vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »


Re: Tråden om (zero point energy)
#49


See User information
Mumetall (nickeljärnlegering) låter allergiframkallande men jag har lagt märke till att kanterna på iPhone och synliga blanka metalldelar på laptops kliar på ett egendomligt sätt så jag undrar om det kan vara särskilt svåråtkomligt?

Fråga på nåt litet gjuteri, det finns fortfarande såna. Dom tillverkar ofta delar till kompressorer och sånt och brukar vara öppna på nätterna pga hettan.

Dom kan säkert hjälpa dig, det fanns ett i Hasslarp för några år sedan och ett i Mölnlycke, men kolla katalogen under gjuterier.

Posted on: 2011/7/24 10:41
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#50


See User information
Jag såg en väldigt intressant föreläsning om Antigravitation som ger en ganska bra helhetsbild om hur gravitation funkar. På slutet av föreläsningen så pratar han lite om fri energi vilket inom vissa teknologier värkar vara besläktat med antigravitation.

Det hade för övrigt varit väldig kul att ha en liten antigravitations farkost som man kunde visa upp för dom som är intresserade. Jag antar att det bara är att börja bygga.

Föreläsningen
http://youtu.be/nP4zQ4R8vJg

Posted on: 2011/7/28 17:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#51


See User information
Jag tror faktiskt inte på den förklaringen av gravitation. Det skulle innebära att vi skulle ha zoner med lägre dragningskraft in mot solen. Något sånt har inte uppmätts. (och jag litar faktiskt på NASA i den här frågan)

Om gravitation bara var stående vågor kring materia (som befinner sig i ett fluktuerande elektriskt fält) så borde vi väl märka av dessa noder i vågen där gravitation inte existerar. Vi borde ha upptäckt "stiltje"-punkterna i vågorna runt materia.

Posted on: 2011/7/28 21:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#52


See User information
noterat

Posted on: 2011/7/28 23:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#53


See User information
Jag får väl kasta in en brasklapp och säga att jag inte tror på min tolkning av hans ord.

Posted on: 2011/7/28 23:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#54


See User information
lite intressant endå att vi lever en 60s tals dröm
åt minstånde jag om flygande bilar och fri energi. Året är 2011. I framtiden

Posted on: 2011/7/28 23:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#55


See User information
Jag lärde mig en ganska enkel grej för några dagar sedan, hur man kan göra en mer effektiv spole.
Vad vi vet är att vi får ett lägre motstånd när vi parallell kopplar motstånden en när vi seriekopplar dom.

serie
Rtot = R1 + R2
parallell
Rtot = 1/R12 = 1/R1 + 1/R2

Om du använder en tunn koppartråd och en stor magnet för att generera el så kommer motståndet bli väldigt stort eftersom tråden inte klarar av den ström som skapas. Men om du gör en spole som är kopplat parallellt så delar sig strömmen över varje parallellt kopplad koppartråd. Vilket betyder att du får ett lågt internt motstånd i spolen. Vilket också betyder att du kan göra en spole med väldigt smal tråd utan mycket inre motstånd. Har du en smal tråd så kan du göra en spole med fler varv vilket betyder mer el.
Vill gärna höra kritik om jag har tänkt fel.

Jag har för övrigt beställt material från mestadels ebay för att kunna göra Johan Hutchisons kristall cell. Så jag lär skriva lite mer om det efter jag testat det.

Jag håller sakta men säkert på att bygger upp ett system så jag kan bli fri från elräkningen. Som jag ser det så är det inte helt omöjligt eftersom jag har en väldigt låg förbrukning. Tänkte börja med att slänga upp några solceller på taket så får vi se om man hittar något bra komplement som kan funka när solen inte skiner.

Posted on: 2011/8/17 18:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#56


See User information
Helt klart intressant freedom låter som det finns många olika användningsätt för iden. Posta hur det går framöver.

Har ochså lite ideer på ett nytt sätt och lagra vätgas som jag ska testa framöver .

Tankesmedja ; )

Posted on: 2011/8/17 22:00
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#57


See User information
Det är kul att det ändå finns några stycken här på vaken som håller tankesmedjan vid liv.

Vill åter igen tipsa om.
http://www.free-energy-info.co.uk
Där kan du ladda hem en pdf fil på ca 2250 sidor fullproppad med "fri energi uppfinningar"

Jag fastnade nyligen för en typ av transformator som tydligen ska ge över cop 1. Det såg ut som en ganska enkel uppfinning med 3 spolar och en järn "form". Det går att läsa om den här på sidan 3.
http://www.free-energy-info.co.uk/Chapter3.pdf
Om jag fattar det hela rätt så ska järn formationen göra att det inte blir något elektromagnetiskt motstånd vilket det blir i en vanlig transformator.
Har man koppartråd, pulsgenerator och några lämpliga järnbitar liggandes så kan man prova om det hela funkar. Ett Oscilloskop bör nog vara lämpligt att ha också.

Posted on: 2011/8/18 9:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#58


See User information
Mmmm laddade ner Muhammer yildaz patent.

Karpanadze generatorn finns ju ochså.

Posted on: 2011/8/18 10:43
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#59


See User information
Äkta ritningar på magnetmotor!!!

...och det var efter denna upptäckt som min internetanslutning började strula...

http://freeenergynews.com/Directory/H ... tor/Blueprints/index.html

Posted on: 2011/8/18 14:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#60


See User information
på overunity.com har de en bra regel. Inte skrika högt om att något är äkta eller fungerar utan att kunna visa upp en egen fungerande replika.

En bra regel.

Posted on: 2011/8/18 20:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#61


See User information
Magneter har fascinerat folk i många år. Det närmaste jag kommit en magnetmotor var nog på sjuttiotalet när jag och några kolleger på en grafisk arbetsplats upptäckte att magneter som frånstötte varandra kunde vridas så att när den frånstötta magneten som kastats upp i luften var på väg ner igen mot en fast placerad magnet så ökades kraften betydligt om den fasta magneten låg kvar på samma plats men vreds ett halvt varv. Och då låg dom ju fast!

Men om magneten som låg kvar inte vreds "studsade" den magnet som gjorde luftturerna fastsatt på en s.k typometer, en linjal av mässinglegerat stål som var väldigt böjlig.

En kollega kom sedan på att man kunde göra en vridande rörelse med hjälp av en ringande äggklocka och då vippade magneten på typometern kraftigt med betydligt större kraft än det är att få skivan på en äggklocka att vridas runt när den ringer.

Men hade det varit tekniskt möjligt att verkligen göra en motor med bara magneter hade nåt tekniskt geni säkert löst uppgiften för länge sen...

Det är nog bara en dröm. Men å andra sidan är alla tekniska genier idag extremt elektronikfixerade, om det finns en mekanisk lösning så fnyses det allmänt och ingen ids tänka i dessa banor. Det bara skall vara elektronik.

Men man måste nog inse att mekanik ibland är bättre än elektronik. Vem vill köra en bil med joysticks?

Obs detta var ingen dödförklaring av möjligheten till zero point energy, men just magnetgrejen fordrar något som skärmar av magnetism som kan skjutas in mellan magneter eller magnetiskt påverkbara föremål. Har man tillgång till detta borde resten vara lättlöst!

Posted on: 2011/8/19 8:13
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#62


See User information
Jag har under den senaste tiden experimenterat med John Hutchison kristall cell. Senaste försöket brände jag in aluminium folie på en koppar platta som jag klippte ut i små plattor för att jag enklare skulle kunna seriekoppla 4 små celler igenom att ha "kristall" blandningen mellan varje cell. kopparn är plus och aluminium sidan minus. Resultatet blev inge vidare ca 0,6v visserligen på en liten yta (10mm*10mm*8mm).
Jag har börjat tröttna lite på evighetsbatterierna och funderar på att börja experimentera med någon annan typ av fri energi uppfinning.

Steven E. Jones circuit 8x overunity ser för tillfälligt lockande ut. Finns en lång tråd på www.overunity.com om hans kretskort.
http://www.overunity.com/index.php?topic=10773
Värkar finnas ett stort intresse på overunity.com om olika typer av Joule Thiefs.
Det finns 2 klipp på tuben där Sterling Allan intervjuar och undersöker Steven Jones uppfinning.
Del 1
http://www.youtube.com/watch?v=Ne7tj5VT_lw
Del 2
http://www.youtube.com/watch?v=r_fGKtmp8Cc
Personligen så tror jag starkt på OU maskiner som inte har några rörliga delar som slits ut med tiden.

Om ni minns mannen som blev mördad Stanley Meyers som sägs ha skapat en bil som enbart gick på vatten.
http://www.youtube.com/watch?v=a74uarqap2E&feature=related
Det finns en del människor på tuben som har intresserat sig för hanns uppfinning. Så förhoppningsvis kan hanns teknologi se en ny ljus framtid.
The Key To Stanley Meyers Water Car, Gas Electrical Hydrogen Generator, www.RWGresearch.com
http://www.youtube.com/watch?v=lSSS2Oo6qBg&feature=related
SECRETS OF STANLEY MEYER'S WFC - Lecture 1.1
http://www.youtube.com/watch?v=YGp7hMUXjmI&feature=related
stan meyer water car system explained
http://www.youtube.com/watch?v=xGVpr_Hk0iI&feature=related

Övriga nyheter är att Italienaren Andrea Rossi har varit i Uppsala och pressenterat sin uppfinning E-cat. Dock värkar många fortfarande vara väldigt skeptisk till hanns kall fusion uppfinning. Men det har skrivits ganska flitigt om han på nyteknik och till och med på e24 om jag inte minns helt fel.

Posted on: 2011/10/10 16:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#63


See User information
Väldigt intressant topic, jag är inte så påläst på detta område men är väldigt intresserad av denna bosniska pyramids energi som den fortfarande skickar och sedan expanderar för att bli starkare. Om de bosniska pyramiderna är ett "hoax" eller att de verkligen finns vill jag inte diskutera då jag fortfarande inte dragit en slutsats. Men det med en energi som expanderar i styrka ju längre ifrån dess "startpunkt" är väldigt intressant då man läst en del fysik genom åren. Men man lär så länge man att lever inget är självklart utan man lär sig mer hela tiden. Historia har vi mycket att lära oss ifrån.
http://www.youtube.com/watch?v=AAr6odVFxEc&feature=related

edit: Nicola Tesla nämns i denna video fast i del 2.

Posted on: 2011/10/10 19:32
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#64


See User information
Katten har foliehatt också!!! Oh, shit, det är bara bäst. Det måste jag sätta på mina...

Nu måste jag bygga ett hus till nästa år åt 32 UPS-batterier. Någon som vill ta med sig foliehatten och komma och hjälpa till? Vi bor i samma telefonkatalogområde, Maze...

Posted on: 2011/10/11 8:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#65


See User information
En skröplig gammal man jag träffade en gång för många år sedan berättade att han gjort en maskin av kompressorn i ett kylskåp som drevs av förångad ammoniak som vid förångningen utvecklade mer energi än det gick åt när han värmde upp den men ingen orkade ta sig till hans verkstad och titta för dom tyckte att det var löjligt.

Det tyckte jag också så jag tittade aldrig.

Han hade andra häftiga uppfinningar som heller aldrig blev till något, bland annat en anordning dold i ett paraply som kunde suga upp hundskit. Om man gjorde det och vred på handtaget kunde "paraplyet" sedan användas som vapen.

Men kanske var han ett geni...

Posted on: 2011/10/11 11:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#66


See User information
Asgeir
Vad är det som är löjligt med en värmepump? Där får man ju mer energi än man använder för att driva systemet.

Men man är inget geni för att man gjort en värmepump oavsett vilket medium man komprimerar och expanderar. (Varför ska alltid värmepumpar framstå så magiska?)

Posted on: 2011/10/11 11:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#67


See User information
Dom är inte heroiska och så är dom elektriska. Idag vill man bort från elen som upplevs som syndig.

Nä, vedeldning skall det vara. Det är heroiskt. Mina tidigare grannar var miljöhjältar när jag bodde i ett hönshus i skogen. Dom sågade upp gamla träbitar och ibland blev det ambulans till akuten när dom fått handen i cirkelsågen som givetvis saknade skydd.

Som variation kunde man hugga sig med yxan i benet.

Att det låg rök över hela dalgången där vi bodde när dom tände upp tidigt en morgon ansågs bara hälsosamt.

Rekordet i miljövanvett var när jag en gång väcktes efter en genomfestad natt på hemjäst genom att grannen sågade ner en vattensjuk björk med motorsåg 06.15 och sedan fick man hostande famla sig iväg mot bussen nerför en 500 meter lång isbacke och FLY!

Nåt så urbota dumt och elektriskt som en värmepump vågade man bara inte tala om.

Miljöhjältarna fick sista ordet, jag drog.

Men i Kina som anses så nedsmutsande och fel på alla sätt sitter det värmepumpar utanför varenda fönster i 35-våningshusen från bottenvåningen och ända upp.

Dom har insett magin i värmepumpar, man får billig värme och sunt inomhusklimat på köpet.

1.6 miljarder kineser har inte fel... här eldar vi hellre för kråkorna. Tyvärr!

Det tragikomiska är att värmepumpen faktiskt är en svensk uppfinning gjord 1916. Man skall inte vara geni och bo i Sverige, det går bara inte på grund av den allmänna jantelagen.

Posted on: 2011/10/11 12:11
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#68


See User information
Men värmepumpen drivs väl på nätel, som man köper, eller har jag fel?
...

Posted on: 2011/10/11 12:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#69


See User information
@Network dock inte jag på bilden men tyckte den var helskön (älskar katter dock inte sambon), men då bor du antingen i Borås eller Bollebygds området om jag inte förstått det fel? Alingsås? Bygga är intressant studerar byggnadsteknik just nu på Borås Högskola, dock åskar och blixtar det mycket på hösten så får nog lämna foliehatten hemma. Med så många backup batterier klarar du dig under ett långt strömavbrott hur långt beror självklart på förbrukning men är de något speciellt sätt du bygger dina hus på eller vanliga trähus?

Posted on: 2011/10/11 12:32
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#70


See User information
Quote:

Network skrev:
Men värmepumpen drivs väl på nätel, som man köper, eller har jag fel?
...


Det är ungefär som att säga att en solpanel eller vindkraftverk inte ger fri energi eftersom det kräver energi vid tillverkningen och måste köpas. I slutändan får man ut mer energi än det krävdes att tillverka/driva systemet. Så den energi som skjuter över är gratis energi.

Posted on: 2011/10/11 12:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#71


See User information
Jag bor mellan Sollebrunn och Alingsås, i urskogen.
Se www.wikhall.com

Energin är fri om man stjäl den... tar med batteriet och laddar på annan plats kan man ju göra, sedan startar man sin apparat med den...

Posted on: 2011/10/11 15:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tråden om (zero point energy)
#72


See User information
Vi bygger med trä, metall, glas, lera, leca, sten, betong, tegel, hampa, lin, halm, papper, urin, bajs, blod, ägg, lite snor och lite plast... Och mycket linolja, terpentin och en del tjära och karnaubavax. Ett 24-voltssystem med cigguttag och gamla porslinskontakter, strömförsörjning oklar ännu, vi har en del olika alternativ...

Förbereder för vintern nu, då har vi alltid paus...

Posted on: 2011/10/11 15:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS