vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ja då var det dags...

See User information
...att antingen lägga foliehatten på hyllan, eller förbereda sig på the big thing.

För er som hängt med i världsläget är den kommande helgen extremt välfylld med "tillfälligheter", så iaf jag kommer gå igenom min bug-out-bag ikväll så att allt finns där Om det skulle behövas.

Elenin-historian & allt omkring tänker jag inte repetera, jag antar att de flesta av er redan vet läget.
Söndag/måndag är iaf "the big alignement" Senaste var i mars, ni minns fukushima.

Obama gästar denver fr.o.m imorgon,samtidigt som en nationell fullskalig terroristövning startar i hela usa. "Operation mountain guardian" är namnet.

För er som inte känner till denver airport är det på tiden att ge sig på en googling i ämnet.

Exakta övningar samtidigt som verkliga inträffade scenarios är en het potatis nu för tiden, london 7/7, oslo-attentatet, madrid bland andra för att inte tala om 9/11 -01 när Norad höll "operation vigilant guardian"
Skrämmande likt namnet på helgens övning (som är betydligt mer omfattande än den 2001)

...och sen har vi "10-års jubileet" av 9/11 som ännu inte blivit något "jubilee". September är snart slut....

I bibeln har vi feast of trumpets som infaller även den i helgen.

Var det inte aftonblaskan som skrev något om en satellit som ska falla ner imorgon med?

equinox (höstdagjämning heter det väl på svenska) imorgon (och vi vet ju vad solen innebär för "de med ögat" :)

osv osv... listan kan göras riktigt riktigt lång.

Jag tänkte bara uppmärksamma alla er som inte upptäckt alla dessa "tillfälligheter" (?) om att vara beredda i helgen, och om ni har möjlighet, packa väskan med förnödenheter, sjukvårdsprylar, extrakläder osv så att den står redo innanför dörren. Vi vet aldrig Vad som kan hända...

Och om inget händer så kommer iaf jag att lägga foliehatten på hyllan :)

Oavsett vad så är detta förmodligen mitt sista inlägg/post här på vaken.

Ha det bäst alla!

Kramar från Patrik, god-morgon.se bl.a
(tidigare vakenprofil Patrik1975)

http://www.youtube.com/watch?v=hSFWQwCMcg0

Posted on: 2011/9/22 15:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ja då var det dags...

See User information
Bra skrivet eyecreate/patrik!
Kan bara hålla med...

Hade inatt magiska drömmar i positiv bemärkelse. Det absolut första jag tänkte när jag vaknade upp imorse är allt bara är en bluff. Och visar det sig att allt bara är en bluff/hoax, kommer jag hellre lägga min energi på något annat mer kreativt och som är bra för själen, tanke på alla tusentals timmar man genom åren har hållit på med dessa "ämnen".

För jag som person kan inte på något sätt förändra det som makten bestämt sig för. Den enda jag kan förändra är mig själv och min omgivning att ge positiva energier...

Posted on: 2011/9/22 16:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det var några infödingar i en stam djupt inne i djungeln som tillbad sin Gud de kallade för Tänkaren. Denne Tänkaren hade hela universum i sina tankar, så man tillbad honom och offrade till honom för att han helt enkelt skulle vara motiverad att fortsätta tänka på universum som vi känner det.
En grupp människor som hade som livsuppgift att avslöja skrock och annat de tyckte var mumbojumbo bestämde sig för att skjuta den här Tänkaren för att bevisa att tillvaron skulle fortsätta se likadan ut utan honom.
För säkerhets skull nöjde de sig med ett bedövningsskott.
När Tänkaren slocknade blev allt svart. Tiden fortsatte i ingentinget. Så vaknade tänkaren ur sömnen ... men kom inte ihåg vad han hade tänkt på innan han somnade, så han började tänka på något helt annat. En ny absurd värld.

Anonym
Hej patrik hoppas allt är bra med dig. Jag tror dock inte det blir så farligt som vissa, men ett par kraftiga bävningar och tsunamis kan det nog bli...

See User information
Jag tror ingen riktigt vet vad som kommer hända men jag läste igår i nåt inlägg här på vaken att högt uppsatta politiker skulle ta ledigt i några dagar är det nån som har koll på om svenska politiker har gjort samma sak ?

Posted on: 2011/9/22 20:14

Anonym
Reinfeldt är i NY enligt regeringens hemsida, men ska va i sthlm den 27...

See User information
Kan ju va så att vissa platser påverkas mer än andra om det nu händer nåt. Tror Sverige ligger rätt bra till.

Posted on: 2011/9/23 11:15

See User information
Varför sluta kämpa för en rättvis värld bara för att "feast of trumpets" inte råkade störa en helt vanlig slumrande helg? Jag förstår inte riktigt det här inlägget? Lägga foliehatten på hyllan? Vad innebär det? Att du ska sluta ditt arbete mot korruption och mörka krafter? Eller innebär det att du ska sluta fokusera på trams som att en höstdagjämning skulle ha någon betydelse som helst för giriga krigshetsare?

Posted on: 2011/9/26 8:08

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper