fel?!)

http://thecrowhouse.com/deanclifford.html

Posted on: 2011/8/25 16:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#6


See User information
Vi börjar med att spåna på upplägg i form av kapitel, vad de ska kunna innehålla, titlar m m Alla slags ideér är välkomna. Hör av er via PM.

Posted on: 2011/8/26 14:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#7


See User information
Jag tror på detta formatet inte minst för hur det nu är så är inte websidor, filmer m m på engelska särskilt "folkligt" - det når inte väldigt många människor (somliga 60+ använder knappt nätet överhuvudtaget än mindre glor de på film via det) och dessutom tror jag också på det av händelse internetcensur införs a la Kina - man kan trycka ut boken via print on demand. Den kan göras både som A4 och i pocketformat 13x19.
Posta mer information. bra, kör på bara och vi spånar.

Posted on: 2011/8/29 7:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#8


See User information
Slösa inte dyrbar tid på ynglingars fantasier


Posted on: 2011/8/29 11:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#9


See User information
Och Khadaffi är en ond jävel som förtryckt sitt folk sedan 1969 som det var bra att de fick bort, eller hur? Nu blir där demokrati precis som vi har, eller hur?


Posted on: 2011/8/29 13:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#10


See User information
För övrigt så kan användaren som kallar sig Avatar känna sig hedrad. Inte bara är han sina 50+ till trots en yngling, hans fantasier är också verklighet som han praktiserar. Inte illa.

Posted on: 2011/8/29 13:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#11


See User information
Ja ju mer åren går så växer fantasins bubbla, då man tog fel färdriktning från början.

Posted on: 2011/8/29 13:38
Sluta ljug
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#12


See User information
Sorry för off topic.
Avatar skulle ju träffa Jörgen Mikael Löv i sommar, skrev Avatar.
Vore trevligt med en rapport efter det, om mannen inte är inom lås o bom nu... - hur det går med bygget av Stargaten i guld, sponsrat av Rockefeller eller om det var Rothschild...

Lika söker lika.

Posted on: 2011/8/29 13:42
Sluta ljug
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#13


See User information
Det sade han inget om när han var här. Han mixade samma den bästa byggnadslera jag sett med hampa, hackelse med mera och skulle timra sig ett hus. Men Stargate?

Värt ett försök kanske?

http://forum.gateworld.net/threads/53 ... ilding-a-Stargate-Replica

Galnare saker byggs ju om man säger så... o ja, off-topic så det skriker, jag vet...

Posted on: 2011/8/29 13:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#14


See User information
Ahhh, han kan göra bra lera för att bygga, det hamnar på hans pluskonto, som härmed öppnades, jag trodde det var helkört med mannen, genom allt han postar på detta forum av dåligheter.

Posted on: 2011/8/29 13:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#15


See User information
Du Avatar, nästa gång vi ses så vill jag ha ritningarna till Stargaten. Kinglevel påstår att du bygger en sådan...

Jag kan rekommendera ett bra forum för dig, Kinglevel: www.alternativ.nu
Där hittar du nog många likasinnade och det finns en inofficiell matchmaking där också.

Posted on: 2011/8/29 14:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#16


See User information
Citat:
Du Avatar, nästa gång vi ses så vill jag ha ritningarna till Stargaten. Kinglevel påstår att du bygger en sådan...

-------------

Jag har inte påstått det. Jag menade att Jörgen ska det, jag kanske skulle uttryckt mig klarare, för detta är ju vaken.

Posted on: 2011/8/29 15:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#17


See User information
Jag tänkte väl det... Ja, precis här på Vaken är det högt i tak.

Posted on: 2011/8/29 15:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#18


See User information
Quote:

Network skrev:
Jag tänkte väl det... Ja, precis här på Vaken är det högt i tak.


Högt i tak... det räddade dagen...... hehe.

Posted on: 2011/8/29 15:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#19


See User information
Men du, Kinglevel... ska du vara med och skriva på boken? Om inte, varför bryr du dig?

Posted on: 2011/8/30 7:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#20


See User information
Quote:

Kinglevel skrev:
Sorry för off topic.
Avatar skulle ju träffa Jörgen Mikael Löv i sommar, skrev Avatar.
Vore trevligt med en rapport efter det, om mannen inte är inom lås o bom nu... - hur det går med bygget av Stargaten i guld, sponsrat av Rockefeller eller om det var Rothschild...

Lika söker lika.


Nu blir jag vimsig. När skulle jag ha åkt dit? Nog har jag varit på resa, men absolut inte dit. Kanske om du läst det jag skrivit till svar på Mikaels poster. Min misstanke är att detta är ett missförstånd, har i alla fall aldrig planerat en resa dit. Lika bra att du hör det ur hästens mun.


Nu till topicen, tycker detta är en bra idé. Funderat själv på att skriva ett gratis häfte för spridning. Vad jag själv kommit fram till är att en del inte är riktigt mogna för det ansvaret.

Men om ni vill göra detta, hjälper jag gärna till!
Jag vill beria mänskligheten från det förtryck den satts under, däremot är väl motkraften att en del kanske skulle använda det till sina egna syften och försvåra för andra.

Däremot, som sagt, hjälper jag gärna till.

Skall på resa igen btw, och det är fortsatt inte till Mikaels lokation.

Posted on: 2011/8/30 9:52

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#21


See User information
Quote:

Avatar skrev:

Nu blir jag vimsig. När skulle jag ha åkt dit? Nog har jag varit på resa, men absolut inte dit. Kanske om du läst det jag skrivit till svar på Mikaels poster. Min misstanke är att detta är ett missförstånd, har i alla fall aldrig planerat en resa dit. Lika bra att du hör det ur hästens mun.


Bäste häst, jag tror du är vimsig, inte blir

Vilken besvikelse. Jag hade sett fram emot ett nytt kapitel i Avatarsåpan: "Framtiden är fantastisk".
Du skrev i tre poster om att besöka honom:

-----

Hej Broder,

Skulle älska att ha en enskild dialog med dig redan nästa sommar, vet med mig att det kommer ske mycket fram tills dess och med vår syn på vilka vi är.

-----

Som sagt, ser redan fram emot att prata enskilt reda innan nästa sommar.

--------

Ser fram emot att snacka med dig närmre sommaren.

---------

Erkänn nu, du har varit där. Du hittade honom på någon parkbänk någonstans?
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =&topic_id=18349&forum=10

Quote:

Jag vill befria mänskligheten från det förtryck den satts under,...


Det måste var ett missförstånd här. Släpp det bara. Det du kallar förtryck är verklig felsyn.


Posted on: 2011/8/30 12:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#22


See User information


Dessa rader gällde på forumet, inte att jag skulle resa någonstans. Kanske otydligt, men tolkningen kan gå fel i flera led, vilket alltid är betraktarens. Läser du tråden, håller jag inte med honom

Fred på sig, skicka mer genom PMs, inte med att "Hi-jacka" tråden. Avatar-såpa? Råkar du vara gatlopp, eller delar du bara hans syn av mig? Har inget med mig att göra i alla fall, du/ni får helt stå för era egna tolkningar.

Är något otydligt, skicka då gärna PMs. Förklarar mig gärna där, om det nu finns något att förklara för.

I fred!

Posted on: 2011/8/30 16:48

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#23


See User information
The Matrix

Kinglevel/Morpheus ger Avatar/Neo en terapeutisk lektion:

Resized ImageKinglevel: You say yhat you would like to awaken. But Why do say so much foolish things then?

Avatar: I really don't understand the Matrix. What is the Matrix?


Kinglevel: The answer is right in front of you. It is looking for you. And it will find you if you want it to. Just skip your ignorance.

This world in not our "HOME". It never was and it never will be. Only after we have examined the true nature of who-what we really are, can we discover our true "SELF". What we thought all our lives was our true "SELF" was just an illusion, a massive world wide "delusion". In the purest physical sense of "SELF.

Ignorance might seem to be bliss at times. But it is a form of escapism and can never offer permanent bliss. An illusion is after all, just an illusion. No matter how long it might be sustained, it will end, bringing suffering. The nature of Samsara is such that remaining in it as a deluded sentient being can never bring True Happiness.

Kinglevel: Do you believe in fate?

Avatar: No.

Kinglevel: Why?

Avatar: Because I just don't like the idea that I'm not in control of my life.

Kinglevel: The Matrix is analogous to Samsara in nature. A prison for your mind. Unfortunately, no one can be told what the Matrix is. You have to see it for yourself. Remember that all I am offering is the truth. Nothing more.

Although samsara resembles a prison, there is however one door through which we can escape.

When the Matrix was first built, there was a man born inside that had the ability to change what he wanted, to remake the Matrix as he saw fit. It was this man that freed the first of us and taught us the secret of individuals war with them selves; control the ego and you control your future life. When he died, the Gods prophesized his return and envisioned an end to the war and freedom for the people. That is why there are those of us that have spent our entire lives searching the Matrix, looking for him. As long as the ego nature exists, the human race will never be free.

Do you remember what agent Smith told you:

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment. But you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed and the only way you can survive is to spread to another area... There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus.

First you must become a human, then first could you return to your original nature - which is not a human life or form, and is not in this samsara prison.


You have to ask yourself this compound question:

1)are we human beings having spiritual experiences
or
2) are we spiritual beings having human experiences

You know the answer Avatar, or else your life is in grave danger.

I'm deeply worried for you. You seems yo forget all things important to understand and remember, and remember only the things meant to lead you astray.

Maybe you also forgot what Lama Gesar Kusali wrote to you:

Firery the dakas and dakinis fell from the sky - Thundering they crashed to this earth below - When they awoke, none of them not a single one of them could remember who, what they were - while they were unconsiously they were all "gifted" - they were given gifts of illusionary male and female bodies, they were given egos and memories and experiences ... This world is not our home and until you are completely freed from the delusion that your body validates your existence the curse of cyclical existence will be yours, Avatar, it will be indeed yours to suffer.


Avatar: I can't go back, can I?

Kinglevel: No, not at the moment, but if you could, would you really want to?

Maybe we should end this talk now, you looks warm. Please take this paper, which you have read many times, the paper from your collegue Insider. Next time I call for you we could talk about this letter. Be careful out there.

Posted on: 2011/8/30 22:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
#24


See User information
Aktuellt denna dag , 15:e Oktober, om hur BANKSTERVÄLDET byggt upp det moderna slaveriet , där du är ÄGD av STATEN genom att omedvetet ingått ett kontrakt( Födelsecertifikat ) med SYSTEMET och godkänt detta kontrakt med staten. Ett system som har finslipats av dom 1 %:en under några hundra år , genom dom slutna sällskapen som kontrollerar allt från Penga-pressarna, Rättssystemet, Ordningsmakten, Politiken, Media, skolväsendet, Militären, Multinationella Företag, Organisationer,LäkemedelsIndustrin, LivsmedelsIndustrin..........


http://awakenvideo.org/2011/09/your-magic-strawman-explained/

Posted on: 2011/10/15 8:36

Edited by sparta88 on 2011/10/15 8:54:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS