vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Så nu är det dags för Iran

See User information

Posted on: 2011/10/12 9:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Så nu är det dags för Iran

See User information
Mycket möjligt. Å andra sidan kan dina misstankar knappast verifieras eller falsifieras - utmaningen blir att bevisa att komplotten aldrig ägt rum och att alltsammans är en fabricering.

Men det ska bli intressant att se vad som händer. Jag tror inte USA drar i krig mot Iran, ännu i alla fall. Till all lycka sitter George W Bush & Co inte längre vid makten. Tills dess kan man i alla fall kräva att USA hostar fram bevisen. Ifall konspirationstroende väljer att tro på bevisen är ju sen en annan sak - av förståeliga själ. Man börjar ju bli van vid fabricerade bevis från Uncle Sam.

Posted on: 2011/10/12 10:25
"I have had dreams and I have had nightmares, but I have conquered my nightmares because of my dreams." -Jonas Salk
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

EnlightedBeacon skrev:
Till all lycka sitter George W Bush & Co inte längre vid makten.

Inte Bush personligen, men väl hans försvarsminister som driver samma agenda vidare, fast nu i ett betydligt högre tempo med Obama.
Same shit different color.

Posted on: 2011/10/12 10:56
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Men Bush ärvde denna konflikten från tidigare presidenter. Det var ju under Jimmy Carter, den välmenande peanutsodlaren som ville skapa fred i världen men som råkade ut för den maktgalne och arrogante Khomeinys bakhåll när man lät ett gäng "studenter" hålla hela ambassadpersonalen som gisslan i åratal som dagens agenda började.

Iran har mig veterligt aldrig gjort något som helst för att återställa ett normalt förtroende mellan länderna, så det är nog fel att betrakta allt gnissel mellan länderna som USA:s fel.

Det som är oroande är att om verkligen denna historia är sann, så måste Iran ha ingått nån sorts pakt med andra makter i regionen, det verkar som om det tecknas diverse avtal mellan staterna i området i rask takt, ingen vill stå ensam just nu.

Och alla länderna i området har en gås oplockad med varandra, det går att starta ett krig om året de närmaste tio åren om man nu vill det.

De hemliga pakterna rör inte bara olja och pipelines på tvärts genom regionen, de rör också utvecklingen och kontrollen av kärnvapen.

De tre senaste krigen i området har skapat fler problem än de löst, det fjärde kan bli fullständigt förödande och dra in resten av världen.

Nu gäller det att se över vår egen försvarspolitik så att vi inte blir lurade att gripa in i nåt vi inte kan överblicka... med helt oanade och katastrofala konsekvenser.

Framför allt gäller det att föra rätt politik mot Ryssland som har gränser mot större delen av de inblandade parterna. Ryssland börjar på Sachalin och slutar nästan inom synhåll för Stockholm, tänk på det gott folk. Ryssland är faktiskt något större än Småland... även om det är stort det också. Att jag valde Småland beror på att den är svenska flottans största fartyg.

Ryssland spelar med eller mot sin vilja en nyckelroll i den här konflikten och är också de som har mest att tjäna på ett kaos i gulfområdet på grund av sin enorma oljeproduktion.

Medan USA får skyffla in pengar men betala dyrt för oljan de måste ha för att kunna manövrera.

Den globala balansen börjar svänga, dags att fatta det och hänga med, tror jag...

Posted on: 2011/10/12 11:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Lukas, kapitel 21: Men när I fån se Jerusalem omringas av krigshärar, då skolen I veta att dess ödeläggelse är nära.

Harmageddon - samlingsplatsen för den stora slutstriden
Harmageddon är den plats i Mellanöstern dit ledarna i hela världen kommer att samla härar till vad som blir mänsklighetens stora slutstrid.
Det står om Harmageddon i Uppenbarelseboken 16:12-16:

12Den sjätte ängeln tömde sin skål över den stora floden Eufrat, och den torkade ut, så att kungarna från öster utan hinder kunde marschera med sina arméer mot väster. 13Och jag såg tre onda andar, förklädda till paddor, hoppa fram ur drakens, vilddjurets och den falske profetens mun. 14Dessa undergörande onda andar övertalade världens alla ledare att samla sig till strid mot Herren, på den store allsmäktige Gudens domsdag. 15”Var på er vakt för jag ska komma lika oväntat som en tjuv! Välsignade är alla de som väntar på mig, alla som har sina kläder färdiga, och inte behöver gå nakna och skämmas.” 16Och de samlade alla världens arméer nära en plats som på hebreiska kallas Harmagedon. (Levande Bibeln)

See User information
Bra analys Asgeir. Låt oss hoppas att Damianos apokalyptiska lån från bibeln inte är omedelbart förestående...

Posted on: 2011/10/12 11:43

See User information
Mer propaganda från USA..

Resevarning efter terroravslöjande
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/res ... roravslojande_6544731.svd

"USA säger sig ha avslöjat en ”omfattande terroristaktion” med kopplingar till Irans säkerhetstjänst. En världsomfattande resevarning har utfärdats för amerikanska medborgare."

Posted on: 2011/10/12 12:38
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Har vi verkligen den bästa tänkbara beredskapen inför det som möjligen väntar?

Är Bildt den rätte mannen på sin post, har vi rätt folk inom Försvarsstaben. Har vi rätt personal för att kunna bedöma läget inom underrättelsetjänsten?

Jag har ingen åsikt, därför frågar jag!

Men frågorna måste ställas...

Posted on: 2011/10/12 13:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Är någon förvånad över denna propaganda det var bara en tidsfråga innan deras mun diarré skulle sätta igång om Iran.

Asgeir@ du säger " Iran har mig veterligt aldrig gjort något som helst för att återställa ett normalt förtroende mellan länderna, så det är nog fel att betrakta allt gnissel mellan länderna som USA:s fel "

Har du inte fattat än att USA drivs av psykopater och massmördare som vill ta över världen så varför skulle dom göra nåt för att " återställa ett normalt förtroende " ? Det finns smarta och dumma ledare, Mubarak var en röv slickare till USA men se vad dom gjorde mot han när dom inte behövde han mer. Bara för att Bildt och Sveriges kriminella politiker som inte bryr sig ett dugg om sitt eget folk följer USA så ska du inte förvänta dig att ledare som jobbar för sitt folk gör detsamma. Ja det blir nog ett stort krig och jag förväntar mig att Bildt står där och försvarar oss med vapen i hand för det han har ställt till med sen får du hjälpa han om du vill.

Posted on: 2011/10/12 16:54

See User information
Jag är född och uppväxt med konceptet "Alliansfrihet i fred och neutralitet i krig". Det passar Sveriges storlek, läge och vår mentalitet perfekt.

Med neutralitet menar jag väpnad neutralitet.

En dag kommer alla att förstå vad vi har missat genom nyliberalernas härjningar, fan ta dom.

Allt var inte sämre förr, framför allt inte vettet.

Posted on: 2011/10/12 18:09

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Jag är född och uppväxt med konceptet "Alliansfrihet i fred och neutralitet i krig". Det passar Sveriges storlek, läge och vår mentalitet perfekt.

Med neutralitet menar jag väpnad neutralitet.

En dag kommer alla att förstå vad vi har missat genom nyliberalernas härjningar, fan ta dom.

Håller med dig 100% gällande citatet. I övrigt inte lika mycket.

Ibland undrar jag hur långt minne folk har. Har vi glömt hur USA betett sig tidigare mot länder som inte passar? Har vi glömt deras lögner och deras svek? Finns inget minne kvar av hur de både planerat och genomfört mord på, till och med folkvalda, statschefer? Är det Iran som har en uttalad plan för hela den amerikanska kontinenten, eller är det USA som har en plan för mellanöstern? Har vi också tappat att Saudierna VILL att USA bombar Iran, och de har bett om det?

USA äger INGEN trovärdighet när det kommer till mänskliga rättigheter och/eller att utföra mer ljusskygga operationer på annans mark. De äger INGEN trovärdighet när det gäller bevis mot nationer eller konspiratörer. Även om de talar sanning denna gång så har de själva målat in sig i det hörn där de nu befinner sig. USA är skyldiga tills motsatsen bevisats, precis på samma sätt som fångarna på Guantanamo bedöms vara skyldiga av USA.

Jag tror inte ett skit på vad de säger och påstår. Inte för att jag har andra bevis eller ens tankar, utan bara på grund av det faktum att deras trovärdighet är NOLL.

Oavsett hur eller varför denna incident har framkommit så är detta ett mycket tydligt tecken på att USA (läs Israel) planerar något mot Iran. Den sedvanliga retoriken från amerikanska politiker och tjänstemän förekommer nu. Det är lite som "eather you're with us, or you're with the terrorists". Det var ju ett tag sedan flaggorna viftades och tajmingen är god när folket går på gatorna i protester. Det är ett gott tillfälle för en ny fiende så de kan anklaga demonstranterna för att vara opatriotiska.

Nu är det i och för sig en Saudisk representant som står i fokus, men det är USA som håller svansföringen högt och skäller. Undrar om Saudierna nu får ett godare öga till USA. De har ju gått åt motsatta hållet ett tag.

Som tur är så kommer nu kritiska röster fram i alla fall. Som här: på CNN(!).

Posted on: 2011/10/12 19:49

See User information
Quote:

Cupio skrev:

I övrigt inte lika mycket.

Stryk det. Jag slåss med värderkvarnar och missuppfattade helt vad du skrivit tidigare. Sorry. Skyller på dåligt kaffe, lite sömn och för lite fritid. ;)

Posted on: 2011/10/12 20:42

See User information
Cupio bra skrivet.

Här är en intervju med Irans president Ahmadinejad.

http://rt.com/politics/ahmadinejad-exclusive-interview-rt/

Posted on: 2011/10/12 20:44

See User information
Väldigt bra intervju, han var ganska ödmjuk ändå. Lite kul att Mahmoud Ahmadinejad är fil.dr i trafikplanering.
Han är inte så elak, tyrannisk som USA försöker uppmåla honom som han är ju trots allt från fattiga förhållande kanske därför han påpekar sin humanistiska syn. Men sen kan man inte samtidigt undvika att minnas alla exceptionella uttalanden genom åren som fått honom att framstå i dålig dager.
Men han skrev ju ett öppet brev till Bush och bad honom tänka över sina krig så det finns gott och ont i oss alla (dock fick han inget Nobels fredspris för det).

Posted on: 2011/10/12 21:26

Edited by Maze on 2011/10/12 21:48:58
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."

See User information
Ja han är bra mycket bättre än vad ljud media vill få oss att tro.

Posted on: 2011/10/12 21:55

Anonym
Grabbar varför är ni uppe och sover så sent?
Irans president är en dåre som vill ta över världen med islam, börjar vid 1;06 http://www.youtube.com/watch?v=fGYPDO ... ature=channel_video_title

See User information
Damiano det var den sämsta pro Zionist propaganda snutten jag har sett. Muslimer, kristna och judar ( rikitga judar ) inte dom som styr Israel nu tror på samma Gud men dom dyrkar han på olika sätt bara. Ta Gadaffi som exp som är muslim, säg en enda världsledare som är bättre än honom ? Skulle du hellre leva under Obamas, Reinfeldts eller Isreals styre ? Läs på lite om religion istället för att bli vilseledd av massa tomte klipp från youtube :)

Posted on: 2011/10/13 11:32

See User information
@ Tears: Putsar glasögonen, jag tror jag läste fel.... Nej, jag läste rätt.... finns det någon världsledare bättre än Gaddafi..... menar du allvar?

Posted on: 2011/10/13 11:46

See User information
Ja fullt allvar, säg vad som är fel med honom ?

Posted on: 2011/10/13 11:52

See User information
Han är en diktator och tyrann som inte drar sig för att döda sin egen befolkning.

Posted on: 2011/10/13 12:11

See User information
Haha du har läst aftonblaskan för mycket ser jag. Det finns en tråd här på vaken om Libyen som du kanske borde följa.

Här kan du på tio minuter lära dig sanningen om Libyen och hur saker egentligen ligger till. Du har blivit hjärntvättad :)

http://corruptio.blog.com/2011/09/01/ ... ommunism-diktatur-maffia/

Posted on: 2011/10/13 12:42

See User information
Nja, jag läser inte kvällstidningar överhuvudtaget. Däremot har jag läst en hel del vetenskapliga artiklar och biografier över Gaddafi.

Corruptio är en gaphals utan någon som helst trovärdighet... enligt honom är det bara han som har rätt, alla andra har fel

Posted on: 2011/10/13 12:52

See User information
Quote:
Han är en diktator och tyrann som inte drar sig för att döda sin egen befolkning.

Däremot har jag läst en hel del vetenskapliga artiklar och biografier över Gaddafi.

Då borde du veta att det första du nämnde inte är sant. Du har aldrig sett några bevis för vad du skriver, men ändå är du övertygad, du granskar inte informationen du får.

Posted on: 2011/10/13 13:03

Anonym
Tears du är totalt okunnig om religion, allah är en mångud till och börja med. Du kanske borde börja med att läsa Surah 53:19-20. som magiskt försvann från koranen...

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper