vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Kan William Petzäll bli "vaken"???

See User information
William Petzäll som det har blåst en del omkring de senaste dagarna har lämnat SD där han varit pressekreterare och ledare för Ungdomsavdelningen.

Givetvis har media girigt kastat sig över allt som kunnat användas som nedgörande förtal, men jag tycker att det är intressantare att han väljer att stanna kvar i riksdagen och släpper sina kommunala uppdrag.

Dessutom har han gjort uttalanden om att han under sin fortsatta riksdagsperiod inte tänker känna sig bunden av den tidigare partilinjen i invandrarfrågor, utan alltså har omvärderat delar av sina tidigare uttalanden.

Jag tycker personligen att detta är mycket intressant.

Visserligen måste han ju ta hänsyn till sina väljare som trots allt valde in honom i riksdagen, men han måste också ta hänsyn till sitt eget samvete och dessutom hade ju SD fler strängar på sin lyra och är inte det enfrågeparti som det utmålats som i media.

Tänk om han kunde bli en riksdagens Nigel Farage som tog tillfället i akt att spräcka den närmast fundamentala tystnad som råder i många andra frågor och istället för att bli en utfrusen ensamvarg bli känd som en fruktad och respekterad sanningssägare.

Tänk om han kunde övertalas att engagera sig exempelvis här på Vaken och få stöd och nödvändig information genom vår verksamhet! Något som liknar en hel partistyrelse - alldeles GRATIS!

Mediavan är han ju redan genom sin verksamhet som pressekreterare... en erfaren som ju är perfekt i detta sammanhang och alldeles GRATIS för oss om han nu hittar hit.

När mörkret är som tätast är gryningen som närmast, William Petzäll!

Posted on: 2011/9/29 19:36
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Kan William Petzäll bli "vaken"???
Han har bara uppfyllt sitt löfte att gå ur partiet om han orsakade en ny fylleskandal, vilket han också gjorde och är nu bitter på partiet att de inte höll fast vid honom.

En missbrukares kamp kanske man kan kalla det.

Precis samma sak som hände Gudrun Schyman.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Han är inte ensam om det problemet precis... hur sensationellt är det egentligen? Och har vi inte empati som ledstjärna?

Posted on: 2011/9/29 19:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Petzäll har väl lika lite ansvar emot "folket" som Zturmbahnfurer Reinfeltzz, eller någon annan politzeiker. De har alla ljugit sig fram till sin maktposition. Att någon skulle ta hänsyn till väljare... ehhh, [det är nästan humor] då bör vi väl försöka införa någon form av demokrati först? Eller är jag helt felinformerad?

Posted on: 2011/9/29 19:49
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Om man sitter i riksdagen kan man göra diverse interpellationer, väcka motioner, rösta för och emot och så vidare. Plus göra diverse uttalanden.

Som då är gjorda i riksdagen och måste protokollföras!

Med vår hjälp kan Petzäll t.o.m bli omvald...

Posted on: 2011/9/29 19:56

See User information
Nåväl, han kan vakna som vem som helst...

Posted on: 2011/9/29 19:56

See User information
Självklart kan han vakna och i sådana fall säkerligen vara till nytta i informationskriget, men det kan alla politiker isåfall göra.
Ser ingen större anledning att just Petzäll skulle vara den som tar budskapet ut i stugorna. Snarare skulle det kunna bli tvärtom, att han avfärdas som en alkoholist som fått vanföreställningar och budskapet enkelt kan skrattas bort.

Posted on: 2011/9/29 20:19

Anonym
För att vakna måste man ju sova först, och jag tror inte han har kommit dit än...

See User information
Det är ingen "nolla" eller "femfemma" utam en erfaren kille som klarat sig bra i flera knepiga utfrågningar (se artikel med hänvisningar i Wikipedia). Alkoholproblem har drabbat andra politiker, tänk bara på Bush d.ä och Bush d.y, Jeltsin, Churchill, Kekkonen och andra. DDR:s trafikminister körde ihjäl sig på motorvägen med en kolossal promille, en dansk kollega putte med slirande koppling en betongkloss framför sig i flera kilometer och så vidare.

Men efter fyllan blir folk oftast skamsna, mer ödmjuka och går att tala med...

Men benhårda nykterister blir ofta oemotsägliga fanatiker!

Posted on: 2011/9/29 21:14

See User information
Det är ingen "nolla" eller "femfemma" utam en erfaren kille som klarat sig bra i flera knepiga utfrågningar (se artikel med hänvisningar i Wikipedia). Alkoholproblem har drabbat andra politiker, tänk bara på Bush d.ä och Bush d.y, Jeltsin, Churchill, Kekkonen och andra. DDR:s trafikminister körde ihjäl sig på motorvägen med en kolossal promille, en dansk kollega putte med slirande koppling en betongkloss framför sig i flera kilometer och vad Göran Persson sysslade med dygnen efter tsunamin kan man lätt föreställa sig. Men i alla sådana lägen är det faktiskt så att man får ha en ersättare och ju oftare denna får sitta in, desto bättre!

Men efter fyllan blir folk oftast skamsna, mer ödmjuka och går att tala med...

Men benhårda nykterister blir ofta oemotsägliga fanatiker!

Posted on: 2011/9/29 21:15

See User information
William Petzäll är en bekant till mig, vi har studerat ihop och även druckit en och annan öl. Vad jag tyckte var intressant med honom var idag under Debatt på SVT där dem bland annat tog upp alkoholproblem bland politiker och under Almedal veckan är det ett riktigt supande.
Jag håller med om att även han kan vakna upp speciellt om hans världsbild målas om som de ofta gör hos politiker som lämnar, byter eller i detta fall blir "kickad" ur partier där en syn på saker ofta är gemensam och fullständig.

Posted on: 2011/9/29 21:25
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."

See User information
Vi kan väl bara hoppas att han vaknar en dag. Om han förbrukar alkohol skiter jag fullständeligen i. Det handlar inte om det, eftersom det är en icke fråga, hurvida man konsumerar något eller ej. Alla konsumerar något. Och det bör väl vara upp till var och en? Men ingen på detta lilla klot ska lägga sig i vad jag konsumerar, mjölk som knark. [jag tycker inte om något av dessa]. Ingen ska lägga sig i, fundera kring, besluta om etc. vad jag inhalerar, konsumerar eller förbrukar. Är det här svårt att förstå. Behöver vi en typ Petzäll för det?. Nej, skulle inte tro det.

Posted on: 2011/9/29 21:36

See User information
Jag tror hans val att arbeta med missbruks frågor är ett sätt att antingen komma undan media genom att visa en god sida av det hela för hans framtida politiska karriär ser ingen vidare ut just nu. Men yngst i riksdagen med 56 000 i månadslön eller vad dem har utan parti kan ses som rätt komiskt egentligen precis som mitt inlägg att vi har druckit ett par öl ihop var komiskt lagd.
Jag håller med dig på den biten varför vill vi veta om politiker dricker eller inte, det enda vi vill veta är att de gör rätt beslut. Själv så anser jag politik överflödigt och uråldrigt och finns enbart som yttre fasad.

För att följa topic, så tror jag att eftersom han befunnit sig på behandlingshem den senaste tiden att det är dem som arbetar där som påverkat honom att ta tag i dessa frågor.
Och att en "vaken" röst i riksdagen inte hjälper svenska folket eller samhället särskilt mycket då den inte kan göra någon skillnad om alla partier följer sina olika "höger-vänster" (lag1 och lag2) synsätt.

Posted on: 2011/9/29 21:45

Edited by Maze on 2011/9/29 22:09:44
Edited by Maze on 2011/9/29 22:10:39
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."

See User information
Även om tanken är god så tror jag inte riktigt på idén att övertyga eller övertala någon att bli "vaken" och/eller representera en vaken röst. Jag tror sådant gör större skada än nytta i förlängningen. Vakenrörelsen, hur den nu ska definieras, har redan problem nog med trovärdigheten.

Att "vakna", vad det nu innebär eftersom det säkert är olika från person till person, måste komma från en själv, på ett ärligt sätt. Har vi tur så söker han kanske andra sanningar innan hans period är slut och ser den brinnande busken. Han har ju uppenbart mod, potential och vilja att gå rakt emot etablissemanget.

Posted on: 2011/9/29 23:00

See User information
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pet ... ed-sd-stampel_6503094.svd

Det var den här artikeln som fick mig att tänka till.

Posted on: 2011/9/30 6:12

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper